Canon PowerShot G1 X Mark II zwart - Reviews

5 x
Filmen in full-hd

Marjon 12-08-2016 Product paar weken in bezit

Goede camera

Fijne camera. Ligt goed in de hand en heeft veel mogelijkheden, waarvan je de meeste waarschijnlijk zelfs nooit zult gebruiken. Heb 'm net voor onze vakantie gekocht en er aldaar heel veel foto's mee gemaakt en deze reeds beoordeeld. Maakt bijzonder goede foto's, en zeer zeker ook binnen met en vooral ook zonder flits. Heeft touchscreen waardoor je je punt-meting kunt bepalen door het onderwerp wat je scherp wilt hebben op het schermpje aan te raken. Als het onderwerp zich dan verplaatst, gaat je meetpunt zelfs mee. Het fijne is dat je het scherm kunt kantelen of uitklappen wat in bepaalde situaties erg handig is wanneer je van laag bij de grond of hoog boven je een foto wilt maken. Ik heb er een screenprotector op om het schermpje goed te houden aangezien je 'm helaas niet kunt omklappen om 'm te beschermen. Op het schermpje lijken de schaduwpartijen vaak nog wat donker bij fel daglicht, maar als ik de foto's op het computerscherm zie, blijken die schaduwpartijen lichter te zijn dan ik dacht. Ik had een paar foto's waarvan ik de kleurtoon iets te rood vond (10 foto's op de 1500 die ik gemaakt had) wat kwam door bepaalde lichtomstandigheden ter plekke. Het is een te verwaarlozen aantal en is veroorzaakt door de omstandigheden ter plekke maar die foto's waren in Photoshop nog wel wat te corrigeren waardoor ook dat wel weer te verhelpen is achteraf. Ik ben blij met deze camera want de foto's zijn beter dan ik had verwacht en vooral ook binnen zonder flits is fantastisch goed te doen met deze camera. Enkele foto's waren wat lichter en minder contrastrijk dan ik wilde, maar ook dat was maar bij een zeer klein aantal en was in photoshop te corrigeren. 99% van de foto's was zoals ik ze wilde hebben. Ook erg handig is dat je in het schermpje een lijntje kunt laten tonen zodat je je foto's niet meer scheef neemt wat me nadien veel werk bespaard omdat ik dat dan niet meer op de computer hoef te corrigeren. Ik heb 'm pas een maand en heb bij lange na niet alles uitgeprobeerd want je kan met deze camera nog veel meer als ik nu heb uitgeprobeerd.

Pluspunten

• Kantelbaar scherm
  • ligt goed in de hand
  • goede foto's zonder flits
  • touchscreen puntmeting
  • rechte foto's

Minpunten

• scherm niet inklapbaar

Jill 19-07-2016 Product paar dagen in bezit

Mooi apparaat maar even uitvogelen

Zelfs onder slechte lichtomstandigheden maakt deze Canon G1x Mark II perfecte foto's.

Nadeel: scherm kan niet dichtklappen en dus beschadigen en geen screenprotectors verkrijgbaar plus hij is niet heel eenvoudig in te stellen.

Fatih 13-07-2016 Product paar dagen in bezit

Heerlijk reiscamera met een compact formaat

Van 6D overstappen naar een heerlijk klein formaat waarmee ik lekker op reis kan gaan. Het leuke is dat deze kleine camera bijna hetzelfde werk doet als een spiegelreflexcamera.

Yoque 20-07-2015 Product paar weken in bezit

Mooie camer met superveel mogelijkheden. Een hele studie om alles onder de knie te krijgen. Ook in RAW, dus mooie bewerking mogelijk. Compact model, SLR mogelijkheden.