Remeha Calenta Ace

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Remeha Calenta Ace op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

p*********@c******** 02-01-2022

Zeer stil, moduleert goed, veel warm water

Geschreven voor: Remeha Calenta Ace

Een 25 jaar oude radson 32 KW, met een interne boiler ( 60 liter) vervangen door deze Remeha calenta ace 40L ( met een interne boiler van 40 liter). Mijn huishouden bestaat uit 6 personen, dus moet het mogelijk zijn 2 tappunten gelijktijdig van warm water te voorzien. Dit gaat zonder problemen. De ketel is erg stil wat ik zeer prettig vind. Vele zaken zijn instelbaar, maar ik heb alles op fabrieks waarde laten staan, alleen de warm water boiler op ECO gezet. Ik heb er een TADO thermostaat aan gekoppeld, ketel moduleert erg goed, samen met de TADO thermostaat. De kamer waar de thermostaat hangt blijft precies op temperatuur, slechts 0,5 graden verschil tussen minimaal en maximaal temperatuur. Verwarming is dan lichtjes warm, als de kamer op temperatuur is. Warmte wisselaar heeft een speciale coating, en hoeft niet meer schoon gemaakt te worden. Onderhoud voorschrift 1x per 3 jaar. Ik heb hem pas een week kan dus niets zeggen over de kwaliteit, maar alles zet er zeer degelijk uit.

Pluspunten

• Stil
  • Moduleert goed
  • Slimme ketel
  • compact

Minpunten

• Door interne boiler redelijk zwaar 55kg.

Remeha CALENTA Ace 40C 22-04-2021

Sterke en vooral stille ketel

Geschreven voor: Remeha Calenta Ace

Door Warmtethuis zeer goed geadviseerd en deze krachtpatster laten installeren ipv de winnnaar, de Intergas, die we hiervoor ook hadden vanwege het geluidsniveau. De Remeha heeft een maximaal geluidsniveau van 53 dB, wat dusdanig stil is dat je het aanslaan in de werkkamer tegenover het ketelhok niet of nauwelijks hoort.

Pluspunten

• stil en toch snel warm water
  • display
  • lange garantie
  • werkt met Toon (van Eneco)
  • snel een groter huis warm

Minpunten

• geen app kunnen ontdekken, deze zou er wel zijn

Toon de Greeff 22-02-2021

Super ketel ook voor een groot gezin

Geschreven voor: Remeha Calenta Ace

We hebben meerdere merken naast elkaar gelegd en goed afgewogen. Deze ketel kwam er voor ons gevoel als beste uit! En in de praktijk blijkt dit ook echt de juiste keuze. Op de sport avonden staat er nagenoeg continu iemand onder de douche. Dat is voor deze ketel geen probleem. Ook de vloerverwarming draait er prima op met de mooi vormgegeven thermostaat. Dit voorjaar breiden we het systeem uit met een zonneboiler om nog energie neutraler en kostenbesparend te kunnen wonen.

Pluspunten

• Compacte ketel
  • Mooi thermostaat
  • Duidelijke display

Wesley 21-09-2019

Cw6 calenta

Geschreven voor: Remeha Calenta Ace

Goeie ketel, alleen de e-twist heeft maar een paar dagen gewerkt en sinds dien niet meer mogelijk om te verbinden met internet... daarom genoodzaakt een andere thermostaat te kopen

Pluspunten

• Vooraad warm water

Minpunten

• Thermostaat etwist

Arjan 25-03-2019

Grote krachtige CV-ketel

Geschreven voor: Remeha Calenta Ace

Wij hebben onze oude cv-ketel vervangen door de Remeha Calenta Ace 40L CW6. Wij wonen in een 2onder1kap woning en hebben voor deze krachtige cv-ketel gekozen omdat wij 2 douches hebben die wij tegelijkertijd willen gebruiken. Wij zijn meer dan tevreden, de cv-ketel levert voldoende warm water voor het gebruik van 2 douches tegerlijkertijd en verwarmt de woning zeer goed! Qua grootte valt hij ons ook mee, onze oude cv-ketel was groter en was een CW4. Echt een aanrader wanneer u 2 douches tegelijkertijd wilt gebruiken!
Wij hebben de cv-ketel inclusief de E-Twist thermostaat gekocht en die is zeer makkelijk programmeerbaar en daarnaast heel handig via een app op de smartphone te bedienen.

Pluspunten

• Supersnelle warmtelevering en royaal warm tapwater
  • Geschikt voor 2 douches gelijktijdig
  • Erg stil

Flier 13-06-2019

Tot tevredenheid hebben wij sinds anderhalf jaar Remeha calanta 40 l comfort ketel met eTwist , ik constateer dat, het eerste jaar niet, maar nu wel de mantel van de ketel nogal warm aanvoelt, en in de ruimte van 4x3 meter de temparatuur rond de 25 gr is terwijl de cv niet brand. en de buitentemperatuur niet boven de 20 gr. is! Is dit normaal???. monteur (3x) kan niets vreemds ontdekken! Mijn vraag is mag de buitenmantel zo warm zijn ?