ATAG i-serie i36EC HR Combiketel

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 11 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de ATAG i-serie i36EC HR Combiketel op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

h******@i********* 04-04-2024

Zeer slechte cv ketel ATAG I36C

In 2019 nieuwe cv ketel atag i36ec gekocht.
In de jaren dat we deze nu gebruiken niets dan narigheid.
eerst de atag one die problemen geeft en niet doet wat er verwacht wordt, deze vervangen door chormotherm touch, ook deze geeft problemen.
Ook de 3weg klep en het expansievat is al vaker vervangen .
Zeer ontevreden over deze ATAG ketel.
Had de indruk dat dit uitstekende cv ketels waren, maar voor mij nooit meer ATAG
Krijg de indruk dat de installateur het ook niet meer weet

Pluspunten

• stil

Minpunten

• te veel storingen
  • eco schakeld vaak uit

Celf11 11-01-2024

Gewoon een slechte ketel!

Sinds de aanschaf in 2019 hebben we elk jaar een storing met deze ketel gehad. De klachten liepen uiteen van de pomp tot de gasdruk en de ontsteking (vele keren foutcode 133, herhaalde ontsteking, gehad) Zowel de dealer als Atag zelf moesten er aan te pas komen. Direct na plaatsing maakten de leidingen en radiatoren veel lawaai. Dit heeft men nooit kunnen verhelpen. Ben benieuwd welk probleem we dit jaar gaan krijgen. Dit is de eerste dat ik een investering in deze prijsklasse al na 4 jaar af wil schrijven en wil laten vervangen voor wat anders. Zeer teleurstellende ketel, z'n geld absoluut niet waard.

Pluspunten

• Stil
  • snel warm water

Minpunten

• Lawaai in leidingen
  • onbetrouwbaar
  • Veel defecten

a********@g******** 08-11-2022

Duur onderdeel warmtewisselaar al na 3 jaar defect , expansievat al na 2 jaar vervangen. Niet tevreden!
Blijkt duurkoop te zijn, geen kwaliteit.

b*********@y******** 08-01-2022

Nooit meer

Ketel gekocht vanwege goede review
Blijkt toch miskoop te zijn geweest.
In 2 jaar tijd constant foutmelding nr 151, ventilator al vervangen en nu denk ik dat stuurapparaat vervangen moet worden. Hoop dat dit het is, want wat is het straks weer?
Voor mij nooit een Atag meer

Pluspunten

• Nog niet ontdekt

Minpunten

• Niet betrouwbaar

Officiele reactie van ATAG Verwarming 10-01-2022

Beste,

Vervelend om te horen dat u problemen met uw ATAG i36EC ketel heeft. De 151 melding betreft inderdaad de bekabeling, de ventilator of de stuurautomaat. Indien uw installateur geen passende oplossing weet te vinden kan hij altijd contact opnemen met onze Service Helpdesk. Onze experts denken graag met uw installateur mee!

ATAG Verwarming Webcare Team

Teleurstelling.........

Om moedeloos van te worden..... Aanschaf augustus 2018. Ketel icm thermostaat Atag-One. Niet over 1 nacht ijs gegaan met de aanschaf van deze ketel ter vervanging van 19 jaar oude Valliant, waar eigenlijk nooit problemen mee waren. Ketel mede aangeschaft door alle goede testen die er van waren. Zie maar hoe betrekkelijk dat is....
Ellende met warmwater voorziening begon al snel en bleef zich herhalen. Resetten hielp niet. De eerste keer werd flowsensor vervangen, dit bleek het probleem niet te zijn. Daarna binnen 2 jaar, 3x een nieuwe klepmotor gemonteerd. Het probleem is nog niet echt opgelost. Zelf ontdekt dat de warme kraan een paar keer achter elkaar open en dicht draaien het probleem lijkt op te lossen. Toch waarschijnlijk dat de klepmotor weer blijft hangen..... 4 a 5 keer monteur over de vloer gehad in 2 jaar !
Verdere problemen/onvolkomenheden:
- Eco-stand warm water springt steeds weer terug op comfortstand.
- Het opwarmen van de hoofdruimte (kamer) lijkt de ene keer veel langer te duren dan de andere keer. Net alsof de ketel te snel in de "sudderstand" gaat.
- Ondanks maximum instelling 80/85 graden, haalt de cv watertemperatuur de 70 graden niet eens. Af te lezen op app.
- Te grote schommelingen in instelling temperatuur. 6/10e verschil is heel normaal.
- Ketelthermostaat reageert vaak niet direct op commando app.

Positief: Ketel is zuinig en redelijk stil.
Achteraf zeker niet de ketel die ik graag had willen hebben, maar hij zal toch nog een jaar of 15 mee moeten.....

Pluspunten

• Redelijk stil
  • Zuinig

Minpunten

• warmwater toevoer
  • storingsgevoelig (warm water)
  • onnauwkeurige thermostaat
  • App werkt niet goed samen met thermostaat
  • Soms lange opwarmtijd kamer

Officiele reactie van ATAG Verwarming 11-03-2021

Geachte heer Leendert,

Vervelend dat je een aantal problemen ondervindt. Wij willen uw klacht graag in behandeling nemen. Zou u ons een persoonlijk bericht kunnen sturen via socialmedia@atagverwarming.com dan helpen we u daar graag verder. Kun u ons het P-nummer van de ketel doorgeven samen met uw adresgegevens. Is er ook al een ATAG SelectDealer bij u langs geweest?

Ik hoop u hiermee voldoende mee te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet, ATAG Verwarming Webcare team

Leendert 11-03-2021

Dank voor de reactie. Ik reageer binnenkort. Er is zeker 4 keer een monteur van Atag langs geweest.

Leendert 02-04-2021

Helaas kreeg ik een weinigzeggende reactie van Atag. Het kwam erop neer dat ik maar contact moest opnemen met de leverancier van de ketel. Dat begrijp ik zelf ook wel natuurlijk. Naar aanleiding van mijn review werd deze doorgestuurd naar de serviceafdeling van Atag, daar had ik zelf niet om gevraagd. Fabrikant Atag neemt dus zelf geen verantwoording voor de tekortkomingen aan de ketel en/of thermostaat.

Ivar G 26-02-2020

Ecostand valt steeds uit, Rekening Eur 600 hoger 1ste 6 mnd

Zes maanden na de installatie van deze ketel kregen wij een afrekening van de gaskosten welke maar liefst Eur 600 hoger was over 6 maanden dan de gemiddelde rekening van onze vorige 17 jaar oude ketel over zes maanden.
Navraag bij Atag heeft ons geleerd dat er een Conform en ECO stand op deze ketel zit. Bij de Comform stand wordt het water continue verwarmt en heb je direct warm water. Maar dus ook veel hogere stookkosten. Wij hebben de ketel uiteraard direct op de ECO gezet maar helaas hebben we vorige week moeten constateren dat deze stand er meerdere keren per dag afspringt.

Vorige week is de installateur hiervoor geweest en het blijkt (navraag bij zowel Atag als Honeywell helpdesk) dat ons Honeywell Chronotherm Touch klokthermostaat in combinatie met de ketel er waarschijnlijk voor zorgt dat de ketel niet op de ECO stand blijft staan.
Tijdens de installatie van de ketel is “geprobeerd” om een Atag One aan te sluiten, maar dat wilde niet lukken. Ook niet met behulp van de Atag One Helpdesk. De Atag One kon niet aangesloten worden op de Wifi waardoor het feitelijk een aan/uit thermostaat wordt. Ook is de gebruiksaanwijzing te summier en bevat helaas niet genoeg informatie om dit probleem op te lossen. Ook hulp van de Atag One Helpdesk mocht niet baten. Vandaar dat wij toen de oude thermostaat weer hebben laten installeren.

Ook een tweede poging van de installateur om een Atag One te installeren is helaas mislukt. Na (correcte) aansluiting van deze tweede Atag One wilde deze niet aangaan. Ook nu is weer de oude thermostaat teruggeplaatst. De installateur gaat binnenkort een derde Atag One installeren. Hopelijk is drie keer scheepsrecht.

Echter het gebruiksgemak van de Atag One vinden wij niet fijn. De Atag One is alleen te programmeren via de Atag One App. Deze app is zeer ingewikkeld en niet zo gebruikersvriendelijk als onze Honeywell thermostaat welke simpel te programmeren is.

Ik raad deze ketel niet aan als er niet ook een Atag One is geinstalleerd.
De Atag One raden wij niet aan omdat we de bijbehorende app niet gebruiksvriendelijk vinden, het programmeren van een tijdsschema en het aansluiten van de Atag One op de WIFI is zeer ingewikkeld.

Pluspunten

• warm water voorziening

Minpunten

• Hoge gasrekening door falende ECO Stand
  • ATAG One ingewikkeld en niet gebruikersvriendelijk

wasschooner 09-01-2022

IK heb het zelfde probleem met de ECO die uitvalt , meerdere keren voor gebeld , maar geen oplossing,
Ketel bevalt verder goed

Leendert 10-03-2021

Ook bij mij valt de eco-stand steeds uit.....

Jaap 05-12-2019

Atag I36ec

De ketel fuctioneert niet goed, eigenlijk alleen problemen met deze ketel na de aanschaf, 2 jaar geleden. Nadat hoogzomer de verwarming constant “aan” was heeft uiteindelijk na 2 maanden, de installateur een (3 weg) klep vervangen. Een gas rekening van hier tot Tokyo, hoe bedoel je zuinig?
Nu weer een probleem dat de radiatoren in huis koud zijn, maar volgens de diagnose in de atag-one app de gemeten temperatuur 14 graden is, de cv aanvoer temperatuur 83 graden, maar ook de cv retour temperatuur zo’n 83 graden is. De ketel staat met korte intervallen aan en weer uit te gaan. Bij de ketel zijn de leidingen naar de radiatoren koud, maar in de ketel (voorzover ik ze kan aanraken) bloedheet.
Als ik de ketel van stroom haal en weer inschakel doet hij het weer een tijdje nadat het ontluchtingsprogramma de leidingen in de ketel heeft afgekoeld.
Er zal wel weer iets kapot zijn.
Rob 31-01-2020

Ik heb de zelfde problemen. Ketel is mei 2018 geplaatst.
Ik heb inschakeloptimalisatie uitgeschakeld, d.w.z. thermostaat moet reageren als de temperatuur onder of boven de gewenste temperatuur komt. Dit gebeurd niet, gewenste temperatuur nu ingesteld op 19,5, kamertemperatuur is 20,4, ketel staat te verwarmen, doch de temperatuur daalt naar 20,1 graad.
Hoe bestaat het! Ook een veel hoger gasverbruik dan met mijn voirige (Vaillant) ketel.

John 21-03-2019

Ecostand valt uit

Deze ketel heb ik vanaf September. De ecostand gaat uitzichzelf uit. De ketel verwarmd vaak 1/2 tot twee graden warner dan gevraagd.

De warmtewisselaars maken geluid ook zonder dat de verwarming van de cv ketel aanstaat. Dit geeft een brommerig geluid in huis.
De bijgeleverde atag one is ondertussen zonder wifiverbinding.
Helaas heeft dit de problemen niet opgelost.

Pluspunten

• douchen gaat prima.

Minpunten

• Ecostand valt regelmatig uit.
  • Bijgeleverde thermostaat atag werkt niet goed.
  • De temperatuur wordt warmer dan gevraagd.

Officiele reactie van ATAG Verwarming 27-03-2019

Beste John,

we zien zojuist dat onze toelichting van het in- en uitschakelen van de ecostand hierboven niet goed zichtbaar is, hierbij nogmaals:

In de app ga je naar -instellingen- kies dan -warm water- ga naar - schema- en vanuit -schema- kan je het warmwater klokprogramma instellen. Hierin zie je ook de tekst Comfort, dan wel Eco terug. Om dit te kunnen doen met de ATAG One wel verbonden zijn met internet.

Erihne 19-12-2020

ook bij ons valt de ECO stand voortdurend weg. Dit nadat een Honeywell thermostaat is aangesloten (vanwege warmtepomp). Met de honeywell is het warmwaterprogramma van de Atag i28 niet te bewerken. En ergens zal een instelling is de software van de Atag de ECO-knop op t apparaat zelf voordurend overrullen.

Zelfde problemen.....
Ecostand valt regelmatig uit.
Bijgeleverde thermostaat atag werkt niet goed.
De temperatuur wordt warmer dan gevraagd.

Officiele reactie van ATAG Verwarming 18-04-2019

Beste John,

Vervelend om te horen dat het probleem nog niet opgelost is.

Uit je reactie begrijpen we dat jouw installateur is langsgeweest. Een ATAG servicemonteur wil graag met jou en jouw installateur de situatie ter plekke beoordelen.

Er kunnen in het installatie-technische deel van de verwarming zaken aan de hand zijn die aan het probleem ten grondslag liggen, die wij op afstand niet kunnen waarnemen.

Jouw installateur kan hiervoor contact op nemen met onze Service Desk. Onze collega's zijn maandag t/m vrijdag bereikbaar van 08.00 uur tot 16.30 uur op het nummer 0544 391 777.

Officiele reactie van ATAG Verwarming 22-03-2019

Beste John,

Vervelend dat je een aantal problemen ondervindt, dit is op te lossen door een aantal instellingen goed te laten aanpassen.

Het in- en uitschakelen van de ecostand heeft te maken met hoe het zgn. klokschema voor warmwater is ingesteld, dit kun je zelf aanpassen. In de app ga je naar , kies dan , ga naar en vanuit kan je het warmwater klokprogramma instellen. Hierin zie je ook de tekst Comfort, dan wel Eco terug. Let op: Om dit te kunnen doen, moet de ATAG One wel verbonden zijn met internet. Kom je er niet uit, dan is het het beste om contact op te nemen met je installateur. Ook de ATAG Helpdesk kan je te woord staan, mocht de installateur het niet weten/kunnen.

Voor het andere probleem is niet zomaar een oplossing aan te geven. Waarschijnlijk heeft dat te maken met het installatie-technische deel van je hele verwarming. Dat kunnen we op afstand niet zien, omdat niet bekend is hoe e.e.a. is geïnstalleerd. Wij adviseren om contact op te nemen met je installateur en deze goed te laten kijken naar de gehele installatie.

John 16-04-2019

De ecostand heb ik via de app ingesteld. De ketel is dus met wifi verbonden. Maar al staat hij op eco continue, nog slaat hij om precies 0.00 uur even aan. Erg vervelend wakker worden van de ketel. En daarna is het ook niet direct stil.
De instalateur is van mening dat het brommend geluid van de warmwater wisselaar komt.
Dat is een bekend maar niets aan te doen.
De atag one is met de app lager ingesteld, maar schiet nog steeds regelmatig door omhoog.
Dus ik ben niets opgeschoten met het advies van atag. Het is toch al vreemd dat je met de ecoknop op de ketel niet de ecostand krijgt. Maar daar de atag one wifi app voor nodig hebt.
Doordat de ellende met de cv ketel door de warmwater/eco komt, blijft dit dus van de zomer ook.

Officiele reactie van ATAG Verwarming 18-04-2019

Beste John,

Vervelend om te horen dat het probleem nog niet opgelost is.

Ivar G 25-02-2020

Beste ATAG Verwarming,

Ook springt bij ons de Eco stand er voortdurend af (meerdere keren per dag), waardoor wij over het eerste halfjaar na installatie van onze nieuwe ATAG ketel een gasrekening hebben ontvangen die Eur 600 hoger was dan de rekening van onze 17 jaar oude ketel.

Wij hebben geen Atag One, omdat deze tot twee keer toe niet te installeren en gebruiken was (geinstalleerd door erkende installateur). Zelfs niet na contact met de ATAG One Helpdesk. Het advies van ATAG helpdesk medewerker was om het raam open te doen en de ATAG One het raam uit te gooien.

De huidige thermosstaat is een Honeywell Chronotherm Touch. De ketel is een Atag i36EC (uit maart 2019).
Onze installateur is reeds meerdere keren langsgeweest en is tot nu toe helaas niet in staat geweest om het probleem met de ECO stand (en de Atag One) te verhelpen.

Graag zouden wij ZO SNEL mogelijk een oplossing willen hebben voor het eraf springen van de ECO stand, zodat wij niet ook over het tweede halfjaar een rekening krijgen die Eur 600 hoger was dan vroeger.

Helaas geloven wij niet meer in de ATAG One, dus dat probleem hoeft niet opgelost te worden.

met vr. gr. Ivar

Herman 26-02-2018

"Warmtekanon"

Een ketel met een bijna geruisloze werking; veel warm water; weinig ruimte innemend. Ben nu 5 maanden de trotse bezitter van dit apparaat. Het verbruik zou ook aanzienlijk minder moeten zijn dan de 18 jaar oude Vaillant; dit kunnen we aan het eind van het stookseizoen het beste beoordelen.

Pluspunten

• bijna geruisloos
  • warm water hoeveelheid

Minpunten

• het scharnier van het displaydeksel laat los.

mark 02-02-2018

atag i 36 ec

ik heb ketel gekozen om de degelijke rvs warmte wisselaar( dus weinig vervuiling),en zijn hoeveelheid te leveren warm water......er zitten degelijke messing onderdelen in en weinig plastic onderdelen vergeleken met andere merken.....verder weet je pas als je een goede ketel hebt gehad op het moment dat je hem gaat vervangen ,hopelijk hebben we er jaren plezier van

Pluspunten

• veel snel warmwater
  • moduleert verder terug met one thermostaat
  • fijne verwarming
  • geruisloos
  • ziet er degelijk uit onder de kap

Ria 07-02-2017

Zuinige, kleine ketel

De atag ketel op advies van de installateur laten plaatsen. Kleine ketel, hij maakt amper geluid in vergelijking met de vorige! Ideaal gezien de plaatsing in de keuken. Ook krijgen we snel warmwater. Volgend de consumentenbond moet deze erg zuinig zijn.

Pluspunten

• Compact
  • Snel warmwater
  • Geluidsarm
  • Zuinig

Yan 25-01-2017

Veel warm water

Nieuwe ATAG ketel. Begin december in bezit. Uitkomst voor iedereen die veel warm water wil. Ketel levert snel veel warmte, is compact en is winnaar Consumententbondtest.
We hebben een nieuwe badkamer met stortdouche en moet zeggen dat de ketel z'n taken goed doet; lekker veel warm water. Doet stil zijn werk. Zijn er blij mee.

Pluspunten

• snel
  • veel warm water
  • testwinnaar Consumentenbond

Richard r 08-12-2016

Atag I serie cv ketel

Sinds een maand in het bezit van een Atag I cv ketel. Verwarming geen probleem maar op warmwater niets dan problemen. De installateur heeft al een nieuwe ventilator geplaatst en de doorstroom sensor vervangen maar de problemen zijn toch weer terug. Steeds weer ionisatie storing tijdens warmwater tap Zeer vervelend als je onder de douche staat. Volgens de installateur is het weer de ventilator en deze wordt nu nogmaals vervangen. Tot nu toe niet echt een aanrader. Onze oude nefit heeft 17 jaar zonder problemen gedraaid.

Pluspunten

• Woning is snel op temperatuur

Minpunten

• Veel storingen in een korte periode
  • Slechte service vanuit Atag

Officiele reactie van ATAG Verwarming 12-12-2016

Beste Richard, wat vervelend om te lezen.
Dat is zeker niet de bedoeling bij een nieuwe cv-ketel.
Wilt u a.u.b. uw adres- en contactgegevens (en indien mogelijk, het P-nummer (productienummer) van de cv-ketel, te vinden op de sticker achter de klep die zich onderaan de voorkant van de mantel bevindt) sturen naar socialmedia@atagverwarming.com, dan kan onze technische servicedesk de situatie nog eens bekijken. Met vriendelijke groet, ATAG Verwarming Nederland BV, Webcare team.

Officiele reactie van ATAG Verwarming 26-06-2017

Beste Erwin,
Informatie inwinnen kan ook altijd bij een ATAG SelectDealer in uw regio, te vinden via www.atag-one.com/dealers of door te bellen met ATAG Verwarming zelf via 0544 - 391 777. Succes met uw keuze.
ATAG Verwarming Nederland BV,
Webcare team.

Erwin 24-06-2017

Beste Richard,
Wij hebben een nieuwe ketel nodig en denken aan deze Atag. Ik lees overal positieve berichten erover. Zijn de problemen opgelost inmiddels? Misschien pech gehad? Dank voor uw reactie.

Leendert 10-03-2021

Herkenbaar. Ketel in 2018 gekocht. Problemen met warmwater. Resetten helpt niet. Flowsensor vervangen, hielp niet. Binnen 2 jaar 3x nieuwe driewegklep gemonteerd. Zo nu en dan toch nog zelfde probleem. Zelf ontdekt dat de warme kraan een paar keer achter elkaar open en dicht draaien het probleem lijkt op te lossen.