ATAG i-serie i36EC HR Combiketel - Reviews

Gaskeur CW klasse
28,3 kW
Type cv-ketel
combi HR

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 6 reviews die zijn achtergelaten voor de ATAG i-serie i36EC HR Combiketel op Kieskeurig.nl.

7,3

Yan 25-01-2017

Veel warm water

Geschreven voor: ATAG i-serie i36EC HR Combiketel

Nieuwe ATAG ketel. Begin december in bezit. Uitkomst voor iedereen die veel warm water wil. Ketel levert snel veel warmte, is compact en is winnaar Consumententbondtest.
We hebben een nieuwe badkamer met stortdouche en moet zeggen dat de ketel z'n taken goed doet; lekker veel warm water. Doet stil zijn werk. Zijn er blij mee.

Pluspunten

• snel
  • veel warm water
  • testwinnaar Consumentenbond

Richard r 08-12-2016

Atag I serie cv ketel

Geschreven voor: ATAG i-serie i36EC HR Combiketel

Sinds een maand in het bezit van een Atag I cv ketel. Verwarming geen probleem maar op warmwater niets dan problemen. De installateur heeft al een nieuwe ventilator geplaatst en de doorstroom sensor vervangen maar de problemen zijn toch weer terug. Steeds weer ionisatie storing tijdens warmwater tap Zeer vervelend als je onder de douche staat. Volgens de installateur is het weer de ventilator en deze wordt nu nogmaals vervangen. Tot nu toe niet echt een aanrader. Onze oude nefit heeft 17 jaar zonder problemen gedraaid.

Pluspunten

• Woning is snel op temperatuur

Minpunten

• Veel storingen in een korte periode
  • Slechte service vanuit Atag

Officiele reactie van ATAG Verwarming 12-12-2016

Beste Richard, wat vervelend om te lezen.
Dat is zeker niet de bedoeling bij een nieuwe cv-ketel.
Wilt u a.u.b. uw adres- en contactgegevens (en indien mogelijk, het P-nummer (productienummer) van de cv-ketel, te vinden op de sticker achter de klep die zich onderaan de voorkant van de mantel bevindt) sturen naar socialmedia@atagverwarming.com, dan kan onze technische servicedesk de situatie nog eens bekijken. Met vriendelijke groet, ATAG Verwarming Nederland BV, Webcare team.

Erwin 24-06-2017

Beste Richard,
Wij hebben een nieuwe ketel nodig en denken aan deze Atag. Ik lees overal positieve berichten erover. Zijn de problemen opgelost inmiddels? Misschien pech gehad? Dank voor uw reactie.

Officiele reactie van ATAG Verwarming 26-06-2017

Beste Erwin,
Informatie inwinnen kan ook altijd bij een ATAG SelectDealer in uw regio, te vinden via www.atag-one.com/dealers of door te bellen met ATAG Verwarming zelf via 0544 - 391 777. Succes met uw keuze.
ATAG Verwarming Nederland BV,
Webcare team.

Ria 07-02-2017

Zuinige, kleine ketel

Geschreven voor: ATAG i-serie i36EC HR Combiketel

De atag ketel op advies van de installateur laten plaatsen. Kleine ketel, hij maakt amper geluid in vergelijking met de vorige! Ideaal gezien de plaatsing in de keuken. Ook krijgen we snel warmwater. Volgend de consumentenbond moet deze erg zuinig zijn.

Pluspunten

• Compact
  • Snel warmwater
  • Geluidsarm
  • Zuinig

Herman 26-02-2018

"Warmtekanon"

Geschreven voor: ATAG i-serie i36EC HR Combiketel

Een ketel met een bijna geruisloze werking; veel warm water; weinig ruimte innemend. Ben nu 5 maanden de trotse bezitter van dit apparaat. Het verbruik zou ook aanzienlijk minder moeten zijn dan de 18 jaar oude Vaillant; dit kunnen we aan het eind van het stookseizoen het beste beoordelen.

Pluspunten

• bijna geruisloos
  • warm water hoeveelheid

Minpunten

• het scharnier van het displaydeksel laat los.

mark 02-02-2018

atag i 36 ec

Geschreven voor: ATAG i-serie i36EC HR Combiketel

ik heb ketel gekozen om de degelijke rvs warmte wisselaar( dus weinig vervuiling),en zijn hoeveelheid te leveren warm water......er zitten degelijke messing onderdelen in en weinig plastic onderdelen vergeleken met andere merken.....verder weet je pas als je een goede ketel hebt gehad op het moment dat je hem gaat vervangen ,hopelijk hebben we er jaren plezier van

Pluspunten

• veel snel warmwater
  • moduleert verder terug met one thermostaat
  • fijne verwarming
  • geruisloos
  • ziet er degelijk uit onder de kap

John 21-03-2019

Ecostand valt uit

Geschreven voor: ATAG i-serie i36EC HR Combiketel

Deze ketel heb ik vanaf September. De ecostand gaat uitzichzelf uit. De ketel verwarmd vaak 1/2 tot twee graden warner dan gevraagd.

De warmtewisselaars maken geluid ook zonder dat de verwarming van de cv ketel aanstaat. Dit geeft een brommerig geluid in huis.
De bijgeleverde atag one is ondertussen zonder wifiverbinding.
Helaas heeft dit de problemen niet opgelost.

Pluspunten

• douchen gaat prima.

Minpunten

• Ecostand valt regelmatig uit.
  • Bijgeleverde thermostaat atag werkt niet goed.
  • De temperatuur wordt warmer dan gevraagd.

Officiele reactie van ATAG Verwarming 22-03-2019

Beste John,

Vervelend dat je een aantal problemen ondervindt, dit is op te lossen door een aantal instellingen goed te laten aanpassen.

Het in- en uitschakelen van de ecostand heeft te maken met hoe het zgn. klokschema voor warmwater is ingesteld, dit kun je zelf aanpassen. In de app ga je naar , kies dan , ga naar en vanuit kan je het warmwater klokprogramma instellen. Hierin zie je ook de tekst Comfort, dan wel Eco terug. Let op: Om dit te kunnen doen, moet de ATAG One wel verbonden zijn met internet. Kom je er niet uit, dan is het het beste om contact op te nemen met je installateur. Ook de ATAG Helpdesk kan je te woord staan, mocht de installateur het niet weten/kunnen.

Voor het andere probleem is niet zomaar een oplossing aan te geven. Waarschijnlijk heeft dat te maken met het installatie-technische deel van je hele verwarming. Dat kunnen we op afstand niet zien, omdat niet bekend is hoe e.e.a. is geïnstalleerd. Wij adviseren om contact op te nemen met je installateur en deze goed te laten kijken naar de gehele installatie.

Officiele reactie van ATAG Verwarming 27-03-2019

Beste John,

we zien zojuist dat onze toelichting van het in- en uitschakelen van de ecostand hierboven niet goed zichtbaar is, hierbij nogmaals:

In de app ga je naar -instellingen- kies dan -warm water- ga naar - schema- en vanuit -schema- kan je het warmwater klokprogramma instellen. Hierin zie je ook de tekst Comfort, dan wel Eco terug. Om dit te kunnen doen met de ATAG One wel verbonden zijn met internet.

John 16-04-2019

De ecostand heb ik via de app ingesteld. De ketel is dus met wifi verbonden. Maar al staat hij op eco continue, nog slaat hij om precies 0.00 uur even aan. Erg vervelend wakker worden van de ketel. En daarna is het ook niet direct stil.
De instalateur is van mening dat het brommend geluid van de warmwater wisselaar komt.
Dat is een bekend maar niets aan te doen.
De atag one is met de app lager ingesteld, maar schiet nog steeds regelmatig door omhoog.
Dus ik ben niets opgeschoten met het advies van atag. Het is toch al vreemd dat je met de ecoknop op de ketel niet de ecostand krijgt. Maar daar de atag one wifi app voor nodig hebt.
Doordat de ellende met de cv ketel door de warmwater/eco komt, blijft dit dus van de zomer ook.

Officiele reactie van ATAG Verwarming 18-04-2019

Beste John,

Vervelend om te horen dat het probleem nog niet opgelost is.

Uit je reactie begrijpen we dat jouw installateur is langsgeweest. Een ATAG servicemonteur wil graag met jou en jouw installateur de situatie ter plekke beoordelen.

Er kunnen in het installatie-technische deel van de verwarming zaken aan de hand zijn die aan het probleem ten grondslag liggen, die wij op afstand niet kunnen waarnemen.

Jouw installateur kan hiervoor contact op nemen met onze Service Desk. Onze collega's zijn maandag t/m vrijdag bereikbaar van 08.00 uur tot 16.30 uur op het nummer 0544 391 777.

Officiele reactie van ATAG Verwarming 18-04-2019

Beste John,

Vervelend om te horen dat het probleem nog niet opgelost is.