Remeha Calenta 40L CW6(met iSense klokthermostaat)

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Remeha Calenta 40L CW6(met iSense klokthermostaat) op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,7

Niet tevreden 29-09-2020

Niet aan te raden. Na 8 jaar en vele reparaties verder was hij zodanig stuk dat wij een nieuwe ketel moesten aanschaffen. Hij viel ook continu uit , geen verwarming en geen warm water.
Alle essentiële onderdelen zijn van kunststof en gaan snel stuk, zodanig dat we na 8 jaar uit pure ellende een ander merk ketel hebben moeten kopen met alle kosten vandien, want je gaat er toch vanuit dat een HR ketel het minstens 15 jaar moet volhouden.

Pluspunten

• behuizing ziet er fraai uit

Minpunten

• Na 8 jaar moest de ketel vervangen worden
  • Alle essentiele onderdelen zijn van kunststof
  • isense communiceert niet goed met de ketel
  • vaak stuk dus koud huis en geen warm water

Epicurus 07-01-2017

Prima ketel met ruim voldoende vermogen

Wij hebben deze ketel bijna 2 jaar nu, tot nu toe slechts 1 kleine storing gehad; een reset door een te lage waterdruk, kleinigheid. Deze ketel valt echt op door zijn warmwater-vermogen, dit is echt zeer goed te noemen. Ook CV zijdig heeft deze ketel een prima opbrengst. Handig is het lcd-display die toch meer dan andere ketels informatie geeft (bv over waterdruk). Ondanks zijn vermogen toch nog redelijk bescheiden in formaat; aanrader.

Evert Mulder 28-12-2016

Calenta met I-sense

Mijn Remeha Calenta 40L CW6 combi aangeschaft in januari 2013 en werkt nog steeds naar behoren.
De bijgeleverde I-Sense thermostaat heeft veel instel mogelijkheden en gemakkelijk te programmeren.
Ik heb overal vloerverwarming en de ketel op lage temperatuur ingesteld en dat werkt prima.
Gasverbruik verloop kan ik via de PC controleren bij mijn abonnement op enelogic.com
Meer dan voldoende water bij het douchen (stortdouche) en bad is snel gevuld.
Dit jaar een tikkend geluid bij opwarmen en afkoelen van de ketel wat het uitzetten en krimpen materiaal van de verdeelplaat bleek te zijn. De aansluitingen zijn opnieuw ingevet en getest en het probleem was verholpen door Feenstra.

Pluspunten

• Stille ketel
  • Ruim voldoende warm water
  • Compacte ketel
  • I_Sense thermostaat

Minpunten