Remeha Tzerra M 28c Plus CW4 - Reviews

Gaskeur CW klasse
23,8 kW
Type cv-ketel
combi HR

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 12 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

7,9

Muis 01-10-2017

Slechtste ketel ooit

Kunnen jullie niet eens ophouden met testen .makkelijk testen.dat moeten jullie eens doen als de ketel 3 jaar hangt en alles gaat lekken.95% van de installauteurs is van mening dat remeha kunststof rotzooi verkoopt

Jelte 18-11-2017

Ketel nieuw uit doos kapot. Werkt nog niet.

Nieuw uit de doos was de ketel al kapot. Heel veel moeite gekost voordat Remeha langs kon komen. Er werd eerst door de installateur volgehouden dat de aarding van het stopcontact niet goed was en daarna ook door Remeha.

Ondanks dat niks er op wees dat de aarde niet goed was toch speciaal elektricien langs laten komen om de aarding te meten. Die was gewoon goed.

Uiteindelijk bleek toch de ketel kapot. Later is Remeha langsgekomen en heeft de ketel slechts gedeeltelijk gemaakt. Nog steeds geen warm water. Ik was eerder afgegaan op de reviews over deze ketel, maar mijn ervaring is totaal anders.

Pluspunten

• klein/compact

Minpunten

• nieuw uit doos al kapot
  • selchte service Remeha

Erwin 05-03-2017

Zeer compacte en krachtige Remeha tzerra M 28C CW4

zeer tevreden over de Remeha tzerra m 28c, we hebben er een goede koop aan gedaan..., ook omdat deze kleine krachtpatser met a label pomp levert 13 liter water van 40 graden per minuut en heeft een electrisch verbruik per jaar dat minder is dan 20€ per jaar en ook beschikt hij over een goede verwarmingskapaciteit

Pluspunten

• Compact
  • Licht
  • Krachtig
  • Zuinig
  • A label

Chris W 06-04-2017

Mooie kleind ketel

Ik heb deze ketel als vervanger van een 15jr oude Atag. Deze ketel heb ik pas, dus over storingen en verbruik kan ik nog niet veel zeggen. De ketel is mooi klein en een stuk stiller als de vorige. Warmwater is verbeterd. Daar waar ik bij de vorige ketel de thermostaatkraan voelde 'regelen' krijg ik nu een constante temperatuur. Ik heb 'de ketel i.c.m een Honeywell T4M thermostaat, en je merkt goed dat de ketel veel vaker op een lage stand verwarmt (ten opzichte van de Atag + BrainQ), het huis voelt heel comfortabel aan. Heb een vuilafscheider laten monteren, omdat er behoorlijk wat vuil in de oude ketel zat en die nwe pompen daar gevoeliger voor zijn. Op youtube vind je goede informatie over vuilafscheiders met hun voor/nadelen. Ik ben uitgekomen op een Caleffi DirtMagPlus. Zeer tevreden met deze combinatie. Ik heb duurzaamheid maar op goed gezet, niet omdat deze niet uitstekend is, maar omdat ik dat nog niet weet. Maar uit andere ervaringen blijkt minimaal een 'goed'.

Pluspunten

• afmetingen
  • geluid

J.A.E. van Dorst 12-11-2016

Zeer compacte ketel goed ziet er goed.

Zeer gunstige prijs en een mooi aanbod v.w.b. de garantie.
En een goede capaciteit voor zo`n compacte ketel

Pluspunten

• Compact
  • Geluidsarm

Reginald 14-11-2016

Wat is uw verbruik in m3 vergeleken met uw oude ketel en welke ketel was dit? Wij twijfelen nog namelijk.

Lenceria 24-08-2018

Compacte ketel

Een ketel die nauwelijks ruimte inneemt. Is over het algemeen stil. Geef wat meer geluid bij gebruik warm water. Helaas was na vijf maanden de ketel defect (geen warm water/foutcode e 254). De gasstraat was defect en is binnen tien minuten vervangen.

Pluspunten

• geruisloos
  • snel warm water
  • neemt weinig ruimte in beslag
  • houdt de kamertemperatuur gelijkmatig

Minpunten

• bij storingen soms een complete unit vervangen
  • unit zijn prijzig

G.v.Tilburg 22-07-2018

Compact van afmetingen, gering geluid tijdens functioneren.

Heb vier kachels gekocht en drie gemonteerd bij onze familie, vierde montage volgt eerdaags. Eerste in Augustus 2017. Na koude wintermaanden en zo'n 1500 kub gas gebruikt te hebben tevreden over functioneren. Andere twee vanaf December in gebruik met minder dan 1000 kub per kachel. Gebruikers zeer tevreden over alle EIGENSCHAPPEN. Duurzaamheid zal in de toekomst moeten blijken. Thermostaat en app maken geheel gebruiks vriendelijk en handig om op afstand te regelen. Bijgeleverde drukmeter cv systeem helaas niet betrouwbaar. Heeft geen invloed op functioneren gehad .

Pluspunten

• Klein van afmeting
  • Stille werking
  • Goede warm water douche eigenschappen

Minpunten

• Bijgeleverde drukmeter onbetrouwbaar

wil 15-03-2018

Remeha Tzerra

Lang gezocht naar een goede ketel ter vervanging van de Valliant van 15 jaar oud. Afgegaan op de reviews. De remeha Tzerra komt er goed uit. Zeker als je in ogenschouw de prijskwaliteit sverhouding neemt. Ketel werkt geruisloos. Je hoort de ruis in de leidingen niet meer en het tikken (snel uitzetten van de leidingen) behoren tot het verleden. Geeft snel warm water. Bediening aan de ketel (instellen ketel- en tapwater temperatuur gaat simpel d.m.v. draaiwieltjes. Mooie compacte ketel. Keurig door de firma Feenstra geïnstalleerd. Tot nu toe geen klagen.

Pluspunten

• Stille ketel
  • Geen tikkende leidingen meer
  • Geen ruis in het leidingensysteem meer
  • Makkelijke bediening aan de ketel
  • Foutcodes d.m.v. kleur controle-leds

Minpunten

• nog niet ontdekt. net in gebruik

E.C.F 11-10-2017

Echte krachtige cv ketel voor z'n formaat

Zeer goede cv ketel, voldoende capaciteit om een normaal huis of appartement mee te verwarmen en ook het warm tapwater is voldoende voor een badkamer met een douche en wastafel/keuken ( niet gelijktijdig )

Pluspunten

• Klein formaat
  • Licht van gewicht

Minpunten

• Geen afleesbaar display

Robert Thomson 12-07-2017

Uitstekende ketel

Het stroomverbruik is beduidend lager en het warmtecomfort is prima. Vooral de snelheid waarmee de radiatoren warm worden is uitstekend.

ECF 23-06-2017

Goede degelijke kleine compacte krachtpatser

Compacte en goede combi-cv ketel
Met voldoende capaciteit voor wat betreft warm water wanneer je alleen een douche hebt en geen bad

Pluspunten

• Compact
  • Krachtig

Minpunten

• Geen echt voorraad "vatje" warm water

Dick Pool 12-03-2017

Mooie kleine compacte ketel

Goede prijs voor een heel goede ketel. Openbaring onder de douche. Harde straal en voor warm water in je keuken hoef je de kraan maar een klein beetje open te draaien en je hebt binnen no time warm water. Zeker een aanrader voor andere "ketelzoekers". En wat zeker een aanrader is: hij is super stil. Kunnen de duurzaamheid nog niet invullen omdat we de ketel net een paar weken in ons huis hebben hangen.

Pluspunten

• Kleine compacte ketel
  • snel warm
  • super stil
  • flinke straal water