Remeha Tzerra M 28c Plus CW4 (met iSense)

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 70 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Remeha Tzerra M 28c Plus CW4 (met iSense) op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Goedhart 07-08-2022
  • Product gekregen

Te snel veel te veel problemen

4 jaar oud en 2 onderhoudsbeurten gehad. En toen moesten zowel motorblok als pomp moesten worden vervangen.
Error code op thermostaat: E254
Rode lampje op ketel knipperde 6 X achter elkaar.

Ze konden bij feenstra niet alles ineens vervangen en komen maandag terug. Verwacht echter tussen 650-800 euro kosten, incl werkloon.

Een Feenstra onderhoudscontract vergoed sowieso niet de onderdelen. Echter, de onderdelen vormen wel het gros van de kosten.

De ketel maakte al sinds we de ketel overnamen bij de koop van het huis, best wat lawaai telkens als warm water gebruikt wordt. Alsof iemand op zolder staat te stofzuigen. Niet zeker of dat al een indicatie was dat er iets niet goed ging.

Ik raad de ketel in elk geval niet aan.

Minpunten

• Lawaai. (Als stofzuiger) zodra warm water aan
  • Na 4 jr vervanging meest essentiële onderdelen

c********@q********** 24-09-2021

Remeha tzerra 'm cw4

Ik heb een remeha gekocht dat de vorige erg goed heeft gedaan bijna 18 jaar. Maar de tzerra heb ik net geen 4 jaar en de gas/lucht unit printplaat branden door. Helaas is dit een erge dure grapje en geen garantie maar 375euro kosten ex monteren en voorrijd kosten. Lekker milieu bewust allen printplaat stuk dat de hele compartiment moet vernieuwd worden.

Peter 23-12-2020

Top product

De ketel in 2016 gekocht, nu bijna 5 jaar oud. Tot nu toe geen enkel probleem gehad. Doet wat het moet doen. De isence thermostaat idem. Makkelijk bedienbaar. Werkt al die jaren zonder onderhoud.

Pluspunten

• Stil
  • Weinig onderhoud nodig
  • Verwarmt water sne
  • geeft meer water dan de vorige ketel

Albert 05-09-2020

Remeha tzerra na 2,5 jaar al stuk

Remeha geeft 2 jaar garantie, daarna begint de ellende
En draai je zelf voor hoge kosten op
Begin niet aan remeha gewoon waardeloos , plastic zooi

R. Lemlijn 19-12-2018

slechte ketel

Ketel gekocht bij installateur in 2012 met een onderhoudscontract. Bij eerste onderhoudsbeurt volgens contract na 3 jaar (2015) te hoge concentratie CO2 niet af te stellen. Nieuwe gasstraat ruim 200 euro kwijt. Zowel Remeha als installateur geven niet thuis. Uiteindelijk kleine tegemoetkoming installateur. 2018 ventilator stuk. Weer moet de gasstraat vernieuwd worden. Kosten incl. BTW 318 euro. Slecht product. Als er een module stuk gaat betaal je de hoofdprijs.

John Steenbrink 17-11-2018

Mooi en compact.

Sinds een jaar in gebruikt. De c.v. werkt perfect. Ook de mooie thermostaat die je via internet of wifi kan bedienen is geweldig goed en mooi qua design. En ..... nooit meer koud als je thuiskomt! Super en bedankt. Groeten, John Steenbrink

Pluspunten

• zuinig met gas en bijna geruisloos.
  • mooi compact

Lenceria 24-08-2018

Compacte ketel

Een ketel die nauwelijks ruimte inneemt. Is over het algemeen stil. Geef wat meer geluid bij gebruik warm water. Helaas was na vijf maanden de ketel defect (geen warm water/foutcode e 254). De gasstraat was defect en is binnen tien minuten vervangen.

Pluspunten

• geruisloos
  • snel warm water
  • neemt weinig ruimte in beslag
  • houdt de kamertemperatuur gelijkmatig

Minpunten

• bij storingen soms een complete unit vervangen
  • unit zijn prijzig

G.v.Tilburg 22-07-2018

Compact van afmetingen, gering geluid tijdens functioneren.

Heb vier kachels gekocht en drie gemonteerd bij onze familie, vierde montage volgt eerdaags. Eerste in Augustus 2017. Na koude wintermaanden en zo'n 1500 kub gas gebruikt te hebben tevreden over functioneren. Andere twee vanaf December in gebruik met minder dan 1000 kub per kachel. Gebruikers zeer tevreden over alle EIGENSCHAPPEN. Duurzaamheid zal in de toekomst moeten blijken. Thermostaat en app maken geheel gebruiks vriendelijk en handig om op afstand te regelen. Bijgeleverde drukmeter cv systeem helaas niet betrouwbaar. Heeft geen invloed op functioneren gehad .

Pluspunten

• Klein van afmeting
  • Stille werking
  • Goede warm water douche eigenschappen

Minpunten

• Bijgeleverde drukmeter onbetrouwbaar

wil 15-03-2018

Remeha Tzerra

Lang gezocht naar een goede ketel ter vervanging van de Valliant van 15 jaar oud. Afgegaan op de reviews. De remeha Tzerra komt er goed uit. Zeker als je in ogenschouw de prijskwaliteit sverhouding neemt. Ketel werkt geruisloos. Je hoort de ruis in de leidingen niet meer en het tikken (snel uitzetten van de leidingen) behoren tot het verleden. Geeft snel warm water. Bediening aan de ketel (instellen ketel- en tapwater temperatuur gaat simpel d.m.v. draaiwieltjes. Mooie compacte ketel. Keurig door de firma Feenstra geïnstalleerd. Tot nu toe geen klagen.

Pluspunten

• Stille ketel
  • Geen tikkende leidingen meer
  • Geen ruis in het leidingensysteem meer
  • Makkelijke bediening aan de ketel
  • Foutcodes d.m.v. kleur controle-leds

Minpunten

• nog niet ontdekt. net in gebruik

Jelte 18-11-2017

Ketel nieuw uit doos kapot. Werkt nog niet.

Nieuw uit de doos was de ketel al kapot. Heel veel moeite gekost voordat Remeha langs kon komen. Er werd eerst door de installateur volgehouden dat de aarding van het stopcontact niet goed was en daarna ook door Remeha.

Ondanks dat niks er op wees dat de aarde niet goed was toch speciaal elektricien langs laten komen om de aarding te meten. Die was gewoon goed.

Uiteindelijk bleek toch de ketel kapot. Later is Remeha langsgekomen en heeft de ketel slechts gedeeltelijk gemaakt. Nog steeds geen warm water. Ik was eerder afgegaan op de reviews over deze ketel, maar mijn ervaring is totaal anders.

Pluspunten

• klein/compact

Minpunten

• nieuw uit doos al kapot
  • selchte service Remeha

E.C.F 11-10-2017

Echte krachtige cv ketel voor z'n formaat

Zeer goede cv ketel, voldoende capaciteit om een normaal huis of appartement mee te verwarmen en ook het warm tapwater is voldoende voor een badkamer met een douche en wastafel/keuken ( niet gelijktijdig )

Pluspunten

• Klein formaat
  • Licht van gewicht

Minpunten

• Geen afleesbaar display

Muis 01-10-2017

Slechtste ketel ooit

Kunnen jullie niet eens ophouden met testen .makkelijk testen.dat moeten jullie eens doen als de ketel 3 jaar hangt en alles gaat lekken.95% van de installauteurs is van mening dat remeha kunststof rotzooi verkoopt

Robert Thomson 12-07-2017

Uitstekende ketel

Het stroomverbruik is beduidend lager en het warmtecomfort is prima. Vooral de snelheid waarmee de radiatoren warm worden is uitstekend.

ECF 23-06-2017

Goede degelijke kleine compacte krachtpatser

Compacte en goede combi-cv ketel
Met voldoende capaciteit voor wat betreft warm water wanneer je alleen een douche hebt en geen bad

Pluspunten

• Compact
  • Stil
  • Krachtig

Minpunten

• Geen echt voorraad "vatje" warm water

Chris W 06-04-2017

Mooie kleind ketel

Ik heb deze ketel als vervanger van een 15jr oude Atag. Deze ketel heb ik pas, dus over storingen en verbruik kan ik nog niet veel zeggen. De ketel is mooi klein en een stuk stiller als de vorige. Warmwater is verbeterd. Daar waar ik bij de vorige ketel de thermostaatkraan voelde 'regelen' krijg ik nu een constante temperatuur. Ik heb 'de ketel i.c.m een Honeywell T4M thermostaat, en je merkt goed dat de ketel veel vaker op een lage stand verwarmt (ten opzichte van de Atag + BrainQ), het huis voelt heel comfortabel aan. Heb een vuilafscheider laten monteren, omdat er behoorlijk wat vuil in de oude ketel zat en die nwe pompen daar gevoeliger voor zijn. Op youtube vind je goede informatie over vuilafscheiders met hun voor/nadelen. Ik ben uitgekomen op een Caleffi DirtMagPlus. Zeer tevreden met deze combinatie. Ik heb duurzaamheid maar op goed gezet, niet omdat deze niet uitstekend is, maar omdat ik dat nog niet weet. Maar uit andere ervaringen blijkt minimaal een 'goed'.

Pluspunten

• afmetingen
  • geluid

Mimosa 24-03-2017

Valt tegen

Ik heb deze ketel gekozen omdat hij als 'zuinig en stil' wordt omschreven. Helaas is hij absoluut niet stil. Als ik de warm water kraan open zet klinkt het alsof er een stofzuiger in de ketel aan staat. Er is een meting gedaan waaruit kwam dat hij inderdaad meer lawaai maakt dan verwacht. Maar of dat nog opgelost wordt....
Ik ben, tot nu toe, teleurgesteld in deze aankoop.

Pluspunten

• Formaat

Minpunten

• Lawaai

Dick Pool 12-03-2017

Mooie kleine compacte ketel

Goede prijs voor een heel goede ketel. Openbaring onder de douche. Harde straal en voor warm water in je keuken hoef je de kraan maar een klein beetje open te draaien en je hebt binnen no time warm water. Zeker een aanrader voor andere "ketelzoekers". En wat zeker een aanrader is: hij is super stil. Kunnen de duurzaamheid nog niet invullen omdat we de ketel net een paar weken in ons huis hebben hangen.

Pluspunten

• Kleine compacte ketel
  • snel warm
  • super stil
  • flinke straal water

Erwin 05-03-2017

Zeer compacte en krachtige Remeha tzerra M 28C CW4

zeer tevreden over de Remeha tzerra m 28c, we hebben er een goede koop aan gedaan..., ook omdat deze kleine krachtpatser met a label pomp levert 13 liter water van 40 graden per minuut en heeft een electrisch verbruik per jaar dat minder is dan 20€ per jaar en ook beschikt hij over een goede verwarmingskapaciteit

Pluspunten

• Compact
  • Licht
  • Krachtig
  • Zuinig
  • A label

Dirk benne 13-02-2017

Van de regen in de drup

Rond de Kerst ging mijn oude Vaillant kapot. Op advies van de Consumentenbond een Remeha m28c gekocht. De installateur kreeg de ketel echter niet goed afgesteld. Later is er door een uiterst kundige en vriendelijke monteur van Remeha een nieuwe brander in gezet. Toch wel slordig dat zo'n ketel door de eindcontrole komt!

Pluspunten

• Zeer compact
  • mooi lage minium branderstand

Minpunten

• zeer compact, lastige service
  • lawaaiig bij war,water gebruik

Ton 09-02-2017

Sinds 3 weken in het bezit

Gekocht samen met de Etwist omdat deze zeer goed uit de test kwam.
Helaas werd het niet meer lekker warm in huis en de douche radiator bleef op het hoogste punt koud.
Omdat er met de dure Etwist thermostaat geen parameters verandert kan worden en je afhankelijk van een installateur bent als je b.v de pompsnelheid wil veranderen. ..heb ik een goedkope qSense thermostaat erbij gekocht waarmee je dit wel kunt doen...Vreemd dat de Etwist deze optie niet heeft.
Ook vreemd dat men de ketel op 18 kw af geknepen heeft..wil een installateur deze op 24 kw zetten via de Etwist springt deze weer gewoon op 18kw..
Helaas werd het ook met verandere instellingen
Niet echt warm in de woonkamer en bleef de douche radiator lauw.
Deze week mijn oude aan/uit thermostaat erweer aangezet en....het wordt weer lekker warm en ook ...op de douche !!!!
Jammer dat de ketel het alleen op vol vermogen het bij mij thuis warm kan krijgen.
Mooie en kleine ketel en lekker warm water.

Pluspunten

• Klein en compact
  • Snel warm water

Minpunten

• Afgeknepen vermogen
  • Krijg het niet warm in de zuinige stand

H van der Aa 08-02-2017

Opwarmen duurt lang

Hiervoor een AWB gehad met dezelfde capaciteit, deze had het veel sneller warm in huis. Van 17.5 naar 20gr duurt 2.5uur(volgens website van Remeha klopt dit!!!). Bij de vorige ging dat veel sneller. De modulaire klokthermostaat in de kamer is dezelfde gebleven en we hebben sterk het gevoel dat deze bij 20gr niet zo behaaglijk aanvoelt als hiervoor(ook bij minder koude omstandigheden). Kortom deze kachel kan wel zuinig zijn maar qua comfort valt hij zwaar tegen.

Minpunten

• Opwarmen kamertemperatuur duurt lang

J.A.E. van Dorst 12-11-2016

Zeer compacte ketel goed ziet er goed.

Zeer gunstige prijs en een mooi aanbod v.w.b. de garantie.
En een goede capaciteit voor zo`n compacte ketel

Pluspunten

• Compact
  • Geluidsarm

Reginald 14-11-2016

Wat is uw verbruik in m3 vergeleken met uw oude ketel en welke ketel was dit? Wij twijfelen nog namelijk.

Bigthirsty 23-08-2016

Doet wat hij moet doen!

Prima ketel! Mooi klein formaat zodat je hem makkelijk in een kast kwijt kan.
Duidelijk en overzichtelijk display en makkelijke en snelle installatie

Marcodiparco 27-07-2016

heerlijk stil en gebruiksvriendelijk

Prima compacte ketel die erg stil is (voorheen hadden we een Fasto Nefit; hadden we die maar eerder vervangen).
De iSense klokthermostaat is erg makkelijk te bedienen en overzichtelijk.
We hebben de Tzerra nu ruim 4 jaar en tot nu toe geen problemen gehad, alleen maar gemak. Zelfs de Geas die het onderhoud verzorgt heeft er gemak van.

Bertlos 15-07-2016

Altijd warm

Het apparaat ziet er mooi uit.Het is niet al te groot en oogt degelijk, De eerste twee jaar geen onderhoudskosten (volgens de instalateur) en dat voor nog geen duizend euro. Twee andere appartements bewoners hebben hem ook gekocht, en zijn ook zeer tevreden.