Remeha Tzerra M 39c - Reviews

Warmwatercapaciteit bij 40°C
18 liter per minuut
Kleuren
wit

Beoordeling op basis van 128 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

J van Ernst 10-01-2016 Product paar dagen in bezit

de ketel maakt veel lawaai als er gebruik wordt gemaakt van warm water,en/of wanneer de cv opgestart wordt.

boezelijn 11-01-2016

Heel vreemd want onze ketel hoor je nauwelijks! Mogelijk niet goed geïnstalleerd?

Ron.2 03-12-2015 Product half jaar in bezit

Na enkele aanloopproblemen met de ketel, die adequaat zijn opgelost door mijn installateur en door Remeha, is de Tzerra bezig aan zijn eerste stookseizoen. En dat doet hij uitstekend. Het was even zoeken naar de instellingen die het beste passen bij de cv-installatie in mijn woning, maar nu doet hij snel, goed en vooral stil zijn werk. De ketel hoor je bij verwarmingsbedrijf nauwelijks (hij is stiller dan de mechanische ventilatie op laagstand) en stromingsgeluid in de cv-leidingen is afwezig. Op de warmwatervoorziening is niets aan te merken: hij levert veel en snel warm water. Daarbij maakt hij wel wat meer lawaai, maar dat is niet zo vreemd. Op vol vermogen is hij nog steeds stiller dan mijn oude HR-ketel. Het verbruik lijkt iets lager te zijn, maar veel scheelt het niet.
Wat verder opvalt is, hoe goed de iSense thermostaat en de ketel samenwerken, vooral bij een lage warmtevraag. Wat ik wel mis is, dat je de aanvoer- en retourtemperatuur niet kunt uitlezen op de ketel of op de iSense. Dat bespaart heel wat heen-en-weer geloop bij het zoeken naar de optimale ketelinstellingen. Tot slot wil ik de uitstekende garantieafhandeling van Remeha nog noemen. Problemen zijn niet altijd te voorkomen, maar hoe je ze vervolgens oplost geeft aan hoe serieus je je klanten neemt. En dat zit bij Remeha wel goed.

Kees 01-11-2015 Product jaar of meer in bezit

Deze kachel in gebruik als warmtebron voor hete-lucht verwarming.
Geeft direct voldoende warmte.
Op meerdere tappunten tegelijk voldoende warm water.
De kachel neemt bijna geen plaats in.
Energiezuinig omdat er geen waterreservoir meer in zit.
Wel lawaaiig tijdens branden.
Voorkeur om in een geluid-arme ruimte te plaatsen.

robstaal 01-07-2016

Klopt erg lawaaiig tijden het branden.Verbruik van gas is erg hoog wegens salmonella slaat hij vaak aan.Je kunt dit uitzetten.Service van Remeha is slecht.Heb je storing dan proberen ze eerst op je te verhalen.Nooit weer een Remeha.

Paul 19-10-2015 Product paar weken in bezit

Dit is de perfecte ketel voor een hele redelijke scherpe prijs. Als je een ketel hebt uitgezocht zie dan maar een installateur te vinden die de ketel snel en voor een redelijk bedrag wil en kan installeren( we zaten een heel weekend in de kou)
Helaas kon lands grootste installateur zich plotseling niet aan de afspraak houden en gaf aan dat het 2 weken kon duren. Op maandag een offerte gevraagd bij De Eilanden en die belde na 2 uur op dat ze de ketel de volgende dag konden installeren.
Deze man heeft dit keurig gedaan met groot vakmanschap. Wij zijn dus heel erg tevreden.

Gerhard 19-01-2016 Product maand in bezit

Nog te kort om goede beoordeling te geven. Vind het alleen jammer dat zonder boiler het langer duurt voor er warm water komt en het water is lang niet zo warm. Verder oké. Van belang was een snelle actie daar de oude cv installatie het begaf.

Remeha Tzerra CW 35 Plus 15-01-2016 Product paar dagen in bezit

Dit is de tweede Tzerra plus in ons huis. De eerste staat ruim een jaar in de praktijkruimte. Nu een Tzerra er bij voor het woongedeelte. Formidabel wat een machine. Remeha heeft werkelijk een "uitvinding" gedaan. Dank, want de service van Remeha is ook nog eens perfect.

Allard 12-01-2016 Product paar dagen in bezit

top snel veel warm water en de radiatoren worden ook snel warm is klein en compact met veel vermogen

Frans 13-12-2015 Product paar dagen in bezit

Sinds een paar weken eigenaar van deze ketel. Wij hadden hiervoor een Remeha W28 Eco. Maar wat een verschil:
- We hebben nu een CW 5 ipv CW4
- Formaat Tzerra is ong. 1/3 van de W28
- Isense thermostaat is veel duidelijker dan de oude Rematic klokthermostaat.
- Snel veel warm water, en dat zonder boiler.

Duurzaamheid moet nog blijken.

Groeten Frans

Arnovana 01-01-2015 Product paar dagen in bezit

De ketel bevalt tot nu toe uitstekend.
Is inderdaad zeer stil. Levert ruim voldoende warm water. (Instel) mogelijkheden in combinatie met I-Sense thermostaat zijn prima, de thermostaat is zeer eenvoudig in te stellen .Over duurzaamheid kan ik op dit moment uiteraard nog niets zeggen.

Profumo 17-02-2017 Product paar dagen in bezit

Mooie compacte ketel.

Ik kan de werking en effectiviteit nog niet beoordelen. Hij hangt nu net een paar uur. Maar het geheel ziet er super uit en ik merk al wel dat ik in de keuken (zon 15 meter verderop) veel sneller warm water heb. Ketel is mooi compact (bijna de helft van mijn vorige Nefit) en aangezien hij in een kast ingebeouwd is komt dat ook goed uit. Meer bewegingsruimte nu.

Pluspunten

• Klein
  • Veel power
  • Installatie simpel
  • Water sneller warm

Minpunten

• Snoer beetje kort. Moet WCD verplaatsen

Johan 19-07-2016 Product jaar of meer in bezit

Een tevreden Remeha Tzerra gebruiker

Sinds bijna 3 jaar hebben we een Remeha Tzerra. Onze vorige ketel stond op de vloer en nam veel ruimte in. De Remeha is een stuk kleiner en hangt bovendien aan de muur. Kortom, een prima ruimtewinst, waardoor we de "verwarmingskamer" ook voor veel andere dingen kunnen gebruiken. Daarnaast is hij aanzienlijker zuiniger in gebruik. Op zich geen wonder, want onze vorige ketel was bijna 25 jaar oud. Misschien wel het belangrijkste aspect.....hij heeft in de afgelopen bijna 3 jaar geen enkele keer last van storing gehad. Een verademing.

Pieter 19-01-2016 Product paar dagen in bezit

Wat een genot na de slechte ketel [uit het zuiden des lands ] door de bouwer 13 jaar geleden in ons appartement geplaatst, nu snel warm water en ook lekker warm in deze koude dagen, Top !!

Rob 07-01-2016 Product paar dagen in bezit

Even wennen aan instelling, maar bevalt prima. Compacte ketel en handige thermostaat die eenvoudig te bedienen is naar je eigen wensen

Voorschoten 06-01-2016 Product paar weken in bezit

Bad loopt lekker snel vol, de douche heeft nu ook goede capaciteit.
Goede warme straal. Kortom blij mee.
Huis wordt goed verwarmd, maar dat was ook met vorige cv al het geval na installatie van vloerisolatie, tonzon.

Martine 27-12-2015 Product paar weken in bezit

Deze ketel heb ik een paar weken. Het bevalt uitstekend. Ruimte en water worden snel warm en het is een makkelijk te bedienen apparaat. Ook blijft het water warm bij gebruik op meerder tappunten.

sacha 25-12-2015 Product paar dagen in bezit

dik tevreden over de remeha ketels. ik vind het een zeer fijne ketel. makkelijk te bedienen via de isense en geeft vroegtijdig zijn onderhoudsbeurten aan. en onderhoudsbeurten zijn relatief goedkoop ten opzichte van andere ketels.

Ed Den Haag 07-12-2015 Product paar dagen in bezit

Na wikken en wegen gekozen voor Remeha Tzerra CW5+Isense.
Geeft snel en veel warm water o.a. aan de stortdouche en bad. Tijdens het opwarmen is de ketel muisstil. Dat is een verbetering t.o.v. de vorige ketel een Intergas die maakte veel kabaal.

Dik van huizen 26-11-2015 Product paar dagen in bezit

Prima kachel ,veel sneller warm! meer warm water,
de kachel neemt minder ruimte in.je hoort hem bijna niet.

Jan 22-11-2015 Product paar weken in bezit

Het ihuis wordt snel warm, ondanks dat ik de retourtemperatuur op 50 graden heb staan. Dit doe ik om de extra warmte door het condensatieproces terug te winnen. Hij werkt dan als een HR-ketel. Bij hogere temperaturen wordt het een VR-ketel.
Temperatuur makkelijk in te stellen door 2 wieltjes. Mogelijkheden heb ik een 8 gegeven en dat komt niet door de ketel maar door de Isense. De temperatuur intervallen zijn veels te hoog. Moet 0,2 graad zijn. Duurzaamheid geen idee.
Jan

Frans Homminga 21-11-2015 Product paar dagen in bezit

KETEL NET VAN DE WEEK GEÏNSTALLEERD nieuwe thermostaat en moest even wennen maar staat nu op klok en gaat alles vanzelf eigenlijk heel makkelijk want we houden niet zo van ingewikkelde apparaten, maar dit gaat prima