Remeha Tzerra M 39c

Vaillant ecoTEC plus VHR NL 34/5-5 l HR Combiketel en ingebouwde 25 liter boiler 5 8 - 30 0 kW CW6

1,0 (1)

Vaillant ecoTEC plus VHR NL 30-34/5-5 HR Combiketel 5 8 - 30 0 kW CW5

Vaillant ecoTEC plus VHR NL 30-34/5-5 HR Combiketel 5 8 - 30 0 kW CW5

Beoordeling op basis van 128 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

J van Ernst 10-01-2016

de ketel maakt veel lawaai als er gebruik wordt gemaakt van warm water,en/of wanneer de cv opgestart wordt.

boezelijn 11-01-2016

Heel vreemd want onze ketel hoor je nauwelijks! Mogelijk niet goed geïnstalleerd?

Ron.2 03-12-2015
  • Product half jaar in bezit

Na enkele aanloopproblemen met de ketel, die adequaat zijn opgelost door mijn installateur en door Remeha, is de Tzerra bezig aan zijn eerste stookseizoen. En dat doet hij uitstekend. Het was even zoeken naar de instellingen die het beste passen bij de cv-installatie in mijn woning, maar nu doet hij snel, goed en vooral stil zijn werk. De ketel hoor je bij verwarmingsbedrijf nauwelijks (hij is stiller dan de mechanische ventilatie op laagstand) en stromingsgeluid in de cv-leidingen is afwezig. Op de warmwatervoorziening is niets aan te merken: hij levert veel en snel warm water. Daarbij maakt hij wel wat meer lawaai, maar dat is niet zo vreemd. Op vol vermogen is hij nog steeds stiller dan mijn oude HR-ketel. Het verbruik lijkt iets lager te zijn, maar veel scheelt het niet.
Wat verder opvalt is, hoe goed de iSense thermostaat en de ketel samenwerken, vooral bij een lage warmtevraag. Wat ik wel mis is, dat je de aanvoer- en retourtemperatuur niet kunt uitlezen op de ketel of op de iSense. Dat bespaart heel wat heen-en-weer geloop bij het zoeken naar de optimale ketelinstellingen. Tot slot wil ik de uitstekende garantieafhandeling van Remeha nog noemen. Problemen zijn niet altijd te voorkomen, maar hoe je ze vervolgens oplost geeft aan hoe serieus je je klanten neemt. En dat zit bij Remeha wel goed.

Kees 01-11-2015
  • Product jaar of meer in bezit

Deze kachel in gebruik als warmtebron voor hete-lucht verwarming.
Geeft direct voldoende warmte.
Op meerdere tappunten tegelijk voldoende warm water.
De kachel neemt bijna geen plaats in.
Energiezuinig omdat er geen waterreservoir meer in zit.
Wel lawaaiig tijdens branden.
Voorkeur om in een geluid-arme ruimte te plaatsen.

robstaal 01-07-2016

Klopt erg lawaaiig tijden het branden.Verbruik van gas is erg hoog wegens salmonella slaat hij vaak aan.Je kunt dit uitzetten.Service van Remeha is slecht.Heb je storing dan proberen ze eerst op je te verhalen.Nooit weer een Remeha.

Paul 19-10-2015

Dit is de perfecte ketel voor een hele redelijke scherpe prijs. Als je een ketel hebt uitgezocht zie dan maar een installateur te vinden die de ketel snel en voor een redelijk bedrag wil en kan installeren( we zaten een heel weekend in de kou)
Helaas kon lands grootste installateur zich plotseling niet aan de afspraak houden en gaf aan dat het 2 weken kon duren. Op maandag een offerte gevraagd bij De Eilanden en die belde na 2 uur op dat ze de ketel de volgende dag konden installeren.
Deze man heeft dit keurig gedaan met groot vakmanschap. Wij zijn dus heel erg tevreden.

Martine 27-12-2015

Deze ketel heb ik een paar weken. Het bevalt uitstekend. Ruimte en water worden snel warm en het is een makkelijk te bedienen apparaat. Ook blijft het water warm bij gebruik op meerder tappunten.

Frans 13-12-2015

Sinds een paar weken eigenaar van deze ketel. Wij hadden hiervoor een Remeha W28 Eco. Maar wat een verschil:
- We hebben nu een CW 5 ipv CW4
- Formaat Tzerra is ong. 1/3 van de W28
- Isense thermostaat is veel duidelijker dan de oude Rematic klokthermostaat.
- Snel veel warm water, en dat zonder boiler.

Duurzaamheid moet nog blijken.

Groeten Frans

Gerhard 19-01-2016
  • Product maand in bezit

Nog te kort om goede beoordeling te geven. Vind het alleen jammer dat zonder boiler het langer duurt voor er warm water komt en het water is lang niet zo warm. Verder oké. Van belang was een snelle actie daar de oude cv installatie het begaf.

Remeha Tzerra CW 35 Plus 15-01-2016

Dit is de tweede Tzerra plus in ons huis. De eerste staat ruim een jaar in de praktijkruimte. Nu een Tzerra er bij voor het woongedeelte. Formidabel wat een machine. Remeha heeft werkelijk een "uitvinding" gedaan. Dank, want de service van Remeha is ook nog eens perfect.

Allard 12-01-2016

top snel veel warm water en de radiatoren worden ook snel warm is klein en compact met veel vermogen

Ron.2 22-05-2015
  • Product maand in bezit

6,2
Ik heb deze ketel nu bijna twee maanden en ik ben er niet onverdeeld positief over omdat hij niet geheel vrij lijkt van kinderziektes en het ook niet de ultieme cv-ketel is die je op basis van de reclames en reviews zou verwachten.

Ik heb voor de CW5 versie van de Tzerra gekozen op basis van de ketelkiezer van Remeha. Op het warmwatercomfort heb ik dan ook niets aan te merken: hij levert snel en veel warm water en de (spaar)douche en keukenkraan tegelijk open is geen probleem. Achteraf had ik ook kunnen volstaan met de CW4 versie omdat het waterleidingbedrijf niet genoeg water levert om de capaciteit van de CW5 ten volle te kunnen gebruiken. Meten is wat dat betreft weten, en ketelkiezers op internet zijn ook maar beperkt bruikbaar weet ik nu. Verder valt op dat de ketel bij warmwaterlevering vrij stil is. Op volle kracht is hij goed hoorbaar, maar als hij alleen de douche hoeft te bedienen hoor je hem nauwelijks.

Over het verwarmingsgedeelte ben ik tot nu toe minder te spreken. Weliswaar is het stromingsgeluid in de leidingen dat ik met mijn vorige ketel had verdwenen (ik heb een versie met modulerende pomp), maar daarvoor in de plaats komt er nu een zeer irritante pieptoon uit de ketel als hij op de laagste stand brandt, wat bij verwarmen meestal het geval is omdat hij zo door de iSense thermostaat wordt aangestuurd. Het gepiep komt uit de ventilator en Remeha kon het tot nu toe alleen oplossen door de ventilator sneller te laten draaien (een nieuwe ventilator had hetzelfde euvel), wat weer ten koste gaat van het gasverbruik en het verwarmingscomfort omdat hij nu nog minder diep kan moduleren. Dit lijkt toch een beetje een kinderziekte, maar we zullen zien hoe het zich verder ontwikkelt.

Ik heb er een iSense thermostaat bij genomen omdat de Tzerra anders nauwelijks in te stellen of uit te lezen is door het gebrek aan knoppen en display. Een iSense (of qSense) is dus eigenlijk een verplicht onderdeel bij deze ketel en dat maakt hem toch weer een stukje duurder. Daar staat tegenover dat de iSense en de ketel goed samenwerken. Maar een display en wat meer informatie en instelmogelijkheden op de ketel zelf was mij toch liever geweest.

De duurzaamheid is nog lastig te beoordelen. Mijn vorige ketel was een Agpo die het toch tien jaar zonder noemenswaardige problemen heeft gedaan. De Tzerra heeft al een nieuwe ventilator en de driewegklep lijkt ook niet helemaal goed te zijn (verwarmingsbuis warmt licht op bij warmwatervraag). De service van Remeha is tot nu toe gelukkig wel oké gebleken.

Het grote voordeel van de Tzerra vind ik het kleine formaat. Over het ontwerp is echt goed nagedacht. De binnenkant van de ketel zit propvol, maar hij is niet volgepropt en zo te zien is hij erg makkelijk om te onderhouden of te repareren. En als je zoals ik weinig ruimte hebt om een ketel te plaatsen kun je niet om de Tzerra heen. Met de kennis van nu zou ik vermoedelijk wel weer voor de Tzerra kiezen, maar dan voor de CW4 versie. Die is wat minder kritisch qua instellingen, is zuiniger en stiller en levert nog steeds ruim voldoende warm water. De CW5 is alleen te adviseren als je zeker weet dat de CW4 niet voldoet qua warm water. Eigenlijk zou er nog een maatje tussen moeten zitten qua capaciteit, want het verschil tussen CW4 en CW5 is nu erg groot.

Arnovana 01-01-2015

De ketel bevalt tot nu toe uitstekend.
Is inderdaad zeer stil. Levert ruim voldoende warm water. (Instel) mogelijkheden in combinatie met I-Sense thermostaat zijn prima, de thermostaat is zeer eenvoudig in te stellen .Over duurzaamheid kan ik op dit moment uiteraard nog niets zeggen.

Profumo 17-02-2017

Mooie compacte ketel.

Ik kan de werking en effectiviteit nog niet beoordelen. Hij hangt nu net een paar uur. Maar het geheel ziet er super uit en ik merk al wel dat ik in de keuken (zon 15 meter verderop) veel sneller warm water heb. Ketel is mooi compact (bijna de helft van mijn vorige Nefit) en aangezien hij in een kast ingebeouwd is komt dat ook goed uit. Meer bewegingsruimte nu.

Pluspunten

• Klein
  • Veel power
  • Installatie simpel
  • Water sneller warm

Minpunten

• Snoer beetje kort. Moet WCD verplaatsen

Johan 19-07-2016
  • Product jaar of meer in bezit

Een tevreden Remeha Tzerra gebruiker

Sinds bijna 3 jaar hebben we een Remeha Tzerra. Onze vorige ketel stond op de vloer en nam veel ruimte in. De Remeha is een stuk kleiner en hangt bovendien aan de muur. Kortom, een prima ruimtewinst, waardoor we de "verwarmingskamer" ook voor veel andere dingen kunnen gebruiken. Daarnaast is hij aanzienlijker zuiniger in gebruik. Op zich geen wonder, want onze vorige ketel was bijna 25 jaar oud. Misschien wel het belangrijkste aspect.....hij heeft in de afgelopen bijna 3 jaar geen enkele keer last van storing gehad. Een verademing.

Pieter 19-01-2016

Wat een genot na de slechte ketel [uit het zuiden des lands ] door de bouwer 13 jaar geleden in ons appartement geplaatst, nu snel warm water en ook lekker warm in deze koude dagen, Top !!

Rob 07-01-2016

Even wennen aan instelling, maar bevalt prima. Compacte ketel en handige thermostaat die eenvoudig te bedienen is naar je eigen wensen

Voorschoten 06-01-2016

Bad loopt lekker snel vol, de douche heeft nu ook goede capaciteit.
Goede warme straal. Kortom blij mee.
Huis wordt goed verwarmd, maar dat was ook met vorige cv al het geval na installatie van vloerisolatie, tonzon.

sacha 25-12-2015

dik tevreden over de remeha ketels. ik vind het een zeer fijne ketel. makkelijk te bedienen via de isense en geeft vroegtijdig zijn onderhoudsbeurten aan. en onderhoudsbeurten zijn relatief goedkoop ten opzichte van andere ketels.

Ed Den Haag 07-12-2015

Na wikken en wegen gekozen voor Remeha Tzerra CW5+Isense.
Geeft snel en veel warm water o.a. aan de stortdouche en bad. Tijdens het opwarmen is de ketel muisstil. Dat is een verbetering t.o.v. de vorige ketel een Intergas die maakte veel kabaal.

Dik van huizen 26-11-2015

Prima kachel ,veel sneller warm! meer warm water,
de kachel neemt minder ruimte in.je hoort hem bijna niet.

Jan 22-11-2015

Het ihuis wordt snel warm, ondanks dat ik de retourtemperatuur op 50 graden heb staan. Dit doe ik om de extra warmte door het condensatieproces terug te winnen. Hij werkt dan als een HR-ketel. Bij hogere temperaturen wordt het een VR-ketel.
Temperatuur makkelijk in te stellen door 2 wieltjes. Mogelijkheden heb ik een 8 gegeven en dat komt niet door de ketel maar door de Isense. De temperatuur intervallen zijn veels te hoog. Moet 0,2 graad zijn. Duurzaamheid geen idee.
Jan