Vaillant VHR 30-34/5-5 - Reviews

Warmwatercapaciteit bij 40°C
16 liter per minuut
Type cv-ketel
combi HR

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 954 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

Rob Groot 16-11-2016

Betrouwbare en compacte combiketel

Ter vervanging van een 10 jaar oude VR (verbeterd rendement) CV-ketel en een stokoude badgeiser in een studentenhuis heb ik na enig zoeken en vergelijken gekozen voor een combiketel Vaillant 35-38 eco tec plus. Ik heb mij onder meer laten leiden door het vertrouwen van de gekozen installateur in het merk Vaillant en reviews van de Vaillant ketel op het Internet.
In plaats van een kamerthermostaat is een weersafhankelijke thermostaat geïnstalleerd, omdat in een studentenhuis geen gebruik gemaakt kan worden van een kamerthermostaat.
De vervanging van de oude ketel en badgeiser door de nieuwe combiketel is uitgevoerd door een klein familiebedrijf met jarenlange ervaring in het installeren van verwarmingssystemen en is vlekkeloos gelopen. Installatie heeft in september 2016 plaats gevonden. De ketel functioneert tot nu toe goed. Er is voldoende warm water om 2 douches tegelijk te gebruiken. Het verwarmingsdeel van de ketel in combinatie met de weersafhankelijke thermostaat functioneert goed tot nu toe ook goed.
Hoewel we nog maar een korte gebruikservaring hebben zijn we vol vertrouwen in de toekomst, zowel wat betreft het gebruiksgemak, de betrouwbaarheid en de onderhoudskosten (overigens de eerste 2 jaar gratis).

Pluspunten

• compacte afmetingen
  • goede gebruikersinterface
  • redelijk geprijdsd

Conny 16-11-2016

Stille ketel

Super stille ketel heel wat anders als onze oude ketel, ook een stuk kleiner mooi om te zien en ook nog zuiniger. Ben er erg blij mee !

Henk van Heerde 16-11-2016

Goede cv ketel

Goede cv ketel die voldoet aan de verwachting wat betreft comfort en water afgifte en vrijwel geluidloos zijn werk doet met een compacte vormgeving en eenvoudig bedieningsgemak.
Werkt goed samen met mijn toon thermosstaat

Pluspunten

• vormgeving
  • bedieningsgemak
  • geluidsniveau

HP 16-11-2016

Stille ketel

De ketel is lekker stil, snel warm water, maar de druk wordt na een paar minuten pas maximaal wat voor de douche wel een nadeel is.

• Makkelijke bediening

Minpunten

• Maximale waterdruk pas na een paar minuten

Jagersma 15-11-2016

Lekker warm water overal

Na 18 jaar trouwe dienst van een Nefit HR toch voor Vaillant gekozen via de installateur, ondanks de slechte aanbeveling door de Energiewacht die aangaf veel storingen te hebben met Vaillant.
Gekozen voor de CW5 om op alle tappunten warm water tegelijk te kunnen gebruiken en dat is ook het geval; snel en constant op temperatuur. De prijs was redelijk met name omdat veel aanbieders wel een goedkoper product aanbieden inclusief installatie maar daar een verplicht onderhoudscontract aanhangen voor minimaal twee jaar. Dit is niet relevant omdat er twee jaar garantie wordt gegeven en dit dus voor rekening Vaillant/ installateur komt.
De thermostaat is overigens goed zelf in te regelen.

Pluspunten

• snel en constant warm water
  • goed regelbaar

Minpunten

• Nog niet ontdekt ;-)

Cees en Marianne 15-11-2016

Prima cv ketel ,goede prijs kwaliteit verhouding

Na 22 jaar toe aan een nieuwe cv ketel .Op advies van mijn installateur gekozen voor valliant.
Na een correcte vervanging van de oude ketel ,zijn we tevreden over de werking van de cv ketel .
Met name de snelle toevoer van warm water,en het water blijft prima op temperatuur,ook de valliant thermostaat is gebruiksvriendelijk. Hopen net als de vorige, vele jaren gemak van te hebben.

Frazer 15-11-2016

Vaillant VHR 30-34/5-5

Compact
Erg stil
Geen omkijken naar
Storingen of water bijvullen zijn zichtbaar op de thermostaat
Makelijke montage

Chris Muller 15-11-2016

Valliant CV ketel

Onze oude CV ketel, ook een Valliant, was na 16 jaar aan vervanging toe.
Op advies van onze CV monteur, die onze oude ketel in onderhoud had, hebben we wederom voor een Valliant gekozen omdat we zeer tevreden waren en de nieuwe ketel tevens compacter was.
De nieuwe CV ketel werkt nu ca. 2 maanden en met de bijgeleverde thermostaat functioneert hij prima.
De nieuwe CV-ketel is geluidsarm, brandt rustig en het warme water is snel op temperatuur.

Pluspunten

• geluidsarm
  • compact
  • goede prijs/kwaliteitsverhouding

Minpunten

• werkt niet op elke thermostaat

Serge 15-11-2016

Zeer gebruiksvriendelijk en fijn apparaat

Zeer fijn apparaat. De oude ketel was aan vervanging toe en de keuze voor een Vaillant was snel gemaakt door advies van mijn installateur en de goede prijs.

Het apparaat is erg stil, makkelijk in gebruik en heeft een duidelijke en eenvoudige bediening. Daarnaast is hij lekker compact.

Ik ben erg tevreden.

Pluspunten

• Eenvoudige bediening
  • Compact

Hans 't Mannetje 15-11-2016

Prima cv

Stil,compact model en prima levering van warm water.
De cv voldoet prima aan onze eisen, water snel op temperatuur en de verwarming werkt ook perfect

corine 15-11-2016

Prima prijs/kwaliteit

Vanwege de prijs en de naam gekozen voor Vaillant. De ketel is stiller dan de ketel die wij hadden en de voldoet prima aan onze eisen. Wij hebben voor de bediening via de app gekozen en die werkt goed

Pluspunten

• stiller
  • bediening via de smartphone

Minpunten

• tijdsduur temperatuur staat niet op de thermostaat

John Balk 15-11-2016

Prima CV ketel met goede mogelijkheden

Oude CV ketel was aan vervanging toe. Na vergelijking uitgekomen op de Vaillant VHR 30-34/5-5.
De nieuwe CV ketel werkt nu ca. 2 maanden en in combinatie met een draadloze thermostaat functioneert het geheel naar wens. De nieuwe CV-ketel is stil, brandt rustig en het warme water is snel op de juiste temperatuur.

• Duidelijk display
  • Eenvoudig in gebruik

Ben Weenink 15-11-2016

Vaillant 30-34 een super ketel!

Snelle opwarming van het huis, combinatie met thermosttaat werk uitstekend. Warmwater ook meer dan tevreden, we hebben 2 douches, kunnen nu gelijktijdig gebruikt worden.

Pluspunten

• Warm water
  • Snelle opwarmtraject

Tilly Maessen 15-11-2016

Eenvoudig en compact

Makkelijk te bedienen, goed in prijs. Vaillant heeft ieder jaar een aktieperiode rond september waarbij je afhankelijk van welk product je koopt van Vaillant een klein bedrag terug kunt vragen

Pluspunten

• Makkelijk bediening
  • Klein en compact

Minpunten

• Minder snel heet water

Robert Kamperman 15-11-2016

Vaillant VHR 30-34/5-5 is 2 md. ons bezit en zijn tevreden.

Vroeger in een vorig huis jaren 80-90, hadden wij als CV een Vaillant.
Nu wij een nieuwe CV nodig hebben, is i.o.l. met de installateur de overstap naar opnieuw
een Vaillant gemaakt.
Degelijkheid heeft voor ons de doorslag gegeven.

Pluspunten

• geluids nivo is zeer goed
  • bedieningspaneel eenvoudig

Bernard Brouwer 15-11-2016

gebruiksvriendelijke ketel met ruim warm water

Wij zijn overgestapt van een Nefit ketel met boiler naar de valliant, deze ketel heeft geen boiler, maar geeft ruim voldoende warm water, zelfs gelijktijdig douchen en het vullen van het bad.
Wij verwachten hierdoor o.a. een lager gas verbruik , omdat niet steeds de boiler op temperatuur moet worden gehouden.De installatie door de firma Feiken verwarming is naar tevredenheid uitgevoerd. we hebben veel plezier van De Vsmart app, wij zijn veel op reis dus voor we thuis komen kunnen we via internet de woning alvast op een behaaglijke temperatuur brengen. Echte vorst hebben we nog niet gehad dus dat is nog even afwachten!

Pluspunten

• geen Boiler
  • handige optie de Vsmart
  • "stille ketel "

Huub Swelsen 15-11-2016

Compact apparaat, snel warm

Mooie compacte ketel, het huis is in een mum van tijd warm . Een klein nadeel is dat het iets langer duurt voordat we warm water hebben. Voorheen hadden we een losse 80 liter boiler

Pluspunten

• Thermostaat
  • Snel warm

Minpunten

• Tijd voor warm water

Henk 15-11-2016

Design CV ketel

Omdat mijn 15 jaar oude AGPO na perfect functioneren deze Vaillant aangeschaft met interessante cashback aktie op advies van mijn installateur. Perfect geinstalleerd door Lanser. Ik heb deze ketel gekocht in combinatie met de Calormatic 350 thermostaat en dat werkt perfect. Eenvoudige bediening, lekker warm in huis en voldoende warm water voor douche of bad.

• Capaciteit

Minpunten

• Thermostaatbediening

Vanderzanden 14-11-2016

Snel warm water met constante temperatuur

Mijn vorige Vaillantketel heeft 23 jaar goed gewerkt, daarom weer voor dit merk gekozen. Verschil tussen de oude VR en deze HR is groot. Vooral het snelle aanbod van warm water dat ook met een spaardouche stabiel blijft is erg prettig.

Pluspunten

• Snel en veel warm water
  • Temp warm water stabiel

Minpunten

• Gebruikershandleiding niet zo duidelijk

TheoSr 14-11-2016

Vaillant Combi ketel Ecotec Plus 30-34 CW4

Dit is een vervanging van een oude Nefit ketel. We hadden in ons vorige huis al een Vaillant die ons zeer goed beviel en na een gunstige offerte hebben we weer voor Vaillant gekozen. Hij zit er nu twee maanden en alles werkt perfect. Mooi klein apparaat, heel netjes aangesloten. Meer douche water dan de vorige en in combinatie met een Vsmart thermostaat is het steeds heel comfortabel in huis. We verwachten van deze ketel ook nog een besparing in het gasverbruik omdat er geen boiler meer in zit.

Pluspunten

• Compact formaat
  • Geen boiler
  • Modulerend
  • Voldoende warm water

Minpunten

• Thermostaat gevoelig voor 868Mhz storing.