Vaillant VHR 30-34/5-5 - Reviews

Warmwatercapaciteit bij 40°C
16 liter per minuut
Type cv-ketel
combi HR

Beoordeling op basis van 953 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Rob 07-06-2016 Product half jaar in bezit

Fijne ketel, echter veel problemen met warmwatertoevoer naar kranen

6,7
Wat verwarming betreft werkt de ketel goed. De warmwatertoevoer naar de kranen geeft veel problemen. Zo heb ik naast mijn installateur ook al een monteur van Vaillant thuis gehad. De conclusie hierbij is dat thermostaatkranen problemen geven waardoor warm water terug naar de ketel gaat en die vervolgens weer koud water gaat geven. Een vreemd verhaal voor voor een slimme ketel en thermostaatkranen die tegenwoordig in elk huishouden aanwezig zijn. Ik heb inmiddels na een tip de douchekop vervangen. Dit werkt beter, maar de temperatuur is nog steeds niet continu hetzelfde. Andere kranen hebben het probleem nog steeds, zeker als je de kraan niet volledig open zet.

BB 04-06-2016 Product kwartaal in bezit

Spijt als haren op mijn hoofd

Deze ketel kocht ik als opvolger van een 20 jaar oude Agpo-ketel. Ik wilde namelijk wat zuiniger met energie kunnen omgaan en de specificaties waren veelbelovend.
Het stroomverbruik is inderdaad iets gedaald nu, maar het gasverbruik is in 3 maanden tijd met 6% toegenomen, ondanks het feit dat ik sinds kort nog maar een éénpersoons huishouden voer.
Daarbij is de warmwatervoorziening slecht. Het duurt lang eer er warm water is en als ik de kraan dan niet vol open zet, wordt het water weer koud.
Er is een servicemonteur bij geweest, omdat ik dacht dat het iets met de afstelling te maken zou kunnen hebben. Maar ik moet de warmwaterkraan in het vervolg maar vol open zetten, want 'water kost toch haast niets per kubieke meter'. Tja, en ik wilde dus juist wat milieuvriendelijker worden ...

Mia 10-05-2016 Product maand in bezit

Goede kwaliteit, snel verwarming en warm water

Voor het vervangen van de oude ketel hebben wij gekozen voor Vaillant VHR 30-34/5-5. Wat een goede keuze, wij zijn er blij mee. Een makkelijk bedienbare thermostaat, bij het opdraaien van de temperatuur verwarmt de ketel snel. Ook warm water (zowel in de badkamer als keuken tegelijk) is direct aanwezig. Echt een superfijne ketel. Voor mij niks anders meer dan Vaillant, een degelijk topproduct!

Gerard 19-11-2016 Product paar maanden in bezit

Vaillant Ecotec cw 5+

Heb na 15 jaar met vorige vaillant ketel een nieuwe aangeschaft.
Heb nu gekozen voor de vaillant ecotec cw 5+ omdat die meer warm water geeft en weer energiezuiniger is als de oude ketel.
Ben zeer tevreden over het snel warm water leveren in de comfort modus.
Ik vind de nieuwe vaillant thermostaat ook eenvoudig te bedienen en minder temperatuur schommeling als voorheen.
Ketel nu een paar maanden in bezit en werkt probleemloos.

Pluspunten

• Snel warm water
  • Zuiniger met gas als de oude ketel
  • Ketel kleiner als de oude

Minpunten

Patrick 15-11-2016 Product paar maanden in bezit

Prima ketel (bij ons icm hetelucht verwarming)

Wij hebben deze ketel in een combinatie met een Brink Elan heteluchtverwarming. De Vaillantketel zorgt voor heet water in douche en bad (douchen en bad vullen kan tegelijk, duurt natuurlijk wel iets langer). Daarnaast hebben we heteluchtverwarming. Eerder hadden wij een directe heteluchtverwarming, maar in de opstelling die we nu hebben is sprake van een indirecte heteluchtverwarming. Deze combinatie bevalt ons uitstekend.

Wat meespeelde in de keuze voor een cw5 van Vaillant was dat deze goedkoper was dan een Intergas cw4 + buffer. Deze cw5 heeft geen buffer nodig.

Wij hebben overigens gekozen voor de standaardthermostaat en die doet het prima.

Pluspunten

• Snel warm

Andrea 31-10-2016 Product paar weken in bezit

Compacte cv-ketel met rvs warmtewisselaar

Wij waren op zoek naar een compacte cv-ketel met een rvs warmtewisselaar. Vanwege de afmetingen kwamen we uit op de Vaillant. Deze is 6 weken geleden geplaatst. Een stille ketel. Snel warm water

Pluspunten

• Afmetigen
  • RVS warmtewisselaar
  • Snel warm water

Richard 07-09-2016 Product paar maanden in bezit

geweldige cv ketel

wij zijn zeer tevreden over de warm water capaciteit als je benden de warmwaterkraan aan doet terwijl iemand onder de douche staat heb je op beide plekken gewoon warm water alleen een beetje druk verlies.

Pluspunten

• in te stellen via een app
  • heel energie zuinig

Ronald 30-06-2016 Product kwartaal in bezit

Mooie stille ketel aanbevolen door installateur

We hebben onze extreme oude ketellaten vervangen door een mooie nieuwe van vaillant op aanraden van de installateur die bij ons het ook het onderhoud doet aan een paar jaar oude remeha en een intergas van 10 jr oud. De belangrijkste reden is dat de warmte wisselaar bij viallant van RVS is. bij de andere twee is dat van aluminium. De aluminium warmte wisselaars vervuilen vrij snel door oxidatie. dat heeft de vaillant dus niet. verder is er niet zoals bij de remeha veel kunststof gebruikt.
Volgens de installateur geeft dat op den duur ook de nodige problemen. bij de vaillant is er weinig kunststof gebruikt en ziet er daardoor ook vanbinne solide uit. de tijd zal het leren. Verder hebben we de V-smart thermostaat genomen om op afstand de verwarming aan en uit te kunnen zetten. Altijd handig in een Vakantiehuisje. De V-smart thermostaat maakt hierbij gebruik van een Wifi internet verbinding. Dus dat moet je dan wel hebben.
Zonder smartphone of tablet. kan je vrij weinig met de thermostaat. Alleen de temperatuur verhogen/verlagen tot het volgende schakelmoment.
Over heet water opbrengst en Cv niets te klagen dat is gewoon prima in orde.

Chenny 25-06-2016 Product half jaar in bezit

Ik mis mijn oude ketel..!!!

Mijn 16 jaar oude HR Ketel zorgde voor een snellere opwarming van de vloerverwarming en nog nooit heb ik onder de douche gestaan met koud water. Helaas is dit wel het geval met de Eco Tec,Ik heb dus spijt dat ik deze ketel heb aangeschaft.

Rob 06-06-2016 Product kwartaal in bezit

tot nu toe erg tevreden

Na 10 jaar gemodder met onze oude ketel deze Vaillant aangeschaft. De eerste ervaringen zijn erg positief. snel warm water in keuken en badkamer, de ketel staat op zolder en water nemen als er iemand onder de douche staat is geen probleem. Eenvoudig te bedienen.

DD 05-06-2016 Product maand in bezit

Onze 2de valliantketel

We hebben in april onze oude valliant ketel vervangen door de valliant ecoTECplus. De oude deed het nog wel, maar was inmiddels ongeveer 18 jaar oud. We hopen dat deze nieuwe zuiniger is in het gebruik, meer comfort heeft. Maar ook beter is voor het milieu.
We merken nu al dat het water sneller warm is. Voor de rest zal de toekomst het moeten uit wijzen.

Willem 02-06-2016 Product kwartaal in bezit

Wat een genot

Na 18 jaar een Nefit ketel met apparte bioler en soms wat kleine mankemanten nu een Vaiilant ketel.We hebben na orientatie en goed advies van de installateur gekozen voor een Vaillant ketel zonder boiler.Vanaf het eerste moment is de Vaillant als verwarming en warm water voorziening een prima keus, de boiler vanaf dag een niet gemist.Naast de keus voor de Vaillant ketel in combinatie met een wifi thermostaat is het een genot om voor deze combinatie gekozen te hebben.

Richard 31-05-2016 Product paar weken in bezit

Vaillant ecotec plus de beste ketel

Als vervanging van 15 jaar oude Bosch ketel.
Wat een comfort.
Ketel is stil snel warmwater
Erg tevreden met de aanschaf .
Duitse degelijkheid.

CCM 17-05-2016 Product kwartaal in bezit

Vaillant ecotec plus 30-34 CW5

Ketel is behoorlijk geruisloos. Ik had voorheen bij mijn oude ketel veel last van fluitende leidingen wat nu door de modulerende pomp goed opgevangen wordt. Warm water duurt iets langer doordat ik nu geen boiler meer heb maar is niet hinderlijk. De omvang van de ketel is ook kleiner dan de vorige dus heb ik meer ruimte over. Over de levensduur kan ik nog niets zeggen daar heb ik hem te kort voor.

RvanDeenen 17-05-2016 Product maand in bezit

Zeer tevreden met nieuwe ketel

Sinds een maand of twee een nieuwe Vaillant ketel aangeschaft. Vanaf de eerste dag zeer tevreden. De Vaillant-ketel is - in vergelijking met onze oude ketel - zeer geluidsarm. Een stille, krachtige en zuinige ketel. Ook de mobiele (en zelfs op afstand te besturen) thermostaat is heel handig en gebruiksvriendelijk.

EMR49 11-04-2016 Product maand in bezit

Wat een verschil

Na 15 jaar mijn oude CV (ook Valliant) vervangen..eerste wat ons opviel totaal geen geluid uit onze bijkeuken, dat was wennen daardoor kijken of de Valliant wel werkte... tweede was dat het gas verbruik direct lager was onder zelfde omstandigheden(gemeten via de slimme energie meter)Voorlopig kunnen we weer voort

Familie Schröder 29-03-2016 Product paar weken in bezit

het is stil en warm in huis

Wij zijn meer dan tevreden over deze ketel. Je hoort hem niet, echt niet. Hij is superstil, levert snel warm water en het is alsof de algehele warmte (het gevoel) beter is. Wij wonen in een oude, vrijstaande dijkwoning (1920) en het voelt alsof we in een nieuwbouwhuis zijn. Dat was in het verleden wel anders. Ook slapen de kinderen beter. De ketel hangt achter een deur op de overloop. De vorige ketel hoorde je en deze echt niet. Je zou soms bijna denken dat hij niets doet. We noemen hem intussen onze 'stille, warme vriend'. De tijd zal leren of we zo tevreden blijven.

Janny 09-05-2017 Product half jaar of langer in bezit

CV ketel

Prima CV stil, goedkoper in verbruik, goede temperatuur in water en warmte.
Wij hebben deze winter zeer zeker minder gas verstookt. We hebben hem nu nu ca. 7 maanden.

TheoSr 08-03-2017 Product paar maanden in bezit

Voortreffelijk.

De Vaillant werkt en verder merk je er niets van. Precies zoals je veracht van een CV ketel. De slimme thermostaat zorgt voor comfort op de juiste momenten. Als we eens een dagje weg zijn kunnen we onderweg de ketel uit-, en weer aan zetten.
Huis goed verwarmd en plenty heet water.
De monteur heeft een prima stuk werk verricht, keurig leiding werk.

We gaan er van uit dat we nog vele jaren van dit comfort kunnen genieten.

Ronald 30-01-2017 Product paar maanden in bezit

Prima combi HR-ketel van Vaillant!

De sinds kort geïnstalleerde CV-ketel van Vaillant bevalt ons prima. Apparaat is zeer stil, levert snel warm tapwater voor wastafels en keuken en zorgt ook tijdens het douchen voor goed en continue warm water.
Ook de verwarming in ons huis werkt uitstekend (vloerverwarming en radiotoren), dit in combinatie met de programmeerbare en duidelijke thermostaat van Vaillant.
Volgens het installatiebedrijf is deze ketel ook zeer goed te onderhouden (beter en makkelijker dan een Nefit bijvoorbeeld). We hopen dat ook deze ketel weer zeker 15 jaar meegaat!

Pluspunten

• stil
  • snel warm tap- en douche water
  • zorgt voor goede verwarming
  • compact van vorm
  • goed onderhoudbaar