Vaillant VHR 30-34/5-5 - Reviews

Gaskeur CW klasse
30 kW
Type cv-ketel
combi HR

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 956 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

Rob 07-06-2016
  • Product half jaar in bezit

Fijne ketel, echter veel problemen met warmwatertoevoer naar kranen

6,7
Wat verwarming betreft werkt de ketel goed. De warmwatertoevoer naar de kranen geeft veel problemen. Zo heb ik naast mijn installateur ook al een monteur van Vaillant thuis gehad. De conclusie hierbij is dat thermostaatkranen problemen geven waardoor warm water terug naar de ketel gaat en die vervolgens weer koud water gaat geven. Een vreemd verhaal voor voor een slimme ketel en thermostaatkranen die tegenwoordig in elk huishouden aanwezig zijn. Ik heb inmiddels na een tip de douchekop vervangen. Dit werkt beter, maar de temperatuur is nog steeds niet continu hetzelfde. Andere kranen hebben het probleem nog steeds, zeker als je de kraan niet volledig open zet.

J. Leissner 03-04-2018

beloofd "snel warm water", wat is snel?, wijzelf moeten minuten (bijvoorbeeld 's ochtends) lang wachten voordat het water een warme temperatuur heeft. Ketel ingesteld op 65 graden en de comfort stand is geactiveerd.

Zojuist (avond) na 5 minuten in de keuken nog geen warm water, na langere periode wel, maar dit is toch te lang?

Vaillant zelf zegt de kraan iets minder ver open, dat bespaart iig water (voordat het op temperatuur is)

Ronald 30-06-2016
  • Product kwartaal in bezit

Mooie stille ketel aanbevolen door installateur

We hebben onze extreme oude ketellaten vervangen door een mooie nieuwe van vaillant op aanraden van de installateur die bij ons het ook het onderhoud doet aan een paar jaar oude remeha en een intergas van 10 jr oud. De belangrijkste reden is dat de warmte wisselaar bij viallant van RVS is. bij de andere twee is dat van aluminium. De aluminium warmte wisselaars vervuilen vrij snel door oxidatie. dat heeft de vaillant dus niet. verder is er niet zoals bij de remeha veel kunststof gebruikt.
Volgens de installateur geeft dat op den duur ook de nodige problemen. bij de vaillant is er weinig kunststof gebruikt en ziet er daardoor ook vanbinne solide uit. de tijd zal het leren. Verder hebben we de V-smart thermostaat genomen om op afstand de verwarming aan en uit te kunnen zetten. Altijd handig in een Vakantiehuisje. De V-smart thermostaat maakt hierbij gebruik van een Wifi internet verbinding. Dus dat moet je dan wel hebben.
Zonder smartphone of tablet. kan je vrij weinig met de thermostaat. Alleen de temperatuur verhogen/verlagen tot het volgende schakelmoment.
Over heet water opbrengst en Cv niets te klagen dat is gewoon prima in orde.

BB 04-06-2016
  • Product kwartaal in bezit

Spijt als haren op mijn hoofd

Deze ketel kocht ik als opvolger van een 20 jaar oude Agpo-ketel. Ik wilde namelijk wat zuiniger met energie kunnen omgaan en de specificaties waren veelbelovend.
Het stroomverbruik is inderdaad iets gedaald nu, maar het gasverbruik is in 3 maanden tijd met 6% toegenomen, ondanks het feit dat ik sinds kort nog maar een éénpersoons huishouden voer.
Daarbij is de warmwatervoorziening slecht. Het duurt lang eer er warm water is en als ik de kraan dan niet vol open zet, wordt het water weer koud.
Er is een servicemonteur bij geweest, omdat ik dacht dat het iets met de afstelling te maken zou kunnen hebben. Maar ik moet de warmwaterkraan in het vervolg maar vol open zetten, want 'water kost toch haast niets per kubieke meter'. Tja, en ik wilde dus juist wat milieuvriendelijker worden ...

Gerard 19-11-2016

Vaillant Ecotec cw 5+

Heb na 15 jaar met vorige vaillant ketel een nieuwe aangeschaft.
Heb nu gekozen voor de vaillant ecotec cw 5+ omdat die meer warm water geeft en weer energiezuiniger is als de oude ketel.
Ben zeer tevreden over het snel warm water leveren in de comfort modus.
Ik vind de nieuwe vaillant thermostaat ook eenvoudig te bedienen en minder temperatuur schommeling als voorheen.
Ketel nu een paar maanden in bezit en werkt probleemloos.

Pluspunten

• Snel warm water
  • Zuiniger met gas als de oude ketel
  • Ketel kleiner als de oude

Patrick 15-11-2016

Prima ketel (bij ons icm hetelucht verwarming)

Wij hebben deze ketel in een combinatie met een Brink Elan heteluchtverwarming. De Vaillantketel zorgt voor heet water in douche en bad (douchen en bad vullen kan tegelijk, duurt natuurlijk wel iets langer). Daarnaast hebben we heteluchtverwarming. Eerder hadden wij een directe heteluchtverwarming, maar in de opstelling die we nu hebben is sprake van een indirecte heteluchtverwarming. Deze combinatie bevalt ons uitstekend.

Wat meespeelde in de keuze voor een cw5 van Vaillant was dat deze goedkoper was dan een Intergas cw4 + buffer. Deze cw5 heeft geen buffer nodig.

Wij hebben overigens gekozen voor de standaardthermostaat en die doet het prima.

Pluspunten

• Snel warm

Andrea 31-10-2016

Compacte cv-ketel met rvs warmtewisselaar

Wij waren op zoek naar een compacte cv-ketel met een rvs warmtewisselaar. Vanwege de afmetingen kwamen we uit op de Vaillant. Deze is 6 weken geleden geplaatst. Een stille ketel. Snel warm water

Pluspunten

• Afmetigen
  • RVS warmtewisselaar
  • Snel warm water

Richard 07-09-2016

geweldige cv ketel

wij zijn zeer tevreden over de warm water capaciteit als je benden de warmwaterkraan aan doet terwijl iemand onder de douche staat heb je op beide plekken gewoon warm water alleen een beetje druk verlies.

Pluspunten

• in te stellen via een app
  • heel energie zuinig

Chenny 25-06-2016
  • Product half jaar in bezit

Ik mis mijn oude ketel..!!!

Mijn 16 jaar oude HR Ketel zorgde voor een snellere opwarming van de vloerverwarming en nog nooit heb ik onder de douche gestaan met koud water. Helaas is dit wel het geval met de Eco Tec,Ik heb dus spijt dat ik deze ketel heb aangeschaft.

Willem 02-06-2016

Wat een genot

Na 18 jaar een Nefit ketel met apparte bioler en soms wat kleine mankemanten nu een Vaiilant ketel.We hebben na orientatie en goed advies van de installateur gekozen voor een Vaillant ketel zonder boiler.Vanaf het eerste moment is de Vaillant als verwarming en warm water voorziening een prima keus, de boiler vanaf dag een niet gemist.Naast de keus voor de Vaillant ketel in combinatie met een wifi thermostaat is het een genot om voor deze combinatie gekozen te hebben.

Mia 10-05-2016
  • Product maand in bezit

Goede kwaliteit, snel verwarming en warm water

Voor het vervangen van de oude ketel hebben wij gekozen voor Vaillant VHR 30-34/5-5. Wat een goede keuze, wij zijn er blij mee. Een makkelijk bedienbare thermostaat, bij het opdraaien van de temperatuur verwarmt de ketel snel. Ook warm water (zowel in de badkamer als keuken tegelijk) is direct aanwezig. Echt een superfijne ketel. Voor mij niks anders meer dan Vaillant, een degelijk topproduct!

Kees88 30-12-2016

Duurzaamheid beperkt

Afgelopen 3 jaar zeer tevreden geweest over deze hoogrendements ketel. In vergelijking met het vorige model van Vaillant ook weer wat gas bespaard. Echter in sept 2012 werd deze ketel bij mij en mijn broer geplaatst. Een aantal maanden terug stopte de installatie bij mijn broer er mee; hier moest toen een nieuw gasblok geplaatst worden (hoge kosten). Tot mijn grote teleurstelling had ik deze week hetzelfde probleem. Ook in mijn installatie begaf het gasblok het (foutcode F28 / F54) en moest dit vervangen worden. Natuurlijk geen garantie. Dat moet toch niet kunnen voor een moderne CV-ketel van amper 3 jaar oud.

Pluspunten

• stil
  • zuinig
  • snel warm water

Minpunten

• niet duurzaam
  • hoge kosten voor onderhoud

J. Leissner 03-04-2018

Esther 11-12-2016

Vaillant CV ketel

Na 18 jaar gaf onze Vaillant CV ketel het toch echt op. Door de goede ervaringen met de oude ketel ook weer informatie opgevraagd bij Vaillant. De nieuwe ketel is veel stiller, warm water is sneller verkrijgbaar en de verwarming instellen kan nu via een display.

Pluspunten

• stiller
  • sneller warm water

Mark 07-12-2016

Vaillant CV combiketel

Nadat de Vaillant Thermocompact VCW242, na jaren probleemloos gedraaid te hebben, toch het loodje heeft gelegd, is er vanwege de betrouwbaarheid wederom gekozen voor een Vaillant.
De combiketel draait nu heel stil en doet zijn werk naar behoren.
Omdat we op vast tijden douchen hebben we de comfortstand daarop aangepast met tijd en temperatuur, waardoor de miniboiler niet de hele dag en nacht wordt verwarmt.
Bij de vorige ketel deden we bijna niet aan onderhoud en deed het ding gewoon zijn werk. Bij deze ketel gaf de installateur en Vaillant aan dat er regelmatig controle en onderhoud moet worden uitgevoerd aan de grafietpakking. Geen idee wat dat gaat kosten en hoe vaak dat moet worden uitgevoerd.

Pluspunten

• stil
  • prijs/kwaliteit

Minpunten

• controle (en vervanging) grafietpakking?

Rob 06-06-2016

tot nu toe erg tevreden

Na 10 jaar gemodder met onze oude ketel deze Vaillant aangeschaft. De eerste ervaringen zijn erg positief. snel warm water in keuken en badkamer, de ketel staat op zolder en water nemen als er iemand onder de douche staat is geen probleem. Eenvoudig te bedienen.

DD 05-06-2016

Onze 2de valliantketel

We hebben in april onze oude valliant ketel vervangen door de valliant ecoTECplus. De oude deed het nog wel, maar was inmiddels ongeveer 18 jaar oud. We hopen dat deze nieuwe zuiniger is in het gebruik, meer comfort heeft. Maar ook beter is voor het milieu.
We merken nu al dat het water sneller warm is. Voor de rest zal de toekomst het moeten uit wijzen.

CCM 17-05-2016

Vaillant ecotec plus 30-34 CW5

Ketel is behoorlijk geruisloos. Ik had voorheen bij mijn oude ketel veel last van fluitende leidingen wat nu door de modulerende pomp goed opgevangen wordt. Warm water duurt iets langer doordat ik nu geen boiler meer heb maar is niet hinderlijk. De omvang van de ketel is ook kleiner dan de vorige dus heb ik meer ruimte over. Over de levensduur kan ik nog niets zeggen daar heb ik hem te kort voor.

EMR49 11-04-2016

Wat een verschil

Na 15 jaar mijn oude CV (ook Valliant) vervangen..eerste wat ons opviel totaal geen geluid uit onze bijkeuken, dat was wennen daardoor kijken of de Valliant wel werkte... tweede was dat het gas verbruik direct lager was onder zelfde omstandigheden(gemeten via de slimme energie meter)Voorlopig kunnen we weer voort

Familie Schröder 29-03-2016

het is stil en warm in huis

Wij zijn meer dan tevreden over deze ketel. Je hoort hem niet, echt niet. Hij is superstil, levert snel warm water en het is alsof de algehele warmte (het gevoel) beter is. Wij wonen in een oude, vrijstaande dijkwoning (1920) en het voelt alsof we in een nieuwbouwhuis zijn. Dat was in het verleden wel anders. Ook slapen de kinderen beter. De ketel hangt achter een deur op de overloop. De vorige ketel hoorde je en deze echt niet. Je zou soms bijna denken dat hij niets doet. We noemen hem intussen onze 'stille, warme vriend'. De tijd zal leren of we zo tevreden blijven.

c.j.van den berg 14-12-2017

mooi en gebruiks vriendelijk display

Heb vaillant eco Tec plus sinds 30 maart 2016 en ben zeer tevreden.
Dit is mijn 3de vaillant ketel en heb de ketels steeds meer zien verbeteren en vernieuwen.
Kortom probleemloos.

Janny 09-05-2017

CV ketel

Prima CV stil, goedkoper in verbruik, goede temperatuur in water en warmte.
Wij hebben deze winter zeer zeker minder gas verstookt. We hebben hem nu nu ca. 7 maanden.