Vaillant VHR 30-34/5-5

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 962 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Vaillant VHR 30-34/5-5 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

R. von Pickartz 26-01-2021

Geen aanrader

Geschreven voor: Vaillant VHR 30-34/5-5

De keus viel op deze vaillant voor het rendement en de verwachte betrouwbaarheid. Maar het werd een grote teleurstelling. De Ketel heeft nog nooit storingvrij gewerkt. Na 2 jaar van herhaaldelijk opnieuw afstellen zijn er inmiddels al 4 onderdelen vervangen (de gasmodule, de ontluchtingsklep, de venturi en de printplaat, maar dezelfde storing blijft. Dat is een fout met foutcode F53: "massastroomsensor", waarna de ketel stopt met verwarming en met warmwater. De ketel moet dan handmatig worden "gereset". Als dat te lang duurt is het huis helemaal afgekoeld. Vaillant heeft dat in geen 2 jaar kunnen oplossen en reageert niet meer !!

Pluspunten

• stil, heel weinig geluid

Minpunten

• onbetrouwbaar, veel storinegn
  • grote temperatuurwisselingen
  • moet herhaaldelijk handmatig worden gestart

Norbie 24-07-2019

Na 4 jaar nog steeds veel lawaai bij warm water tappen

Geschreven voor: Vaillant VHR 30-34/5-5

Eigenlijk vanaf het begin dat de ketel geïnstalleerd is hebben we veel herrie bij het tappen van warm water. Monteur is hier al voor geweest, en kan het probleem niet tackelen. Over 2 weken weer een poging om dit probleem opgelost te krijgen. Verder prima ketel. Het huis is snel warm.

Pluspunten

• Snel warm in huis
  • Bediening gemak

Minpunten

• Veel lawaai

Joost Pannekeet 23-06-2019

Vailant eco tec plus

Geschreven voor: Vaillant VHR 30-34/5-5

Verwarmen doet apparaat prima, echter probleem is warm water voorziening. Eigenlijk van begin niet goed , lang wachten en trucjes uithalen om warm water te krijgen . Na 3 jaar werkte warm water voorziening helemaal niet meer . Na veel onderzoek bleek print plaat defect en werd vervangen . Helaas totaal geen clementie van Valiant en ik moest print plaat €250 helemaal zelf betalen . Kortom , nooit meer een valiant product voor mij

Dick 21-05-2019

heel betrouwbaar geblekn 30-34 hr solide 2008

Geschreven voor: Vaillant VHR 30-34/5-5

draaien nu 2 stuks alweer 11 jaar in een groepsaccommodatie. Had aan de installateur een ketel gevraagd zonder gedoe, betrouwbaar. Hij vond de HR solide geschikt, na 11 jaar ik ook.
Gasverbruik is ook voordelig bij deze ketels.

Pluspunten

• betrouwbaar
  • zuinig
  • duurder maar na jaren goedkoper is mijn indruk

DCK 29-08-2018

Slechte kwaliteit ketel

Geschreven voor: Vaillant VHR 30-34/5-5

Helaas is onze Vaillant VHR 30-34 na negen jaar defect, print plaat defect (Foutmelding F62), die we om dit moment nog wel handmatig kunnen resetten, kosten materiaal voor reparatie EUR 250 (zonder voorrijkosten en arbeidsloon). Tevens, zoals tevens door anderen aangegeven, duurt het lang voor dat het huis warm is (aantal uren) en ook warm water duur lang. Deze ketel is dus geen aanrader.

Pluspunten

• Compact
  • Stil

Minpunten

• Na 9 jaar defect en hoge reparatiekosten
  • Duurt lang voor huis warm is
  • Duurt lang voor er warm water is

EB 16-08-2018

Ventilator problemen!

Geschreven voor: Vaillant VHR 30-34/5-5

Vaillant heeft een bekend probleem, zo meldden zij mij nadat ik verschillende keren probeerde contact te krijgen om de geiser, 2 weken oud, gerepareerd te krijgen. Ik krijg continu de melding F37. Ten eerste wisten ze van dit probleem met hun eigen product. Ten tweede lossen ze het niet op. Zelf steeds bellen, de geiser reset ook niet, ik heb dus helemaal geen warm water. Vaillant komt over 1 week de nieuwe ventilator installeren, ze verwijst naar de installateur als ik daar problemen mee heb. Kortom waardeloos product en een nog waardelozer bedrijf. Koop deze geiser dus niet!

Minpunten

• Heeft problemen ventilator
  • Bedrijf weet dat en verkoopt het toch
  • Ze lossen probleem niet op

c.j.van den berg 14-12-2017

mooi en gebruiks vriendelijk display

Geschreven voor: Vaillant VHR 30-34/5-5

Heb vaillant eco Tec plus sinds 30 maart 2016 en ben zeer tevreden.
Dit is mijn 3de vaillant ketel en heb de ketels steeds meer zien verbeteren en vernieuwen.
Kortom probleemloos.

Janny 09-05-2017

CV ketel

Geschreven voor: Vaillant VHR 30-34/5-5

Prima CV stil, goedkoper in verbruik, goede temperatuur in water en warmte.
Wij hebben deze winter zeer zeker minder gas verstookt. We hebben hem nu nu ca. 7 maanden.

TheoSr 08-03-2017

Voortreffelijk.

Geschreven voor: Vaillant VHR 30-34/5-5

De Vaillant werkt en verder merk je er niets van. Precies zoals je veracht van een CV ketel. De slimme thermostaat zorgt voor comfort op de juiste momenten. Als we eens een dagje weg zijn kunnen we onderweg de ketel uit-, en weer aan zetten.
Huis goed verwarmd en plenty heet water.
De monteur heeft een prima stuk werk verricht, keurig leiding werk.

We gaan er van uit dat we nog vele jaren van dit comfort kunnen genieten.

Ronald 30-01-2017

Prima combi HR-ketel van Vaillant!

Geschreven voor: Vaillant VHR 30-34/5-5

De sinds kort geïnstalleerde CV-ketel van Vaillant bevalt ons prima. Apparaat is zeer stil, levert snel warm tapwater voor wastafels en keuken en zorgt ook tijdens het douchen voor goed en continue warm water.
Ook de verwarming in ons huis werkt uitstekend (vloerverwarming en radiotoren), dit in combinatie met de programmeerbare en duidelijke thermostaat van Vaillant.
Volgens het installatiebedrijf is deze ketel ook zeer goed te onderhouden (beter en makkelijker dan een Nefit bijvoorbeeld). We hopen dat ook deze ketel weer zeker 15 jaar meegaat!

Pluspunten

• stil
  • snel warm tap- en douche water
  • zorgt voor goede verwarming
  • compact van vorm
  • goed onderhoudbaar

Ton 05-01-2017

Betrouwbaar en compact

Geschreven voor: Vaillant VHR 30-34/5-5

Goede prijs en kwaliteit. Keuze gedaan uit meerdere offertes van diverse merken ketels en gebruik gemaakt van de test uit de consumenten gids. De ketel is geplaatst door een uitstekende vakman met goede service, uitleg en advies.

Pluspunten

• Stil
  • Zuinig
  • Zeer Compact
  • Betrouwbare installateur
  • Capaciteit zowel cv als warmwater.

Stephane 31-12-2016

Klein, snel en zuinig

Geschreven voor: Vaillant VHR 30-34/5-5

Zee goede ketel, warmt snel en is zeer stil en zuinig. De ketel heeft een zeer compact formaat. Ketel is zeer goed te bedienen/in te stellen.

Pluspunten

• Compact
  • Stil

Kees88 30-12-2016

Duurzaamheid beperkt

Geschreven voor: Vaillant VHR 30-34/5-5

Afgelopen 3 jaar zeer tevreden geweest over deze hoogrendements ketel. In vergelijking met het vorige model van Vaillant ook weer wat gas bespaard. Echter in sept 2012 werd deze ketel bij mij en mijn broer geplaatst. Een aantal maanden terug stopte de installatie bij mijn broer er mee; hier moest toen een nieuw gasblok geplaatst worden (hoge kosten). Tot mijn grote teleurstelling had ik deze week hetzelfde probleem. Ook in mijn installatie begaf het gasblok het (foutcode F28 / F54) en moest dit vervangen worden. Natuurlijk geen garantie. Dat moet toch niet kunnen voor een moderne CV-ketel van amper 3 jaar oud.

Pluspunten

• stil
  • zuinig
  • snel warm water

Minpunten

• niet duurzaam
  • hoge kosten voor onderhoud

J. Leissner 03-04-2018

"snel warm water", wat is snel?, wijzelf moeten minuten (bijvoorbeeld 's ochtends) lang wachten voordat het water een warme temperatuur heeft. Ketel ingesteld op 65 graden en de comfort stand is geactiveerd.

Zojuist (avond) na 5 minuten in de keuken nog geen warm water, na langere periode wel, maar dit is toch te lang?

Ed 29-12-2016

degelijk binnenwerk

Geschreven voor: Vaillant VHR 30-34/5-5

We hebben de ketel nu een aantal maanden en hij bevalt prima. Stil, goede water- en warmteopbrengst en klein. Kortom hij doet wat hij doen moet. We kozen de Vaillant o.a. vanwege zijn binnenwerk. Er wordt nog koperwerk gebruikt in laats van kwetsbaar kunststof. De verwachting is dan ook dat we er lang en probleemloos van kunnen genieten.

Pluspunten

• gedegen binnenwerk
  • klein
  • goede opbrengst van zowel warmte en water

Douwe 26-12-2016

Huis snel warm en snel veel warm water

Geschreven voor: Vaillant VHR 30-34/5-5

We hadden eerst een Nefit Turbo 32 combi die na 24 tijd werd ondanks dat goed functioneerde vervangen te worden door een nieuwe zuiniger cv. We hebben na de vele goede reacties hier en consumentenbond besloten deze vaillant ecotec plus te nemen. Het huis is zeer snel warm en blijft goed op temperatuur we hebben een redelijk groot vrijstaand huis. Ook het warm water is er snel in de keuken badkamer beneden en badkamer boven. Het is er evensnel als de oude Nefit turbo 32 combi waar een boiler in zat en deze niet. Hij staat zelfs niet eens op comfort stand maar gewone stand. Verders is hij zeer stil je hoort hem niet en is degelijke gebouwd kon ik zien bij de installatie die goed en zeer vakkundig is verzorgt door Bart Anbergen Totaal Techniek uit Slagharen.

Pluspunten

• Snel warm water.
  • Huis snel behaagelijk warm.
  • Degelijk gebouwd.
  • Zuinig met stroom en gas.

Ron 18-12-2016

Prima Vaillant HR ketel!

Geschreven voor: Vaillant VHR 30-34/5-5

Erg tevreden met deze ketel tot nog toe. Mooie vormgeving, klein en compact, maakt weinig geluid. Verwarmd snel, maar soms moet je ook even wachten als je paar uur geen water hebt getapt. Dat komt meer door de leidingen dan de CV gaf de installateur aan.

Wij zijn bijzonder tevreden tot nog toe!

Ik begrijp niet waarom een apart kastje nodig is voor de communicatie bij de CV. Waarom niet inbouwen?

Maar overall, tevreden

Pluspunten: Compact; Geluidsloos; Energiezuinig; Mooie vormgeving
Minpunten: Warm water duurt even (20s); Soms hebben we opeens koud water in de douche; Slecht herkenbare cijfers thermostaat; App heeft vrij weinig mogelijkheden

Pluspunten

• Compact; ; ;
  • Energiezuinig
  • Mooie vormgeving
  • Geluidsloos

M 17-12-2016

Tevreden

Geschreven voor: Vaillant VHR 30-34/5-5

ik heb voor dit product gekozen omdat deze qua verhoudingen het goedkoopst was en ook nog is 100euro cashback kreeg dus dat was mooi meegenomen. Ik ben er zeer tevreden mee

Barbara de Jong 17-12-2016

Goede prijs-kwaliteit verhouding

Geschreven voor: Vaillant VHR 30-34/5-5

Geinstalleerd ter vervanging van oude Vaillant van 20 jaar oud! De Ecotec Plus 30-34 is stiller, warmt het huis sneller op en levert een goede hoeveelheid warm water. Gekozen op grond van de goede ervaring met de oude Vaillant ketel en het goede testrapport, en tot nu toe geen spijt.

Pluspunten

• Snelle opwarming
  • Levert ruim voldoende warm water

Annick 14-12-2016

Prima CV ketel

Geschreven voor: Vaillant VHR 30-34/5-5

De ketel is erg compact van formaat wat voor de zolder erf zijn is. We hebben een prima waterdruk in de regendouche en snel warm water.

Pluspunten

• klein formaat
  • uiterlijk
  • waterdruk
  • snelheid water opwarmen

José 14-12-2016

Stille, betrouwbare en fijne CV-ketel

Geschreven voor: Vaillant VHR 30-34/5-5

Na veel ellende te hebben gehad met een Afgpo Ferolli project CV-ketel, overgestapt op deze Vaillant. En geen spijt.
Veel onderzoek gedaan en specialisten om advies gevraagd. Dit model kwam hierbij als beste prijs/kwaliteit verhouding uit de adviezen.
Wij hebben de Ecotec Plus, wat weer niet in de kieskeurig titel staat (verwarrend).

Niet veel commentaar, behalve dat de prijs ons zeer meevalt en het ding gewoon goed doet at ie moet doen: snel warm water en snel het huis op de juiste temperatuur!

Pluspunten

• Stil
  • snel warm water
  • snel verwarming in huis

Minpunten

• tot nu toe nog geen...

Raymond 13-12-2016

Kleiner, stiller, sneller

Geschreven voor: Vaillant VHR 30-34/5-5

Onze 15 jaar oude Nefit ketel (met boiler) was aan vervanging toe, op advies deze Vaillant laten installeren. Direct zichtbaar was de ruimtewinst, de Vaillant is zeer compact. Ook is hij erg stil, je hoort enkel wat getik van metalen delen die uitzetten door de warmte.
Wat daarnaast opvalt is de snelheid van het warmwater; zelfs met de 'luxe'-stand uitgeschakeld is hij net zo snel met warm water als onze oude Nefit (met boiler!).
Besparing qua gas moet nog blijken, maar daar heb ik wel vertrouwen in.

Pluspunten

• Compact
  • Stil
  • Zeer snel met warm water

Herman 12-12-2016

Mooi en geruisloos

Geschreven voor: Vaillant VHR 30-34/5-5

Na 18 jaar zonder veel problemen met onze Vaillant-ketel werd het tijd voor een nieuwe, eigentijdse en nog zuiniger ketel. Wij kozen voor de Vaillant VHR 30-34/5-5. Na twee maanden kunnen wij constateren dat het een prima ketel is. Het huis wordt behaaglijk verwarmd en het warme water in badkamer en keuken is zoals het moet.
Ook zijn wij zeer te spreken over de vSMART-thermostaat die wij erbij genomen hebben. Gemakkelijk via de app te bedienen, thuis of onderweg. De mooi vormgegeven en licht te bedienen thermostaat wel uit het bereik van de kat houden. Onze kat heeft eens tijdens onze afwezigheid de thermostaat een paar graden hoger gezet. Nu hang hij op een plaats waar zij er niet meer bij kan.

Pluspunten

• Geruisloos, mooi vormgegeven
  • vSMART-thermostaat

Esther 11-12-2016

Vaillant CV ketel

Geschreven voor: Vaillant VHR 30-34/5-5

Na 18 jaar gaf onze Vaillant CV ketel het toch echt op. Door de goede ervaringen met de oude ketel ook weer informatie opgevraagd bij Vaillant. De nieuwe ketel is veel stiller, warm water is sneller verkrijgbaar en de verwarming instellen kan nu via een display.

Pluspunten

• stiller
  • sneller warm water

Minpunten

• geen

Maaike 09-12-2016

Prima verwarming en warm water

Geschreven voor: Vaillant VHR 30-34/5-5

Goede prijs kwaliteitverhouding. Kon snel geplaatst worden. Kwam goed uit de tests. Maakt waar wat gezegd werd, huis is vlot warm. Warm water is er ook snel.

Pluspunten

• Warmt snel
  • Hele makkelijke bediening

Mark 07-12-2016

Vaillant CV combiketel

Geschreven voor: Vaillant VHR 30-34/5-5

Nadat de Vaillant Thermocompact VCW242, na jaren probleemloos gedraaid te hebben, toch het loodje heeft gelegd, is er vanwege de betrouwbaarheid wederom gekozen voor een Vaillant.
De combiketel draait nu heel stil en doet zijn werk naar behoren.
Omdat we op vast tijden douchen hebben we de comfortstand daarop aangepast met tijd en temperatuur, waardoor de miniboiler niet de hele dag en nacht wordt verwarmt.
Bij de vorige ketel deden we bijna niet aan onderhoud en deed het ding gewoon zijn werk. Bij deze ketel gaf de installateur en Vaillant aan dat er regelmatig controle en onderhoud moet worden uitgevoerd aan de grafietpakking. Geen idee wat dat gaat kosten en hoe vaak dat moet worden uitgevoerd.

Pluspunten

• stil
  • prijs/kwaliteit

Minpunten

• controle (en vervanging) grafietpakking?