Focus Fitness Fox 5 iPlus - Reviews

Ergometer
Aantal weerstanden
Maximaal gebruikersgewicht
150 kg

Beoordeling op basis van 12 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Klaas Lengers 01-05-2015

We hebben bij de firma Betersport deze crosstrainer besteld. Na een moeizame aflevering mochten we hem ontvangen en na redelijk intensief gebruik van een paar weken zijn we er nog steeds blij mee. Hij voelt erg degelijk aan en het in elkaar zetten was prima te doen. Er zijn voldoende programma's voor ons allemaal en de afstel mogelijkheden zijn ook voldoende.De Bluetooth functie hebben we nog niet gebruikt.Een voorzichtig cijfer voor de duurzaamheid,dat is nog niet te zeggen. Het gevoel erover is echter wel goed.

Jan 18-11-2017

Prima crosstrainer voor fijne trainingen

Gekocht om thuis lekker te sporten. In tweede instantie deze crosstrainer gekozen de 3 iplus is echt veel minder in kwaliteit en kan ook niet met de apps werelden daarom omgeruild voor de 5 iplus. Betesport.nl ging hier heel soepel mee om. Nu een zeer stevig apparaat. De iconenect I + werkt naadloos. Echt een aanrader. Het opbouwen kost echt wel even tijd en energie. De crosstrainer wordt in een doos geleverd, weegt 71 kilo en dat is best een klus om deze naar boven te tillen. Maar wel zeer de moeite waard

Pluspunten

• Stevig
  • Goede app koppeling
  • Werkt soepel

Minpunten

• Zwaar om te tillen
  • Zelf monteren

Marije 17-11-2017

"rondje langs de grachten" op de Crosstrainer Fox 5 iPlus

Een goede investering de Focus Fitness Fox 5 iPlus, de kilo's vliegen er af en we hebben hem nog maar ruim een maand. Het duidelijke display laat de trainingsmetingen goed zien. Het is een stevig apparaat en dat is echt nodig voor een Crosstrainer die je drie maal per week gebruikt. Deze crostrainer heeft een Ipad bluetooth connectie mogelijkheid. Met de iconnect+ app kan je de heleweereld in huis halen. Hoe leuk is het niet om "rondje om de Amsterdamsegrachten" vanuit huis te lopen...

Betersport.nl is een betrouwbare leverancier die zijn belofte nakomt. Geeft goed adviezen. Zeker om to de keus i5 ipv I3 te komen. De Focus Fitness Fox 5 iPlus is namelijk echt veel steviger.

De crosstrainer wordt als bouwpakket geleverd, met de goede handleiding en wat geduld is het zo gepiept.

Pluspunten

• Solide
  • Helder informatief display
  • Maakt eigenlijk geen geluid

Minpunten

• je moet voor het opbouwen even gaan zitten

Bjorn 16-11-2017

Focus Fitness Fox 5 iPlus 10 weken in bezit, 19 kg minder

Prima apparaat, degelijk, goede, prima verwerkte lasnaden. Goed lakwerk, Diverse mogelijkheden op de handgrepen teneinde het programma zwaarder of lichter te maken. Elektronica top. Goed display. eenvoudig te bedienen. Makkelijke houder voor tablet bovenop Display. Voetsteunen perfect. zelfs met blote voeten geen brandend gevoel. geadviseerde app : IConsole+ werkt niet optimaal. Steeds dubbele registratie. Prijs-kwaliteitsverhouding is mijn inziens zeer goed.

Pluspunten

• Degelijkheid
  • kwaliteit-prijsverhouding
  • Eenvoudig bedieningsgemak

Minpunten

• App. werkt niet naar behoren

Gustav Knoll 15-11-2017

Stabiel en stil toestel

Ik heb dit toestel op basis van reviews op het internet besteld (via de webwinkel). Na een vlotte assemblage maakt deze cross-trainer waar wat ik op andere fora gevonden had : het hoge gewicht van het vliegwiel zorgt voor een evenwichtige, stabiele tred en is inderdaad stil tijdens het gebruik. Ook tijdens hogere belastingen blijft de zijdelingse beweging van het toestel beperkt. De bediening gaat vlot via het rechttoe rechtaan display en ik gebruik de cardio functie het meeste van alle beschikbare programma's. Heb me mijn internet aankoop nog geen moment betreurd...

Pluspunten

• Stabiel
  • Duidelijk display

Minpunten

• Niets dat me opvalt tot nu toe

Jan van Dijk 25-10-2017

Robuust, veel mogelijkheden, absurde caloriewaarden

Een heel goede crosstrainer. Robuust, goed en gemakkelijk verstelbaar voor mensen van verschillende lengtes, stil, gevarieerde programma's en te koppelen aan je tablet of telefoon voor apps met nog meer mogelijkheden. In het begin kon ik eigenlijk geen negatieve punten ontdekken.
Totdat ik me verdiepte in het aantal kcalorieën dat ik zou verbranden. En dat slaat werkelijk helemaal nergens op. Een half uur trainen op stand 10 levert al 1140 kcal op. Bijna 2300 kcal per uur. In 5 kwartier verbrand je dus evenveel als iemand die een marathon loopt (ongeveer 2900 kcal). Volstrekt onmogelijk. En dat is bij stand 10. Bij stand 16 kom je waarschijnlijk boven de 3500 uit. Mijn inschatting is dat het 3 a 5 keer te hoog is. Misschien zijn het wel Kjoules.
Toen ik dat aan Betersport meldde kreeg ik te horen dat er niets aan te doen was. Het was slechts een indicatie. Dat is natuurlijk ook zo, je kunt dit niet nauwkeurig meten, het blijft altijd een indicatie. Maar nu is het vergelijkbaar met het KNMI dat een voorspelling van de max temperatuur voor de volgende dag afgeeft van 90 graden.
Conclusie: zeer goede crosstrainer, maar als je erg geïnteresseerd bent in je calorieverbranding dan toch maar een andere nemen.

Pluspunten

• duurzaam
  • stil
  • veel mogelijkheden

Minpunten

• caloriemeting lijkt nergens op

Ruud en Tineke 12-07-2017

Lekker thuis trainen wanneer het jou uitkomt.

Apparaat voldoet aan de verwachting. Diverse programma's. Zonder erg veel moeite in elkaar in zetten. We hadden enkel wel wat meer en duidelijker uitleg erbij verwacht want de bijgeleverde beschrijving is erg bekrompen. Het meest haal je van internet door te zoeken naar dergelijke apparaten. Zo zit er een soort stickje bij wat heel niet in de beschrijving voorkomt. Nou ja, ervaring zal het wel leren. Al met al... fijne aanwinst op onze conditie!

Pluspunten

• Fijn thuis trainen
  • Uitgebreide programma's
  • Beschrijving om inelkaar te zetten is duidelijk

Minpunten

• Gebruikers beschrijving is summier.

T te A 27-03-2017

veel mogelijkheden, stil en robuust

Pakketje van 70kg kon gelukkig de lift in. Door wat onduidelijkheden in de handleiding duurt het opbouwen wat langer dan nodig.
Het is een mooi robuust apparaat dat heel stil is. Connectie met iPad geeft veel extra mogelijkheden en programma's. Jammer dat het aangeboden gratis trainingsprogramma niet automatisch wordt meegestuurd. Ook is niet helemaal duidelijk wat nu de ideale instellingen zijn voor de voetpedalen en de lengtepas.
Maar verder maakt het zijn verwachtingen waar en is het behoorlijk verslavend.

Pluspunten

• stevig en stil
  • veel mogelijkheden
  • lange lengtepas

Minpunten

• onduidelijke handleiding

BCU 20-03-2017

Focus 5iPlus

Deze crosstrainer voldoet aan de verwachtingen. De opbouwtijd valt alleszins mee. Ongeveer 1 uur voordat deze totaal gemonteerd is. Meer dan voldoende afwisseling in programma's mogelijk. En dan kun je ook nog de iPad of een andere tablet aansluiten.

Pluspunten

• Goede kwaliteit
  • Vrij stil in het gebruik

Minpunten

• Zwaar om naar boven te tillen

Antoon 10-03-2017

Erg solide toestel

De Focus Fitness Fox 5 iplus is een goede crosstrainer, voelt stevig aan en het vliegwiel is zwaar genoeg voor een soepel draaiende beweging. Ik heb 8 jaar ervaring met crosstrainers in verschillende fitnesszalen en de Fox 5i moet daar nauwelijks voor onderdoen. Bovendien is hij fluisterstil. De lengtepas en de pedalen zijn verstelbaar. Minpuntje: de display staat wat laag waardoor je naar beneden moet kijken om de cijfers te zien, geen ideale houding tijdens het trainen. Dus niet aan te raden om zo via de ipad naar een film te kijken. De app op iPad heb ik nog niet geprobeerd. Al met al een toestel waar ik (en de rest van ons gezin) veel plezier zal aan beleven.

Pluspunten

• Voelt professioneel en solide aan
  • Soepele beweging
  • Fluisterstil

Minpunten

• Display staat te laag
  • Hartslagmeter via handgrepen is accuraat

Erik. 07-03-2017

uitdagende trainingen op deze crosstrainer

Door de crosstrainer te koppelen met een tablet, kan je erg uitdagende trainingen realiseren. Ook zonder tablet meer dan voldoende mogelijkheden.

Pluspunten

• degelijke crosstrainer
  • koppeling met een tablet

Minpunten

• laswerk degelijk maar minder afgewerkt.

Kees 24-01-2017

Prettige apparaat, slechte hartmeting

Ik wilde graag dagelijks trainen en vooral Hart Rate Controle, d.w.z. dat de weerstand van het apparaat gestuurd wordt door je hartactiviteit. Op deze wijze kun je gericht trainen om vet te verbranden. Helaas doet alles het goed, behalve de registratie van je hartactiviteit. De handconsoles wordt door de verkopende partij als indicatie genoemd, daar deze rustig 30 tot 40 hartslagen per minuut afwijkt, is dit geen indicatie meer te noemen. Wat je meet, zegt dan totaal niets over de waarde. Daarom had ik gelijk een borstband aangeschaft, echter deze blijkt tot op heden niet altijd goed te functioneren. Ik heb regelmatig dat de registratie ineens op hol slaat en hij 30 slagen per minuut meer activiteit aangeeft dan dat je hartfrequentie daadwerkelijk is. Als je dan traint op Hart Rate Controle dan zal hij gelijk de weerstand van de crosstrainer omlaag brengen omdat volgens zijn mening je hartslag te hoog is. Met als gevolg weinig inspannende training want er is praktisch geen weerstand. Ik heb een saturatiemeter als controle apparatuur gebruikt. Op het moment dat de Crosstrainer ineens 30 slagen sneller aangaf, werd dit niet gesignaleerd door de controle apparatuur. In overleg met de verkoper zijn alle mogelijke onderdelen vervangen (borstband, dongel en computer), helaas blijft het apparaat deze afwijking behouden. Blijven twee mogelijkheden over, de dongel is gevoelig voor andere signalen (WiFi o.i.d.), de andere mogelijkheid is dat de fabrikant de hartslag niet op een juiste wijze weet te meten. Ik ben op dit moment niet in staat om vast te stellen wat de oorzaak is. De verkoper biedt aan een monteur langs te sturen voor €100,-. Om zo'n bedrag nog eens boven op een prijzige crosstrainer te doen is naar mijn idee overdreven.
Het is een prettig apparaat om op te trainen, bruikbaar als je niet Hart Rate Controle wil trainen.
De vraag is wel als de hartslag niet klopt, hoe juist zijn dan de aantallen callorieën die je zou verbranden?

• Stabiel
  • Voelt zeer solide aan
  • Je kunt je tablet laden tijdens trainen

Minpunten

• Hart Rate controle is onbetrouwbaar
  • De metingen van handconsole is onzin
  • Er zit wel een kraakgeluid in de pedalen