Focus Fitness Fox 5 iPlus - Reviews

Ergometer
Aantal weerstanden
Maximaal gebruikersgewicht
150 kg

Beoordeling op basis van 7 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Klaas Lengers 01-05-2015 Product paar weken in bezit

We hebben bij de firma Betersport deze crosstrainer besteld. Na een moeizame aflevering mochten we hem ontvangen en na redelijk intensief gebruik van een paar weken zijn we er nog steeds blij mee. Hij voelt erg degelijk aan en het in elkaar zetten was prima te doen. Er zijn voldoende programma's voor ons allemaal en de afstel mogelijkheden zijn ook voldoende.De Bluetooth functie hebben we nog niet gebruikt.Een voorzichtig cijfer voor de duurzaamheid,dat is nog niet te zeggen. Het gevoel erover is echter wel goed.

Ruud en Tineke 12-07-2017 Product paar dagen in bezit

Lekker thuis trainen wanneer het jou uitkomt.

Apparaat voldoet aan de verwachting. Diverse programma's. Zonder erg veel moeite in elkaar in zetten. We hadden enkel wel wat meer en duidelijker uitleg erbij verwacht want de bijgeleverde beschrijving is erg bekrompen. Het meest haal je van internet door te zoeken naar dergelijke apparaten. Zo zit er een soort stickje bij wat heel niet in de beschrijving voorkomt. Nou ja, ervaring zal het wel leren. Al met al... fijne aanwinst op onze conditie!

Pluspunten

• Fijn thuis trainen
  • Uitgebreide programma's
  • Beschrijving om inelkaar te zetten is duidelijk

Minpunten

• Gebruikers beschrijving is summier.

T te A 27-03-2017 Product paar weken in bezit

veel mogelijkheden, stil en robuust

Pakketje van 70kg kon gelukkig de lift in. Door wat onduidelijkheden in de handleiding duurt het opbouwen wat langer dan nodig.
Het is een mooi robuust apparaat dat heel stil is. Connectie met iPad geeft veel extra mogelijkheden en programma's. Jammer dat het aangeboden gratis trainingsprogramma niet automatisch wordt meegestuurd. Ook is niet helemaal duidelijk wat nu de ideale instellingen zijn voor de voetpedalen en de lengtepas.
Maar verder maakt het zijn verwachtingen waar en is het behoorlijk verslavend.

Pluspunten

• stevig en stil
  • veel mogelijkheden
  • lange lengtepas

Minpunten

• onduidelijke handleiding

BCU 20-03-2017 Product paar dagen in bezit

Focus 5iPlus

Deze crosstrainer voldoet aan de verwachtingen. De opbouwtijd valt alleszins mee. Ongeveer 1 uur voordat deze totaal gemonteerd is. Meer dan voldoende afwisseling in programma's mogelijk. En dan kun je ook nog de iPad of een andere tablet aansluiten.

Pluspunten

• Goede kwaliteit
  • Vrij stil in het gebruik

Minpunten

• Zwaar om naar boven te tillen

Antoon 10-03-2017 Product paar weken in bezit

Erg solide toestel

De Focus Fitness Fox 5 iplus is een goede crosstrainer, voelt stevig aan en het vliegwiel is zwaar genoeg voor een soepel draaiende beweging. Ik heb 8 jaar ervaring met crosstrainers in verschillende fitnesszalen en de Fox 5i moet daar nauwelijks voor onderdoen. Bovendien is hij fluisterstil. De lengtepas en de pedalen zijn verstelbaar. Minpuntje: de display staat wat laag waardoor je naar beneden moet kijken om de cijfers te zien, geen ideale houding tijdens het trainen. Dus niet aan te raden om zo via de ipad naar een film te kijken. De app op iPad heb ik nog niet geprobeerd. Al met al een toestel waar ik (en de rest van ons gezin) veel plezier zal aan beleven.

Pluspunten

• Voelt professioneel en solide aan
  • Soepele beweging
  • Fluisterstil

Minpunten

• Display staat te laag
  • Hartslagmeter via handgrepen is accuraat

Erik. 07-03-2017 Product paar weken in bezit

uitdagende trainingen op deze crosstrainer

Door de crosstrainer te koppelen met een tablet, kan je erg uitdagende trainingen realiseren. Ook zonder tablet meer dan voldoende mogelijkheden.

Pluspunten

• degelijke crosstrainer
  • koppeling met een tablet

Minpunten

• laswerk degelijk maar minder afgewerkt.

Kees 24-01-2017 Product paar maanden in bezit

Prettige apparaat, slechte hartmeting

Ik wilde graag dagelijks trainen en vooral Hart Rate Controle, d.w.z. dat de weerstand van het apparaat gestuurd wordt door je hartactiviteit. Op deze wijze kun je gericht trainen om vet te verbranden. Helaas doet alles het goed, behalve de registratie van je hartactiviteit. De handconsoles wordt door de verkopende partij als indicatie genoemd, daar deze rustig 30 tot 40 hartslagen per minuut afwijkt, is dit geen indicatie meer te noemen. Wat je meet, zegt dan totaal niets over de waarde. Daarom had ik gelijk een borstband aangeschaft, echter deze blijkt tot op heden niet altijd goed te functioneren. Ik heb regelmatig dat de registratie ineens op hol slaat en hij 30 slagen per minuut meer activiteit aangeeft dan dat je hartfrequentie daadwerkelijk is. Als je dan traint op Hart Rate Controle dan zal hij gelijk de weerstand van de crosstrainer omlaag brengen omdat volgens zijn mening je hartslag te hoog is. Met als gevolg weinig inspannende training want er is praktisch geen weerstand. Ik heb een saturatiemeter als controle apparatuur gebruikt. Op het moment dat de Crosstrainer ineens 30 slagen sneller aangaf, werd dit niet gesignaleerd door de controle apparatuur. In overleg met de verkoper zijn alle mogelijke onderdelen vervangen (borstband, dongel en computer), helaas blijft het apparaat deze afwijking behouden. Blijven twee mogelijkheden over, de dongel is gevoelig voor andere signalen (WiFi o.i.d.), de andere mogelijkheid is dat de fabrikant de hartslag niet op een juiste wijze weet te meten. Ik ben op dit moment niet in staat om vast te stellen wat de oorzaak is. De verkoper biedt aan een monteur langs te sturen voor €100,-. Om zo'n bedrag nog eens boven op een prijzige crosstrainer te doen is naar mijn idee overdreven.
Het is een prettig apparaat om op te trainen, bruikbaar als je niet Hart Rate Controle wil trainen.
De vraag is wel als de hartslag niet klopt, hoe juist zijn dan de aantallen callorieën die je zou verbranden?

• Stabiel
  • Voelt zeer solide aan
  • Je kunt je tablet laden tijdens trainen

Minpunten

• Hart Rate controle is onbetrouwbaar
  • De metingen van handconsole is onzin
  • Er zit wel een kraakgeluid in de pedalen