Focus Fitness Fox 5 iPlus - Reviews

Kleuren
wit

7,6

Klaas Lengers 01-05-2015 Product paar weken in bezit

We hebben bij de firma Betersport deze crosstrainer besteld. Na een moeizame aflevering mochten we hem ontvangen en na redelijk intensief gebruik van een paar weken zijn we er nog steeds blij mee. Hij voelt erg degelijk aan en het in elkaar zetten was prima te doen. Er zijn voldoende programma's voor ons allemaal en de afstel mogelijkheden zijn ook voldoende.De Bluetooth functie hebben we nog niet gebruikt.Een voorzichtig cijfer voor de duurzaamheid,dat is nog niet te zeggen. Het gevoel erover is echter wel goed.

Kees 16-01-2017 Product paar maanden in bezit

Prettige apparaat, slechte hartmeting

Ik wilde graag dagelijks trainen en vooral Hart Rate Controle, d.w.z. dat de weerstand van het apparaat gestuurd wordt door je hartactiviteit. Op deze wijze kun je gericht trainen om vet te verbranden. Helaas doet alles het goed, behalve de registratie van je hartactiviteit. De handconsoles wordt door de verkopende partij als indicatie genoemd, daar deze rustig 30 tot 40 hartslagen per minuut afwijkt, is dit geen indicatie meer te noemen. Wat je meet, zegt dan totaal niets over de waarde. Daarom had ik gelijk een borstband aangeschaft, echter deze blijkt tot op heden niet altijd goed te functioneren. Ik heb regelmatig dat de registratie ineens op hol slaat en hij 30 slagen per minuut meer activiteit aangeeft dan dat je hartfrequentie daadwerkelijk is. Als je dan traint op Hart Rate Controle dan zal hij gelijk de weerstand van de crosstrainer omlaag brengen omdat volgens zijn mening je hartslag te hoog is. Met als gevolg weinig inspannende training want er is praktisch geen weerstand. Ik heb een saturatiemeter als controle apparatuur gebruikt. Op het moment dat de Crosstrainer ineens 30 slagen sneller aangaf, werd dit niet gesignaleerd door de controle apparatuur. In overleg met de verkoper zijn alle mogelijke onderdelen vervangen (borstband, dongel en computer), helaas blijft het apparaat deze afwijking behouden. Blijven twee mogelijkheden over, de dongel is gevoelig voor andere signalen (WiFi o.i.d.), de andere mogelijkheid is dat de fabrikant de hartslag niet op een juiste wijze weet te meten. Ik ben op dit moment niet in staat om vast te stellen wat de oorzaak is. De verkoper biedt aan een monteur langs te sturen voor €100,-. Om zo'n bedrag nog eens boven op een prijzige crosstrainer te doen is naar mijn idee overdreven.
Het is een prettig apparaat om op te trainen, bruikbaar als je niet Hart Rate Controle wil trainen.
De vraag is wel als de hartslag niet klopt, hoe juist zijn dan de aantallen callorieën die je zou verbranden?

Pluspunten

• Stabiel
  • Voelt zeer solide aan
  • Je kunt je tablet laden tijdens trainen

Minpunten

• Hart Rate controle is onbetrouwbaar
  • De metingen van handconsole is onzin
  • Er zit wel een kraakgeluid in de pedalen

Veronique 13-01-2017 Product paar dagen in bezit

Zeer stil, geweldig product!

Mooi en modern toestel, enorm stil tijdens trainen, ideaal voor als je kleine kinderen in huis hebt die slapen :-)
Prijs/ kwaliteit een echte aanrader!
Te verbinden met tablet, smartphone. Op je tablet kan je een route live lopen! Hartslagmeter op toestel en te connecteren met hartslagmeter van polar. Met wieltjes om makkelijk te verplaatsen!

Pluspunten

• Zeer stil
  • Met wieltjes
  • Te verbinden met tablet en smartphone

Minpunten

• Bewaart geen persoonlijke trainingshistoriek