Focus Fitness Fox 5 iPlus - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 24 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Focus Fitness Fox 5 iPlus op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

t************@g******** 28-04-2023
Geschreven voor: Focus Fitness Fox 5 iPlus

Fijn apparaat, niet te groot, goede prijs kwaliteit verhouding. Erg blij mee!

w******@g******** 28-04-2023

Top apparaat

Geschreven voor: Focus Fitness Fox 5 iPlus

Fijn apparaat en geheel geruisloos. Goede service van Betersport. Het in elkaar zetten viel erg mee. Voor beginners en gevorderden is dit een prima apparaat , ook voor intensief gebruik.

Elvira76 28-04-2023

Top apparaat voor dagelijks gebruik

Geschreven voor: Focus Fitness Fox 5 iPlus

Product gekozen omdat ik door knieklachten in de sportschool eigenlijk alleen op de crosstrainer stond, en doordeweeks weinig tijd had daarheen te gaan. Aanschaf thuis leek de betere optie.
Ik heb me er een tijd in verdiept en kwam op de Focus Fitness Fox. Niet de goedkoopste optie maar ik wilde iets waar ik lang mee uit de voeten kan en voldoende weerstand kan leveren. Uiteindelijk ook gekozen voor de bluetooth module, als extra optie.
Super blij met deze keuze, de uitdagende workouts via de Kinomap app zijn top en zeker met de gekoppelde weerstand via de app.

Alleen de montage en handleiding erbij zouden uitgebreider mogen zijn. Niet alleen qua montage, maar ook mbt onderhoud.

Pluspunten

• Solide
  • Stil
  • Veel modules en weerstand niveaus
  • Bluetooth
  • Diverse grepen (hertengewei handvat)

Minpunten

• Handleiding
  • Montage instructies

R*********@g******** 23-04-2023
Geschreven voor: Focus Fitness Fox 5 iPlus

Na enkele crosstrainers te hebben vergeleken, uiteindelijk gegaan voor de Focus Fitness Fox 5 iplus. Voornaamste redenen zijn robuust ontwerp met goede garantie. Het aantal programma's is minder dan sommige concurrenten, maar iConnect maakt alles goed. Apparaat inmiddels 3 maanden intensief gebruikt (ong. 5uur/week) en geen spijt. De vliegwiel is geruisloos. Enige aanpassing die ik zelf heb gemaakt is de tablet houder boven het display te positioneren. Dit kijkt fijner en je kan je fitness programma makkelijker volgen en aanpassen.

Pluspunten

• Kwaliteit
  • Prijs
  • Handvaten goed gepositioneerd
  • Geluidsloos

Minpunten

• Tablethouder net te laag
  • Netvoeding nodig

Dusty2000 14-04-2024

Hallo
Ik overweeg om deze crosstrainer aan te schaffen.
Alleen dat mijn tablet over het display komt te liggen weerhoud me van de koop.
Mag ik u vragen hoe u de aanpassing heeft gemaakt om om de tablethouder boven het display te plaatsen?

pedro 24-12-2020

fijne degelijke crosstrainer 4 jaar in bezit

Geschreven voor: Focus Fitness Fox 5 iPlus

een keer een review van iemand die hem 4jaar heeft.
ik sport er nog steeds regelmatig op.
ooit wel periodes van 3keer in de week a 45min per keer.
en dat het nog steeds goed.
alleen vervelend dat er een tik in zit elke keer ik rond ga.
alles na gekeken waterpas gezet , alles vast gedraaid. maar helaas.
en als ik het van te voren geweten had had het ik zonder i plus gepakt.
aan de app heb je niet veel.
dus verder is het een goed apparaat.
ikl raad hem zeker aan.

Pluspunten

• degelijk
  • veel instel mogelijk heden

Minpunten

• tikt irritant tijdens workout

Koen Hendrickx 24-07-2019

Goede crosstrainer voor thuisgebruik

Geschreven voor: Focus Fitness Fox 5 iPlus

De crosstrainer doet goed zijn werk. Je merkt wel dat het geen zwaar toestel is zoals in de fitness zaal, desalniettemin prijs-kwaliteitverhouding is correct, en doet het prima voor thuisgebruikers.

Pluspunten

• Eenvoudig te bedienen
  • Correcte prijs

Minpunten

• Licht op de voeten voor zwaardere mensen

Jos van Maurik 22-01-2018

Prima apparaat. Beschrijving kan beter

Geschreven voor: Focus Fitness Fox 5 iPlus

Zoals velen al hadden beschreven. Het is even een klus om alles boven te krijgen. Vooral het centrale gedeelte met vliegwiel weegt behoorlijk wat.
De bijgeleverde handleiding om het apparaat in elkaar te zetten is voldoende. Het is even schroeven maar in ruim een uur moet dat lukken. Wat ik minder vind is de beschrijving van het gebruik van het apparaat. Ik had iets meer meer beschrijving verwacht van de trainingsprogramma's ("wat train ik en welk programma pas daar het beste bij?").

Gelukkig wijst het gebruik van de computer je vanzelf door het een en ander en kan je aan de slag. i-Console is zo geïnstalleerd al is het mij niet gelukt om door de straten te sporten. Een leuke app maar voor mij niet zoveel toegevoegde waarde. Misschien komt het doordat ik een androit-tablet heb? Ik wil het nog eens proberen met de i-pad.

Het apparaat zelf bevalt enorm. Geruisloos zodat ik ook lekker kan sporten wanneer anderen nog op bed liggen. Het kan voorkomen dat er het een en ander begint te kraken/piepen na een aantal keren maar door de boutjes (kunstofdelen) nogmaals aan te draaien is dat zo weer verholpen.

Ik ben zelf niet zo'n binnen sporten maar soms ontkom je er niet aan. De weersomstandigheden zijn niet altijd optimaal. Met deze crosstrainer heb ik een uitstekend alternatief gevonden en kan ik dit apparaat iedereen aanbevelen.

Pluspunten

• Geruisloos
  • Toereikende handleiding voor montage
  • Vele programma's met verschillende belastingen
  • Robuust en daardoor zeer stabiel
  • Maakt binnensporten leuk

Minpunten

• Gewicht om naar boven te krijgen
  • gebruiksaanwijzing en toelichting programma's
  • I-console werkt niet helemaal naar wens

Yasmine 20-01-2018

Fijn apparaat

Geschreven voor: Focus Fitness Fox 5 iPlus

Sinds een aantal maanden hebben we de Fitness Fox 5 iplus in huis. Het is een fijn apparaat, staat stabiel en maakt niet veel lawaai.
Het in elkaar zetten van het apparaat is doenbaar, maar je bent best met 2. Hou ook rekening met gewicht van het vliegwiel indien het niet op het gelijkvloers staat. Gelukkig bestaat het pakket uit verschillende onderdelen en kun je hem daarom makkelijker op een verdiep krijgen.
Als beginner vind ik het fijn dat het apparaat verschillende programma's aanbiedt, om het afwisselend te maken. Het programmeren (vb. duur van je training) is erg eenvoudig.
Wat me wel ontgoochelde is de app die bij het toestel hoort: deze is echt niet meer van deze tijd qua opties en voldoet niet (ik heb hem opnieuw verwijderd).
We hebben hem op de fitnessmat (aanbevolen door Betersport) gezet en dit werkt prima en is ook erg hygiënisch.
Het is fijn om verschillende mogelijkheden te hebben om je handen te plaatsen.
De hartslagmeter op het apparaat is vrij traag, gezien het moeilijk is te connecteren wanneer je aan het bewegen bent, je gebruikt best een aparte hartslagmeter.
Het is erg fijn om vb je tablet op het houdertje te zetten en tijdens het sporten een filmpje te kijken.
Conclusie: voor ons was het een investering, maar het is een erg fijn apparaat. Ik zou het zeker aanraden. Indien je je hartslag goed wil opvolgen, zou ik wel een aparte hartslagmeter aanraden. Ik heb het gevoel dat op deze paar maanden dat ik het toestel heb, mijn conditie (als absolute beginner) reeds verbeterd is, en dat was voor mij het belangrijkste.

Pluspunten

• Fijn apparaat
  • Staat stabiel
  • Maakt niet veel lawaai
  • Verschillende programma's
  • Ook geschikt voor beginners

Minpunten

• App bij het apparaat
  • Hartslagmeter reageert traag

AW 09-01-2018

Motiverend trainingsapparaat!

Geschreven voor: Focus Fitness Fox 5 iPlus

Motiverend apparaat! Zeer blij met deze keuze. Apparaat werkt verslavend. Loopt soepel en doordat de voetsteunen verstelbaar zijn en ruim zijn qua maatvoering pas ik goed op het apparaat. Training biedt goede ondersteuning aan mijn hardloopactiviteiten. Keuze voor de iPlus is een goede geweest. Zonder koppeling met iPad weet ik niet of trainingen zo goed vol te houden zijn. Doordat je in Google Maps routes kunt uitzetten, is een training niet zo saai als bijvoorbeeld met de Tacx die ik heb. Enige minpunt is het korte snoer, daardoor moeten wij met een verlengsnoer werken. Deze had langer en steviger gemogen.

Service Betersport tijdens het bestelproces en na aflevering is top!

Pluspunten

• Dynamisch trainen met iPad
  • Verstelbare voetsteunen
  • Eenvoudig te installeren
  • Soepel bewegen apparaat
  • Stabiel

Minpunten

• Te kort snoer

noel 10-12-2017

ideaal om te sporten in huis

Geschreven voor: Focus Fitness Fox 5 iPlus

ideaal om thuis te sporten
snelle levering voorzien
veel info op de site vooral de video
redelijk veel oefenprogramma's

Pluspunten

• prijs
  • neemt niet veel plaats in
  • gemakkelijk te verplaatsen
  • gemakkelijk te installeren

Anita 05-12-2017

Gedegen crosstrainer voor thuisgebruik

Geschreven voor: Focus Fitness Fox 5 iPlus

Gedegen crosstrainer. Kregen het apparaat in onderdelen met moeite de trap op vanwege het gewicht. In elkaar zetten is eenvoudig met de handleiding. Alleen goed opletten met het wegwerken van de kabeltjes. Heb de i5 Plus gekozen vanwege de horizontale handgrepen nog geen ervaring met de integratie met tablet. Apparaat heeft een wat kortere tred/rotatie dan hetgeen je in sportscholen gebruikt, maar went snel. Heb het apparaat nu één keer gebruikt en ben zeer tevreden.

Pluspunten

• Stevig, geruisloos
  • Compact

Minpunten

• Afdekkapen zijn wat gammel afgewerkt

vandenberghe 04-12-2017

een uitnodigend fitnesstoestel

Geschreven voor: Focus Fitness Fox 5 iPlus

eindelijk de stabiele, robuuste crosstrainer voor gezinsgebruik gevonden . een zeer kwalitatief toestel, dat we zowel als conditietrainer alsook als vetbrander (onze meisjes toch) gebruiken - gebruiksvriendelijk display met een ruim aanbod aan trainingsmogelijkheden - interactie van software met vliegwiel verloopt vlot - makkelijk aanpasbare pedalen /lengtepas zodat alle gezinsleden(1.62m - 1.88m) ten volle het toestel kunnen gebruiken- makkelijk monteerbaar & mooi afgewerkt - vlot lopend vliegwiel - en een ware eye catcher die een plaats in onze tuinkamer gekregen heeft. - the iconsole+ is a nice to have 'app'.

Pluspunten

• vlot bedienbaar display
  • gevarieerde gripmogelijkheden
  • verstelbare lengtepas
  • zeer vlotte service
  • verhouding prijs/kwaliteit

Minpunten

• hartslagband niet meegeleverd

Jan 18-11-2017

Prima crosstrainer voor fijne trainingen

Geschreven voor: Focus Fitness Fox 5 iPlus

Gekocht om thuis lekker te sporten. In tweede instantie deze crosstrainer gekozen de 3 iplus is echt veel minder in kwaliteit en kan ook niet met de apps werelden daarom omgeruild voor de 5 iplus. Betesport.nl ging hier heel soepel mee om. Nu een zeer stevig apparaat. De iconenect I + werkt naadloos. Echt een aanrader. Het opbouwen kost echt wel even tijd en energie. De crosstrainer wordt in een doos geleverd, weegt 71 kilo en dat is best een klus om deze naar boven te tillen. Maar wel zeer de moeite waard

Pluspunten

• Stevig
  • Goede app koppeling
  • Werkt soepel

Minpunten

• Zwaar om te tillen
  • Zelf monteren

Marije 17-11-2017

"rondje langs de grachten" op de Crosstrainer Fox 5 iPlus

Geschreven voor: Focus Fitness Fox 5 iPlus

Een goede investering de Focus Fitness Fox 5 iPlus, de kilo's vliegen er af en we hebben hem nog maar ruim een maand. Het duidelijke display laat de trainingsmetingen goed zien. Het is een stevig apparaat en dat is echt nodig voor een Crosstrainer die je drie maal per week gebruikt. Deze crostrainer heeft een Ipad bluetooth connectie mogelijkheid. Met de iconnect+ app kan je de heleweereld in huis halen. Hoe leuk is het niet om "rondje om de Amsterdamsegrachten" vanuit huis te lopen...

Betersport.nl is een betrouwbare leverancier die zijn belofte nakomt. Geeft goed adviezen. Zeker om to de keus i5 ipv I3 te komen. De Focus Fitness Fox 5 iPlus is namelijk echt veel steviger.

De crosstrainer wordt als bouwpakket geleverd, met de goede handleiding en wat geduld is het zo gepiept.

Pluspunten

• Solide
  • Helder informatief display
  • Maakt eigenlijk geen geluid

Minpunten

• je moet voor het opbouwen even gaan zitten

Bjorn 16-11-2017

Focus Fitness Fox 5 iPlus 10 weken in bezit, 19 kg minder

Geschreven voor: Focus Fitness Fox 5 iPlus

Prima apparaat, degelijk, goede, prima verwerkte lasnaden. Goed lakwerk, Diverse mogelijkheden op de handgrepen teneinde het programma zwaarder of lichter te maken. Elektronica top. Goed display. eenvoudig te bedienen. Makkelijke houder voor tablet bovenop Display. Voetsteunen perfect. zelfs met blote voeten geen brandend gevoel. geadviseerde app : IConsole+ werkt niet optimaal. Steeds dubbele registratie. Prijs-kwaliteitsverhouding is mijn inziens zeer goed.

Pluspunten

• Degelijkheid
  • kwaliteit-prijsverhouding
  • Eenvoudig bedieningsgemak

Minpunten

• App. werkt niet naar behoren

Gustav Knoll 15-11-2017

Stabiel en stil toestel

Geschreven voor: Focus Fitness Fox 5 iPlus

Ik heb dit toestel op basis van reviews op het internet besteld (via de webwinkel). Na een vlotte assemblage maakt deze cross-trainer waar wat ik op andere fora gevonden had : het hoge gewicht van het vliegwiel zorgt voor een evenwichtige, stabiele tred en is inderdaad stil tijdens het gebruik. Ook tijdens hogere belastingen blijft de zijdelingse beweging van het toestel beperkt. De bediening gaat vlot via het rechttoe rechtaan display en ik gebruik de cardio functie het meeste van alle beschikbare programma's. Heb me mijn internet aankoop nog geen moment betreurd...

Pluspunten

• Stabiel
  • Stil
  • Duidelijk display

Minpunten

• Niets dat me opvalt tot nu toe

Jan van Dijk 25-10-2017

Robuust, veel mogelijkheden, absurde caloriewaarden

Geschreven voor: Focus Fitness Fox 5 iPlus

Een heel goede crosstrainer. Robuust, goed en gemakkelijk verstelbaar voor mensen van verschillende lengtes, stil, gevarieerde programma's en te koppelen aan je tablet of telefoon voor apps met nog meer mogelijkheden. In het begin kon ik eigenlijk geen negatieve punten ontdekken.
Totdat ik me verdiepte in het aantal kcalorieën dat ik zou verbranden. En dat slaat werkelijk helemaal nergens op. Een half uur trainen op stand 10 levert al 1140 kcal op. Bijna 2300 kcal per uur. In 5 kwartier verbrand je dus evenveel als iemand die een marathon loopt (ongeveer 2900 kcal). Volstrekt onmogelijk. En dat is bij stand 10. Bij stand 16 kom je waarschijnlijk boven de 3500 uit. Mijn inschatting is dat het 3 a 5 keer te hoog is. Misschien zijn het wel Kjoules.
Toen ik dat aan Betersport meldde kreeg ik te horen dat er niets aan te doen was. Het was slechts een indicatie. Dat is natuurlijk ook zo, je kunt dit niet nauwkeurig meten, het blijft altijd een indicatie. Maar nu is het vergelijkbaar met het KNMI dat een voorspelling van de max temperatuur voor de volgende dag afgeeft van 90 graden.
Conclusie: zeer goede crosstrainer, maar als je erg geïnteresseerd bent in je calorieverbranding dan toch maar een andere nemen.

Pluspunten

• duurzaam
  • stil
  • veel mogelijkheden

Minpunten

• caloriemeting lijkt nergens op

Ruud en Tineke 12-07-2017

Lekker thuis trainen wanneer het jou uitkomt.

Geschreven voor: Focus Fitness Fox 5 iPlus

Apparaat voldoet aan de verwachting. Diverse programma's. Zonder erg veel moeite in elkaar in zetten. We hadden enkel wel wat meer en duidelijker uitleg erbij verwacht want de bijgeleverde beschrijving is erg bekrompen. Het meest haal je van internet door te zoeken naar dergelijke apparaten. Zo zit er een soort stickje bij wat heel niet in de beschrijving voorkomt. Nou ja, ervaring zal het wel leren. Al met al... fijne aanwinst op onze conditie!

Pluspunten

• Fijn thuis trainen
  • Uitgebreide programma's
  • Beschrijving om inelkaar te zetten is duidelijk

Minpunten

• Gebruikers beschrijving is summier.

T te A 27-03-2017

veel mogelijkheden, stil en robuust

Geschreven voor: Focus Fitness Fox 5 iPlus

Pakketje van 70kg kon gelukkig de lift in. Door wat onduidelijkheden in de handleiding duurt het opbouwen wat langer dan nodig.
Het is een mooi robuust apparaat dat heel stil is. Connectie met iPad geeft veel extra mogelijkheden en programma's. Jammer dat het aangeboden gratis trainingsprogramma niet automatisch wordt meegestuurd. Ook is niet helemaal duidelijk wat nu de ideale instellingen zijn voor de voetpedalen en de lengtepas.
Maar verder maakt het zijn verwachtingen waar en is het behoorlijk verslavend.

Pluspunten

• stevig en stil
  • veel mogelijkheden
  • lange lengtepas

Minpunten

• onduidelijke handleiding

BCU 20-03-2017

Focus 5iPlus

Geschreven voor: Focus Fitness Fox 5 iPlus

Deze crosstrainer voldoet aan de verwachtingen. De opbouwtijd valt alleszins mee. Ongeveer 1 uur voordat deze totaal gemonteerd is. Meer dan voldoende afwisseling in programma's mogelijk. En dan kun je ook nog de iPad of een andere tablet aansluiten.

Pluspunten

• Goede kwaliteit
  • Vrij stil in het gebruik

Minpunten

• Zwaar om naar boven te tillen

Antoon 10-03-2017

Erg solide toestel

Geschreven voor: Focus Fitness Fox 5 iPlus

De Focus Fitness Fox 5 iplus is een goede crosstrainer, voelt stevig aan en het vliegwiel is zwaar genoeg voor een soepel draaiende beweging. Ik heb 8 jaar ervaring met crosstrainers in verschillende fitnesszalen en de Fox 5i moet daar nauwelijks voor onderdoen. Bovendien is hij fluisterstil. De lengtepas en de pedalen zijn verstelbaar. Minpuntje: de display staat wat laag waardoor je naar beneden moet kijken om de cijfers te zien, geen ideale houding tijdens het trainen. Dus niet aan te raden om zo via de ipad naar een film te kijken. De app op iPad heb ik nog niet geprobeerd. Al met al een toestel waar ik (en de rest van ons gezin) veel plezier zal aan beleven.

Pluspunten

• Voelt professioneel en solide aan
  • Soepele beweging
  • Fluisterstil

Minpunten

• Display staat te laag
  • Hartslagmeter via handgrepen is accuraat

Erik. 07-03-2017

uitdagende trainingen op deze crosstrainer

Geschreven voor: Focus Fitness Fox 5 iPlus

Door de crosstrainer te koppelen met een tablet, kan je erg uitdagende trainingen realiseren. Ook zonder tablet meer dan voldoende mogelijkheden.

Pluspunten

• degelijke crosstrainer
  • koppeling met een tablet

Minpunten

• laswerk degelijk maar minder afgewerkt.

Kees 24-01-2017

Prettige apparaat, slechte hartmeting

Geschreven voor: Focus Fitness Fox 5 iPlus

Ik wilde graag dagelijks trainen en vooral Hart Rate Controle, d.w.z. dat de weerstand van het apparaat gestuurd wordt door je hartactiviteit. Op deze wijze kun je gericht trainen om vet te verbranden. Helaas doet alles het goed, behalve de registratie van je hartactiviteit. De handconsoles wordt door de verkopende partij als indicatie genoemd, daar deze rustig 30 tot 40 hartslagen per minuut afwijkt, is dit geen indicatie meer te noemen. Wat je meet, zegt dan totaal niets over de waarde. Daarom had ik gelijk een borstband aangeschaft, echter deze blijkt tot op heden niet altijd goed te functioneren. Ik heb regelmatig dat de registratie ineens op hol slaat en hij 30 slagen per minuut meer activiteit aangeeft dan dat je hartfrequentie daadwerkelijk is. Als je dan traint op Hart Rate Controle dan zal hij gelijk de weerstand van de crosstrainer omlaag brengen omdat volgens zijn mening je hartslag te hoog is. Met als gevolg weinig inspannende training want er is praktisch geen weerstand. Ik heb een saturatiemeter als controle apparatuur gebruikt. Op het moment dat de Crosstrainer ineens 30 slagen sneller aangaf, werd dit niet gesignaleerd door de controle apparatuur. In overleg met de verkoper zijn alle mogelijke onderdelen vervangen (borstband, dongel en computer), helaas blijft het apparaat deze afwijking behouden. Blijven twee mogelijkheden over, de dongel is gevoelig voor andere signalen (WiFi o.i.d.), de andere mogelijkheid is dat de fabrikant de hartslag niet op een juiste wijze weet te meten. Ik ben op dit moment niet in staat om vast te stellen wat de oorzaak is. De verkoper biedt aan een monteur langs te sturen voor €100,-. Om zo'n bedrag nog eens boven op een prijzige crosstrainer te doen is naar mijn idee overdreven.
Het is een prettig apparaat om op te trainen, bruikbaar als je niet Hart Rate Controle wil trainen.
De vraag is wel als de hartslag niet klopt, hoe juist zijn dan de aantallen callorieën die je zou verbranden?

Pluspunten

• Stil
  • Stabiel
  • Voelt zeer solide aan
  • Je kunt je tablet laden tijdens trainen

Minpunten

• Hart Rate controle is onbetrouwbaar
  • De metingen van handconsole is onzin
  • Er zit wel een kraakgeluid in de pedalen

Klaas Lengers 01-05-2015
Geschreven voor: Focus Fitness Fox 5 iPlus

We hebben bij de firma Betersport deze crosstrainer besteld. Na een moeizame aflevering mochten we hem ontvangen en na redelijk intensief gebruik van een paar weken zijn we er nog steeds blij mee. Hij voelt erg degelijk aan en het in elkaar zetten was prima te doen. Er zijn voldoende programma's voor ons allemaal en de afstel mogelijkheden zijn ook voldoende.De Bluetooth functie hebben we nog niet gebruikt.Een voorzichtig cijfer voor de duurzaamheid,dat is nog niet te zeggen. Het gevoel erover is echter wel goed.