Panasonic SD-ZP2010 - Reviews

zwart
Timer
Kijkvenster
Bekijk 1 andere uitvoering

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 5 reviews die zijn achtergelaten voor de Panasonic SD-ZP2010 op Kieskeurig.nl.

7,6

Bakkersvrouw 02-12-2018

Niet het beste model Panasonic

Geschreven voor: Panasonic SD-ZP2010

Toch een beetje een tegenvaller deze nieuwe Panasonic. Het klinkt goed een machine die een krokante korst kan bakken, maar ik ben niet zo enthousiast. Allereerst is het een heel dure machine, maar hij heeft minder mogelijkheden dan de andere duurdere modellen van Panasonic. Er zit geen aparte gistdispenser meer op en ook geen rozijnen- (of andere toevoeginen)dispenser.

Je kunt kiezen om een brood te bakken met een krokante korst, maar dan is er geen mogelijkheid om de korstkleur te bepalen. Persoonlijk vind ik bij sommige broden de korstkleur te donker. Bij de keuze voor een programma met krokante korst kun je ook geen broodformaat kiezen. Het brood dat je standaard bakt, is vrij klein.

Je kunt ook kiezen voor “zachte” broden. Wat ik daar een groot gemis vind, is dat daar geen programma voor volkorenbroden bij zit, ook geen programma voor een “snel” volkorenbrood. Nu lijken mij dat broden die juist vaak gebakken worden, dus waarom die programma’s niet meer op zo’n dure machine zitten is mij een compleet raadsel.

Wat ik ook een heel groot minpunt van de machine vind, is dat de recepten die in de gebruiksaanwijzing staan, en dat zijn er helaas erg weinig, behoorlijk veel afwijken van de recepten die je voor de andere Panasonics gebruikt. Je broodbakboeken zijn daardoor niet goed bruikbaar, want je zult alle recepten moeten aanpassen. In de gebruiksaanwijzing staan overigens veel te weinig recepten. In de recepten wordt minder vet, suiker en water gebruikt, met name voor de recepten voor een krokante korst. Een groot nadeel daarvan is dat het brood dan sneller oud en hard wordt.

Het is wel een heel stille machine en hij heeft een koele wand.

Al met al vind ik deze nieuwe machine geen aanrader, terwijl ik echt wel een grote fan van de Panasonic broodbakmachines ben. Ik wacht wel een verbeterd model af, want hier zitten toch teveel beperkingen op. Mocht je erover denken om deze machine te kopen, dan zou ik aanraden om in ieder geval vooraf goed de gebruiksaanwijzing te bestuderen, zodat je precies weet wat je met deze machine kunt. Zelf had ik meer verwacht van een broodbakmachine van bijna 300 euro.

Pluspunten

• Harde korst
  • Panasonic-kwaliteit
  • Heel stil
  • Koele wand

Minpunten

• Korst regelmatig te donker
  • Bij gewoon brood geen volkorenprogramma
  • Geen gist- en rozijnendispenser
  • Te duur voor de mogelijkheden
  • Bij krokante korst geen keuze in formaat brood

Rachida123 13-12-2018

Interessant om deze recensie te lezen.
Bijna 300 Euro voor een bbm is toch een hoop geld als ik dan de beperkingen lees
dan ga ik maar voor een ander model.

Dat er geen dispensers bijzitten vind ik geen gemis
maar dat er weinig recepten bij zijn, geen broodformaat kan kiezen
en dat deze klein uitvallen, korst vaak te donker is
en er ontbreekt zelfs een normaal volkorenbrood programma
nu ja van een bbm van bijna 300 euro verwacht ik toch ook wel wat meer. .
De goodkoopste modellen bbm's zo ook van Panasonic
bakken vaak nog het lekkerste brood b.v. volkoren spelt of gewoon wit brood.

Dat er bij de Crustina bbm geen dispensers zitten
dat komt vanwege de constructie
die een extra knapperige korst moet opleveren.

Jippie0511 10-03-2019

Lekker (en) makkelijk

Geschreven voor: Panasonic SD-ZP2000

De Panasonic heeft op de eerste plaats een zeer mooi design. De matte zwarte machine staat mooi op mijn aanrecht. Daarnaast is deze ook nog makkelijk in gebruik. Ik als beginnend bakker heb nu al een aantal overheerlijke broden gebakken. Zachte of harde korst? Makkelijk in te stellen allemaal.
Op zondag een heerlijk vers brood gebakken met hulp van de tijdschakelaar, heerlijk wakker worden met een verse brood geur. Het schoonmaken achteraf is zo gebeurd. Voor de gevorderde bakker ook genoeg mogelijkheden denk ik.

Pluspunten

• Mooi
  • Snel

Sannie77 08-03-2019

Heerlijk brood

Geschreven voor: Panasonic SD-ZP2000

Voor het eerst van mijn leven brood gemaakt met een broodbakmachine en dat beviel prima! Er zitten heel veel verschillende programma’s op, dus altijd wel een passende. Mijn eerste brood was een brood met harde korst, maar na een aantal keer bakken, vond ik het programma met de zachte korst toch lekkerder. Het apparaat is lekker stil, maar neemt wel veel ruimte in beslag

Pluspunten

• Heerlijk brood
  • Veel verschillende programma’s, zelfs jam!

Minpunten

• Groot apparaat

Peterber 15-02-2019

Multifunctionele Broodbakmachine

Geschreven voor: Panasonic SD-ZP2000

Ik heb vroeger een (wat eenvoudiger) broodmachine gehad en was erg enthousiast dus met deze was ik erg blij mee. De design is erg mooi dus het staat zeker fraai in de keuken ondanks de grootte ervan. Handig boek erbij met de uitgebreide gebruiksaanwijzingen en lekkere recepten. Het aantal bakmogelijkheden viel het mij gelijk op: van wit met korst, wit zacht, bruin brood, pizza deeg, cakes tot zelfs marmelade maken en niet vergeten glutenvrij! Het menu instellen gaat vrij eenvoudig en op het display verschijnt duidelijk de tijd en menu nummer. Je kan ook kiezen of je een knapperige korst wil of niet. Met mijn eerst brood koos ik voor knapperig maar ik vond het persoonlijk te hard. Met het tweede was het zachter en dus beter. Een programma duurt gemiddeld 3-4 uurtjes maar het komt voornamelijk door het rijzen van de deeg. Het kneden gaat trouwens erg stil, dat was anders met mijn vorige machine. Ik heb de tijduitstel gebruikt en het gaat ook erg goed, het brood was op de precieze tijd klaar. Gister ook een cake gemaakt en het was erg lekker. Tot nu toe bevalt de machine erg goed en is een aanwinst in mijn keuken!

Pluspunten

• Eenvoudig in gebruik
  • verschillende bakmogelijkheden
  • mooi design

Minpunten

• brood snel oud

Maura 12-02-2019

Heerlijke korst

Geschreven voor: Panasonic SD-ZP2000

Ik ben echt wild enthousiast over deze brood bak machine. Ik gebruik hem nu een week en heb al 3 broden gebakken. Ik heb helemaal mijn nieuwe hobbie gevonden. Mijn gezin is er erg blij mee want het brood is heerlijk. Zachte binnenkant en een heerlijk knapperige korst. Wel moet je het snel opeten of invriezen Alle 3 de broden zijn gelukt en ik ben echt geen keukenprinses. Ik heb al verschillende programma's gebruikt. En ook met verschillende ingrediënten. Ik heb gisteren een brood gemaakt op stand 1 en afgebakken op stand 13. Alles staat duidelijk beschreven in de gebruikshandleiding. De machine maakt makkelijk schoon en is vrij geruisloos en stinkt ook niet. Het ruikt heerlijk als je met de timer het brood klaar zet en wakker wordt met de geur van vers brood. Ik kan het echt iedereen aanraden en kan niet wachten om morgen een bananenbrood te gaan proberen te maken.

Pluspunten

• Knapperige korst
  • Gebruiksgemak
  • Leuk om te doen
  • Goed handleiding

Minpunten

• Brood is snel oud