Panasonic SD-ZP2010 - Reviews

Kleuren
zwart
Timer
Kijkvenster

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 1 review die zijn achtergelaten voor de Panasonic SD-ZP2010 op Kieskeurig.nl.

Bakkersvrouw 02-12-2018

Niet het beste model Panasonic

Geschreven voor: Panasonic SD-ZP2010

Toch een beetje een tegenvaller deze nieuwe Panasonic. Het klinkt goed een machine die een krokante korst kan bakken, maar ik ben niet zo enthousiast. Allereerst is het een heel dure machine, maar hij heeft minder mogelijkheden dan de andere duurdere modellen van Panasonic. Er zit geen aparte gistdispenser meer op en ook geen rozijnen- (of andere toevoeginen)dispenser.

Je kunt kiezen om een brood te bakken met een krokante korst, maar dan is er geen mogelijkheid om de korstkleur te bepalen. Persoonlijk vind ik bij sommige broden de korstkleur te donker. Bij de keuze voor een programma met krokante korst kun je ook geen broodformaat kiezen. Het brood dat je standaard bakt, is vrij klein.

Je kunt ook kiezen voor “zachte” broden. Wat ik daar een groot gemis vind, is dat daar geen programma voor volkorenbroden bij zit, ook geen programma voor een “snel” volkorenbrood. Nu lijken mij dat broden die juist vaak gebakken worden, dus waarom die programma’s niet meer op zo’n dure machine zitten is mij een compleet raadsel.

Wat ik ook een heel groot minpunt van de machine vind, is dat de recepten die in de gebruiksaanwijzing staan, en dat zijn er helaas erg weinig, behoorlijk veel afwijken van de recepten die je voor de andere Panasonics gebruikt. Je broodbakboeken zijn daardoor niet goed bruikbaar, want je zult alle recepten moeten aanpassen. In de gebruiksaanwijzing staan overigens veel te weinig recepten. In de recepten wordt minder vet, suiker en water gebruikt, met name voor de recepten voor een krokante korst. Een groot nadeel daarvan is dat het brood dan sneller oud en hard wordt.

Het is wel een heel stille machine en hij heeft een koele wand.

Al met al vind ik deze nieuwe machine geen aanrader, terwijl ik echt wel een grote fan van de Panasonic broodbakmachines ben. Ik wacht wel een verbeterd model af, want hier zitten toch teveel beperkingen op. Mocht je erover denken om deze machine te kopen, dan zou ik aanraden om in ieder geval vooraf goed de gebruiksaanwijzing te bestuderen, zodat je precies weet wat je met deze machine kunt. Zelf had ik meer verwacht van een broodbakmachine van bijna 300 euro.

Pluspunten

• Harde korst
  • Panasonic-kwaliteit
  • Heel stil
  • Koele wand

Minpunten

• Korst regelmatig te donker
  • Bij gewoon brood geen volkorenprogramma
  • Geen gist- en rozijnendispenser
  • Te duur voor de mogelijkheden
  • Bij krokante korst geen keuze in formaat brood

Rachida123 13-12-2018

Interessant om deze recensie te lezen.
Bijna 300 Euro voor een bbm is toch een hoop geld als ik dan de beperkingen lees
dan ga ik maar voor een ander model.

Dat er geen dispensers bijzitten vind ik geen gemis
maar dat er weinig recepten bij zijn, geen broodformaat kan kiezen
en dat deze klein uitvallen, korst vaak te donker is
en er ontbreekt zelfs een normaal volkorenbrood programma
nu ja van een bbm van bijna 300 euro verwacht ik toch ook wel wat meer. .
De goodkoopste modellen bbm's zo ook van Panasonic
bakken vaak nog het lekkerste brood b.v. volkoren spelt of gewoon wit brood.

Dat er bij de Crustina bbm geen dispensers zitten
dat komt vanwege de constructie
die een extra knapperige korst moet opleveren.