Philips Fidelio 9000 series BDP9700/12 - Reviews

Laagste prijzen
3D
USB
Smart TV

Beoordeling op basis van 28 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

8,1

Rin 08-02-2016 Product jaar of meer in bezit

Over de kwaliteit van beeld of geluid zelf kan ik alleen maar lovend zijn, die is echt geweldig, met SACD en FLAC files en BR-disk. Dat is dus niet het probleem...

Eerst maar even over de WIFI; de kast van deze speler is rondom en op de bodem helemaal van metaal. De enige kant waar het WIFI signaal er dus uit kan is van de plastic bovenkant. Daar schrijft Philips NIKS over in de handleiding. Betekent dat je er geen apparaat met metalen bodem bovenop kan zetten, want dan is je WIFI-ontvangst echt superslecht, valt weg, zelfs als m'n dure hoogvermogen TP-Link router 3 meter verderop staat in dezelfde kamer. Maar je hebt het dus eerst gewoon niet door omdat Philips hier GEEN ENKELE melding van maakt

De speler crasht regelmatig, daar is ONTZETTEND veel over te doen op allerlei fora. The Pink Screen Of Death noemen ze dat dan, omdat het vaak een roze of paars scherm is, of streepjes. Enige manier om daar weer uit te komen is de stekker eruit. Een gewone reset is niet genoeg...

Philips heeft intussen het aantal apps op deze smart speler teruggebracht omdat ze ze niet allemaal meer kunnen (willen?) bijhouden. Het waren er 20/30 toen ik de speler kocht, nu zijn het er DRIE (3, ja 3, no kidding!!) Je kunt nog Netflix kijken, Youtube & de browser is er nog . De rest is door Philips verwijderd met de laatste V4.39 firmware. Philips mag ik mijn geld terug? De speler kan steeds minder!

De speler heeft géén filemanager. NIKS. Je kunt een file die je op USB gekeken hebt níet verwijderen. Dus als je een serie met veel afleveringen kijkt dan moet je maar even onthouden welke je al gezien hebt en welke niet. Je kunt niks verplaatsen, je kunt niks zoeken, je kunt niks sorteren. Over sorteren gesproken; de files staan niet noodzakelijk in de juiste volgorde want alfabetisch sorteren doet 'ie NIET !! De files komen in beeld in de volgorde waarin je ze naar je USB-stick hebt gekopieerd. Dus als je een hele reeks in één keer kopieert dan staan ze waarschijnlijk wel goed, maar als je er dan naderhand ééntje toevoegt dan staat die helemaal onderaan?!?! Zelfs mijn oude Nokia 3310 telefoon deed dat beter dan dit €500 blok metaal...

En dan wat ik zelf nog het ergste vindt; Ergens vanaf firmware 4.x was er ineens een audio-sync probleem. MP4-files met daarin H264-video en AAC-audio lopen steeds verder uit de pas; ongeveer 1 seconden elke 10 minuten speeltijd. Tot de laatste firmware van afgelopen weekend kon ik dit nog oplossen door die film naar MKV te exporteren, kostte me 10 seconden werk, maar guess what... Nu hebben ook de MKV-files met H264 en AAC er last van !!! Enige oplossing is nu om bij deze films de audio helemaal om te bouwen van AAC naar MP3, dat is toch niet NORMAAL?!

Philips verkloot deze machine meer en meer. De problemen worden niet opgelost, hij crasht vaker dan verdraagbaar is, hij kan niet meer wat 'ie ooit kon en wat 'ie hoort te kunnen.

Philips wat doe je je klanten aan ?!?!?!

Zappa17 22-09-2014 Product paar weken in bezit

Dit is geen plastic apparaatje wat je tussen 2 vingers optilt, maar een zwaar en degelijk metalen apparaat van ruim 4 kilo.
Er zijn uitsluitend 1e klas componenten gebruikt. Beeld- en geluidskwaliteit is erg goed. Ook de laadtijden van een blu-ray gaat lekker snel. Ook de audiofiel komt tot zijn trekken omdat het ook nog eens een goede sacd speler is.
Aan de achterkant zijn er tal van (vergulde) aansluitingen.
Klasse apparaat.

Albert8821 28-11-2016

Slecht apparaat.

Op verkoopsites en bladen ziet het ding er gelikt uit en als je de meeste reviews leest zou je haast geloven een meer dan uitstekende en solide speler aan te schaffen. Het kost een smak geld maar dan heb je ook wat.

Maar helaas niets is minder waar. En minder waard. Nieuwe en oude discs lopen vast, het draaiwerk is super-lawaaiig. DVD's zien er al helemaal belabberd uit, het beeld is ook bij de meeste BR disks matig en het geluid bij het afspelen van CD's is ook allerminst om over naar huis te schrijven. Een aantal muziek-Blue Rays willen daarentegen wel aardig. Het wekt iedere keer weer mijn verbazing dat deze niet vastlopen, bij de meeste blue rays is dat bijna een zekerheid.

Goed, misschien is de software gewoon naadje en moesten ze bij Philips het ding nog goed laten werken nadat ze het al op de markt hadden gebracht. Aan dat soort strohalmen ga je je dan vastklampen. Maar update na update, dat overigens via wifi of zelfs via kabelverbding niet werkt, maar eerst op een USB stick gezet, waarna het nog steeds maar afwachten is of ie het pakt en niet vastloopt halverwege, veranderde er totaal niets ten goede aan. Helemaal niets merkbaars.

Ik ben er nu zo ver mee dat ik het ding na me er driekwart jaar aan te hebben doodgeërgerd weg ga gooien omdat ik het niemand wil aandoen dit ding te geven. En dit is gelijk ook de allerlaatste keer dat ik iets van Philips koop. Ik heb mijn les goed geleerd.

Ik hoop van ganser harte dat anderen het bespaard blijft dit zuigapparaat te moeten verduren.

Castle 03-04-2016

Op het eerste gezicht een fantastische speler

Over het algemeen een geweldige speler. Echter zijn er Blu Ray's die niet opstarten en de speler vast loopt en of groen beeld geeft. Resetten gaat door hem van het lichtnet te ontkoppelen.

Het beeld is zichtbaar beter dan andere goedkopere spelers.

Het geluid is helaas minder dan je zou mogen verwachten en zou moeten zijn. DTS-HD sound wordt gecomprimeerd naar Multi LPCM, dit valt mogelijk niet op bij rechtstreekse aansluiting op een TV, maar wel op een Full-Surround versterker met de nodige decoders.

Daarnaast wordt de speler hier en daar verkocht voor een Full 4K speler, dan wel de indruk gegeven dat het een Full 4K speler is.

Als het zo eenvoudig is van echte 4K beelden te genieten, dan moet het naar mijn idee met een eenvoudige software upgrade te realiseren zijn. De benodigde hardware is al aanwezig.

Echter kosten echte 4K spelers 5 keer zo veel tot zover, wat klopt er dus niet?

HarrySi62 07-02-2016

Beeld en geluid zijn fantastisch

Beeld en geluid is buitengewoon goed van deze speler.
Multimedia mogelijkheden zijn goed en heel divers.
Tekst lezen van CD is minimaal, waarna de tijdsduur zichtbaar wordt. Op zich jammer dat je daar zelf geen keuze in kunt maken.

Rega55 10-06-2015

Precies wat ik zocht

Gewoon goed.voldoet perfect aan mijn verwachting.
Ik ben nooit een Philips fan geweest, maar deze bluray speler is gewoon perfect.
De ontwerpers krijgen van mij bij deze wel een pluim.

HCMV67 04-04-2015

ziet er fantastisch uit en klinkt erg goed.maar bugs na enkele maanden

Werkte uitstekend, alleen wat traag.
Geluid is echt fantastisch te noemen. Beeldkwaliteit ook zeer goed.

Echter nu ineens naar een aantal maanden speelt hij geen enkele blu ray meer af, ook blu rays die hij daarvoor wel gewoon afspeelde.
Nu telkens de melding unknown disc terwijl de discs zelf in perfecte staat zijn en direct afspelen op de Ps3.

Dit valt mij echt heel zwaar tegen voor een apparaat dat toch als paradepaardje gezien mag worden van Philips.

Casey44 19-02-2015

Perfect beeld en geluid, maar niet betrouwbaar

Deze speler heb ik gekocht om een aantal apparaten te vervangen, waaronder een high-end CD-speler, de DVD speler en de media speler. Het apparaat ziet er mooi en kwalitatief goed uit. Een teleurstellende uitzondering vormt het fragiele plastic CD-laatje: Het loopwerk is er een van 13 in een dozijn wat niet past bij de kwaliteit van het apparaat.
Na een weekje te hebben genoten van het prachtige beeld en geluid begonnen steeds meer functies uit te vallen. Eerst ging het CD-laatje niet meer open: het apparaat reageerde niet meer altijd op de knoppen. Film stopte niet meer. Na enige tijd kwam er alleen nog maar een roze beeld of een gekleurd patroon uit de HDMI poort. Inmiddels heb ik het apparaat teruggestuurd naar het service bedrijf en wacht tot ie gerepareerd terugkomt.... Ik hoop dat de problemen snel verholpen zijn, zodat ik weer muziek en films kan afspelen.

gew55 18-12-2014

Jammer van de Firmware !

Geluidstechnisch is deze speler voor het geld erg goed, de D/A Converters klinken erg goed. Maar bij mij werkte de HDMI uitgang erg slecht op mijn huidige TV. Een handshake probleem waardoor er meestal geen beeld tot stand kwam. Dus uiteindelijk de speler weer retour gestuurd.

pyratewim 16-12-2014

Maximum score voor Sound en Beeldkwaliteit !

Heb deze Philips gekocht na enkele andere merken geprobeerd te hebben. Dit is toch wel een aanrader! Indien gekoppeld met goede hdmi kabels (!) ga je verrast staan van de sound die deze machine speelt ! Dit is toch wel SUPER te noemen; bravo Philips! Ook de beeldkwaliteit is fantastisch mooi vloeiend. Ook leuk is dat je met deze speler directe nummerselectie hebt via je afstandsbediening. (andere merken doen dit niet) Eigenlijk vreemd dat zo weinig magazines (zoals HCC, What hifi etc) aan deze speler geen aandacht geven; jammer want de bdp9700 verdient dit echt. Het enige nadeel met Philips spelers is voor mij indien je 2 blurayspelers wil gebruiken (zoals ik nu), de afstandsbedieningen hiervan geen aparte code hebben qua bediening: ze reageren dan allebei terwijl ik ze apart wil kunnen bedienen. In ieder geval : TOP van Philips voor deze speler en goede updates ook via net zodat hij up to date blijft en telkens verbetert in de uitvoering! Zoals gezegd; wil je uitstekende geluidskwaliteit en beeld; niet twijfelen met deze speler!!

Robbi 13-12-2014

Degelijk apparaat

Zeer degelijk gebouwd apparaat. De kwaliteit van het geluid en beeld zijn uitstekend. Blu ray's worden ook snel ingeladen.
Het uiterlijk is sober zonder onnodige knoppen.
Zeer mooi afgewerkt, en er zijn kwaliteitscomponenten gebruikt.
Ook worden er regelmatig updates voor uitgegeven.

JHW13 21-11-2014

Prachtige speler wordt in de steek gelaten door software

Deze speler lijkt alles mee te hebben als je de specificaties leest. Prima decoders voor audio en video. Hij ziet er goed uit en voelt robuust gebouwd aan. Maar de software laat de hardware erg in de steek: de speler loopt vaak muurvast bij het gebruik van interactieve diensten of bij het in- of uitschakelen. Alleen de stekker eruit trekken helpt dan nog. Dat is pas zo sinds de voorlaatste update.

Sinds die software-update wordt Dolby- en DTS-geluid via HDMI ook niet meer goed op mijn tv weergegeven (enkel nog gekraak en gepiep door de tonen heen). Voorheen werkte dat perfect.

Bij een premium-speler hoort premium software. Als Philips dat via de volgende update in orde weet te brengen krijgt deze speler van mij op alle vlakken vijf sterren.

Henkisteleurgesteld 22-10-2014

Software is niet stabiel

Ik bleef aan het apparaat hangen vanwege de vormgeving en de beloofde audio specificaties. Het geluid van CD's is inderdaad geweldig. Helaas is dat het enige waarover ik tot nu toe enthousiast ben.
Smart TV, foto's kijken via USB, het loopt vrijwel altijd vast en de enige oplossing is dan de stekker uit het stopcontact en overnieuw beginnen.
Ook de nieuwste software update van 3 oktober 2014 lost dit niet op.
Jammer, mijn hoge verwachtingen (het is wel een Philips) worden helemaal niet waargemaakt.

Pjotr52 05-07-2014

Leuk, mooi zuiver

Nog weinig tijd gehad het apparaat uit te proberen, maar je hebt het snel door. loepzuiver en alles wijst zichzelf. Denk alleen bij 3D wel eraan dat het zowel op de TV als Fidelio moet worden geactiveerd.

cjal 22-06-2014

Geweldige allround goede bluray - speler .

Geweldige bluray - speler: fantastisch beeld (4k) en superieur geluid dankzij de dac en daarom uitermate geschikt voor het afspelen van muziek. Tenslotte is het ook een allround mediaspeler die feilloos alle mediabestanden herkent en in een overzichtelijk menu afspeelt

wvoornev 19-06-2014

Uitstekende SACD speler met video

product aangeschaft voornamelijk als muziek speler, met mogelijkheid om van mijn locale network highres files te spelen.

Aanvankelijk functioneerde het apparaat niet volgens de specificaties, maar middels een gestage reeks aan software updates heeft Philips alle door mij ervaren problemen opgelost.

De speler produceerd een scherp en stabiel beeld en geeft hoge resolutie PCM geluids-bronnen (Blu-Ray) uitstekend weer. De allerbeste geluids weergave wordt echter bereikt met SACD schijven. Aangesloten op vijf grote luidsprekers is het geluid adembenemend.

Om SACD weergave optimaal te krijgen is achtergrond kennis van het SACD medium noodzakelijk.

Radiomaker54l 02-06-2014 Product jaar of meer in bezit

Mensen laat Philips toch in vredesnaam stoppen met consumenten electronica .
Zo veel klachten over van alles wat van philips op het internet .
Ik heb twee en half jaar geleden de bluray speler gekocht voor 549,00 euro nu is hij kapot en wat zegt Philips helaas maar er zijn geen onderdelen meer van , u kunt de opvolger 9700 van ons krijgen als u 285 ,00. Euro bij betaald .
Echt geweldig die jongens en meisjes van Philips en nog vriendelijk bedankt

Gerben1970nl 07-08-2014

Afgelopen week contact gehad met Philips over mijn blu-ray BDP9600 (welke ik 2,5 jaar in bezit heb) de lade wou niet meer open! Moest de speler opsturen naar E-Care voor reparatie. Het zelfde verhaal als Radiomaker54l geen onderdelen meer leverbaar ik heb een offerte gekregen voor de BDP9700 met bijbetaling van €186 als coulance voor mijn eigen blu-ray speler. Binnenkort maar weer met Philips bellen waarom een prijzig product zo snel kapot gaat en er dan al geen onderdelen meer leverbaar zijn.

Triumph51 30-04-2014

Mooi apparaat wat een mooi beeld geeft (nog geen CD's geprobeerd)

Wel even de software upgraden. Anders wat merkwaardig gedrag bij uitzetten, bijv. naar de standby stand. Naderhand prima.
Mooi om te zien, rustig uiterlijk, gemakkelijke menustructuur.
Handig: de zoomfunctie; kunnen oudere films beeldvullend weergegeven worden. Kwaliteit blijft dan gehandhaafd.

Ruud54 01-02-2014

Zeer goed geluid, mooi beeld veel mogelijkheden

Na de software update versie 4, lijkt alles stabiel.
Geen ventilator dus bij zachte muziek mooi stil.
Geluid via analoge uitgang heel erg goed. Verbonden met een surround versterker (900 serie van 2004) met goede kabels. CD heel mooi ook bij 5.1 instelling muziek (zie instel menu). DVD muziek DTS en Dolby mooi gedetailleerd geluid. Mijn drie super audio cd,s klinken fantastisch. Blu-rays via master audio super goed. Ik heb ook een Blu-ray audio klink super.
Films zijn scherp en hebben prima geluid.
Het beeld is mooi upschalen van minder goede bron beter dan mijn vorige speler (9500). Via USB ingang worden zelf opgenomen films die met Apple I movie gemonteerd zijn prima weergeven, scherp en beweging heel erg goed. Flac bestanden via USB prima.

ajmbjm 29-01-2014

de blu-ray werkt goed

de blu-ray speler werkt goed, en ziet er goed uit, een nadeel vind ik de cd lade ,je kan er moeilijk een cd uit halen.
de app voor besturing laat nog al wat te wensen over, voor
dit apparaat wat zoveel kan en aardig aan de prijs is, had ik wel een fatsoenlijkere app verwacht. op een tabel komt hij over als op een telefoon.