Philips Aluminium Collection HR2094

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 74 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips Aluminium Collection HR2094 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,8

mirjam2014 25-10-2014

Sinds 2006 hebben wij deze blender in ons bezit. Nog altijd gebruiken wij hem (wekelijks) met heel veel plezier.

Voor smooties, pannenkoekenmix, verse soep, pastasaus, zelf gemaakte tapenades, alles is mogelijk! Ik herken het wel dat hij niet alles in 1 keer geheel mixt, maar dit is eigenlijk alleen nodig bij de grote stukken. (tip:tussendoor zet ik hem uit en roer ik het even door met een spatel)

Ook heel handig; alle onderdelen van de mixkan kunnen met het zelfde gemak in de vaatwasser.

Nu 8 jaar deze in het bezit te hebben zijn wij nog steeds lovend over de kwaliteit van dit degelijke en mooie apparaat!

patsmulders 30-12-2014

Gewoon de zwarte ring (aan de binnenkant zit schroefdraad) van de kan afdraaien. Het mes en alle tussenliggende rubberen ringen komen dan los. Let dan wel even goed op hoe alles loskomt, zodat je het er ook op dezelfde manier weer op kunt terugschroeven.
Succes!

sylkeds 29-12-2014

help!! ik snap niet hoe ik het mes kan losmaken van de maatbeker?

Bpc435t 02-06-2014

De Blender heeft het een tijd goed gedaan, maar de laatste keer bij het pureren van gekookte stukjes bloemkool ging het mis, er werd alleen onderin een beetje gemalen. Er werd veel lucht aangezogen, om er toch weer beweging in te krijgen met een houten schuimspaan de massa naar beneden geduwd . Helaas werd er toen iets geraakt, alles uit gezet en opnieuw gestart en het werkte nog. Vandaag het apparaat aangezet, maar hij deed niets meer, geen verlichting en geen geluid meer. Jammer want ik kan het apparaat nu met kan en al weggooien, kan geen bon meer vinden, dus helaas pindakaas. Ik denk echter niet dat ik bij Philips blijf, er zijn nog genoeg andere merken.

editing 28-02-2014

Het probleem van onderin wel blenden en daarboven niet, herken ik. Je moet steeds "helpen" om het fruit e.d. naar de mesjes te krijgen. Link, want je moet die mesjes echt niet raken. Na een paar maanden gebruik begon de HR 2094 te lekken en is nu niet meer bruikbaar. Ben teleurgesteld in deze koop. En in de degelijkheid van Philips-apparatuur.

Nilleke5 14-08-2013

Wij gebruiken hem dagelijks en al meer dan twee jaar.
Blend perfect maar je moet alleen even opletten met de volgorde om te zorgen dat de boel goed naar beneden kan zakken. Ijsblokjes en dergelijke zijn geen enkel probleem.

disgruntledutchy 05-04-2013

Hij blend gewoon niks. Het arme ding staat een beetje in de lucht te slaan met alle troep die geblend moet worden keurig opgelijnd tegen het glas eromheen. Bijzonder veel geweld is nodig om de ingredienten het mesje te doen raken. Zoveel zelfs dat ik 'm zéér binnenkort bij philips ga deponeren op de stoep.

Officiele reactie van Philips Nederland 10-04-2013

Hi disgruntledutchy,

Vervelend te horen dat je niet naar tevredenheid gebruik kan maken van de HR2094.Wat en hoe er geblend wordt, hangt natuurlijk af van het soort voedsel wat er in gaat. We willen je vragen even contact met ons op te nemen om te kijken of we een oplossing kunnen vinden, zodat je wel met plezier gebruik kan maken van de blender.

Philips Webcare

Overige contactgegevens kan je vinden op: http://www.support.philips.com/support/contact/contact_page.jsp?userLanguage=nl&userCountry=nl

Kiesloek 02-05-2013

Beste disgruntledutchy,

Indien deze blender lucht slaat, heb jij geen blender nodig maar een ander apparaat,
of heb je geen flauw benul wat je aan het doen bent.
Deze blender is top-notch. Maar als je hem niet gebruikt waar ie voor bedoelt is werkt ie niet.
Ik denk dan ook dat jij in de war bent met bv een foodprocessor. Een blender gerbuik je
voor groene smoothies of iets dat min of meer vloeibaar is.

Doe bijvoorbeeld een liter water bij 100 gram groenten en daarbij een avocado. Je zal zien
dat het apparaat ineens verbluffend goed zijn werk doet.

manonpeeters 25-01-2013

We hebben deze blender aangeschaft omdat we dachten dat het een degelijke blender was, met een goede prijs-kwaliteit verhouding.

Na iets meer dan 2 jaar ging de blender echter ineens kapot(de uitsparring van het draaimechanisme was kapot gesleten, waardoor de kan niet meer draaide). Dit terwijl we de blender niet heel intensief gebruikt hadden (gemiddeld 3x per maand).

Contact met philips leverde een teleurstellende reactie op: de garantietermijn van 2 jaar was versleten, dus we moesten maar naar de Handyman om het kapotte onderdeel los te bestellen. Opzich een prima oplossing, behalve dat de Handyman aangaf dat het betreffende onderdeel niet los te bestellen was. Bellen naar philips leverde niets op, garantietermijn was verstreken, dus ze konden niets meer voor ons doen.

Al met al: een hele dure blender als je kijkt naar de levensduur.

manonpeeters 30-01-2013

Beste Philips webcare,

Zoals in de bovenstaande review staat geschreven: het onderdeel wat kapot is (de uitsparring van het draaimechanisme) was niet meer bij te bestellen. We hebben het zowel via Philips (mail EN website EN telefoon) als via de Handyman (op aanraden van Philips) geprobeerd. Door dit ene kapotte onderdeel werd de blender onbruikbaar: de messen draaide niet meer.

De blender hebben wij toen der tijd voor 80 euro gekocht, en maar 2 jaar plezier van gehad. Erg jammer.

Officiele reactie van Philips Nederland 28-01-2013

Beste manonpeeters,

Dank voor het plaatsen van uw review. Vervelend te horen dat het nieuwe onderdeel niet langer beschikbaar is en u zo geen gebruik meer kan maken van de blender. Alle beschikbare onderdelen die nog te bestellen zijn, kan u vinden via de volgende website:

Pascal2010 20-11-2012

We hebben 2 Philips blenders gehad van dit type. Van de 1e ging de maatbeker kapot. Omdat een nieuwe maatbeker kopen ongeveer net zo duur was als een nieuwe kopen maar een nieuwe gekocht. Helaas paste de maatbeker niet op het vorige onderstel omdat ze blijkbaar iets hebben aangepast.

1e deed het veel beter qua blenden deze moet je regelmatig helpen zodat alles wordt geblend.

Helaas geeft het 2e model inmiddels een brandlucht binnen ik gok 1.5 jaar. En smoothie met brandlucht is niet lekker ontbijten. Helaas geen bon meer dus geen garantie.

Volgende wordt denk ik geen Philips meer helaas...

Officiele reactie van Philips Nederland 06-12-2012

Goedendag Pascal2010,

Wat vervelend om te lezen dat uw HR2094 een brandlucht geeft. Dit is natuurlijk niet de bedoeling.

Philips geeft twee jaar fabrieksgarantie op de blender. Ook zonder aankoopbewijs kan hier aanspraak op gemaakt worden. De garantie gaat dan in op de productiedatum, welke aangegeven wordt door het serienummer.

U kunt hiervoor contact opnemen met Philip.

knoep 07-11-2012

Blender mengt onvoldoende de volledige hoeveelheid.
Onderin wordt goed vermalen maar de inhoud van de kan draait niet rond zodat boven de tanden de inhoud niet wordt geraakt.

msnoeck 10-08-2012

Apparaat net in bezit. Ziet er degelijk uit. Er zit tevens een filter in zodat je b.v. Worteltjes heel fijn krijgt.

Mogelijkheden zijn voor mij ruim voldoende.
Ice Cruns, Smoothie stand, en Puls.
Tevens is de draai knop na genoeg traploos.

Kortom zeer tevreden.

cecileF 06-08-2012

Het is een mooi apparaat om te zien en maakt uitstekend heerlijke smoothies!
Ijsblokjes crunchen is niet zo zijn ding denk ik maar daar gebruik ik hem ook niet voor. Het helpt wel als je het ijs iets laat smelten.
Ook voor soep is hij uitstekend te gebruiken.
Het apparaat heeft diverse standen. Bij de hoogste stand maakt hij inderdaad wel wat lawaai. Resultaat is echter meer dan goed.
Ook het reinigen is prima te doen. Kan is wel behoorlijk zwaar. Ik heb geen spijt van deze aankoop.

Bobo79 02-08-2012

Waardeloos apparaat. Ik heb het gekocht om ijs drinks mee te maken. Tijden n de kast gestaan en deze zomer regelmatig gebruikt maar hij kan ijs helemaal niet blenden. De mesjes draaien prima rond en hakken de onderste ijsblokjes tot pulp waarna er lucht onder komt en de mesjes vrij draaien wat veel herrie maakt.

Ik moet de kom elke 2 seconden omkeren wat veel rommel geeft en dan wel 30 keer doen voordat de boel genoeg gesmolten is om gemixt te worden.

htm3sun 04-08-2012

Onderschrijf deze reactie. Helaas heb ik er eentje die het na een paar maand al begaf. Ik heb omwille van de onderdelen en misschien reparatie hem nog altijd bewaard. Laatst zag ik, dat Mediamarkt hem nu al voor 68 euro verkocht. Dus de prijs gaat waarschijnlijk nog wel verder naar beneden. Het model zelf loopt al een flink aantal jaren. De tijd haalt dus alles in.

YoGee78 31-10-2013

Indien iemand van u de glazen kan van de blender heeft bewaard zou ik deze graag overnemen aangezien de mijne defect is. Deze is bij Philips naar ik heb vernomen niet meer leverbaar. Dank.
Vr. gr,
G. Bos

Karen1234 19-04-2012

Prima blender, blijft stevig op aanrecht staan door de zuignappen. Groot voordeel is dat alle spullen in de vaatwasser kunnen, en dat je het hele mes eruit kan halen zodat deze ook goed schoon wordt.
Blender doet zijn werk uitstekend. Je kunt ook sapjes maken zonder vruchtvlees of pitten.

tommy651 07-02-2012

mooi apparaat met een solide en strak uiterlijk. ik gebruik hem alleen om smooties te maken en dat doet hij prima. een handige variabele snelheidsregeling en wat andere vaste instellingen. door de zuignapjes staat de blender lekker stevig en loopt daardoor niet weg tijdens gebruik. de schenkkan is makkelijk te verwijderen en schoon te maken. heel tevreden er mee.

Jeroen en Monique 11-01-2012

Deze Blender gekocht omdat ik gewoon een goeie wilde, maar, helaas. De Blender heeft vanaf dag 1 idd draaiproblemen. Soms "pakt" ie m niet. Dan maakt ie een hoop kabaal maar draaien de mesjes niet rond. Alleen de plastic draai-as maar ja, daarmee Blend je niks natuurlijk.

Echt jammer want hij ziet er super uit en de kan is lekker groot. Maar ja, als je niet kan blenden dan heb je er niks aan.

Dit probleem speelde al vanaf dag 1 maar ik blend niet zo vaak en veel, maar ik ga nu, na een jaar, de blender toch maar omruilen want het irriteert echt enorm. Wil je een lekkere smoothie maken, sta je een half uur te kloten en te hopen of ie @m wil "pakken". Super irritant!

Liefst zou ik mn geld terug krijgen maar dat zal wel niet lukken bij de MediaMarkt... Wel een gemist kans van Philips hoor! Jammer...

Jeroen en Monique 21-01-2012

Inmiddels geld terug gekregen van de MM. Ongelooflijk! Wel blij mee.

Ik vind de reactie van Philips/MM wel gek, hoewel ik blij ben dat ik mn geld heb terug gekregen. De blender heeft duidelijk een constructiefout. Ik mocht hem idd ook omruilen, maar dan krijg ik gewoon precies dezelfde blender, en dus met dezelfde constructiefout. Die heeft natuurlijk echt niet ineens een heel ander draaisysteem.

En, er hebben (veel) meer mensen dit probleem zo lees ik hier. Philips zei me via de chat (aardig mens) dat ze niet op de hoogte waren van dit probleem. Of dat waar is laat ik in het midden, maar een half uurtje reviews lezen op het internet en je leest overal hetzelfde verhaal: mesjes die niet pakken. Dat vind ik dan dus wel, laten we zeggen: "merkwaardig" dat ze bij Philips "niet op de hoogte zijn". Misschien moeten ze eerst vd voorraad af voordat ze de fout weten/toegeven?

Officiele reactie van Philips Nederland 13-01-2012

Wat ontzetten vervelend dat uw blender niet optimaal functioneert. Wist u dat u 2 jaar fabrieksgarantie heeft op uw blender?

U kunt te alle tijden contact opnemen met de Philips klantenservice op het gratis telefoonnummer: 0800-0230076.

Peter H248 12-12-2011

De blender ziet er mooi uit en heeft voldoende functies, alleen had ik van de Smoothie functie iets meer verwacht dan alleen maar op een hoog toerental draaien. Daartegenover vind ik het variabele toerental een voordeel. Bij een blender met alleen maar vaststaande toerentallen vliegt de inhoud al vrij snel tegen de deksel aan terwijl ik nu de deksel vaak schoon weet te houden. Ook voeg ik soms als laatste nog wat aan mijn groente smoothies toe om niet meteen helemaal fijn te laten malen want dan blijft er nog wat te kauwen over. De kan lijkt kleiner doordat hij minder dik is dan ik gewend ben. De zeef vind ik een overbodige luxe want als ik echt sap wil maken dan gebruik ik daarvoor mijn juicer. Het schoonmaken levert geen problemen op. De plastic overbrenging van de motor naar de messen ziet er wat iel uit maar ik kan daar verder geen oordeel over vellen want daar heb ik hem nog tekort voor in bezit. Ik denk dat je ook een beetje met beleid met zo'n apparaat moet omgaan. Tot nu toe bevalt hij me prima.

Jannie Cn 17-09-2011

Ik heb de Philips HR 2094 al een paar jaar. Het zeefje binnen in gebruik ik nooit, hiervoor kun je beter een sapcentrifuge gebruiken. Verder is het een erg degelijk apparaat. Als je veel fruit/noten enz. erin doet(dus 3/4 vol) zet hem dan eerst even op de ice stand, dan mengt hij het veel beter, daarna op smoothie stand en hij maakt alles fijn. Lees de beoordelingen van Jason Vale maar eens uit Engeland.

M.polo 14-09-2011

De HR2094 is een mooie blender met een sterke motor maar heeft als nadeel dat de mes aandrijving is uitgevoerd van plastic. De aandrijf overbrengen van de motor naar de beker is een zwakke schakel in het geheel... bij het blenden van bevroren fruiten kan dit problemen veroorzaken. Verder een goede blender

Dana73 13-07-2011

Wat een slecht apparaat en wel om de volgende redenen:
- de motor zit aan de onderkant en is open en mag niet nat worden, terwijl het apparaat uiteraard in de keuken staat op een vaak nat aanrecht.
- er zit een zeefje bij waardoor je fruit met pitjes zou moeten kunnen pureren en de pitjes niet in het sap komen. Gooi je echter het fruit in de zeef dan doet het mes amper iets, het raakt het fruit onvoldoende, het pureren gaat dan voor geen ene meter. De zeef is dus complete onzin.
- En het vervelendst: sowieso gaat het pureren slecht. Je kunt er maar een klein beetje ingooien (tot max een vijfde van de kan) en daar moet dan redelijk veel sap bij wil het mes iets raken en vermalen. Zodra de kan voor een kwart vol is, trekt het mes het al niet meer om alles te raken en blijft meer dan de helft ongesneden. En zelfs als je een minuut lang bijv. een klein stuk watermeloen pureert dan blijven er stukjes inzitten en krijg je geen gladde smoothie. Buitengewoon teleurstellend apparaat!

marchalaartjes 12-07-2011

hey

ik heb het apparaat nu 2 dagen.

ze hebben mij verteld dat hij het sap eruit haald en de dikke massa in het zeefje zou houden. dit is dus echt totaal niet het geval. niet zo heel erg dacht ik want hij kan nog ijskoffie maken.

maar vanavond geprobeerd om er ijsblokjes mee te malen. de eerste gingen goed. maar daarna moet ik per see eerst de ijsblokjes die gemalen zijn eruit halen want anders maalt hij de rest niet.

ik ben dus zeer niet tevreden over het apparaat en ga het proberen nog terug te brengen. in de hoop dat het nog lukt anders toch 90 euro kwijt.

voor mijn gevoel doet hij echt niet meer of minder dan een blender van 20 euro.

Lex70 26-06-2011

Mooi apparaat om te zien, geeft een degelijke indruk, maar helaas typische Philips bouwkwaliteit; de onderkant van de kan heeft een plastic gedeelte waarin de motorgrip moet vallen, en dat sleet door na 2 jaar incidenteel gebruik. Was het metaal geweest, of een beter ineensluitende constructie, dan zou het ding veel langer meegaan, maar daar houden ze niet zo van bij Philips dus bouwen ze hun mechanica vaak opzettelijk zo dat het dnel slijt. Ik hab dat ook bij andere philipsapparaten gezien zoals luchtfilters.

Koen-71 10-03-2011

Een opmerking over het schoonmaken van blenders in het algemeen. Mijn huisgenoot en ik gebruiken al jaren een blender voor het maken smoothie als ontbijt.Blenders van verschillende kwaliteit en prijs.Wat me opviel is de verschillende, soms onhandige schroef constructie van onderste deel waar het mes in zit.Dat maakt schoonmaken een heel gedoe.Ik was dat zat en bedacht wat anders.De kan 1/3 vullen met heet water, paar druppels afwasmiddel erbij, en een seconde of 10 laten blenden. Je blend met afwaswater de kan schoon.Effe uitspoelen en klaar.Wel direct na gebruik, niet de resten laten opdrogen.We halen nooit het onderste deel eraf.

Petra1954 06-07-2012

Ik doe precies hetzelfde, het ei van comlumbus!

Frank... 03-03-2011

Na een anderhalf jaar deze dagelijks gebruikt te hebben voor het maken van smoothies met vaak ijsklonten erin of spinazie/boerenkool diepvries deelblokjes voor een groene smoothie op de ice crush stand... doet, functioneert, klinkt, ruikt en ziet deze blender er nog prima uit!
Door eigen onhandigheid is de beker al meerdere malen van een centimeter of 20~30 hoog in m'n stalen gootsteen gevallen en deze heeft het alle keren overleefd.

De plastic aangrijping die de messen doet ronddraaien ziet er ook nog prima uit...ik kan niet echt sporen waarnemen van slijtage in dit plastic.

Vooralsnog een prima aankoop waar ik nog steeds blij mee ben.

Kev80 22-01-2011

Amai,

Blender tijdje geleden gekregen, en na 3 maal gebruik al stuk, gewoon niet meer willen starten... Onder garantie nieuwe gekregen en na 10-tal keren gebruikt opnieuw plots geen "reactie" meer. Weggesmeten geld zou ik zo zeggen.

Tasj 19-01-2011

Best gemakkelijk, enkel is de glazen beker erg zwaar en moeilijk om af te wassen. Voor de rest is hij super!

toontje2010 08-01-2011

In de praktijk weet ik gewoon dat er veel personen
niet op de juiste manier hun machine gebruiken,
hoezo het is en mixer dus ik gooi er van alles in,,,,,,,
en dan krijg je van dit soort klachten, net zo goed als men denk van een consumenten frituurpan,: hup ik gooi gelijk 1 kilo diepgevroren patat erin en het is binnen 3 minuten klaar,en wat vreemd de bak pruttelt en stoomt over of de patat is niet gaar enz.

Natuurlijk kan er best wat stuk gaan maar,zoals deze mixer ook het blijven machines hoor
Maar als je een je een topresultaat wilt,dan moet je ook een topmerk kopen,dan kan je er van alle in gooien maar of of de ze philips ong 80 euro betalen of de echte boven de 300eu is net als een Toyota tot een Mercedes het rijdt allebei prima,maar waar zou je liever graag in rijden als je veel op de weg zit?:)