Alecto DBX-76 ECO - Reviews

Muziek

5,4

jeannine 28-11-2016 Product paar maanden in bezit

goede basis babyfoon

elementaire babyfoon, eenvoudige bediening, geluid prima, draadloos gebruik prima, batterij prima, goed bereik, leuke muziekjes, eigenlijk geen minpunten

Pluspunten

• eenvoudig
  • batterij

Jean Mercier 17-11-2016 Product paar dagen in bezit

Slechte Franstalige vertaling van de handleiding

Product lijkt OK. Ik kocht het aan niet voor een baby maar ... eens wordt het tijd te zorgen voor diegenen die voor u gezorgd hebben als je baby was :-(

Daar ik Franstalig opgevoed ben (halve Waal) las ik de handleiding in het Frans. Na een tijdje ben ik overgeschakeld naar het Nederlands. De vertaling is slecht en er staan enkele kemels van een fouten in, zoals "plaats de baby-unit en de ouder-unit op minstens twee meter van elkaar". Ja ... dat dacht ik ook! Maar het had moeten zijn: "minimale afstand van 2 meter tussen de baby en de baby-unit". En zo zijn er nog, ik bedoel fouten!

De handleiding zegt ook niet dat men de riemclip van de ouderunit er af moet halen om de batterijen er in te steken.

Pluspunten

• gebruiksgemak

Minpunten

• Vertaling handleiding in het Frans
  • Insteken van oplaadbare batterijen

Elvince 11-11-2016 Product paar weken in bezit

Prima babyfoon

Het geluid is geen topkwaliteit maar simpelweg prima want goed verstaanbaar. Het bereik kwam minstens 100 meter buitenshuis ver en dat was voor ons voldoende. Volgens de gebruiksaanwijzing nog meer, maar dat hebben we niet getest. De batterij doet het erg lang. Ook prettig is dat hij een apart laadstation heeft voor de ouderunit. Die kun je daardoor simpelweg er af halen en weer terug plaatsen zonder eerst het adaptersnoer los te halen, zoals bij onze vorige babyfoon. Verder leuke muziekjes op de babyfoon, niet zo electronisch klinkend waar ik eerst bang voor was. Ik kan eigenlijk geen minpunten aan deze babyfoon bedenken...

Pluspunten

• goede batterij
  • goed geluid

Ingrid 29-09-2016 Product paar weken in bezit

Niet tevreden

Deze gekocht zonder bovenstaande reviews vooraf te zien. Batterij van ouder unit is steeds leeg. Eerste maal 15 uren laten opladen zoals er staat. Daarna 2 uurtjes gebruikt en volledig afgelegd. En paar dagen later terug willen gebruiken en batterij plat. Daarna terug een hele nacht moeten laten opladen voor hij vol aantoonde. En dan weer na een middagdutje batterij plat. Toch niet normaal. Deze is enkel voor gebruik bij oma, dus maar af en toe. Ook spijtig dat de hele kamer blauw kleurt, door te fel lichtje in babykamer.

Pluspunten

• Ruist niet

Minpunten

• Batterij is constant leeg ondanks 15 uren opladen
  • Niet draadloos te gebruiken,
  • Blauw licht veel te fel bij baby

bileke 06-05-2016 Product maand in bezit

goede basis babyfoon

Dit is een hele goede basis babyfoon. Eco, tot 300m afstand, muziekjes. Wij gebruiken deze babyfoon als 2e babyfoon, voor ons 2e kindje. Onze eerste babyfoon, de DBX-88, duurder, heeft een net iets makkelijker menu, gebruiksvriendelijkheid en beter klinkende muziekjes.
Ik raad deze babyfoon zeker aan als budgetoptie.

desiree86 01-05-2013 Product half jaar in bezit

3,4
Wij hadden deze babyfoon gekocht voor erbij, omdat we voor ons 2e kindje er nog een nodig hadden. Maar wat is dat de grootste miskoop geweest in de gehele baby-uitzet. Geen problemen met de ontvangst, geluid en alles is prima, al was het even zoeken hoe de eco modus uit kon. Maar het grote probleem is -zoals door al meerdere mensen is aangegeven- dat de ouderunit constant opnieuw contact gaat maken met de babyunit. Als dat dan niet snel genoeg gebeurt hoor je de hele nacht het ding bliepen, erg irritant! Als je baby eens slaapt, kan je zelf nog niet slapen..
Enorme afrader dus, ondanks de prijs.. als je hem 's nachts niet nodig hebt is het wel te doen.

hummel02 23-03-2013 Product half jaar in bezit

3,8
Na een half jaar en de babyfoon maar een aantal keer gebruikt te hebben, heb ik deze vandaag teruggebracht naar de winkel en mijn geld teruggekregen. In het begin had ik geen problemen met de babyfoon, zolang deze maar op de lader bleef staan want hij bleef maar aangeven dat de batterijen bijna leeg waren (terwijl ze de hele dag hadden staan laden). Op een dag sloeg de ouder-unit, zodra ik deze op de lader zette, vast. Alle lampjes gingen branden en bleven branden, het beeld verdween en het ding deed helemaal niets meer en reageerde nergens op. Nergens iets over deze storing kunnen terugvinden (in de handleiding niet en niet op internet). Nieuwe dure oplaadbare batterijen gehaald, want we dachten dat het daaraan lag, maar weer hetzelfde probleem. Wat een onding. Nu op zoek naar eentje die we wel kunnen vertrouwen.

mklinkhamer 06-12-2012 Product paar dagen in bezit

3,2
Ondanks de negatieve ervaringen zoals hier beschreven ons toch laten verleiden om een exemplaar aan te schaffen. De aanbieding was wel erg interessant en ach, wij wonen in een oud huis met houten vloeren, enz enz enz... dus dan zal 'ie het toch wel gewoon goed doen?

Dus niet. Ouder- en babyunit stonden hemelsbreed 4 meter van elkaar vandaan met enkel een houten vloertje ertussen. En toch: elke 5 minuten viel het contact weg (ECO-modus UITgezet uiteraard). Irritant piepje dus elke 5 minuten. Dat nog even los van het onrustige gevoel dat je krijgt als je daadwerkelijk een baby probeert te 'monitoren' met dit ding, maar gelukkig is die er nog (net) niet.

Contact opgenomen met service center van Alecto. Telefonisch nog OK: was inderdaad niet de bedoeling, ik kon via internet een reparatieaanvraag indienen. Dat gedaan. Daarop volgde een van de minst sympathieke dan wel empathische reacties die ik ooit van een service center heb gezien. Goed, ik kon het ding kosteloos ter reparatie opsturen, mits ik wel zorgde dat ik dit en dat en dat en zus en zo uitgeprint, ondertekend, in drievoud, goed verpakt en volledig meestuurde. Ook geen enkele reflectie op de klachten zoals al hier op Kieskeurig geuit, ook al refereerde ik daar wel specifiek aan.

Uiteindelijk maar besloten te proberen het ding terug te brengen naar de winkel en geld terug te krijgen. Dat kostte een stuk minder moeite en gedoe. Nu wel nog op zoek naar een andere...

aens 28-11-2012 Product paar weken in bezit

In tegenstelling tot alle andere reviews ben ik wel tevreden met deze babyfoon.
Bij de eerste keer gebruik dacht ik ook wat een zacht geluid!! Zeker omdat wij de DBX-85 gewend zijn.
Maar na het veranderen van de instellingen is het nu perfect. In het menu hebben wij het geluid ook op 5 gezet en de sensitiviteit ook op 5. Met de pijltjes toetsen zetten wij het geluid ook op 5.
Bereik binnenshuis is prima. Waar ik ook ben hij maakt overal contact. Ook de temperatuur indicatie is prima.
Enige nadeel is dat het waaklichtje op de babyunit niet uit kan en best fel is.
Ik heb deze nu met een stukje ductape voor de helft afgeplakt en dat is prima.
Al met al een prima babyfoon, zeker voor de 29 euro die ik heb betaald in een aanbieding is dit het zeker waard geweest!

Bo1982 02-10-2012 Product maand in bezit

5,4
Voor deze alecto gekozen, nadat we een alecto dbx 72 hadden en nu een tweede nodig hadden voor ons pasgeboren zoontje. Maar wat een verschil. Hij heeft dan wel meer opties, maar het ontvangst is constant weg. En volgens deze site hebben dat er wel meerdere.
Hij is makkelijk in gebruik, betaalbaar, terugpraatfuntie is prettig. Slaapliedjes zijn wel grappig, maar wat heb ik eraan als ik geen ontvangst heb.
En het blauwe lampje kan niet uit, zodat heel de kamer 's nachts blauw verlicht is.

Laura01 06-07-2012 Product kwartaal in bezit

4,6
De babyfoon is praktisch onbruikbaar, omdat hij in een eengezinswoning geen bereik heeft van de babykamer naar de huiskamer.
Ik moet onder aan de trap gaan staan om bereik te hebben.
De babykamer is de eerste kamer als je boven komt, dus het bereik is hooguit 5 meter.

Deze babyfoon doet totaal niet wat er in het boekje staat.
De temperatuur aanduiding klopt ook niet, die schiet van 7 naar 28 naar 10 graden.
Het blauwe 'nachtlampje' kan niet uitgeschakeld worden, maar verlicht de hele baby kamer.
Heel erg irritant dus.

Kathleen_1 29-02-2012 Product paar dagen in bezit

Absoluut niet tevreden over dit toestel. Beetje met dezelfde argumenten als hierboven beschreven :
- geluid véél te zacht (je moet de babyfoon tegen je oor houden om hem te horen (zeker als je oudere kinderen in huis hebt die aan het spelen zijn.
- visuele geluidsindicatie is gewoon 1 lampje (moeilijk te onderscheiden van de andere 3 lampjes). Wanneer je het geluid uit zet (bv bij oudere kinderen omdat het morgen is, ze veel lawaai maken en je zelf even nog wat door wilt snoezelen, dan begint de babyfoon te piepen en zie je het geluidsniveau niet).
- waaklichtje verlicht de hele babykamer (wat met oudere kinderen niet goed is omdat ze als ze wakker worden, ook echt wakker worden
- de tweede nacht was de batterij halverwege de nacht al plat (met als gevolg gepiep en wij wakker omwille van niets)
- temperatuurindicatie is verkeerd (gecontroleerd met meerdere thermometers)

- liedjes zijn wel leuk (gezien de kostprijs toch wel uitzonderlijk dat dit erop zit)
- terugspreekfunctie is ook leuker als de kinderen wat ouder zijn.

gevolg : wij hebben deze babyfoon 1 week in ons bezit gehad, zijn met bovenstaande opmerkingen naar de winkel teruggeweest en hebben hem ingewisseld voor de iets duurdere (73.5 euro) Philips Avent SCD510(waar we nu heel tevreden over zijn, ook al hebben we geen liedjes en temperatuursindicatie meer)

Jette82 10-01-2012 Product jaar of meer in bezit

3,8
zeer slechte babyfoon, ik heb in huis al vaak geen berijk, laat staan bij de buren. hij moet iedere keer opnieuw verbinding maken.het geluid is ook erg zacht. ik moet mijn oor tegen de ontvanger houden om te horen of de kleine huilt. gelukkig gebruik ik mijn babyfoon niet vaak.
had meer van een merk als alecto verwacht.zou de dbx 76 eco dus echt niet aanraden.

Martijn Goossens 02-12-2011 Product half jaar in bezit

5,8
Gekocht ivm tweede kindje en goede ervaringen met ander model van alecto.
Dez is echter niet aan te raden.
Bereik valt vaak weg (als het er al is) en dan heb ik het echt niet over grote afstanden. de andere alecto in dezelfde ruimte plaatsen en er is prima bereik. Ook uitschakelen van de eco functie lost het probleem niet op. De babyfoon heeft veel functie, maar daar heb je niet veel aan als ie niet doet wat ie moet doen, en dat is signaleren en doorgeven van geluid in de babykamer. Deze gaat mooi retour, gelukkig gekocht bij kruitvat en daar doen ze niet zo moeilijk, geen gerepareer, gewoon geld terug.
Geen aanrader, dat geld overigens niet voor alle alecto's!

Layla1 29-10-2011 Product kwartaal in bezit

6,8
We hebben deze als extra gekocht omdat de tweeling apart ging slapen, maar zijn niet zo tevreden als de eerste Alecto die we toen hebben gekocht.
Deze is nieuwer en zou op papier meer bereik hebben, maar hij heeft zelfs in huis al last met het vinden van bereik, laat staan bij de overburen .Dan is hij het eerste half uur stil en dan begint hij te piepen omdat hij het bereik kwijt is. Wat ik zelf ook een groot nadeel vind is het lanpje in de babyunit, dit is zo fel dat heel de kinderkamer blauw gekleurd is...
Kleiningheidje is dat het best even duurt voordat hij aan is en bereik heeft.

Voordelen zijn er natuurlijk ook: muziekje, en ook de ruime keuze erin, terugspreekfunctie, en het geluid is goed en duidelijk. je kan hem ook op continue zetten, ideaal als er eentje ziek is en je alles wilt horen.