Kenwood KMM-BT505DAB - Reviews

Best Reviewed - augustus 2019
USB-aansluiting
Kleuren
zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 14 reviews die zijn achtergelaten voor de Kenwood KMM-BT505DAB op Kieskeurig.nl.

Stefan 15-09-2019

Goede radio voor een zachte prijs!

Geschreven voor: Kenwood KMM-BT505DAB

In mijn vorige auto heb ik de voorganger van dit model radio gemonteerd (KMM-BT504DAB) en die was mij uitstekend bevallen dus stond dat type weer op de shortlist toen ik een radio zocht voor m'n huidige auto. Ondertussen bleek er echter een nieuwe versie te zijn en dat is dus degene die ik nu heb gekocht. Qua prijs maakte het bijna geen verschil of ik het uitgaande type zou kiezen of de nieuwe dus koos ik voor degene die ik het mooiste vind. Bij de nieuwe vind ik de lay-out van de knoppen net wat fraaier. Als je naar de specificaties gaat kijken dan verschillen dit type en z'n voorganger niet noemenswaardig van elkaar.

Ik heb ook nog wel gekeken naar andere merken radio's maar ik kom toch meestal weer bij Kenwood uit. Als het om 1DIN-radio's gaat spreekt hun design me vaak het meeste aan en ik vind de knoppen van een Kenwood vaak net wat steviger aanvoelen dan bij de meeste concurrenten.

Wat echt ontzettend handig is aan de KMM-reeks van Kenwood is de geringe inbouwdiepte. Zowel bij m'n vorige als m'n huidige auto hield het niet echt over qua ruimte achter de radio. Zeker wanneer je ook nog adapterkabels kwijt moet zien te raken achter de radio. In mijn geval 2; Quadlock - ISO en ISO - Mitsumi. Die laatste wordt overigens meegeleverd bij de radio.

Het is netjes dat Kenwood ook een DAB-plakantenne mee levert, maar zelf gebruik ik dat soort antennes liever niet. Als je dan toch geld uitgeeft aan een goede radio neem ik liever ook direct een goede DAB-dakantenne van Calearo.

De geluidskwaliteit is prima en het is niet al te moeilijk om de basis-functies van de radio zonder het lezen van het instructieboekje te doorgronden. Koppelen van de telefoon is ook makkelijk.

Als het gaat over handsfree bellen komen we wel een minpuntje tegen; de microfoon vind ik niet bovengemiddeld goed, ik zou zeggen 'matig'. In m'n vorige auto had ik daarom ook een andere microfoon ingebouwd dan het meegeleverde exemplaar, aangezien ik die nog had liggen koste dat niks extra, maar nu was ik dus aangewezen op het meegeleverde exemplaar. Bovendien ben je met de standaardinstellingen echt slecht te verstaan voor degene die je belt. Het boekje dat wordt meegeleverd bij de radio is echter slechts een 'Snelstartgids' en daar staat niet in hoe je dit probleem kunt oplossen. Je moet hiervoor de gebruiksaanwijzing op de website van Kenwood downloaden. Als je die leest kom je er vervolgens wel achter hoe je de gevoeligheid van de microfoon anders kunt instellen. Met de microfoon op de gevoeligste stand vind ik het 'acceptabel'.

Wat mij betreft had Kenwood die snelstartgids beter achterwege kunnen laten en gewoon de gebruiksaanwijzing kunnen meeleveren.

De radio bied de mogelijkheid de kleuren van het scherm aan te passen, maar mocht je tussen de voorgeprogrammeerde kleuren nou niet de juiste kleur kunnen kiezen dan is het een aanrader op de 'Kenwood Remote app' te installeren op je smartphone. Die bied je onder andere de mogelijk om uit oneindig veel kleuren te kiezen. De rest van de app vind ik niet de moeite waard, maar voor de kleurinstellingen is het super.

Al met al ben ik reuze tevreden en heb ik zeker geen spijt dat ik weer een Kenwood heb aangeschaft. De radio ziet er goed uit, voelt solide aan, indien gewenst kun je ontzettend veel instellingen zelf wijzigen en hij is ook nog eens heel prettig geprijst. Wat mij betreft een aanrader!

Pluspunten

• Short body (geringe inbouwdiepte)
  • Variabele schermkleuren
  • Uitstekende prijs/kwaliteit verhouding
  • Voelt solide aan
  • 2 telefoons tegelijk verbinden via Bluetooth

Minpunten

• Microfoon matig van kwaliteit
  • Gebruiksaanwijzing moet je zelf downloaden
  • Mitsumi aansluiting ipv ISO

boxdreamer 31-08-2019

geweldige radio voor weinig geld

Geschreven voor: Kenwood KMM-BT505DAB

Mooie radio , goede ontvangst in alle modes. Handig alle andere snufjes zoals Spotify. Inbouw is extra makkelijk door het kortere formaat. Display kleuren zijn ideaal aan te passen.
Kortom een aanrader !

Pluspunten

• prijs
  • veel snufjes

Minpunten

• tot op heden geen

Fred 29-08-2019

Zeer complete autoradio

Geschreven voor: Kenwood KMM-BT505DAB

Super complete autoradio, bevalt erg goed, 2 telefoons tegelijk verbinden, DAB+, iPod, Spotify functies, top.
Heel veel techniek voor een nette prijs. Eenaanrader dus.

Pluspunten

• 2 telefoons tegelijk verbinden
  • Spotify functie
  • DAB+

Minpunten

• door felle zon is scherm soms slecht leesbaar

Gerard 17-08-2019

Top radio

Geschreven voor: Kenwood KMM-BT505DAB

Werkt perfect, werkt snel, goede ontvangst, makkelijk te gebruiken, goede kwaliteit muziek en dergelijke

nancy 10-08-2019

prima toestel

Geschreven voor: Kenwood KMM-BT505DAB

kwalitatief is het een goed toestel.
is even wennen aan het menu, maar daarna prima te doen. goede ontvangst.

Frits 07-08-2019

Goed geluid met veel mogelijkheden

Geschreven voor: Kenwood KMM-BT505DAB

Goed geluid, veel features, leuk uiterlijk, makkelijk in gebruik, goede prijs kwaliteit verhouding, intuïtief.

Pluspunten

• Wijst zichzelf
  • Mooi geluid

Boudewijn 03-08-2019

Goede prijs kwaliteit

Geschreven voor: Kenwood KMM-BT505DAB

Goed geluid veel mogelijkheden. Goede prijs kwaliteitverhouding. Makkelijke bediening. Makkelijk in te bouwen.

Tony 20-07-2019

DAB autoradio met perfect geluid

Geschreven voor: Kenwood KMM-BT505DAB

Deze radio ingebouwd in een Audi A4. Er zat al een versterker in de auto, maar met een verloopstuk was dit snel aangesloten. De DAB antenne op de voorruit geplakt en daarna getest. Supper geluid! Kraakvrij en helder. Kleur van de display aangepast aan het interieur dus rood. De radio past er perfect bij. Kan er 2 tekefoons op aansluiten, heel handig. Muziek streamen via bluetooth werkt als een speer. Muziek bedienen via de radio werkt ook goed. Al met al zeer teveden.

Pluspunten

• Kleurendisplay aan te passen
  • 2 telefoons aansluiten

Fabianb 30-05-2019

Kenwood DAB+ radio

Geschreven voor: Kenwood KMM-BT505DAB

Goede radio. Beter dan ik had verwacht. Verloop stekkers erbij en dab antenne + stickers.(gelukkig niet bij hoeven te kopen)

Pluspunten

• Mooi
  • Goed geluid
  • Kabels etc. Erbij
  • Goed verpakt

Hj Grobbe 11-05-2019

Digitalradio van Kenwood.

Geschreven voor: Kenwood KMM-BT505DAB

Ik heb deze Kenwood auto radio gekocht omdat het een DAB+ is wat volgens mij de toekomst is. Hij werkt volgens mij verwachting. Ik ben zeer tevreden het is een aanrader.

Pluspunten

• Gemakkelijk te bedienen.
  • Bluetooth

Diederichi 27-04-2019

Blij met DAB+

Geschreven voor: Kenwood KMM-BT505DAB

Vroeger altijd al Kenwood gehad op stereogebied en nu ook in de auto. De Audi-radio vervangen door Kenwood BT505DAB. Enorm blij met de loopzuivere ontvangst en perfect ingebouwd door Bredase Autoshop. Bediening is nog wel wennen maar dat zal vanzelf gaan. Misschien straks nog een paar mooie Kenwood speakers om het af te maken...

Pluspunten

• Geweldige ontvangst
  • Mooi en rustig uiterlijk

Minpunten

• Verdekte bediening even wennen

Jan en Netty 24-04-2019

Prima bediening , hele mooie vormgeving

Geschreven voor: Kenwood KMM-BT505DAB

De handleiding is al duidelijk maar de bediening van deze Kenwood is zeer intuïtief.
Wat een geluid ! En wat een mogelijkheden!

Pluspunten

• Bediening
  • Vormgeving
  • Geluidskwaliteit
  • Mogelijkheden

Gemma 18-04-2019

Groot scherm, duidelijk af te lezen

Geschreven voor: Kenwood KMM-BT505DAB

Prima kwaliteitsradio: dab, bluetooth, fm, usb- en Ipod-ingang. Geweldig! Heb hem sinds kort, veel gebruiksgemak, duidelijke instructie!

Pluspunten

• Dab
  • Bluetooth

Jimmy Struijs 31-03-2019

Alles werkt na behoren

Geschreven voor: Kenwood KMM-BT505DAB

Ik heb hem nu een maandje en ben zeer tevreden. Het is overzichtelijk, mooi helder geluid en makkelijk met een subwoofer.

Pluspunten

• Overzichtelijk menu
  • Is afklikbaar
  • Helder geluid

Minpunten

• Geen CD ingang