Epson EcoTank ET-3700 - Reviews

Printtechnologie
inkjet-technologie
Wifi
Wifi

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 10 reviews die zijn achtergelaten voor de Epson EcoTank ET-3700 op Kieskeurig.nl.

Bossie 10-12-2018

Goede printer met veel mogelijkheden

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-3700

Deze printer gekregen om te testen. Bij ontvangst heb ik eerst de instructie doorgenomen m.b.t. het vullen van de inkt. Na eerst de handleiding gelezen te hebben begonnen met het installeren van de printer, wat vrij gemakkelijk ging. Met de bijgeleverde cd en via internet (thuisnetwerk werd direct gevonden) alle mogelijkheden, zoals printen via e-mail, pc en telefoon/tablet en wifi geïnstalleerd. Na het kalibreren (wat best wel lang duurde) van de printer werden er wat testpagina’s afgedrukt waarin je de beste configuratie kon kiezen. Toen dit eenmaal klaar was, hebben we best wel veel geprint vanuit alle mogelijkheden, met steeds een goed resultaat. Bij het dubbelzijdig printen wil het papier nog wel eens kreukelen, maar dit kan ook de instelling van het papier liggen. Met de bijgeleverde cd en via internet (thuisnetwerk werd direct gevonden) alle mogelijkheden, zoals printen via e-mail, pc en telefoon/tablet en wifi geïnstalleerd.

Pluspunten

• Goede printeigenschappen
  • Makkelijk vanaf telefoon/tablet printen

Minpunten

• Bij dubbelzijdig printen soms een kreukel

JLee88 10-12-2018

Snel, zuinig en prettig!

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-3700

Het is een zeer snelle, duurzame en prettige printer.
Hij is zeker 10 x zuiniger dan een gewone printer met cartridges.

Er zitten veel opties bij voor op afstand scannen, printerinformatie bekijken en veel meer.

Van installatie tot gebruik simpelweg een TOP apparaat!

Pluspunten

• Zeer snel
  • Veel opties
  • Zuinig qua inkt

Minpunten

• Prijzig

Channie004 09-12-2018

Fijne printer, ecotanks zijn een uitkomst.

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-3700

Ik heb de Epson printer nu ongeveer 3 weken in gebruik. De eerste ervaringen met deze printer zijn goed. Ik heb jarenlang een HP printer gebruikt, maar de inktcartridges waren altijd snel leeg en de originele cartridges van HP zijn duur. Ik heb daarom nu voor een Epson printer gekozen met een ecotank systeem. Het vullen van de inkt in ecotanks van de printer was goed te doen. De printer werd geleverd met een dubbele hoeveelheid inktflessen (van iedere kleur twee flessen), waardoor ik de komende periode waarschijnlijk geen inkt meer hoef te kopen. De inktflesjes zijn dusdanig ontworpen dat deze alleen op de juiste tank/kleur gezet kunnen worden. Wat mij opviel is dat de inkt niet helemaal in de inkttanks paste. Een klein restje inkt bleef in de fles achter, maar dat is later toe te voegen aan de printer. Epson beloofd dat je ruim 14000 zwarte en 11000 kleuren printjes met deze printer kan maken, dat heb ik nog niet uitgeprobeerd. De gebruiksaanwijzing en te nemen stappen voor de installatie van deze printer zijn helder. Het proces van uitpakken, bijvullen en installeren duurde ongeveer een uur en is eenvoudig te doorlopen. Het installatie- en kalibratieproces duurde het langst en tijdens het kalibreren moest best veel geprint worden. Wat wel even wennen is dat de ET-3700 geen touchscreen heeft en ook geen verlichtte toetsen heeft. Het ontbreken van een touchscreen is ano 2018 wel weer even wennen en werkt minder gebruiksvriendelijk. De vormgeving van de printer is basic. Niet te groot en oogt zeer degelijk. Bij de printer wordt geen printerkabel geleverd, alleen een stroom kabel. Mocht je de printer dus rechtstreeks aan de PC willen aansluiten heb je een aparte printerkabel nodig. Met deze printer is het ook mogelijk om draadloos te printen. Het verbinden met een Wifi netwerk ging makkelijk werkt goed. De afdruk kwaliteit van deze printer is goed. In de papierlade passen ongeveer 150 A4 papiervellen. Op A3 papier printen is met deze printer niet mogelijk. De kleuren van de afdrukken zijn mooi. Een pluspunt is dat deze printer ook dubbelzijdig kan afdrukken. Deze printer staat officieel aangeschreven als “zakelijke” printer. Ik denk dat de printer meer geschikt is als printer voor “thuisgebruik”. Echter de hogere aanschafprijs (€ 309,-) van deze printer zal de thuisprinters misschien afschrikken. Resumé: Prima printer, ecotanks zijn een uitkomst, kwaliteit van de prints zijn goed…..een “zakelijke” printer is het niet echt.

Pluspunten

• Ecotanks
  • Mooie afdrukken
  • Draadloos printen

Minpunten

• Aanschafprijs
  • Geen touchscherm

A3V64 08-12-2018

Geweldig product

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-3700

Printer is makelijk te installeren en aan te sluiten op je WiFi netwerk. Het gebruik vriendelijkheid van het vullen van de color tanks is vrij simpel te noemen... Het gebruik van de Epson App is zeker een pluspunt te noemen mede het printen op afstand en de mogelijkheid tot dubbelzijdig printen... Dit is zeker een printer die op mijn bureau zou mogen staan.

Pluspunten

• Installatie
  • Op afstand printen
  • Vullen van de color tanks
  • Epson app
  • Dubbelzijdig printen

nheijmink 07-12-2018

Over all goede printer

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-3700

Ik heb deze printer sinds enkele weken in bezit en overal gezien ben ik tevreden over de printer. De reden waarom ik geïnteresseerd was in deze printer was het idee van goedkope inkt vanwege het Epsons eigen ecotank systeem. Dat is ook meteen een van de grootste pluspunten van de printer. De inkt is goedkoop en gemakkelijk bij te vullen. Wat interessant is dat een volle inktflacon net iets meer is dan je maximaal in de tank kan en je dus altijd een klein beetje inkt overhoud (dat je natuurlijk later wel weer kunt gebruiken). Waar ik benieuwd naar ben of deze inkt niet opdroogt als je weinig print.

Een ander groot pluspunt van deze printer is het installatiegemak. Het koppelen van de printer aan het netwerk is gemakkelijk en ook het vervolgens koppelen van de printer aan de pc via het netwerk is zo geregeld. Wanneer je de printer voor de eerste keer start wil deze zichzelf wel kalibreren en heeft daarbij jouw hulp nodig. Dit proces duurt toch al snel 5 minuten geen grote ramp zou ik zeggen. Als je deze procedure eenmaal hebt gestart start de printer in het vervolg direct op hetgeen fijn is als je even snel wat wil afdrukken (+-1 sec opstarttijd).

De print kwaliteit vind ik zelf wat minder. Voor documenten met standaard afbeeldingen zijn de afdrukresultaten behoorlijk goed, echter voor foto's is deze printer beduidend minder. In donkere gebieden verliest de printer details. Voor lichte foto's is de kwaliteit beter en zeker in vergelijking met veel kantoorprinters.

De vraag is de printer het geld waard? dat is echt afhankelijk van de hoeveelheid die je print. Zelf denk ik dat ik te weinig print om echt voordeel te hebben van deze printer. Het feit dat de inktflacons goedkoop zijn en daar veel afdrukken mee gemaakt kunnen worden is zijn unique selling point. Heb je veel inktkosten dan is deze printer wellicht een uitkomst maar voor het gemiddelde huishouden is een goedkopere printer (in aanschaf) onder de streep ook uiteindelijk wel goedkoper.

Pluspunten

• Goedkope inkt
  • Gemakelijk aan te sluiten
  • Compact
  • Mooi vormgegeven

Minpunten

• Aanschafprijs
  • Printkwaliteit foto's

DianneN 07-12-2018

Fijne printer

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-3700

Ik vind dit een hartstikke fijne printer. Toen ik hem binnen kreeg was ik nog een beetje aan het twijfelen over de manier waarop de printer met inkt werkt. Ik mertke al snel dat de inkt flesjes heel gebruikersvriendelijk waren. Ze lekken niet, vullen gemakkelijk bij, gaan lang mee. Ook zie je heel duidelijk hoeveel er nog over is.

De installatie was ook heel simpel maar kostte wel vwel tijd. Dit kwam vooral door het installeren van software. Dat duurde heel lang. Ook kreeg hij bij mij niet automatisch de wifi te pakken. Ik moest dit handmatig invullen.

Daarna ging het printen heel goed en fijn. Ik moest nog een paar keer de printer bijstellen voordat de printer perfect printte. Ook het scannen en kopieren gaat fijn. Echter, maakt hij wel veel geluid. Dat is voor mij zelf geen minpunt maar ik kan begrijpen dat dit voor andere mensen wel een minpunt kan zijn.

Pluspunten

• Gemakkelijk in gebruik

Minpunten

• Veel geluid

Roosje1127 06-12-2018

Goed design en makkelijk in gebruik!

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-3700

Bij de levering van de printer wordt een behoorlijke hoeveelheid inkt meegeleverd. De installatie ging snel en de handleiding is duidelijk.
Het vullen van de inkt gaat veilig doordat de inkt pas gaat lopen als de inktdop goed op de reservoirs staat en stopt wanneer deze vol is.
De snelheid van de printer vind ik voldoende. Grote bestanden duren natuurlijk langer en bij meer plaatjes of kleur doet hij der iets langer over maar met voldoende kwaliteit.
Het design vind ik prima, de printer staat momenteel in het zicht en dit is acceptabel. Het gebruik met de wifi is top en het schermpje is makkelijk bedienbaar door de pictogrammen (het scherm is wel wat klein).

• Zuinig verbruik met inkt
  • Veilig bijvullen van inkt
  • Snel
  • Kwaliteit/prijs verhouding prima

Minpunten

• voldoende kwaliteit (kan beter)
  • Geen kinderbeveiliging op de inktflesjes

scheurneus1 05-12-2018

Aanrader

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-3700

Een printer die veel mogelijkheden bied, goedkoop in afdrukken en snel. Eenvoudig te installeren en makkelijk in gebruik

Pluspunten

• goedkope afrukken
  • dubbelzijdig printen

Minpunten

• vind grote bestanden niet fijn

berend deekens 04-12-2018

Fijne

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-3700

Omdat onze printer aan vervanging toe was , en ik zat was van het steeds vervangen van de cartridge , hebben we deze printer aangeschaft , bij openen van de doos zat er behoorlijk veel inkt bij van flacons van iedere kleur . Het eerste bijvullen van de inkt wat super makkelijk , de flacon past precies op de vulopening en knijpen hoeft niet en via de voorkant kun je zien hoeveel inkt er in zit , bij het afhalen van het flacon moes je totaal geen inkt wat een super systeem zeg , en ze leveren genoeg inkt bij voor ruim 14000 zwarte en 11000 kleuren prints . Na het installeren via de begrijpelijke handleiding wat ongeveer 10 minuten duurt en een aantal papiertjes verder , om de printer uit te lijnen is deze klaar voor gebruik . Ik print via de Wi-Fi vanaf mijn mobiel en binnen een paar tellen na de verzending gaat hij printen . En binnen no time heeft hij de pagina geprint . Ik was verrast van de kwaliteit van de print goed duidelijk en goed van kleur . Ook kun je er mee kopiëren en de kopie is bijna niet van het origineel te onderscheiden . De laatste functie is scannen het enige minpunt vindt ik dat je niet naar je email adres kan scannen wat mijn vorige wel kon , dus laptop er bij na de installatie met de disc krijg ik een duidelijke scan . kortom wij zijn erg blij met deze veelzijdige printer waar je nooit de cartridges van hoeft te vervangen, hij is wel wat aan duren kant maar je krijgt er wel een hoop inkt er voor bij . voor ons een top printer

Pluspunten

• Geen cartridges meer vervangen
  • Toch vrij compact en niet te groot
  • Goede duidelijke prints

Minpunten

• Het niet kunnen scannen naar je email

Dennis19802018 03-12-2018

eenvoudige printer

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-3700

De Epson ET-3700 nu een aantal dagen in bezit. Ik zocht een alles kunner en makkelijk te gebruiken printer. Bij uitpakken kwam er een product tevoorschijn wat erg mooi was. Het was even wennen met de inkt welke je uit de flacons moet vullen. Dit is goedkoper in aanschaf en heeft een erg groot printbereik! Dit gaat heel erg makkelijk en netjes, iedereen kan dit. Ik moet wel zeggen dat daarna de installatie van de inkt wat lang duurde en er veel geprint moest worden. Waar je dan ook achter komt is dat de ET-3700 geen touchscreen heeft en geen verlichtte toetsen. Het schermpje zelf is wat "goedkoop" verlicht. Ook de plaatjes en interface is wat goedkoop bijna amateuristisch. Dit is wel erg jammer voor dit geld! Verder is de verbinding met de smartphone makkelijk op te zetten en werkt dat allemaal redelijk snel. Het aansluiten op de computer gaat ook wel makkelijk maar moeten er veel verschillende programma's geïnstalleerd worden. Het werkt wel allemaal soepel als het geïnstalleerd is wat erg belangrijk is. De kwaliteit van printen is ook wel erg netjes. Dit geprobeerd met foto's inscannen en afdrukken op gewoon papier en is erg mooi, scherp en dynamisch. Afdrukken vanaf de telefoon is wat donker en minder scherp. Al met al is het een mooie printer die gemakkelijk werkt. Alleen zou ik persoonlijk voor een goedkoper alternatief willen kiezen waar iets meer "luxe" in zit.

Pluspunten

• vormgeving
  • gesloten papierlade
  • inkt in flacons

Minpunten

• geen touchscreen
  • geen verlichte knoppen