Epson Stylus Office BX600FW

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 16 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Epson Stylus Office BX600FW op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,4

arnootje77 15-08-2011
Geschreven voor: Epson Stylus Office BX600FW

De slechtste aankoop die ik ooit heb gedaan. Wat een ellende heb ik al gehad met deze printer. Al 2x een nieuwe gekregen(!) met telkens weer hetzelfde problemen: strepen door de afdukken heen. De laatste printer heeft het weliswaar bijna een jaar uitgehouden maar ik vind dit echt belachelijk. Voor ons nooit maar dan ook nooit meer Epson. Wees gewaarschuwd!

TonSchon 25-06-2011
Geschreven voor: Epson Stylus Office BX600FW

Printen, scannen en faxen gaat prima. Al maanden wordt er echter geen zwart meer geprint. Nieuwe cartridge erin en tig keer gereinigd. Cartridge leeg (30 euro weg) en nog steeds geen zwart. Nu alle cartridges vervangen en helemaal geen print meer mogelijk. Mooi apparaat dus, alleen niet om mee te printen.

JacRd 29-04-2013

Heb dezelfde (negatieve) ervaring als TonSchon. Wel is waar nu (april 2013) maar toch... Zat te dubben over een zelfde printer. Heb n.l. nogal wat cartridges liggen. Toch kies ik nu, na al deze matige reviews voor een ander merk.

Wim Kruijer 18-04-2011
Geschreven voor: Epson Stylus Office BX600FW

Dit is de derde printer en elke keer hetzelfde probleem, na een paar maanden komen er strepen en dan is er niets meer aan te doen,
Geen garantie meer. De vorige keren werd de printer compleet vervangen. Een slecht apparaat. De consumentenbond wordt bedankt.

ad337 02-03-2011
Geschreven voor: Epson Stylus Office BX600FW

Na talloze pogingen tot herstel heb ik de Epson BX600FW printer inmiddels "geslacht voor de wetenschap". Die pogingen bestonden uit demontage van de printerkop en daarna vooral spoelen. Heel veel spoelen. Daarvoor heb ik de oorspronkelijke vloeistof gebruikt uit inkt navul-pakketten en de methode was een injectiespuit in combinatie met een stukje fietsventielslang. Die slang paste rechtstreeks op de openingen op de printerkop zelf. Goed kijkend naar de ragfijne straaltjes bleef ik constateren dat een hoop kanaaltjes verstopt bleven. Uiteindelijk de vloeistof verwisseld voor ethanol. Ook dat gaf geen verbetering.
Toen langdurig in een ultrasoonbadje gelegd. Kanaaltjes bleven verstopt. Uiteindelijk heb ik de boel gesloopt en wat bleek? Aan de binnenkant van de folie achtige plaat trof ik gelatine-achtige substantie aan. Deze was naar mijn inschatting te ruim toegevoegd om de plaat aan de behuizing te bevestigen. Ik beschouw dat als een tijdbom. Inmiddels de reputatie van Epson kennende betekent dat dat voor mij "NOOIT MEER EPSON".

Johan 9m8 28-02-2011
Geschreven voor: Epson Stylus Office BX600FW

Na ruim een jaar plotseling problemen bij het printen van een van de kleuren. Diverse reinigen doorgevoerd en vervolgens zijn nog twee kleuren onbruikbaar. Ook vervangen door originele cartridges maakt geen verschil. printerkop diverse malen gereinigd, en behalve dat dit heel veel inkt kost levert het niets op. Ondanks positieve aanprijzing van de consumentenbond is deze printer een groot fiasco.

Karveel 11-01-2011
Geschreven voor: Epson Stylus Office BX600FW

Na 11 maanden zitten 3 van de 4 printerkoppen dicht. Reinigen helpt niet, het kost alleen heel veel inkt!
De vele klachten over deze Epson kloppen dus helaas.
Gekocht vanwege de goede test bij de consumentenbod. Bij aanvang een prima printer, maar je moet hem niet langer gebruiken dan 10 maanden.

Eduard1970 25-08-2010
Geschreven voor: Epson Stylus Office BX600FW

We hebben deze printer sinds januari en we printen redelijk veel. Prima printer, geen problemen en stuk sneller dan mijn vorige HP Deskjet.
Tot nu toe meer dan tevreden.

henkdoornb 30-07-2010

---------- update review 30-07-2010 ----------

kwaliteit printwerk inmiddels erbarmelijk. Contact gehad met Epson. Ik kan de printer laten ophalen en na laten kijken. Over 2 weken dan weer terug.
Ik ben printer dagelijks nodig en mijn vertrouwen in Epson inmiddels verloren.
Printer gaat dus in de kliko.

Nu een nieuwe Canon Pixma MP640 gekocht.
Eerste indruk is super!
Had ik deze maar meteen gekocht, had me toch 100 Euro voor printer en 100 Euro inkt bespaard.

---------- update review 10-06-2010 ----------
Even een update.
Inmiddels continue last van verstopte printknoppen. Als je de printknoppen wilt reinigen dan ben je meteen de helft vd inhoud van je cartridge kwijt. Waardeloos!
Onbegrijpelijk dat dit product "beste koop" bij de consumentenbond is geworden. Nu weet ik weer waarom ik mijn lidmaatschap hiervan heb opgezegd.

---------- oude review 07-03-2010 ----------
Gevoelig voor verstopte printerkoppen, ook bij inktcartridges van Epson. Om tot goede afdrukken te komen stel ik de printer nu in op een andere printinstelling waarmee de printer een stuk trager wordt en meer inkt verbruikt. Als ik dat van te voren had geweten dan had ik waarschijnlijk een andere gekocht.
Bij standaard instelling print hij inderdaad supersnel, maar kwaliteit is niet super.

grossmami 01-06-2010
Geschreven voor: Epson Stylus Office BX600FW

ik heb deze printer nu al bijna een jaar, sindsdien is hij 3 keer gerepareerd en nu alweer stuk. De Inktkoppen droogen keer op keer in.
Of die van mij is een mandag produkt of hij is algemmen misslukt.

thekiwi 28-05-2010
Geschreven voor: Epson Stylus Office BX600FW

Verstopte printkop doet echt afbreuk aan deze printer. ik heb al een review ingestuurd maar wil potentiele gebruikers langs deze weg echt waarschuwen. Deze printer moet binnen een jaar voor de tweede keer terug naar epson ivm een verstopte printerkop. zelfs na gebruik van originele patronen! dat is us geen enkele garantie om zonder problemen te zitten.Ik heb nog nooit zoveel ellende gehad met een printer. voor mij geen Epson meer. ook afdrukken op wat dikker (200 grams) foto papier lukt niet. Het papier wordt er niet doorheen getrokken. Vormgeving en software is prima maar ja...daar heb je geen printer voor.

Nick1980 08-01-2010

Super printer!!!

Zeer snel, zowel qua printen, faxen, scannen en copieren.

Erg handig ook om wat rommel te besparen: stop al je post in de Auto Document Feeder, en sla alles op in Google Docs.

Gastonw 10-10-2009

Enorm goede printer!

Print echt heel erg snel, aansluiten op netwerk was een makkie, drivers waren voor mij niet nodig, en faxen gaat ook heel goed. Eerst denk je dat 38 paginas/minuut wat snel is, maar het komt er echt dicht bij in de buurt! Echt een aanrader!

ASTORIA 24-06-2009
Geschreven voor: Epson Stylus Office BX600FW

Mooie vormgeving ! Er blijkt ook nog een SX600FW te bestaan waarbij mij de verschillen niet duidelijk zijn. Via 4Launch besteld met keurige aflevering en verkoopregeling.
Ik moet de mogelijkheden nog ontdekken. De handleiding wat onduidelijk doordat de verschillende talen onder elkaar staan wat lastig leesbaar is. Het menu is wat verwarrend maar als je het eenmaal door hebt lijkt het logisch. Bijvoorbeeld tijd fax goed zetten is lastig vindbaar. Een tesprint leverde mooi resultaat.
De kwaliteit van o.a. printkop moet nog blijken.
De handigheid van een all in one heeft bij mij wel de voorkeur. De prijs-kwaliteitverhouding lijkt goed.
Het uitpakken vergt wat geduld maar daarentegen alles perfect en degelijk verpakt.
Ik heb gekozen voor afhalen maar per postorder moet geen probleem vormen in deze verpakking.

Navimaniac 15-11-2008
Geschreven voor: Epson Stylus Office BX600FW

Sowieso een mooie printer om te zien. Mooie blauwe verlichting en kleuren lcd schermpje. Maar dat is natuurlijk niet het meest belangrijk. Installeren is een fluitje van een cent. Verpakkingsmateriaal verwijderen (Let vooral op het gele blokje dat je moet verplaatsen), Cd erin en binnen no time is het gepiept. Scannen is snel en van een zeer goede kwaliteit. (Je kunt overigens ook kopieën maken zonder tussen komst van de PC) Ook het printen gaat snel en levert een mooi plaatje. De ingebouwde CD lade om label op (daarvoor geschikte) CD's te kunnen printen is briljant. Bij mijn vorige printer (Canon MP600R) waren daar allerlei losse onderdelen voor nodig die dan weer rondslingeren. Ook de dubbele papierlade waarin zowel A4 als fotoformaat tegelijk kunnen worden geladen is een bewijs dat er over deze printer is nagedacht. Het meest tevreden ben ik misschien nog wel over het feit dat de printer niets steeds off-line gaat zoals de MP600R dat wel deed. Dus niet meer steeds naar boven lopen om eerst de printer aan en uit te zetten. Kortom een prima printer, waarover duidelijk is nagedacht en die doet wat hij doen moet namelijk een snelle en mooie print afleveren.