Salora ACE700 - Reviews

3840 x 2160 pixels
Beeldformaat
16:9
Display

Beoordeling op basis van 16 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

8,1

Sofie 28-07-2017

Fijne compacte camera

De camera maakt hele mooie beelden wat je bijna niet verwacht voor deze prijs.
Je kan variëren in de kwaliteit waarin je de beelden opneemt. Als je in de sterkte 4k kwaliteit filmt dan kan je de filmpjes niet direct via je telefoon bekijken, dit kan je mobiel simpelweg niet aan denk ik?
Onder water werkt hij prima en blijft het beeld scherp. De behuizing is simpel te bevestiging en de bediening van de camera blijft eenvoudig.
De armband die erbij geleverd wordt ziet er wat goedkoop uit en werkt niet optimaal. Naderhand blijkt dat dat je minder gefilmd hebt dan je dacht.

Er wordt geen mini SD kaartje bijgeleverd en zonder een SD kan je niet filmen, er is geen intern geheugen.

De accessoires die erbij worden geleverd zijn erg handig. Ze zorgen voor verschillende mogelijkheden ter bevestiging. Een uitleg van alle mogelijkheden mis ik hier wel bij.

Pluspunten

• compact
  • eenvoudig
  • goede kwaliteit video's

Minpunten

• Geen geheugenkaart meegeleverd
  • loopt soms vast (zwart beeld)
  • armbandje werkt niet optimaal

Kevin 04-08-2017

Prima actioncam met goede prijs/kwaliteit verhouding

Na enkele weken gespeeld te hebben met deze camera ben ik toch wel positief verrast door de beeldkwaliteit. De video's die deze camera maakt zijn van prima kwaliteit, ook in 4K. Ook de slowmotion beelden zien er goed uit. Let wel op dat deze direct in slow motion worden opgeslagen, zonder geluid. Persoonlijk heb ik de voorkeur dat een slow motion video wordt opgeslagen in de ingestelde FPS (Frames Per Seconde) met geluid en dat je de video later dan nog aan kan passen.

In de doos zitten direct al veel accessoires en mounts om de camera te gebruiken. Denk aan een klem voor op je fietsstuur, een waterdichte behuizing en verschillende bandjes en plak-mounts. Dit is mooi, want daardoor heb je veel mogelijkheden om de camera te monteren zonder dat je nog extra accessoires er bij moet kopen.

De camera heeft flink wat instellingen voor bijvoorbeeld time lapse of het omdraaien van het beeld, maar dit is niet altijd even duidelijk. Een korte handleiding waarin de verschillende opties even worden toegelicht was wel handig geweest.

De ACE 700 beschikt daarnaast over Wifi, zodat je de camera kan verbinden met je smartphone. Ik heb dit gedaan met een iPhone, maar merkte hier nog wel wat problemen met de app. Deze wilde nog weleens crashen of ineens geen camerabeeld meer tonen. Ook had ik het idee dat als ik een opname had gestart via de app, deze werd gestopt op het moment dat ik de app afsloot. Dat maakt die functie vrijwel onbruikbaar naar mijn idee. De app lijkt dan ook vooral handig om snel wat foto's en video's van de camera over te zetten naar je telefoon.

Al met al heb je voor +/- 100 euro een leuke camera in een compleet pakket en met prima beeldkwaliteit. En dat laatste lijkt me toch het belangrijkste aan een actioncam.

Pluspunten

• Beeldkwaliteit is prima
  • Veel accessoires al in de doos
  • Goede prijs/kwaliteit verhouding
  • Makkelijk te monteren

Minpunten

• Bij slowmotion wordt geen geluid opgenomen
  • Opties en instellingen niet altijd even duidelijk
  • De app werkt slecht

Daanver 31-07-2017

Geweldig

Het is een geweldig product, prachtig beeld, handig in gebruik, prijs kwaliteit verhouding prima in balans.

Pluspunten

• Niet duur
  • Scherpbeeld

Minpunten

• Geen geheugenkaart erbij

MagicMike 23-08-2017

vakantie foto's en films in mooie kwaliteit

Zojuist een heerlijke vakantie gehad en tijdens deze vakantie mijn aktie camera kunnen testen. Het was een cadeau en was verbaasd over de hoeveelheid accessoires, echt voor ieder denkbare actie zit er wel een klipje, stickertje of houdertje bij, dat is alvast mooi. De camera getest zowel met onderwaterhuis en zonder. Met onderwaterhuis is het beeld net zo goed, alleen het geluid minder. Veel mogelijkheden om beeld in te stellen met timelapse en vertraging, erg leuk en redelijk makkelijk in te stellen. Via WiFi kan je je telefoon gebruiken, daar heb ik niet veel gebruik van gemaakt, maar mijn zoon juist wel. Je kan de camera ook bedienen met de afstandsbediening, wat wel handig is. Accu ging redelijk lang mee, maar een extra accu zou wel makkelijk zijn. Al met al een mooi cadeau met mooie vakantie foto's en films als resultaat.

Pluspunten

• Compleet met veel accessoires
  • Mooi beeld met foto en film
  • Veel mogelijkheden

Minpunten

• Tweede accu niet inclusief

Esraatje12345 05-08-2017

Onder de indruk van deze camera

Ik heb deze camera cadeau gekregen van mijn moeder om tijdens onze vakantie te kunnen gebruiken. De camera ziet er goed uit en er zitten veel accessoires bij. Dat is heel fijn. De camera zelf is brij licht wat tijdens het sporten weer fijn is. De accu gaat redelijk lang mee, maar een extra accu kan geen kwaad. Weet niet of die bijbesteld kan worden. WiFi naar telefoon werkt goed, maar bij water gebruik ik dat niet veel omdat ik bang ben dat mijn telefoon nat kan worden, en je hebt het niet nodig om de camera te gebruiken. Geluid valt wel een betje tegen, maar dat is voor mij geen probleem, omdat ik er voor YouTube toch een muziekje achter plak. Ik ben erg blij met mijn cadeau en zal deze vaker gebuiken.

Pluspunten

• Goed beeld tijdens foto en film
  • Heel compleet, veel accessoires
  • Niet zwaar

Minpunten

• Geluid niet al te best

Marnix 03-08-2017

Mooi apparaat, gemakkelijk te bedienen

Goeie prijs kwaliteit verhouding. Mooi display, te koppelen met telefoon via WiFi. Makkelijk te bedienen. Goede en genoeg accessoires.

Pluspunten

• makkelijk te bedienen
  • veel accesoires
  • mooi display

Minpunten

• soms lastig koppelen naar telefoon

vd Pol 01-08-2017

Goede camera voor hobbymatig gebruik

De camera is erg compact en heel simpel te gebruiken, zonder handleiding kun je eigenlijk alle functies meteen gebruiken. Er zitten veel functies en accessoires bij de camera en dit maakt hem een goede camera voor mensen die hobbymatig graag wat filmen. Ook de waterproof behuizing vind ik erg leuk omdat je zo niet bang hoeft te zijn dat je camera beschadigd en in andere omstandigheden gebruik kunt maken van je camera. Beeldkwaliteit is prima, ondanks schokkende bewegingen of snel draaien blijft het beeld toch scherp. Ook leuk is de 'slow motion' functie.

Het wifi bereik is wel beperkt, bij enkele meters afstand valt de verbinding vaak al weg.
Er is een ruim accessoirepakket maar het is niet altijd duidelijk waarvoor ze allemaal dienen, ook kon ik dit niet in de gebruiksaanwijzing terugvinden maar met wat puzzelen kom je er vaak wel uit.
Met name in een wat donkerdere omgeving vond ik de beeldkwaliteit wat tegenvallen, overdag is het prima!

Pluspunten

• Compact/handzaam
  • Eenvoudig in gebruik
  • Veel functies / accessoires
  • Waterproof / schokbestendige behuizing
  • Prijs / kwaliteitsverhouding

Minpunten

• Wifi bereik
  • Ontbreken uitleg asseccoires
  • Mindere kwaliteit bij schemering

Yldou 01-08-2017

Goede camera, makkelijk in gebruik

Deze camera is erg simpel in gebruik en maakt mooie beelden. De vele opzet mogelijkheden maken hem erg handig en in veel situaties te gebruiken. Op de fiets vond ik hem vooral erg handig! Maar ook mee naar een festival ging erg goed. Hij maakt goede beelden en eenmaal op de computer is het geluid ook prima. Het geluid op de camera zelf is echter wat minder. Ook zit er geen geheugen op de camera zelf waardoor je een geheugenkaart eerst moet aanschaffen voordat je ermee kunt filmen. Dat is natuurlijk niet erg, maar iets om rekening mee te houden. Overall een hele fijne camera, erg toegankelijk!

Pluspunten

• Beeld
  • Mogelijkheden mbt opzetstukken
  • Toegankelijkheid

Minpunten

• Geen geheugen op camera zelf

Gemma 31-07-2017

Overall goede actioncamera!

Naar mijn mening een goede actioncamera die veel mogelijkheden bied. Makkelijk in gebruik. Behalve de afstandsbediening, die deed het bij mij niet. En de WiFi, is mij een raadsel wat ik hiermee kan, want de verbinding valt constant weg.
De schokbestendigheid is goed. Ondanks veel horten en stoten op de fiets toch goede beelden.
Het is wel even zoeken naar de juiste software om de mp4-bestanden goed mee af te spelen. En een video simpel bewerken is mij na drie weken nog steeds niet gelukt, maar dat doet niks af aan de camera zelf natuurlijk.
De handleiding had iets uitgebreider gemogen, net als een beschrijving van wat de accessoires zijn en hoe te gebruiken. Dan was nu best een puzzel. Jammer dat er geen accessoire bij zit om de camera op je borst te bevestigen tijdens het hardlopen. Maar verder zitten er veel accesoires bij waar je met enige creativiteit redelijk ver mee komt. De stuurpenhouder heeft wel een rare vorm klem en past sowieso niet op een wat dikker stuur, maar met wat doorzettingsvermogen en tiewraps blijft het redelijk zitten tijdens het fietsen.
Mooi klein camera'tje, goed beeld!

Pluspunten

• Helder groot beeldscherm
  • Klein formaat
  • Makkelijk in gebruik qua knoppen en menu's
  • Stabiele opnames ondanks schokken en stoten
  • Ziet er degelijk en mooi uit

Minpunten

• Geen uitleg bij de accessoires
  • Mis accessoire om op borst bevestigen bij joggen
  • Afstandsbediening
  • WiFi verbinding

Brink86 30-07-2017

Duidelijk scherm, goede accu, top product

Zeer klein en makkelijk in gebruik. De specificaties doen niet onder voor de GoPro Hero 4 die ik ook vergeleken heb. Beeld kwaliteit is zeer goed. Het geluid is vergelijkbaar met andere Action cams en voldoet. Ook bij indoor met niet vol licht voldoet de kwaliteit. Grote pluspunt van de Salora zijn alle accessoires die er bij zitten! Veel mounts hoeven zo niet aangeschaft te worden. De cam is ook voor kleinere kinderen makkelijk te gebruiken.

Pluspunten

• Scherpe beetje kwaliteit
  • Klein en makkelijk in gebruik en om mee te nemen

Kornelis 30-07-2017

Compacte camera makkelijk in gebruik

Ik heb de camera nu een paar weken in gebruik. De bediening is makkelijk. Over het algemeen is het beeld prima, net als het geluid. Al ligt het aan de omgeving hoe het geluid is. De WiFi mogelijkheid valt wel af en toe weg en is een verbeterpunt. Ook zou het mooi zijn dat er betere bevestigingsmaterialen zijn om de camera op het lichaam te bevestigen. We hebben hem ook gebruikt in het zwembad kan hier prima tegen. De afstandsbediening werk oo niet altijd perfect.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Waterdicht
  • Batterijduur

Minpunten

• WiFi valt weg
  • Geen body bevestigings materialen
  • Afstandsbediening

Sandra 30-07-2017

Mooi beeld, eenvoudige bediening.

De Action Cam heb ik nu een paar weken in huis. Al een aantal filmpjes mee gemaakt en hij werkt prima.
Het beeld is goed, geluid zou wel wat beter kunnen, maar dit is natuurlijk ook afhankelijk van de omgeving.
Er zitten een hoop accessoires bij, zodat je de cam bijvoorbeeld kan bevestigen aan je riem (aan je t-shirt hangen werkt helaas niet goed, tenzij je hem natuurlijk goed vast kan maken...), zodat je beelden kan maken, als je bijvoorbeeld aan het skaten of hardlopen bent. Ook kan je de cam d.m.v. een klem aan het stuur van je fiets bevestigen. Erg leuk en werkt goed!
Na goed te hebben uitgezocht wat alles doet en waar het zit in het menu, is de cam ook zeer makkelijk in gebruik!
De prijs-kwaliteit is zeker goed!

Pluspunten

• Klein
  • Prijs-kwaliteit
  • Aanzetten en filmen is makkelijk
  • Duidelijk menu, na goed uitzoeken waar alles zit

Minpunten

• Geluid zou beter kunnen
  • Wat meer uitleg in de handleiding

Brigitte 30-07-2017

Leuke prijs-kwaliteit verhouding

Ik heb deze leuke action cam mogen testen. Voor foto's geeft de lens wel een vertekend beeld (fish eye). De bediening is even wennen, ook al zijn er maar 4 knopjes. Ook ik had wat problemen met het juist programma te vinden voor het afspelen van de filmpjes. Verder is de kwaliteit prima. Bij aanschaf wel ook direct even een (goed) geheugenkaartje er bij kopen. En een batterij voor de afstandsbediening, want deze bleek leeg te zijn bij ontvangst. Via een app van een ander bedrijf kan je ook de camera bedienen, maar deze werkt niet goed (wifi connectie doet het alleen bij (telkens) opnieuw installeren).

Pluspunten

• Leuke prijs
  • Degelijk product

Minpunten

• (Externe) app werkt niet goed
  • Niet duidelijk wat de juiste software is (film)

Tess 01-08-2017

Hi, ik heb net de camera gekocht en ik merk inderdaad dat de app niet goed werk. Heeft u daar een oplossing gevonden?

Brigitte 07-08-2017

Helaas niet. Behalve dan het telkens opnieuw installeren van de app, maar dat vind ik geen oplossing.

Selma 29-07-2017

Super AC(c)E(soire) 700

In een testperiode van 2 weken heb ik de Salora ACE700 mogen testen. Ik ben helemaal tevreden met het resultaat. Mooi beeldkwaliteit en goede geluidsopnames. Ik had alleen moeite met het juiste programma te vinde voor het afspelen van de filmpjes (niet elke media player speelde bij de film goed af en haperde het beeld af en toe, maar nogmaals dat was afhankelijk van de mediaplayer). Je kan de camera voor vele verschillende doeleinden gebruiken.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruil
  • Goed beeld- en geluidskwaliteit

Minpunten

• Geen touchscreen
  • Geen handleiding inelkaar zetten tools

Tess 01-08-2017

Welk programma heeft u uiteindelijk gebruikt?

MirC 27-07-2017

Super handig en leuk

Dit is een super handig en makkelijke camera waarmee je leuke filmpjes en foto's kunt maken. Zeer makkelijk in gebruik en mee te nemen, echt een aanrader!

Pluspunten

• kwaliteit films/foto's
  • klein
  • makkelijk in gebruik
  • wifi

Minpunten

• niet alles blijft opgeslagen

Chantal1107 27-07-2017

Mooie beelden, makkelijk te bedienen

Ik heb het product op proef gehad en voor de prijs die je betaald is het zeker een top camera. De beelden in 4K en HD zijn super scherp. Om je bestanden niet al te groot te laten worden, heb je overigens ook keuze uit andere resoluties. Het geluid is wat minder, maar dat is bij de meeste actioncams wel zo en vond ik niet heel erg storend. Hij is klein en licht en bij bevestiging aan de kleding merk je bijna niet dat je hem mee hebt. De waterdichte behuizing is ook erg fijn en de camera is nog erg goed te gebruiken in de behuizing. Er worden veel accessoires meegeleverd, wat erg fijn is.

Pluspunten

• Heel erg scherp beeld
  • klein en licht

Minpunten

• geluid
  • batterij is vrij snel leeg bij filmen in 4K en HD