Salora ACE700

• Test panel 7,5 jul 2017

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 24 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Salora ACE700 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,1

Rob 28-01-2020

Fijne camera

Geschreven voor: Salora ACE700

Fijne camera. Wordt geleverd met erg veel accessoires. Alleen het batterijklepje was na een paar dagen zoek, kosteloos een nieuwe gekregen van ze. Top service.

Pluspunten

• Veel accesoires
  • Makkelijk te bedienen

Minpunten

• batterij klepje

Kelvin 23-01-2019

Prachtige kwaliteit

Geschreven voor: Salora ACE700

Ik heb deze action cam gewonnen via een weggeef actie van Salora en ik ben er erg blij mee. Prachtige beeldkwaliteit en handig gebruik van de app, waardoor je de beelden meteen op je telefoon hebt.

Pluspunten

• Mooie beeldkwaliteit
  • Handig gebruik
  • Makkelijke app

Minpunten

• Haperende stream via de app bij 4K

Emma 07-01-2019

goede prijs/kwaliteit verhouding

Geschreven voor: Salora ACE700

In de doos zitten direct al veel accessoires om de camera te gebruiken. De camera is klein en makkelijk in gebruik. ik ben positief verrast over de beeldkwaliteit!

Pluspunten

• Veel accessoires
  • Goede beeldkwaliteit
  • Prijs

Minpunten

• Geen geheugenkaart meegeleverd

ellen 04-08-2018

goede, toffe camera voor beginners

Geschreven voor: Salora ACE700

ik ben heel tevreden over deze action cam. Ik was heel positief verrast over de beeldkwaliteit en de goede werking van het bijgeleverde bandje om op afstand te bedienen. waar ik wel nog niet aan uit ben is hoe de slowmotionfunctie werkt daar heb ik jammer genoeg ook nog niets over gevonden in een handleiding

Pluspunten

• goede beeldkwaliteit
  • handige werking
  • gemakkelijk voor kinderen

Minpunten

• slowmotionfunctie
  • geluidskwaliteit

Hans M 05-07-2018

Kwaliteit waterdichte cassette

Geschreven voor: Salora ACE700

Heb de camera en toebehoren op mijn verjaardag gekregen afgelopen februari. Ben zeer voorzichtig geweest en heb alle instructies goed doorgenomen. Een paar proef opnamen gemaakt en de camera lijkt het prima te doen. Wel valt het mij op dat de batterij redelijk sbel leeg is als je de camera uit hebt staan en niet gebruikt. Nu op vakantie op Bali ga ik mijn eerste echte onderwater foto's maken. De 1e keer ging best goed. Daarna de camera opnieuw opgeladen. Bij het terugplaatsen van de camera brak spontaan de 'spansluiting' doormidden. Einde onderwater fotografie op Bali. En dat was toch eigenlijk het wel het hoofddoel. Ik vraag mij dan ook af hoe het mogelijk is dat zo'n sluiting al zo snel kapot gaat. De camera is hooguit 4 a 5 keer uit de onderwater cassette geweest. Voor mij een zware tegenvaller.

Pluspunten

• Prima camera

Minpunten

• Slechte kwaliteit accesoires

Hans 28-07-2018

Heb inmiddels contact gehad met Salora,

Zij hebben mij keurig een nieuwe onderwaterbehuizing toegezonden en ter compensatie een extra accu. Top.

Officiele reactie van Salora 06-07-2018

Geachte heer Hans,

Wij betreuren het zeer dat nu juist op u vakantie de onderwater behuizing defect is geraakt. Kan u even een e-mail sturen naar info@salora.nl.

Team Salora

Kevin 30-05-2018

Prima om mee te beginnen.

Geschreven voor: Salora ACE700

Een prima actioncam welke makkelijk te gebruiken is voor een lage prijs.

Bij aankoop kreeg ik de verkeerde kabels. Na een mailtje kreeg ik direct de juiste kabels prima service dus.

Pluspunten

• Prima prijs kwaliteit
  • Veel accesoires

Minpunten

• Goedkoop plastic bij batterij

HP Heins 08-04-2018

Salora ACE700 - batterijdekseltje

Geschreven voor: Salora ACE700

Ik had een reserve batterij voor de Salora ACE700 gekocht bij www.salora.nl om langer te kunnen filmen. Om de batterij op te laden moet deze in het toestel. Nu is de batterij deksel vrij klein. En natuurlijk raak je dat dan kwijt. Zelf al in de weer geweest om met een stukje plastic het klepje te vervangen. Dat werkt toch niet fijn. www.salora.nl aangeschreven omdat het item niet bij de accessoires stond. Zonder probleem en kosten werd netjes een nieuw klepje gestuurd. Dikke pluim voor www.salora.nl ik kan weer zorgeloos filmen!

Pluspunten

• goede action cam met beeldstabilsatie
  • goede prijs ten opzichte van concurrentie

Minpunten

• klein batterijklepje dat makkelijk kwijt raakt
  • max twee filmen op 1 batterijlading

Theo 29-01-2018

Camera met veel mogelijkheden.

Geschreven voor: Salora ACE700

Tijdens de BTW korting bij de Mediamarkt webshop besteld en stipt ontvangen.
Prima camera met heel veel hulpstukken. Filmpjes en foto's goede scherp en helder. Wel vervorming aan de buitenzijde van het beeld door de grote lenshoek. Geluid komt nauwelijks het waterdichte kastje in, jammer! Meegeleverde afstandsbediening zeer handig bij een opstelling welke gericht is op een actie zoals zeilen e.d. Camera op de railing of buiskap. Starten en stoppen opnames en maken van foto's vanuit elke positie door druk op een knopje.
Ik ga deze zomer veel actiefilmpjes maken van zeilen, fietsen enz. Ben er blij mee!

MagicMike 23-08-2017

vakantie foto's en films in mooie kwaliteit

Geschreven voor: Salora ACE700

Zojuist een heerlijke vakantie gehad en tijdens deze vakantie mijn aktie camera kunnen testen. Het was een cadeau en was verbaasd over de hoeveelheid accessoires, echt voor ieder denkbare actie zit er wel een klipje, stickertje of houdertje bij, dat is alvast mooi. De camera getest zowel met onderwaterhuis en zonder. Met onderwaterhuis is het beeld net zo goed, alleen het geluid minder. Veel mogelijkheden om beeld in te stellen met timelapse en vertraging, erg leuk en redelijk makkelijk in te stellen. Via WiFi kan je je telefoon gebruiken, daar heb ik niet veel gebruik van gemaakt, maar mijn zoon juist wel. Je kan de camera ook bedienen met de afstandsbediening, wat wel handig is. Accu ging redelijk lang mee, maar een extra accu zou wel makkelijk zijn. Al met al een mooi cadeau met mooie vakantie foto's en films als resultaat.

Pluspunten

• Compleet met veel accessoires
  • Mooi beeld met foto en film
  • Veel mogelijkheden

Minpunten

• Tweede accu niet inclusief

Esraatje12345 05-08-2017

Onder de indruk van deze camera

Geschreven voor: Salora ACE700

Ik heb deze camera cadeau gekregen van mijn moeder om tijdens onze vakantie te kunnen gebruiken. De camera ziet er goed uit en er zitten veel accessoires bij. Dat is heel fijn. De camera zelf is brij licht wat tijdens het sporten weer fijn is. De accu gaat redelijk lang mee, maar een extra accu kan geen kwaad. Weet niet of die bijbesteld kan worden. WiFi naar telefoon werkt goed, maar bij water gebruik ik dat niet veel omdat ik bang ben dat mijn telefoon nat kan worden, en je hebt het niet nodig om de camera te gebruiken. Geluid valt wel een betje tegen, maar dat is voor mij geen probleem, omdat ik er voor YouTube toch een muziekje achter plak. Ik ben erg blij met mijn cadeau en zal deze vaker gebuiken.

Pluspunten

• Goed beeld tijdens foto en film
  • Heel compleet, veel accessoires
  • Niet zwaar

Minpunten

• Geluid niet al te best

Kevin 04-08-2017

Prima actioncam met goede prijs/kwaliteit verhouding

Geschreven voor: Salora ACE700

Na enkele weken gespeeld te hebben met deze camera ben ik toch wel positief verrast door de beeldkwaliteit. De video's die deze camera maakt zijn van prima kwaliteit, ook in 4K. Ook de slowmotion beelden zien er goed uit. Let wel op dat deze direct in slow motion worden opgeslagen, zonder geluid. Persoonlijk heb ik de voorkeur dat een slow motion video wordt opgeslagen in de ingestelde FPS (Frames Per Seconde) met geluid en dat je de video later dan nog aan kan passen.

In de doos zitten direct al veel accessoires en mounts om de camera te gebruiken. Denk aan een klem voor op je fietsstuur, een waterdichte behuizing en verschillende bandjes en plak-mounts. Dit is mooi, want daardoor heb je veel mogelijkheden om de camera te monteren zonder dat je nog extra accessoires er bij moet kopen.

De camera heeft flink wat instellingen voor bijvoorbeeld time lapse of het omdraaien van het beeld, maar dit is niet altijd even duidelijk. Een korte handleiding waarin de verschillende opties even worden toegelicht was wel handig geweest.

De ACE 700 beschikt daarnaast over Wifi, zodat je de camera kan verbinden met je smartphone. Ik heb dit gedaan met een iPhone, maar merkte hier nog wel wat problemen met de app. Deze wilde nog weleens crashen of ineens geen camerabeeld meer tonen. Ook had ik het idee dat als ik een opname had gestart via de app, deze werd gestopt op het moment dat ik de app afsloot. Dat maakt die functie vrijwel onbruikbaar naar mijn idee. De app lijkt dan ook vooral handig om snel wat foto's en video's van de camera over te zetten naar je telefoon.

Al met al heb je voor +/- 100 euro een leuke camera in een compleet pakket en met prima beeldkwaliteit. En dat laatste lijkt me toch het belangrijkste aan een actioncam.

Pluspunten

• Beeldkwaliteit is prima
  • Veel accessoires al in de doos
  • Goede prijs/kwaliteit verhouding
  • Makkelijk te monteren

Minpunten

• Bij slowmotion wordt geen geluid opgenomen
  • Opties en instellingen niet altijd even duidelijk
  • De app werkt slecht

Marnix 03-08-2017

Mooi apparaat, gemakkelijk te bedienen

Geschreven voor: Salora ACE700

Goeie prijs kwaliteit verhouding. Mooi display, te koppelen met telefoon via WiFi. Makkelijk te bedienen. Goede en genoeg accessoires.

Pluspunten

• makkelijk te bedienen
  • veel accesoires
  • mooi display

Minpunten

• soms lastig koppelen naar telefoon

vd Pol 01-08-2017

Goede camera voor hobbymatig gebruik

Geschreven voor: Salora ACE700

De camera is erg compact en heel simpel te gebruiken, zonder handleiding kun je eigenlijk alle functies meteen gebruiken. Er zitten veel functies en accessoires bij de camera en dit maakt hem een goede camera voor mensen die hobbymatig graag wat filmen. Ook de waterproof behuizing vind ik erg leuk omdat je zo niet bang hoeft te zijn dat je camera beschadigd en in andere omstandigheden gebruik kunt maken van je camera. Beeldkwaliteit is prima, ondanks schokkende bewegingen of snel draaien blijft het beeld toch scherp. Ook leuk is de 'slow motion' functie.

Het wifi bereik is wel beperkt, bij enkele meters afstand valt de verbinding vaak al weg.
Er is een ruim accessoirepakket maar het is niet altijd duidelijk waarvoor ze allemaal dienen, ook kon ik dit niet in de gebruiksaanwijzing terugvinden maar met wat puzzelen kom je er vaak wel uit.
Met name in een wat donkerdere omgeving vond ik de beeldkwaliteit wat tegenvallen, overdag is het prima!

Pluspunten

• Compact/handzaam
  • Eenvoudig in gebruik
  • Veel functies / accessoires
  • Waterproof / schokbestendige behuizing
  • Prijs / kwaliteitsverhouding

Minpunten

• Wifi bereik
  • Ontbreken uitleg asseccoires
  • Mindere kwaliteit bij schemering

Yldou 01-08-2017

Goede camera, makkelijk in gebruik

Geschreven voor: Salora ACE700

Deze camera is erg simpel in gebruik en maakt mooie beelden. De vele opzet mogelijkheden maken hem erg handig en in veel situaties te gebruiken. Op de fiets vond ik hem vooral erg handig! Maar ook mee naar een festival ging erg goed. Hij maakt goede beelden en eenmaal op de computer is het geluid ook prima. Het geluid op de camera zelf is echter wat minder. Ook zit er geen geheugen op de camera zelf waardoor je een geheugenkaart eerst moet aanschaffen voordat je ermee kunt filmen. Dat is natuurlijk niet erg, maar iets om rekening mee te houden. Overall een hele fijne camera, erg toegankelijk!

Pluspunten

• Beeld
  • Mogelijkheden mbt opzetstukken
  • Toegankelijkheid

Minpunten

• Geluid
  • Geen geheugen op camera zelf

Gemma 31-07-2017

Overall goede actioncamera!

Geschreven voor: Salora ACE700

Naar mijn mening een goede actioncamera die veel mogelijkheden bied. Makkelijk in gebruik. Behalve de afstandsbediening, die deed het bij mij niet. En de WiFi, is mij een raadsel wat ik hiermee kan, want de verbinding valt constant weg.
De schokbestendigheid is goed. Ondanks veel horten en stoten op de fiets toch goede beelden.
Het is wel even zoeken naar de juiste software om de mp4-bestanden goed mee af te spelen. En een video simpel bewerken is mij na drie weken nog steeds niet gelukt, maar dat doet niks af aan de camera zelf natuurlijk.
De handleiding had iets uitgebreider gemogen, net als een beschrijving van wat de accessoires zijn en hoe te gebruiken. Dan was nu best een puzzel. Jammer dat er geen accessoire bij zit om de camera op je borst te bevestigen tijdens het hardlopen. Maar verder zitten er veel accesoires bij waar je met enige creativiteit redelijk ver mee komt. De stuurpenhouder heeft wel een rare vorm klem en past sowieso niet op een wat dikker stuur, maar met wat doorzettingsvermogen en tiewraps blijft het redelijk zitten tijdens het fietsen.
Mooi klein camera'tje, goed beeld!

Pluspunten

• Helder groot beeldscherm
  • Klein formaat
  • Makkelijk in gebruik qua knoppen en menu's
  • Stabiele opnames ondanks schokken en stoten
  • Ziet er degelijk en mooi uit

Minpunten

• Geen uitleg bij de accessoires
  • Mis accessoire om op borst bevestigen bij joggen
  • Afstandsbediening
  • WiFi verbinding

Daanver 31-07-2017

Geweldig

Geschreven voor: Salora ACE700

Het is een geweldig product, prachtig beeld, handig in gebruik, prijs kwaliteit verhouding prima in balans.

Pluspunten

• Niet duur
  • Scherpbeeld

Minpunten

• Geen geheugenkaart erbij

Brink86 30-07-2017

Duidelijk scherm, goede accu, top product

Geschreven voor: Salora ACE700

Zeer klein en makkelijk in gebruik. De specificaties doen niet onder voor de GoPro Hero 4 die ik ook vergeleken heb. Beeld kwaliteit is zeer goed. Het geluid is vergelijkbaar met andere Action cams en voldoet. Ook bij indoor met niet vol licht voldoet de kwaliteit. Grote pluspunt van de Salora zijn alle accessoires die er bij zitten! Veel mounts hoeven zo niet aangeschaft te worden. De cam is ook voor kleinere kinderen makkelijk te gebruiken.

Pluspunten

• Scherpe beetje kwaliteit
  • Klein en makkelijk in gebruik en om mee te nemen

Kornelis 30-07-2017

Compacte camera makkelijk in gebruik

Geschreven voor: Salora ACE700

Ik heb de camera nu een paar weken in gebruik. De bediening is makkelijk. Over het algemeen is het beeld prima, net als het geluid. Al ligt het aan de omgeving hoe het geluid is. De WiFi mogelijkheid valt wel af en toe weg en is een verbeterpunt. Ook zou het mooi zijn dat er betere bevestigingsmaterialen zijn om de camera op het lichaam te bevestigen. We hebben hem ook gebruikt in het zwembad kan hier prima tegen. De afstandsbediening werk oo niet altijd perfect.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Waterdicht
  • Batterijduur

Minpunten

• WiFi valt weg
  • Geen body bevestigings materialen
  • Afstandsbediening

Sandra 30-07-2017

Mooi beeld, eenvoudige bediening.

Geschreven voor: Salora ACE700

De Action Cam heb ik nu een paar weken in huis. Al een aantal filmpjes mee gemaakt en hij werkt prima.
Het beeld is goed, geluid zou wel wat beter kunnen, maar dit is natuurlijk ook afhankelijk van de omgeving.
Er zitten een hoop accessoires bij, zodat je de cam bijvoorbeeld kan bevestigen aan je riem (aan je t-shirt hangen werkt helaas niet goed, tenzij je hem natuurlijk goed vast kan maken...), zodat je beelden kan maken, als je bijvoorbeeld aan het skaten of hardlopen bent. Ook kan je de cam d.m.v. een klem aan het stuur van je fiets bevestigen. Erg leuk en werkt goed!
Na goed te hebben uitgezocht wat alles doet en waar het zit in het menu, is de cam ook zeer makkelijk in gebruik!
De prijs-kwaliteit is zeker goed!

Pluspunten

• Klein
  • Prijs-kwaliteit
  • Aanzetten en filmen is makkelijk
  • Duidelijk menu, na goed uitzoeken waar alles zit

Minpunten

• Geluid zou beter kunnen
  • Wat meer uitleg in de handleiding

Brigitte 30-07-2017

Leuke prijs-kwaliteit verhouding

Geschreven voor: Salora ACE700

Ik heb deze leuke action cam mogen testen. Voor foto's geeft de lens wel een vertekend beeld (fish eye). De bediening is even wennen, ook al zijn er maar 4 knopjes. Ook ik had wat problemen met het juist programma te vinden voor het afspelen van de filmpjes. Verder is de kwaliteit prima. Bij aanschaf wel ook direct even een (goed) geheugenkaartje er bij kopen. En een batterij voor de afstandsbediening, want deze bleek leeg te zijn bij ontvangst. Via een app van een ander bedrijf kan je ook de camera bedienen, maar deze werkt niet goed (wifi connectie doet het alleen bij (telkens) opnieuw installeren).

Pluspunten

• Leuke prijs
  • Degelijk product

Minpunten

• (Externe) app werkt niet goed
  • Niet duidelijk wat de juiste software is (film)

Tess 01-08-2017

Hi, ik heb net de camera gekocht en ik merk inderdaad dat de app niet goed werk. Heeft u daar een oplossing gevonden?

Brigitte 07-08-2017

Helaas niet. Behalve dan het telkens opnieuw installeren van de app, maar dat vind ik geen oplossing.

Selma 29-07-2017

Super AC(c)E(soire) 700

Geschreven voor: Salora ACE700

In een testperiode van 2 weken heb ik de Salora ACE700 mogen testen. Ik ben helemaal tevreden met het resultaat. Mooi beeldkwaliteit en goede geluidsopnames. Ik had alleen moeite met het juiste programma te vinde voor het afspelen van de filmpjes (niet elke media player speelde bij de film goed af en haperde het beeld af en toe, maar nogmaals dat was afhankelijk van de mediaplayer). Je kan de camera voor vele verschillende doeleinden gebruiken.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruil
  • Goed beeld- en geluidskwaliteit

Minpunten

• Geen touchscreen
  • Geen handleiding inelkaar zetten tools

Tess 01-08-2017

Welk programma heeft u uiteindelijk gebruikt?

Sofie 28-07-2017

Fijne compacte camera

Geschreven voor: Salora ACE700

De camera maakt hele mooie beelden wat je bijna niet verwacht voor deze prijs.
Je kan variëren in de kwaliteit waarin je de beelden opneemt. Als je in de sterkte 4k kwaliteit filmt dan kan je de filmpjes niet direct via je telefoon bekijken, dit kan je mobiel simpelweg niet aan denk ik?
Onder water werkt hij prima en blijft het beeld scherp. De behuizing is simpel te bevestiging en de bediening van de camera blijft eenvoudig.
De armband die erbij geleverd wordt ziet er wat goedkoop uit en werkt niet optimaal. Naderhand blijkt dat dat je minder gefilmd hebt dan je dacht.

Er wordt geen mini SD kaartje bijgeleverd en zonder een SD kan je niet filmen, er is geen intern geheugen.

De accessoires die erbij worden geleverd zijn erg handig. Ze zorgen voor verschillende mogelijkheden ter bevestiging. Een uitleg van alle mogelijkheden mis ik hier wel bij.

Pluspunten

• compact
  • eenvoudig
  • goede kwaliteit video's

Minpunten

• Geen geheugenkaart meegeleverd
  • loopt soms vast (zwart beeld)
  • armbandje werkt niet optimaal

Officiele reactie van Salora 15-01-2018

Beste Nardus_jr,

Dank voor je reactie. Afhankelijk van de gekozen resolutie zou de batterij zo'n 1 tot maximaal 2 uur mee moeten gaan. Dit is dan wel onder ideale omstandigheden, dus aaneengesloten gefilmd. Als de batterij snel leeg is, probeert u deze dan eens geheel te ontladen en dan enkele uren op de lader te leggen.

Met vriendelijke groet, Salora.

Nardus_jr 12-01-2018

Hai, kun je een indicatie geven van hoelang je met de camera kunt filmen in HD en 4K? Bij veel recensies staat erbij dat de batterij snel leeg is, maar niemand geeft precies aan hoe of wat en of er een extra batterij voor te vinden is. Ik wil graag een dergelijke camera aanschaffen, maar twijfel over het type camera. Deze lijkt erg goed qua prijs en kwaliteit...

MirC 27-07-2017

Super handig en leuk

Geschreven voor: Salora ACE700

Dit is een super handig en makkelijke camera waarmee je leuke filmpjes en foto's kunt maken. Zeer makkelijk in gebruik en mee te nemen, echt een aanrader!

Pluspunten

• kwaliteit films/foto's
  • klein
  • makkelijk in gebruik
  • wifi

Minpunten

• niet alles blijft opgeslagen

Chantal1107 27-07-2017

Mooie beelden, makkelijk te bedienen

Geschreven voor: Salora ACE700

Ik heb het product op proef gehad en voor de prijs die je betaald is het zeker een top camera. De beelden in 4K en HD zijn super scherp. Om je bestanden niet al te groot te laten worden, heb je overigens ook keuze uit andere resoluties. Het geluid is wat minder, maar dat is bij de meeste actioncams wel zo en vond ik niet heel erg storend. Hij is klein en licht en bij bevestiging aan de kleding merk je bijna niet dat je hem mee hebt. De waterdichte behuizing is ook erg fijn en de camera is nog erg goed te gebruiken in de behuizing. Er worden veel accessoires meegeleverd, wat erg fijn is.

Pluspunten

• Heel erg scherp beeld
  • klein en licht

Minpunten

• geluid
  • batterij is vrij snel leeg bij filmen in 4K en HD