Teufel BAMSTER PRO Bluetooth zilver - Reviews

10,0 Lees 1 review
Bluetooth
Airplay

Beoordeling op basis van 1 review

Beromo 27-09-2016 Product paar dagen in bezit

Boomsound met snufje Hifi

Compacte bluetooth speakers strijden allen om de luidste bassen uit een onmogelijk klein kastje. Bose bedacht dat als eerste. Maar de natuurwetten zijn natuurlijk niet te omzeilen, dus worden de bassen door de meeste fabrikanten via een audioprocessor kunstmatig opgeblazen en wordt veel compressie toegepast op het geluid. De meeste speakers klinken dan ook vaak wat kunstmatig met vreemde effecten die vooral opvallen bij akoestische muziek. Op elektronische muziek doen ze het allemaal wel leuk.
Deze Bamster Pro probeert de middenweg te bewandelen. Niet overdreven opgeblazen bas en compressie en zelfs een vleugje hifi geluid. Daardoor is deze speaker eigenlijk voor alle soorten muziek te gebruiken, zelfs jazz of klassiek. Het uitschakelbare effect om het stereobeeld uit één speaker breder te laten klinken werkt boven verwachting en zonder de geluidskwaliteit aan te tasten. Met je ogen dicht lijkt het net of het geluid niet uit de speaker komt.
Voor mijn gebruik als luisteraar van vele muziekgenres is dit de perfecte compacte bluetooth speaker die het dichtst bij hifi komt. Knap werk van Teufel.

Pluspunten

• Compact, mooi afgewerkt
  • Stereoverbreding werkt prima
  • Neutraal geluid met stevige bas
  • Ook bij laag volume goed geluid
  • Handige volumeknop