Denon HEOS 5 zwart - Reviews

Bluetooth
Multiroomspeaker

wvosbeek 31-10-2016 Product half jaar of langer in bezit

heos 5!

ik ben sinds een jaar in bezit van een heos5, wat een kwaliteit! we gebruiken hem eigelijk dagenlijks en overal, in de keuken, tuin, badkamer en natuurlijk in de woonkamer. erg makkelijk te instaleren en te besturen via de heos app (die overigens erg makkelijk te bedienen is) ook vind ik zelf dat het een mooi maar onopvallend disign heeft waardoor die niet meteen opvald. al met al top product met een waanzinnig kwaliteit aan muziek.

26victorine 02-10-2016 Product half jaar of langer in bezit

Heos connectiviteit slecht

De HEOS multiroom speakerset een jaar terug verkozen boven het Sonos systeem op basis van de zeer goede reviews.
Initieel bij de aankoop van 1 Heos type 1 zeer enthousiast en binnen een week uitgebreid met de Heos 4. Als het systeem werkt is het inderdaad een fijne set, ondanks de kleine maatvoering een bijzonder goed geluid. Het woord als is echter waar het om draait; het syteem is zeer slecht qua WIFI connectiviteit en dit wordt bij software updates er vaak nog slechter op . Het ligt niet aan mijn router want andere apparatuur (o.a. Denon receiver) werkt feilloos .
Kortom ik zou dit product absoluut niet aanraden en ga het om die reden niet uitbreiden.

Pluspunten

• Vormgeving

Minpunten

• slechte connectiviteit
  • telefoon i.c.m. Spotify slecht
  • geen youtube afspeelmogelijkheid
  • prijs

Thomas 18-05-2016 Product paar dagen in bezit

Heos 5 hs2

heb de speaker net in bezit hij heeft een mooie vorm vind hem niet te groot.
Installeren ging ook makkelijk.
Mooi vol geluid ook als je hem wat harder zet.
Heb zeker geen spijt van mijn aankoop zeker een aanrader.

Lisse0252 12-01-2016 Product paar weken in bezit

Heos by Denon 5 nu ongeveer een paar weken in bezit.
Heb hem stereo gekoppeld aan een andere HEOS 5.

in 1 woord WAUW!!!!

Overgestapt van mijn Sonos systeem naar HEOS.

Wat een mogelijkheden + geluidkwaliteit komt eruit HEOS.

Installatie was zeer snel en makkelijk gedaan.

Tim 1981 31-05-2015 Product paar dagen in bezit

Installatie is een fluitje van een cent. Hou wel de inlogcode van je WiFi van je modem bij de hand. Binnen 10 minuten stond mijn Heos al te spelen. Hij moest eerst een update uitvoeren die de meeste tijd in beslag nam.

Daarna was het de app downloaden en mijn muziek selecteren om te luisteren.

In eerste instantie stond hij te dichtbij waardoor de bass te overheersend overkwam, maar daarna verder weg geplaatst en nu speelt de Heos al de hele zondag zonder moe te worden van het geluid. Met andere woorden een hele mooie speaker met een goed balans in de hoogte, midden en lage tonen. Maar vergeet niet dat je deze niet kan vergelijken met een houten zuilspeaker....

Zeker de moeite waard om aan te schaffen als je van een mooi geluid houdt.

M.J.89 24-04-2015 Product paar weken in bezit

Deze speaker gekocht voor mijn meer luie luistermomenten en ik moet zeggen (als verwend luisteraar) dat ik erg tevreden ben over de geluidskwaliteit. Hoog, midden en laag zijn netjes aanwezig. Enige dat misschien mist is stereo 3-dimensionaliteit tov van boekenplankjes maar dat is logisch. Een waardig systeem voor een ieder die zoekt naar multi-room met een goede geluidskwaliteit.

Tivoli2011 19-04-2015 Product paar weken in bezit

Deze speaker heeft al mijn verwachtingen overtroffen. Ik ben 2 jaar in het bezit geweest van 2 Sonos speakers (Play5+Play3) en een Bridge. Hier had ik echter regelmatig problemen mee, dat het geluid zomaar wegviel, of dat ik niet van bron kon veranderen.
Op aanraden van een vriend ben ik op zoek gegaan naar een goed alternatief. en deze heb ik gevonden. Al snel kwam ik bij Heos uit, en na het beluisteren in een winkel heb ik de Heos 5 aangeschaft.
Eenmaal thuis blijken nu na 2 weken de problemen die ik met mijn Sonos speakers had, niet meer voor te komen.
Daarnaast was ik verrast van de geluidskwaliteit, uit deze speaker komen veel meer details als de Play 5 die ik daarvoor in dezelfde ruimte gebruikte. Waar de Play 5 wat "zompig"klonk, geeft deze speaker een fantastisch ruimtelijk geluid. Ben blij dat ik overgestapt ben, en ga binnenkort er een 2e Heos5 bij aankopen, want dat kan nu nog met 20% korting.

rewien 12-04-2015 Product paar weken in bezit

Ik heb de Heos 5 sinds twee weken in bezit. Het geluid wat eruit komt is vol en ruim. Zeker over het bass geluid ben ik te spreken.
Ik ben dan ook zeer blij met het aanschaf en zal ieder ander dit ook aanraden.

marijnB 04-04-2015 Product paar weken in bezit

na een 2 weken te hebben gebruikt zeer tevreden over de HEOS 5, wat ik zeer fijn vond is de optie om het ledje aan de voorkant helemaal uit te zetten, wegens dat de Heos in mijn slaapkamer staat is dat wel handig.

voor de rest vond ik naar mijn mening hem iets te zwaar op de bas, maar die heb ik via de app iets lager gezet en nu speelt hij perfect.

Guido015 03-04-2015 Product paar dagen in bezit

Sinds enkele dagen in het bezit van een HEOS 5 en ik ben er uitermate tevreden over. Uitstekend geluid, gemakkelijke bedienin en installatie en ik vind de styling ook nog eens erg fraai. Kortom: zeker een aanrader voor iedereen die een streaming device zoekt!!

hermanlouwers 28-03-2015 Product paar dagen in bezit

Geluids kwaliteit is uitstekend en daar koop ik een luidspreker voor buiten dat ik deze design mooi vind maar dat is natuurlijk persoonlijk. Een absolute aanrader.

MB 024 11-02-2015 Product kwartaal in bezit

Met de HEOS 5 is mijn collectie begonnen. Wat een vet geluid zit er in deze speaker. 1 luidspreker geeft al een kamervullend geluid met een fraaie bass! Heb ook een HEOS 3 stereo paar om rustig muziek op mijn kantoor te luisteren maar deze maakt van mijn woonkeuken een waar feest! Inmiddels heb ik er ook 1 op de eerste verdieping staan zodat we daar een mooi geluid hebben. In de woonkamer heb ik mijn eigen "dure" zuilluidsprekers op de HEOS AMP aangesloten en deze weer verbonden met mijn TV,Blue-ray en mediaplayer.Ik ben helemaal om en Denon heft er in ieder geval een nieuwe fan bij! Ga zeker nog verder uitbreiden :)
Bediening is super simpel en installatie kan iedereen.
Muziek luisteren is weer heerlijk omdat vrijwel alles online te streamen is. En mijn eigen collectie kan ik overal afspelen via een USB of mijn Nas. TOP!

dsmit 16-01-2015 Product paar dagen in bezit

Een mooie speaker met een wat meer traditionele uitstraling ten opzichte van het kunststof van de Sonos speakers. De geluidskwaliteit voor deze compacte speaker is zeer goed en misschien wel beter dan de Sonos speakers. Ook fijn dat de productlijn van Heos nog een grotere speaker biedt met de Heos 7.

De HEOS speakers zijn ook aan de wand te bevestigen met een muurbeugel van www.voorheos.nl

Driessen86 15-12-2014 Product maand in bezit

Ik ging voor Sonos maar zag bij een vriend HEOS.
HEOS klinkt veel beter dan Sonos en heft veel meer megelijkheden.
Ik kan mijn receiver nu bedienen vanuit mijn HEOS app! :)
De app werkt ook fantastisch.
Mijn tip: Ga voor HEOS by Denon!!!

ruudvdaker 26-08-2014 Product paar weken in bezit

In mijn zoektocht naar een draadloos multi room systeem met voor audio streaming waren de geluidskwaliteit en de mogelijkheden van het HEOS systeem vs SONOS.

Eerlijkheid gebiedt me te melden dat ik voor SONOS op pad ging (omdat een vriend van me ook SONOS heeft). Echter in de winkel vertelde de verkoper dat ze zojuist een waardig alternatief binnen hadden gekregen en nam me mee naar HEOS. HEOS deed al hetgeen ik naar op zoek was maar bracht me een aantal dingen die doorslaggevend waren om niet de keuzen van mijn vriend (SONOS) aan te schaffen maar HEOS. Aangezien ik een muziekliefhebber ben heb ik bedie systemen goed beluisterd en de HEOS klonk (in mijn oren uiteraard) simpelweg beter en meer Hi-Fi achtig, iets wat je niet verwacht uit zo'n relatief klein apparaat. En HEOS heeft iets slims gedaan namelijk nog een extra passieve subwoofer aan de achterkant zitten waardoor het ding echt heel veel laag kan produceren. Dit kun je moeilijk in woorden omschrijven maar zodra je de speaker hoort en opendraait weet je exact wat ik bedoel :-)

Daarnaast hebben de HEOS speakers een USB-poort waarop ik mijn externe HDD op aan kan sluiten (dit was voor mij een must want ik heb geen netwerk harde schijf, en geen zin om deze één te kopen). Binnenkort breid ik mijn systeem uit met de HEOS link omdat ik daarmee mijn Denon receiver die ik 3 jaar geleden heb gekocht in het HEOS systeem kan integreren.

Heb naast de HEOS 5 ook nog de HEOS 3 speakers (twee) waar ik ook zeer blij mee ben. Bij gelegeheid zal ik hierover ook nog een review schrijven.

Ten laatste nog de HEOS App welke nodig is om HEOS te bedienen. De app leidt je stap-voor-stap door de installatie (kind kan echt de was doen hier) en is vervolgens een supermakkelijke afstandsbediening voor je HEOS. Wat met name fijn is dat je de HEOS speakers kunt koppelen aan elkaar om zo een soort van party mode te hebben waarbij alle speakers tegeijk beginnen te spelen.