Sony SRS®-X5 draadloze speaker met NFC Bluetooth® wit

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 126 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony SRS®-X5 draadloze speaker met NFC Bluetooth® wit op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

333Mike 04-09-2014

Heb de Sony SRS-X5 sinds enkele weken. Het geluid is uitstekend en via de ipad of deSRS-X5 regelbaar. Een warm geluid. Het formaat is daarbij prima en geloofwaardig in relatie tot het erg goede geluid. De vormgeving is mooi strak en het gewicht verrassend robuust. Hij blijft echter goed draagbaar. Met een volle accu kun je rond de 8 uur muziek beluisteren. Je iPad en de box kunnen nog een flink stuk van elkaar afliggen, zonder dat dit gevolgen heeft voor de geluidskwaliteit. Het evenaart toch de concurrent van Bose wat toch 1 van de betere en ook wat duurdere modellen zijn. Al met al ben ik heel tevreden.

Emma19 24-08-2014

De speaker maakt een mooi vol geluid en er zit een mooie bas in. Ook is hij erg compact en daarom erg makkelijk te vervoeren.
De speaker ziet er ook erg netjes uit. De voelknopjes bovenop hebben een mooie uitstraling en werken ook erg prettig.
Ook is de speaker makkelijk aan te sluiten op verschillende apparaten. De NFC functie werkt erg goed, maar ook gewoon via bluetooth gaat het aansluiten van een apparaat erg snel en makkelijk.

Hiepje94 22-08-2014

Vorige maand heb ik de sony srs x5 gekocht. Ben er erg blij mij! Komt echt een prima geluid uit. Volume vind ik ook hard genoeg( kan altijd harder maar voor zo een compact ding is het meerdan zat!) bluetooth werkt gewoon goed, af en toe stoort die maar dit ligt aan het hoesje van mijn iphone. Handig om overal mee naar toe te nemen bijv: als je met vrienden naar het strand gaat. Ik vind het het geld zeker waard! Top ding.

Gerard Schilders 21-08-2014

Ik had al wel eerder naar een bluetooth speaker gekeken, maar nog geen gevonden die goed genoeg presteerde. Toevallig kwam ik de Sony SRS-X5 tegen, en die voldeed wel aan mijn verwachtingen. En ook nog tegen een alleszins acceptabele prijs. Geluid is erg goed en zuiver, goede basweergave ook (wat zeker niet van alle speakers gezegd kan worden). Ook ruim voldoende volume, zeker als je 'm op netspanning zet.

Handig is ook dat je je telefoon ook kunt opladen via de USB-poort (als je bijv op het strand bent en je batterij is leeg). En de speaker kan ook als handsfree set gebruikt worden.

Overall: goede speaker met voldoende volume en goede basweergave, met enkele handige extra's en dat alles tegen een nette prijs!

Neilly 20-08-2014

Geweldig apparaat om mee te nemen op vakantie (niet te groot ook niet te zwaar) en makkelijk te verplaatsen in huis. De geluidskwaliteit is zelfs beter dan die van andere bekende merken! Kortom, ik ben helemaal tevreden met mijn aankoop! :)

WilfredBerghout 19-08-2014

de Sony SRS-X5 voldoet volledig aan onze verwachtingen.
Super te combineren met Spotify, zodat je overal je favoriete muziek kunt afspelen met de hoogst kwaliteit.
Zelfs de Bas-tonen zijn super voor zo'n compact apparaat.

Jan Faber 1983 14-08-2014

Een mooie strakke boxdie makkelijk te plaatsen en aan te sluiten is.
Door de strakke vormgeving is hij zelfs geschikt als vervanging van de traditionele radio.
Het geluid is verbluffend scherp en de bas geeft een geweldige geluids-ervaring.
Buiten geeft hij genoeg geluid om er van te genieten, het volume is in mijn optiek iets te veel begrenst, dit zal gedaan zijn om de geluidskwaliteit die super is te behouden.
Naar mijn mening heb ik een super aankoop gedaan, die staat te pronken in de huiskamer.

Dennisgl 14-08-2014

Mooie klanken en vooral fijn om ook je telefoon eraan te kunnen opladen. Ik twijfelde tussen een Bose en deze Sony maar na het horen in de winkel vond ik de Bose iets te veel bass hebben. Geweldig apparaat die X5. X7, voor netwerkstreaming was mij iets te groot en te duur.

Mokumer'45 12-08-2014

De Sony SRS-X5 is een prima apparaat, wat eigenlijk boven mijn verwachtingen presteert. Ik had een wat kleiner en minder zwaar apparaat verwacht, maar uiteindelijk is hij door zijn gewicht en formaat uiterst stabiel, wat zeker een pluspunt is. Het geluid is in mijn oren prima en de gebruiksmogelijkheden lijken mij meer dan goed. Ook is het uiterlijk mooi strak en goed afgewerkt, wat mij zeer bevalt.
Ik heb hem nog veel te kort om de duurzaamheid goed te beoordelen, maar het ziet er zeer degelijk uit.
Al met al een prima keus voor een schappelijke prijs, waar ik zeer tevreden over ben.

Toine Smit 12-08-2014

Ik was op zoek naar een bluetooth speaker en kwam via een test eerst bij Jabra solemate. Ik ben naar Media Markt gegaan en wilde het geluid eerst horen. Dit
was niet mogelijk en heb hem dus niet gekocht. (achteraf blij)

Ik heb via internet verschillende speakers geluisterd. Hier kwam ik
eerst bij de voorganger van de Sony SRS-X5 en ging verder zoeken kwam bij
deze speaker.

Ik heb hem ook nog vergeleken met de X7 maar die vond in niet zo goed klinken
als de X5. Hij zou iets van 30w zijn en de X5 20w.

Omdat ik bij Media Markt de vorige speaker niet mocht horen ben ik nu naar BCC in Eindhoven gegaan.

Ik twijfelde nog tussen de bose mini en de Sony SRS-X5 na het luisteren was
de keuze snel gemaakt Bose klonk ook wel mooi maar Sony vond ik net iets
beter klinken en ook nog goedkoper.

Hij gaat echt hard! Niet dat ik hem zo vaak vol open zet maar het is wel een +

Ik hoor geen vervorming. Er zit een knop op om de hoge tonen beter uit te laten
komen. Bij moderne muziek zet ik deze aan maar bij oude muziek (jaren 20-60) zet
ik hem toch uit hier klinkt dit beter zonder deze functie.

Ik zit nu op mijn vakantieadres naar muziek te luisteren via mijn Samsung S4 als mijn telefoon bijna leeg is hang ik hem gewoon aan het laadgedeelte van de speaker. Speaker is dan wel eeerder leeg maar dit is geen probleem.

Nadelen:
Geen indicatie % batterij
Geen hengsel om hem
mee op pad te nemen.

Maar dit zijn dan ook de enige nadelen.

Ik ben echt tevreden en zou iedereen die twijfelt gewoon eens willen aanraden om naar de winkel te gaan en zelf te horen hoe goed hij klinkt (hard en zacht!)

Toine

Kevin-1984 12-08-2014

Beste Lezers,

Ik wilde al een lange tijd een speaker die je draadloos kan meenemen doormiddel van wifi, ben naar een elektronica winkel gegaan en ben gaan luisteren naar wat voor mij het beste klonk in mijn oren. Mijn voorkeur ging eerst naar de bose sondlink. Ben zelf een bose fan maar toen ik het geluide van de Sony hoorde en prijstechnisch was ik zeer onder de indruk omdat de hogen tonen beter waren dan de bose soundlink eenmaal geluisterd vond ik de lage tonen er beter uitkomen dan al die andere draadloze speakers. Ik neem hem overal mee naar toe. Afgelopen keer was ik in een hotel had hem neergezet en aangesloten op de tv. Ik wist niet wat ik hoorde die speakers kunnen dolby surround weergeven omdat je aan weerskanten geluid hoort wat ik bij geen enkele draadloze speaker heb gehoord. De vorm vind er duur uitzien door de glasplaat aan de bovenkant en de zijkanten mooi afgewerkt Prijstechnisch is deze Sony SRS-X5 de moeite waard om in bezit te hebben je kan er zelf na oplaadtiid van 2 uur genieten als je de speaker naar buiten neemt naar het strand of elders waar je geen stroom hebt. Voor mij is dit de speaker die een 10 krijgt.
Vormgeving, geluid, prijstechnisch,design,merk.

Kevin

Loog 12-08-2014

Wat een super apparaat. Ziet er strak uit, zeker in combinatie met mijn Sony Xperia Z1.
Wat belangrijker is: het geluid is top. Goede bas. Hij kan hard zat. De accu houdt het lang vol.
Verbinden gaat kinderlijk eenvoudig.
Eigenlijk alleen maar lof voor dit mooie product.

Eén toch wel fors minpunt: mijn Samsung tablet kan geen verbinding maken met de speaker. Waarom weet ik niet. Hij vindt de speaker gewoon niet.

Mokumer45 20-08-2014

Wat raar, over welke Samsung tablet gaat het? Ik heb zelf een Samsung Galaxy Tab 2 10.1 en die werkt prima samen met de Sony. Het contact maken is erg simpel en snel en kan zelfs automatisch na een bepaalde instelling geactiveerd te hebben in de Sony. De Sony moet dan wel via de power adapter aan het lichtnet gekoppeld zijn.

wouter987654321 11-08-2014

Geluidskwaliteit van deze speaker is zeer goed, zeker voor de omvang van de speaker. Ik heb de sony in de winkel vergeleken met de sounlink mini van Bose en het geluid uit de sony is helderder en heeft meer power, terwijl de bose een stuk duurder is.
Mogelijkheden op de sony zijn uitgebreid, al gebruik ik nooit de telefoonfunctie. Opladen via de usb uitgang is wel erg handig.
Duurzaamheid kan ik nog weinig over zeggen, ik heb de speaker pas een week in gebruik. Echter voelt de speaker wel solide aan.
Enige puntje van kritiek, sony had er wel een aux kabel bij kunnen doen. Voor de rest goede speaker voor een scherpe prijs, zeker aan aanrader !

Gé van der Veldt 09-08-2014

Prima speaker, ik heb hem aangeschaft om hem te koppelen met mijn mobile vanwege gehoor problemen mijnerzijds. Ik heb hem in de vakantie op de camping ook gekoppeld met mijn tablet om muziek te draaien over de SRS-X5. Ik was verbaasd over de kwaliteit en draagwijdte van de bassen die in de bosrijke omgeving toch een prima fundament onder de muziek wisten neer te zetten.

Verbeterpuntje: kan er een windows bluetooth driver geleverd worden om de speaker met je notebook te koppelen? Ik heb hem niet kunnen vinden en mijn W7 notebook connect hem niet.

schagenees1973 01-08-2014

prijs kwaliteit is echt perfect.super geluid uit dit handige duurzame speakertje.geen blikken geluidjes,echte stereosound

Rowheel 30-07-2014

Deze speaker nu ongeveer een maand in bezit. Mijn keuze op deze speaker is gevallen na een uitgebreide test in een grote bekende audiozaak. Na het beluisteren van zo'n 15 tal verschillende speakers van n prijs tussen 100 en 200 euro kwam deze speaker zeker als beste uit de test. Hij heeft een hele mooi diepe bas, een goed midden en goede hoge tonen. Ook heeft hij een telefoon functie die best handig is en die ook al een paar keer van pas kwam. Het uiterlijk is mooi en strak en voelt goed en degelijk aan. Als de oplaadbare accu volledig is opgeladen kun je hier een hele dag mee vooruit. Al met al, ben zeer tevreden en blij met de keuze van deze speaker.

hisbo 30-07-2014

De SRS-X5 is een uitstekende bluetooth speaker.
Het geluid is, ten opzichte van vele andere speakers die ik heb beluisterd, vol en krachtig. Niet alleen bij harde muziek maar ook bij een lager volume klinkt de speaker geweldig. Het apparaat is wel iets zwaarder dan andere apparaten maar dat komt door de speakers die erin zitten en de kwaliteit daarvan.
De vormgeving is superstrak en chique en straalt degelijkheid uit.
Hoe de duurzaamheid is kan ik nu nog niet beoordelen maar Sony kennende moet dat wel goed zijn.
Kortom: niet de allergoedkoopste speaker die er is maar wel een van de beste. Wij zijn zeer tevreden.

Lowdownbass 29-07-2014

Gekocht voor de vakantie. Geweldig dingetje met een waanzinnig geluid voor zo'n klein apparaatje. Veel (strakke) bas, mooi hoog. Veel meer geluid dan je zou verwachten. Kan ook hard. Jammer dat er alleen een wifi-connectie op de duurdere versie zit.

Yorick1992 29-07-2014

De geluidskwaliteit is zeer zuiver alleen had voor mij persoonlijk als hardstyle liefhebber de bass regelbaar moeten zijn. Verder is de bassklank wel meer als voldoende. Ook op vol volume is er bij zuivere mp3 bestanden geen ruis/kraak hoorbaar.
Ook is het zeer fijn dat je via usb je mp3/gsm/ander medium kan opladen.
De duurzaamheid kan ik nog niet beoordelen aangezien ik hem nu pas 3 weken heb.

SHH1976 29-07-2014

Leuke speakerset. Werkt goed en goed geluid voor het geen waar hij voor bedoeld is. De prijs- kwaliteitverhouding is goed.

Huissie 28-07-2014

Absoluut een aanrader, zeer tevreden. Een mooi geluid, makkelijk in de bediening. Een van mijn beste aankopen van de laatste tijd.

gasboer MD 23-07-2014

De reviews over de geluidskwaliteit van deze luidspreker zijn erg wisselend. Toch de gok gewaagd en de sony srs-x5 aangeschaft. Gelukkig bleken alleen de positieve reviews te kloppen. Deze luidspreker heeft een fraai geluid en is gemakkelijk in het gebruik. Het strakke ontwerp vind ik mooi. Over de duurzaamheid kan ik nog niets zeggen, wel voelt het apparaat degelijk aan. Wat mij betreft een aanrader.

Vin_100 21-07-2014

Prima geluid. Vooral de bas is erg goed. Vormgeving is strak en bouwkwaliteit voelt solide aan. Bluetooth connectie werkt goed; bereik van circa een meter of 10 binnenshuis.

jeroennootebos 21-07-2014

Strakke vormgeving, strak geluid! Verbazingwekkend helder en diep geluid. Prima geschikt voor achtergrondmuziek buiten, maar ook op hogere volumes. Gebruikt op accustroom niet het volledige vermogen (20W) maar blijft prima geluid!
Super eenvoudig verbinding maken via NFC, hierbij start op je telefoon (Nexus 5) ook de muziekspeler direct.

Toffe promotie actie: gratis cover via deze link (mits voor 17-08 opgestuurd): http://www.sony.nl/hub/speaker-retour

F.J. van Heerebeek 20-07-2014

Ik heb de Sony SRS-X5 nu een aantal weken in gebruik, maar sta nog steeds versteld van de geluidskwaliteit die blijkbaar kan worden weergegeven door een speaker ter grote van twee melkpakken naast elkaar! Ik raad deze draagbare speaker dan ook iedereen aan!