Pure EVOKE Home, CD, FM/DAB+-/Internet-Radi

Beste deals -6% Laagste prijs ooit!
  • Test panel 7.8 sep 2023

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Pure EVOKE Home, CD, FM/DAB+-/Internet-Radi op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,8

y**1@g**l.com 30-09-2023

Goed compromis tussen moderne en oudere audio wensen

Ik mocht dit systeem thuis testen omdat wij geen echte radio meer hebben. Alles gaat digitaal
tegenwoordig en via bluetooth boxen oid.
“Ik wil gewoon een radio die ik met 1 druk op een afstandsbediening kan aanzetten”, zei mijn vrouw.
En uiteraard voor mij nog wel een beetje gadgetmateriaal.
Nou dat heeft dit systeem zeker. Een kleine afstandsbediening met gewoon een paar functionele
knoppen, zonder dat je eerst 50 pagina’s handleiding moet doorlezen!
Maar laat ik bij het begin beginnen. Na het uitpakken wil je natuurlijk gelijk muziek luisteren. Als je je
WiFi code van je router bij de hand hebt, ben je binnen een paar minuten klaar met installeren via
het kleine klapschermpje. Dit schermpje kan je dichtklappen of openlaten. Tijdens stand-by zie je dan
de tijd hierop
Je DAB+ kanalen zijn geïnstalleerd, FM-frequenties zijn opgezocht en je duizenden internetradio
kanalen zijn klaar om te streamen.
Naast deze bronnen zit er natuurlijk ook bluetooth op, Spotify connectie en kan je met de
meegeleverde 3mm stekker, diverse soorten apparaten aansluiten en eindelijk kan ik mijn
verzameling cd’s weer tevoorschijn halen, een cd-speler!
Ja een beetje old school maar een uitkomst voor velen denk ik.
Qua kleur en formaat misstaat ie zeker niet, ook volgens mijn vrouw!
En het geluid is voor dit formaat heel prettig.
Natuurlijk zijn er ook mindere zaken, zoals de ontvangst van DAB+ en FM binnenshuis. Dit ligt er aan
waar je het systeem neerzet natuurlijk. Maar geen nood, dankzij je internetradio kan je je favoriete
zenders toch storingsvrij beluisteren.
Al deze zenders staan niet in een grote lijst maar zijn netjes in categorieën verdeeld zodat je snel je
bij keuze bent.
Al met al een fijn systeem die in de korte tijd dat ie in huis staat al een eigen plekje heeft verdiend.

Pluspunten

• Makkelijk te installeren
  • Goed geluid
  • Mooie vormgeving

Minpunten

• Binnenshuis beperkt FM enDAB+ bereik.

r**r@g**l.com 22-09-2023

Mooi muzieksysteem met goed geluid

Ik heb dit systeem gedurende 3 weken mogen testen.
Het muzieksysteem heeft een mooi helder geluid met goede bas. Het instellen is erg makkelijk zowel voor WiFi als bluetooth.
Voor het instellen van de juiste radiozenders, waarbij de keuze uit internetradio, dab+ en FM erg groot is, dien je wel even de tijd te nemen. Gelukkig kun je je favoriete zenders opslaan onder 6 voorkeuze toetsen per muziek bron.
Verder kun je voorkeuren voor podcasts instellen. Let wel op dat podcasts eigenlijk internetradio kanalen zijn en als zodanig devoorkeuze toetsen van die muziek bron gebruiken.
Voor de spotify muziek source gebruik je spotify connect via je smart phone. Bij de voorkeuze toetsen kun je dan je favoriete playlists instellen. Erg handig.
De hoofdtelefoon aansluiting werkt prima. De bluetooth verbinding met mijn laptop gaf veel ruis en onderbrekingen.
Verder is er nog een AUX aansluiting voor een extern apparaat.

Al met al een mooi muzieksysteem met een fijn geluid, maar wat mij betreft te weinig directe aansluit mogelijkheden.

Pluspunten

• goed geluid
  • veel radio zenders
  • spotify integratie

Minpunten

• weinig aansluit mogelijkheden

m**n@g**l.com 20-09-2023

Perfecte stijlvolle radio

Ik heb de mogelijkheid gekregen om dit prachtig product te mogen testen.
Thuis beschikken we namelijk we over de radio functie op de televisie maar dat is toch anders dan via de fm of dab. daarbij komt dat hier de kasten nog vol liggen met cd's en deze alleen maar liggen te verstoffen. De radio heeft een mooi strak design en is gemakkelijk in te stellen. vriendelijk qua gebruiksgemak. het enige nadeel vind ik dat de DAB functie niet continu goed bereik heeft met bepaalde radiozenders terwijl we daar in de auto hier in de regio geen last van hebben. de andere functies ben ik zeer tevreden over spotify werkt prima en reageert ook accuraat met het verbinden met het toestel. tevens is de internetradio functie goed te gebruiken bij een stabiele wifiverbinding heb je een perfecte radio luister kwaliteit. het geluid wat uit de box van de radio komt is geweldig. beter kan ik het niet omschrijven.

Wim172000 19-09-2023

Pure evoke test

Dit product heb ik een tijdje mogen testen. Dit systeem heb ik getest op kantoor en het geluid was uitstekend! De handleiding voor het instellen vond ik echter wel wat onduidelijk maar kwam er nog prima uit ondanks dat. Het apparaat is makkelijk te koppelen met de telefoon. Het design van het apparaat vond ik een pluspunt en voelde kwalitatief goed aan.

m**6@g**l.com 15-09-2023

Ik heb dit product mogen testen. Het geluid is prachtig. Het klinkt mooi helder en gaat best wel hard. De vele opties en vooral de afstandsbediening zijn erg fijn. Ik kreeg het helaas niet voor elkaar om het muzieksysteem te koppenen met de wifi. Hierdoor heb ik dit niet kunnen testen. De gebruiksaanwijzing vond ik niet erg duidelijk hier in en gaf mij ook geen oplossing hoe ik de wifi wel kon koppelen. Het koppelen van een telefoon ging daar in tegen wel makkelijk. Het design is mooi, het staat prachtig in de woonkamer. Buiten de ontbrekende connectie is het apparaat redelijk makkelijk te gebruiken.