Logitech UE Boombox zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Logitech UE Boombox zilver op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Brend Sound 29-05-2014
Geschreven voor: Logitech UE Boombox zilver

Bij kennissen een kleine bluetooth luidspreker gezien (MiTone MITSP60) en wilde ook zo iets voor achter in de tuin. Bij BCC was deze niet leverbaar, dus in de winkel met de smartphone in de hand vergelijkend warenonderzoek gedaan. Natuurlijk, de BOSE SoundLink (€ 298) klonk zoals te verwachten als muziek in m'n oren, maar de UE Boombox (€ 149) was een complete verrassing, zeker gezien de prijs, de simpele maar zeer doeltreffende bediening en het uitstekende volle geluid ook bij hoog volume. Door de 'laagste prijsgarantie' van de winkelketen ontving ik ook nog eens € 50 terug.

Van deze aankoop heb ik absoluut geen spijt! Persoonlijk vind ik het design van dit apparaat prachtig: simpel maar doeltreffend, met geen onnodige toeters en bellen. Achter in de tuin een heerlijk geluid en de compacte geluidsinstallatie die eerst in de keuken dienst deed is nu vervangen door de UE Boombox in combinatie met een 'oude' smart phone zodat er (via internet) naar de radio geluisterd kan worden en muziek gestreamed kan worden vanaf het netwerk. Het werkt uitstekend, ziet er goed uit, maar vooral: het klinkt fantastisch, zowel binnen als buiten!

Een volle batterijlading gaat iets minder dan 6 uur mee, maar als dat niet lang genoeg is kan onmiddellijk de meegeleverde adapter aangesloten worden en kan het luisterfeest verder gaan.

Een aanrader met een meer dan uitstekende prijs/kwaliteit verhouding.

Eric_hageman 21-05-2014
Geschreven voor: Logitech UE Boombox zilver

Goede speaker mooi vorm gegeven.
Beetje veel bas standaard maar dat is een kwestie van smaak.
Batterij gaat vrij lang mee.

David Westerik 25-12-2013
Geschreven voor: Logitech UE Boombox zilver

Ik ben al een tijd in het bezit van een andere Bluetooth speaker (Creative D80) en ik begon me steeds meer te storen aan de geluidskwaliteit hoewel de creative aardig presteert in zijn prijsklasse.
Daarop ben ik me gaan oriënteren in winkels. Je kan de show modellen zo koppelen met je telefoon en zo kan je ze probleemloos proberen. Ik heb een Philips geprobeerd, een JBL Charge, een Sony SRS-BTX500 allemaal vond ik ze niet echt super klinken. Van Logitech wist ik dat het midden / top segment vaak uitstekend geluid heeft. Ik kende deze Boombox ook wel van een artikel op internet maar hij lag met 250 EUR buiten mijn budget. Nu zag ik dat hij 100 EUR in prijs was gedaald dus besloot ik deze ook eens te proberen. Ik was meteen verkocht. Fenomenaal geluid. Dit is zoals het moet zijn. Bij de overige merken mis ik telkens een frequentie gebied in de hoge tonen waardoor de midden tonen teveel domineren. Bij deze Boombox krijgen ook de hoge tonen de nodige aandacht. Dat maakt het een genot om naar te luisteren. Zeker nu de prijs een stuk gedaald is maakt het een echte aanrader.
De Boombox is voorzien van een groot handvat waardoor hij makkelijk is mee te dragen en te verplaatsen. De interne accu ( die overigens makkelijk te vervangen is) komt daarbij goed van pas. Het formaat is echter minder geschikt om er heel veel mee rond te dwalen. Ik gebruik hem niet op accu dus over de gebruikerstijd kan ik weinig vertellen.
Het koppelen met een apparaat is kinderlijk eenvoudig en verloopt goed. Het apparaat laat met een led en akkoestische signalen weten wanneer het klaar is om te koppelen en wanneer de koppeling gereed is. Verder is de behuizing erg degelijk. De knoppen voelen goed aan en de box staat stevig. Het design is simpel maar mooi en goed afgewerkt. Een leuke extra functie is dat je meerdere apparaten gelijktijdig kan koppelen zodat er meerdere mensen een muziek kunnen afspelen (om en om een nummer bijvoorveeld.) Wanneer geluidskwaliteit bij jou de boventoon voert bij de keuze van een Bluetooth speaker dan zou ik deze zeker eens proberen.