Denon Cocoon Home zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 13 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Denon Cocoon Home zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

marcel proost 26-12-2015
Geschreven voor: Denon Cocoon Home zwart

Heb het apparaat nu 1,5 jaar. Nog nooit zoveel storing en problemen gehad met een aankoop. Hij heeft zo vaak netwerkstoring dat het gewoon irritant is. Al een maal teruggestuurd naar de leverancier, daarna deed hij het een tijdje beter. KAN DEZE ROMMEL AAN NIEMAND AANBEVELEN.....:-(

fri67nl 10-03-2014
Geschreven voor: Denon Cocoon Home wit

Ik heb zowel de Home als de portable versie aangeschaft. De Home wint het duidelijk op geluidskwaliteit, het geheel klinkt voller en de bas is veel dieper. Installatie van de Home verliep niet vlekkeloos, via de App ging het niet en na een paar uur klungelen via de pc toch voor elkaar gekregen. Bij de portable was dit geen probleem. Ik vind het design mooi; met een adapter kan de iPhone 5 ook opgeladen worden, internetradio is een leuke toevoeging. Ik gebruik daarnaast het meeste de Airplay functie en dat gaat prima. Minder te spreken ben ik over de app, deze werkt vrij traag en komt een beetje oubollig over. Verder vind ik het minder handig, dat een aantal knopjes (o.a. loudness) achterop het voetje zitten. Het design vind ik zelf prachtig en als je een beetje zoekt is de versie met uitschuifbaar dock dus niet de stream voor een zacht prijsje te koop.

F.marell 11-12-2013
Geschreven voor: Denon Cocoon Home wit

Binnen een week mijn tweede cocoon in huis. Hebben beide zelfde probleem. De eerste
starte niet op, de tweede heeft het een paar dagen gedaan, start nu ook niet meer. Resetten helpt niet,
Gebeld met Denon, hadden geen oplossing. Kan ik weer terug met dat ding. Komen beide van mediamarkt. Hadden ze daar een afkeur serie op de kop getikt ?

Leon van Galen 01-10-2013
Geschreven voor: Denon Cocoon Home zwart

Ben op zich tevreden met de Denon cocoon Home, ik loop echter tegen één probleem aan: De muziek die op de micro-sd kaart van mijn Android-telefoon staat kan ik niet streamen naar de Denon cocoon home. Wanneer ik de betreffende Mp3'tjes via de Denon-app selecteer, verschijnt de melding 'kan niet afspelen'. Muziek die op de 'vaste schijf' van mijn telefoon staat kan ik wel streamen alleen heb ik daar veel minder ruimte en kan ik slechts een fractie van mijn muziekbibliotheek kwijt. Is er een manier ook vanaf de micro sdkaart te streamen of is dit technisch niet mogelijk?

Dinkie2 25-09-2013
Geschreven voor: Denon Cocoon Home zwart

Paar weken geleden deze docking aangeschaft, en ik moet zeggen: zeer fraai apparaat! Ik gebruik m voor in de studeerkamer, via mijn iphone (staat al mijn muziek op) stream ik de muziek via airplay naar de Denon Cocoon home edition. Als je geen airplay hebt, kun je ook gemakkelijk via mini-jack de muziek afspelen. Zelf heb ik daar ook een iMac staan, ook daarbij kun je gemakkelijk je hele library streamen naar de Denon Cocoon Home.

En dan het geluid: blij verrast met het geluid, het vult de hele kamer. Meestal zijn dit soort dockings matig qua geluid, maar hier komt echt genoeg herrie uit, en zelfs als je m vol open draait, blijft het geluid helder! Voor nog meer bass druk je de loudness knop aan de achterkant in.

Wat de Cocoon Home echt uniek maakt is de ethernet aansluiting; hiermee kun je via een ethernet kabel, al je muziek die in je netwerk staat (en bijv je nas), direct inlezen en afspelen. Werkt gemakkelijk, aansluiten en het netwerk wordt vrijwel direct herkend. Kan ook gewoon via wifi trouwens! Er zat ook een afstandsbediening bij voor de basic functies, maar die gebruik ik nauwelijks.

Kortom: erg mooi gedesignde docking, met veel extra functies waardoor het net even meer IS dan de standaard.

Haarbal 24-09-2013
Geschreven voor: Denon Cocoon Home zwart

Verschilldende malen heb ik in de winkel gestaan en getwijfeld of ik nu over moest gaan tot de aankoop. Gelukkig heb ik dat niet gedaan en heb ik de cocoon voor een zachter prijsje uiteindelijk online aangeschaft. Hieronder een korte samenvatting van eigenschappen, functies en andere zaken betreffende dit speakerdock.

De eigenschappen waardoor ik de keuze maakte voor dit apparaat zijn de volgende:
- Het dock is geschikt voor verschillende iPhones/iPods/iPads
- Via Airplay kun je tevens met een iPhone 5 of android toestel je muziek spelen
- Is voorzien van een internetradio
- Bekabelde en draadloze internetaansluiting
- Ziet er superstrak uit

De eerst functionaliteiten waren vooral de zaken die mij opvielen, en door het design kreeg ik hem er bij mijn vriendin ook nog doorheen ;).

Tijdens de ingebruikname van het apparaat kwam ik er al snel achter dat je met de app veel functies kunt gebruiken. De app is gemakkelijk te vinden in de google play store en voor apple ging dat net zo simpel.

Via de app kun je gemakkelijk door je bibliotheek bladeren en daar je af te spelen muziek selecteren. Nu had ik de cocoon in eerste instantie bedraad aangesloten op het thuisnetwerk en kwam er zodoende ook achter dat ik toegang had tot de data op mijn NAS, best handig als je ook daarvandaan je muziek kunt spelen.

De app op zich is simpel, alle knoppen zitten op logische plaatsen en je bent er snel aan gewend. RTFM is dus niet echt van toepassing, alles werkt gewoon logisch.

Het geluid van het apparaat verbaasde mij, ondanks dat het een redelijk duur product in aanschaf is, had ik zulk goed geluid niet verwacht. De klanken van de muziek klinken vooral erg vol, je hebt soms wel eens bij wat goedkopere sets dat het geluid dof wordt door de bas, of juist de volledige bass ontbreekt. Dat was bij deze Denon niet het geval. De volle klank deed mij een beetje denken aan de Harman Kardon Go & play. Krachtig geluid en goed ruimtevullend.

Als laatst wil ik wat kwijt over het design. doordat de Denon cocoon home helemaal zwart is met enkele kleine zilveren details heeft hij een zeer luxe uitstraling. Wat dat betreft geef je hem inderdaad snel de prijs van 400-500 euro. Daarnaast is het design dus de reden dat we dit dock wel mochten kopen en ik bijvoorbeeld nooit de Harman Kardon Go & Play heb gekocht. Uiteindelijk heeft de vrouw de broek aan ;).

Conclusie:
Een degelijk en mooi apparaat, dat staat buiten kijf. De functies van de cocoon zijn er behoorlijk veel waardoor je er op verschillende manieren veel plezier van kunt hebben. Een van de fijnste functies (met 45GB aan muziek op de NAS) vind ik dat je er ook toegang mee hebt tot je NAS. Zo kun je een gigantischa database met muziek raadplegen en dat op een snelle, simpele manier.
Geluid van dit apparaat vond ik simpelweg top, je krijgt de welbekende Denon kwaliteit, dus waar voor je geld.

Pro's
Overweldigend veel functies
Draadloos!
Degelijk gebouwd, ziet er niet uit als iets wat snel stuk gaat
Mooi en vol geluid
Vrouwen vinden hem ook mooi :P

Con's
Geen Bluetooth-verbinding
Niet geschikt om de iPhone 5 in te zetten om muziek te spelen en te laden tegelijk. De Airplay verbinding maakt dit echter wel weer goed. Daarnaast is het sowieso prettig om niet elke keer vanaf de bank te hoeven komen.

daviddev1990 23-09-2013

INLEIDING
Na de Denon Cocoon Home een keer goed getest te hebben is het nu tijd voor een review. In deze review zal ik de plus- en minpunten beschrijven van deze speakerdock.

Opvallend is het grote verschil in prijzen voor deze speakerdock. Deze varieert op het moment van schrijven tussen de € 239 en € 499. Mocht je dus besluiten om tot aankoop over te gaan, kijk dan goed waar je hem koopt, want straks betaal je meer dan het dubbele en dat is deze speakerdock ook niet waard. Maar ook met € 239 is hij al fors aan de prijs. Er zijn immers ook speakerdocks voor twee tientjes te koop en die voldoen voor de meeste mensen. In deze review zal ik proberen dit prijsverschil te verklaren en aangeven waarom ik heb gekozen voor deze Denon en niet voor een speakersetje van twee tientjes of van bijvoorbeeld Pioneer, Logitech of JBL.

EIGENSCHAPPEN
Om meerdere redenen is mijn keuze gevallen op de Denon Cocoon Home.

De belangrijkste eigenschappen van deze speakerset zijn als volgt:
• Dock voor iPod, iPad of iPhone (tot generatie 4S)
• Draadloos audio afspelen via Airplay (op deze manier dus wel geschikt voor iPhone 5)
• Ingebouwde internetradio
• Internet via ethernet-poort of ingebouwde WiFi
• Display onder dock

HET EERSTE GEBRUIK
Voor gebruik is het verstandig om de Cocoon app van Denon te downloaden. Het is wel mogelijk om zonder deze app muziek af te spelen, maar veel van de andere opties zijn dan niet beschikbaar en dat is natuurlijk zonde. De app is uiteraard gratis en na het installeren kun je gelijk aan de slag.

Zo kun je je muziekbibliotheek raadplegen via de app en de nummers afspelen die je wilt. Ook kun je naar één van de vele duizenden gratis internetradiozenders luister via de speakerset. Als je de Cocoon aansluit op je thuisnetwerk (bedraad of via WiFi), dan kun je ook nog je PC of NAS doorzoeken op muziek en deze afspelen. Daarnaast kun je de Cocoon als wekker gebruiken.

Wat mij opviel is dat alles heel intuïtief werkt. Dat is een groot pluspunt van deze Denon Cocoon Home. Ik houd er niet van om een hele gebruiksaanwijzing door te lezen. Alles moet gewoon gelijk werken en werken op een logische manier. Dat is hier het geval.

VORMGEVING
Er is duidelijk aandacht besteed aan de vormgeving. De Cocoon doet erg denken aan een ongepelde pinda, maar dan in pianozwart met enkele zilvere accenten. Dit maakt hem erg mooi en zorgt dat hij er luxe uitziet. Verder voelt hij erg stevig en degelijk aan. In de bol uitlopende uiteinden zitten twee 40 millimeter tweeters en twee 100 millimeter woofers. In het midden zit op het dockingstation een OLED display. Dit OLED display laat de tijd zien of het nummer dat wordt afgespeeld. Daarnaast toont het de sterkte van het WiFi-signaal en hoe vol de batterij is. Het dockingstation komt naar buiten zodra je op de knop aan de voorkant drukt. Aan de voorkant is de Cocoon verder voorzien van een stevig metalen gaas.

De Cocoon Home heeft een gewicht van 5,4 kg is daarom ook vrij zwaar. Daarnaast is hij met zijn afmetingen van 451 x 236 x 170 mm (L x B x H) ook niet heel gemakkelijk mee te nemen.

Op de bovenkant zitten diverse aanraaktoetsen waarmee de muziek op play of pause gezet werden en waarmee bijvoorbeeld het volume geregeld kan worden.

Daarnaast wordt er een simpele afstandsbediening meegeleverd waarmee ongeveer hetzelfde gedaan kan worden.

GELUID
Dan komen we nu bij het belangrijkste; het geluid. Van een speakerset in deze prijsklasse mag je heel wat verwachten. Denon maakt deze verwachtingen grotendeels waar. Wat functionaliteit betreft heeft de Cocoon eigenlijk alles wat je zou verwachten. Op het gebied van geluid is dit iets minder. Het is een uitstekende speakerset, dat zeker. Op de meeste tonen klinkt het geluid vol en zuiver.

Maar de echte audiofiel zal toch wel wat op- en aanmerkingen hebben op het geluid. Vooral de diepe bas klinkt soms erg eendimensionaal. Soms ligt dit ook gewoon aan het nummer, want waar het ene nummer matig klinkt met deze speakerset klinkt het andere nummer weer vol en goed. Waarschijnlijk ligt het dus ook aan de opname.

CONCLUSIE
De Denon Cocoon Home is zeker het overwegen waard. Is het niet alleen vanwege zijn uiterlijk, dan is het wel vanwege zijn vele functionaliteiten. Het is daarmee echt een product wat je van Denon zou verwachten. De Cocoon Home speelt bijna alle bestandsformaten zowel draadloos via Airplay of via het dockingstation moeiteloos af. Daarnaast beschikt hij ook nog over vele mogelijkheden om niet alleen de muziek van je smartphone af te spelen, maar ook de muziek van je tablet of laptop. Dit doe je door de speakerdock draadloos te connecten met je router, of bedraad via de meegeleverde netwerkkabel. Helaas beschikt de Denon Cocoon Home niet over bluetooth.

De geluidskwaliteit is erg goed. De meeste klanken klinken vol en zuiver. Iets wat je niet zou verwachten uit een betrekkelijk klein speakersetje. Zoek je daarentegen een speakerset met hifi-aspiraties dan kun je wellicht toch beter nog even verder kijken. Vooral met diepe bastonen heeft de Cocoon Home soms wat moeite.

PLUSPUNTEN
+ Vele functionaliteiten
+ Draadloos muziek streamen
+ Luxe en mooie vormgeving
+ Stevig en duurzaam
+ Goed geluid

MINPUNTEN
- Diepe bastonen klinken eendimensionaal
- Beschikt helaas niet over bluetooth
- Heeft alleen een 30-pins connector, dus daarmee niet geschikt voor de iPhone 5, 5s of 5c en ook niet voor Android smartphones. Het is wel mogelijk om draadloos met deze telefoons verbinding te maken met de Cocoon Home.

hansie1990 21-09-2013
Geschreven voor: Denon Cocoon Home zwart

Het geluid is fenomenaal voor zo'n relatief klein apparaat, mijn surround system is er niets bij. Het is mooi vormgegeven en past in bijna alle kamers.

Het meest ideale is de airplay functie van Apple. Met mijn iPhone is het mogelijk om muziek te streamen via mijn wifi en ik hoef dus niet altijd mijn iPhone op het dock van de Cocoon te zetten. Het opzetten van de wifi was even goed de gebruiksaanwijzing volgen, maar was binnen een paar minuten klaar om te gebruiken. Heb je geen apple product of heb je een windows pc? dan kun je goed uit de voeten met Airfoil, een goede windows vervanger voor apple airplay.

Hij staat bij mij elke dag aan, al is het de radio functie. De radio functie is heel handing te gebruiken via de app van denon die je de Cocoon laat gebruiken vanaf alle smart devices, zoals android tablet of iphone.

Zeer blij met deze stap vooruit

snarfje1 05-09-2013
Geschreven voor: Denon Cocoon Home zwart

Degelijk product met wel wat kleine probleempjes. Werkt wel geweldig met I-pad en I-Phone. Airplay met I-Mac is wat omslachtiger. Als hiervoor kiest heb je geen Wi-Fi, tenminste is mij nog niet gelukt. Bij deze Cocoon was firmware updat niet mogelijk terwijl hij het wel aangaf. Tijdens het updaten liep hij steeds vast. Na diverse telefoontjes naar Denon, service punt en winkelier geen steek verder gekomen. Terug sturen was het devies. Echter niet voor een gat te vangen verder gezocht en via Denon Belgie bestand mbt update gemaild gekregen wat niet mogelijk was via nederland????? Vanuit fabrieksinstellingen naar het ip adres in het netwerk gegaan en update uitgevoerd direct in het apparaat. Daarna alles ok. al met al een halve dag mee bezig geweest. degelijk apparaat met geweldig geluid en redelijk flinke bas. Airplay werkt goed. Nog niet alles uitgezocht maar we hebben nog tijd. Indien gewenst kan ik het bestand verzorgen voor diegene die het probleem ook heeft. Komt helaas vaker voor. Maar was een koopje voor 195 euro bij correct in Rotterdam.

siemo 11-09-2013

beste snarfje1,

ik wil graag het bestand van je hebben. Ik wil ook de firmware upgraden.

Alvast bedankt.

mail is elmour@gmail.com

roboxl 02-11-2013

Hallo,
Zou je voor mij dat bestand ook kunnen verzorgen?
Ik heb namelijk ook problemen met updaten waardoor ik de app niet helemaal kan gebruiken.
Dit is vooral lastig omdat je schijnbaar de voorkeurszenders van internetradio alleen met telefoon kunt veranderen.

slammer 08-07-2017

Is dan wel een oud forum, maar heb je die update nog? Heb hem nu dus 2e hands gekocht maar komt niet op mijn netwerk, dus kan Spotify niet afspelen. Graag je update.

Mvg Sander

keulenl 29-04-2013
Geschreven voor: Denon Cocoon Home zwart

Sinds een aantal dagen de cocoon home in mijn bezit. Ben er super tevreden over, zowel over de geluidskwaliteit als over de functionaliteit. Installeren ging super snel. Ook werkt hij perfect via air play ism Spotify. Eerst een bose protable gehad en dit is qua geluid een stuk minder.

bartbrusse 01-06-2013

Sorry, mag ik vragen of de bose of de cocoon een stuk minder qua geluid was

markder88 30-03-2013
Geschreven voor: Denon Cocoon Home zwart

Deze speaker is ideaal als je thuis bent en je wilt muziek luisteren die op je ipod of iphone staat. Het geluid van deze speaker is verbazingwekkend goed, zowel in de hoge als lage tonen. Prima geluidskwaliteit dus! De mogelijkheden van de speaker voldoen ook aan mijn eisen. Het is mogelijk om een ipod, iphone of ipad aan te sluiten en het streamen van muziek kan ook. De speaker heeft een netwerkaansluiting, maar als je een draadloos netwerk hebt kun je het ook via Wi-Fi verbinden. Daarnaast heb je toegang tot duizenden internetradiostations en kun je muziek afspelen via USB. Ook de vormgeving valt in de smaak. De speaker ziet er modern uit! Ik heb de speaker bijna 3 maanden in bezit, gebruik het meerdere uren per dag en het werkt nog uitstekend.

apkomi 18-03-2013
Geschreven voor: Denon Cocoon Home wit

Was eigenlijk naar het kijken naar de B&W Zeppelin tot ik door een kennis werd geattendeerd op de Denon Cocoon.
Wel moeilijk om een winkel te vinden waar beide beluistert kunnen worden, uiteindelijk in Almere geslaagd.
De keuze gemaakt voor de Denon Cocoon, reden; mooier geluid, Internet radio, CD, perfekte App. en mijn vriendin was mee en die bezweek voor de witte uitvoering.
Kleur maakte mij niet uit, kijken of deze over 3 jaar nog net zo mooi wit is!
Voor duurzaamheid kan ik nog geen cijfer geven, maar moest anders kon ik geen beoordeling plaatsen.
De winkel waar ik deze kocht gaf 5 jaar garantie, dus zal wel betrouwbaar zijn, Denon is erg bekend en over het algemeen beter dan de gemiddelde andere merken, wij genieten elke dag!