Sitecom WLX-5100 AC750 Wi-Fi Dual-band Range Extender

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sitecom WLX-5100 AC750 Wi-Fi Dual-band Range Extender op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

zoeff50 27-05-2017

Goede repeater voor een zeer redelijke prijs

Twee van deze wifi repeaters in gebruik en zeer tevreden. Sitecom WLR-8200 router in de woonkamer, wifi printer op de zolder/ 2de verdieping en de wifi repeater op de 1ste verdieping. 80-90% signaalsterkte bij de printer. Printen gaat probleemloos.
2de wifi repeater gebruik ik als ik met de laptop/ tablet in de tuin zit. Zonder repeater geen 5GHz signaal en soms te laag 2.4GHz signaal. Repeater in stopcontact dicht bij de tuin en 90-100% signaalsterkte bij 5GHz en 2.4GHz.
Mooi compact glad doosje zonder externe antenne's.
Instellen met de wizard een fluitje van een cent. Even je weg vinden in het instellingenmenu. Wel opletten als je ook andere zaken wilt instellen, je dit doet voordat je de apply/ reboot knop aanklikt. Na reboot kun je niet meer in het instellingenmenu komen, niet anders dan een factory reset te doen.
De repeater neemt standaard de SSID van de router over met de aanvulling _ext. Vind ik niet handig en heb deze _ext weggelaten, waarbij de SSID van de repeater dus gelijk is aan die van de router. PC pikt zo automatisch het sterkste signaal op van de router of repeater.
Sitecom maakt goede produkten tegen heel redelijke prijzen.

Pluspunten

• Prima repeater
  • Compact zonder externe antennes
  • Instelwizard erg simpel
  • Zeer redelijke prijs

Minpunten

• Even je weg vinden in het menu
  • Router SSID met _ext

Jung Sun 23-04-2017

Simpel en goed

met mn netgear router via pc aangesloten, simpel op 2,4 en 5 ghz. Goed signaal ondanks afstand (dus 5 ghz flikkert wel maar geeft wel door). Even afwachten dat ie stabiel blijft maar heb goede hoop. 2,4 is wel uitstekend. Blij en vind de prijs heel goed!

Pluspunten

• Makkelijk aansluiten
  • Geen antennes, compact kastje

roheans 29-08-2016

Doet niet wat hij moet doen

Niet tevreden over deze range extender. De software van de extender werkt al niet lekker, slaat af en toe vast, heeft misschien te maken met Windows 10.
Geïnstalleerd met de wizard en opgehangen op een plek waar je volgens de "blauwe lampjes" een zeer goed signaal ontvangt van je router. Tijdens het gebruik valt echter af en toe de internetverbinding weg, extender blijft dan hangen en krijg je soms zelfs de inlogpagina aangeboden. Ook al meegemaakt dat de extender ongewild was gereset. Misschien werkt deze extender gewoon niet goed met een Cisco epc 3940 modem/router.
Al met al bang voor een hoop ellende en ergernis. Daarom maar teruggebracht naar de winkel.

nicola35 10-06-2015

Ik heb deze Sitecom extender aangeschaft,omdat onze draadloze printer op een heel andere plaats in huis staat, en het bereik van de wifi onvoldoende bleek. Na simpele installatie van deze extender geen problemen meer ondervonden, het draadloze bereik is nu uitstekend, ook voor andere apparaten, zoals smartphone en wifi-laptop. Ik ben er erg tevreden over.

berrywit 30-04-2015

Installatie van het apparaat was geen grote opgave. ondanks de beknopte handleiding had ik vrij snel de juiste verbinding tot stand gebracht. De extender beneden bij de router geïnstalleerd en vervolgens boven op de eerste verdieping en een keer op de zolder geplaatst. Op beide bovenste verdiepingen volgens de LED een goede verbinding maar internet snelheid zat rond de 2 Mbps, terwijl ik beneden naast de router op 28 Mbps zat. Daarnaast zat ik beneden op de router zonder extender op 120 Mbps.
Naslag op internet levert geen nieuwe inzichten op. Ik ga het ws retour zenden

Sitecom Webcare 01-05-2015

Jammer om te horen dat je ervaring met de WLX-5100 niet positief zijn.

Om de snelheid van de extender te verbeteren, kunnen de volgende zaken gecontroleerd worden:
- Signaalsterkte: een extender mag niet te ver van het signaal staan dat het moet verlengen. In het instelmenu van de extender kunt u dit aflezen bij de Site Survey optie. Hier dient de waarde signal hoger te zijn dan 50. Op het apparaat zelf gaan de signaalleds knipperen wanneer
- Verstoringen: het signaal dient niet verstoord te zijn. Of dit het geval is, is vaak wat lastiger te achterhalen. Het kan zeker helpen om eens alle draadloze kanalen van de router langs te gaan.
- Positionering: in het verlengde van verstoringen/signaalsterkte, het is niet te adviseren om de extender direct naast een ander draadloos apparaat te plaatsen dat op de 2.4Ghz of 5Ghz frequentie uitzendt.
- Encryptie: voor draadloze N en AC netwerken heeft de encryptiestandaard WPA2 in combinatie met AES de voorkeur.
- Firmware: helpen bovenstaande tips niet, controleer dan of het beter gaat wanneer de extender van de laatste firmware is voorzien. Die vindt u op onze support website onder de Downloads knop bij uw product.

Lukt het niet, neem dan gerust contact op met onze helpdesk, de contactopties vindt je hier: http://www.sitecomlearningcentre.com/nl/products/wlx-5100v1001/wi-fi-range-extender-dualband-ac750/contact

Vriendelijke groet,
Maarten
Sitecom Webcare

Anoniem 24-01-2015

Wij hebben thuis internet via ziggo. Twee andere wifi extenders / repeaters werkten niet of niet goed. Uiteindelijk via de website van ziggo zelf bij deze extender van Sitecom uitgekomen. En inderdaad, het lijkt nu allemaal goed te werken. Installatie was heel eenvoudig.

baldconsulting 29-12-2014

Na een uitvoerige selectie voor deze extender gekozen. In mijn nieuwe huis was internet niet overal goed bereikbaar. De installatie was voor mij als relatieve leek goed te doen. Het resultaat is verbluffend. De ontvangst is meer dan fantastisch op alle aangesloten apparaten.

MartenDi 22-11-2014

Wij hebben de Sitecom WLX-5100 Wi-Fi range extender Dualband AC750 gekocht, omdat we niet in het gehele huis een krachtig Wi-Fi signaal hadden. Onze UPC modem Technicolor 7200 was niet toereikend genoeg om op 5Ghz de verbinding op de bovenverdieping een krachtig signaal te geven. Vaak moesten we gebruik maken van Wi-Fi Spots van UPC in de omgeving.
Door de aanschaf van deze range extender Dualband AC 750 hebben we nu in heel het huis een krachtig Wi-Fi signaal. Het mooie van deze extender is dat het net als het UPC modem op twee sterktes, namelijk 2,4 Ghz of 5 Ghz ingesteld kan worden. Het is een hele goede extender en zeker een aanbeveling om dit apparaat te kopen.