Sitecom WLX-5000 N600 Wi-Fi Dual-band Range Extender

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sitecom WLX-5000 N600 Wi-Fi Dual-band Range Extender op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,6

Mar 06-04-2017

Wifi extender

Zowel 2,5 als 5 ghz ingesteld. Het was even puzzelen om de 5ghz te vinden via de wizard. Maar uiteindelijk is dat gelukt door het juiste kanaal in te stellen op het modem.
Extender werkt goed en snel.

Denijs 03-05-2016

eindelijk tevreden

Na veel zoeken en div producten gekocht te hebben.
Heb ik gevonden wat ik zocht im de range extender dualband n600 van sitecom.
Nu dus eindelijk tevreden met dit product.
Mijn advies is simpel koop en geniet ook van wifi in je hele huis .

bjorn.liesbeth 20-08-2015

Eerst probeerde ik dit via de wps toets van de router te installeren, maar bleek dat dit niet echt simpel was. Na 3 keer proberen gaf ik het op en keek ik om dit manueel te installeren. Met de handleiding in de hand was dit heel vlug gefikst (lees kwartiertje).
Eenmaal actief zocht ik de verst bereikbare plaats via de lichtjes en eerlijk gezegd heb ik verder bereik dan gedacht. Amai beter kon ik niet hebben, zowel 2.6 als 5 GHz werkt zonder problemen, kan genieten tot in verste hoekje van mijn tuin van een goed WiFi signaal!
Na veel vergelijken en twijfelen, ben ik blij dat ik deze sitecom Range extender gekozen heb.
Een faire prijs voor een goed product naar mijn bescheiden mening...

tomstokkel 17-08-2015

Monteren en via "OSP" knopje direct werken, daarna even de afstand bepalen en klaar.
met de Led indicatie kan je zien wat er gebeurt

ronaldo 09-05-2015

mensen wat een slecht product kopen nee.installatie voor 2.4ghz ging prima maar voor de 5ghz niet te doen .ik zeg niet kopen krijgt u spijt van

Sitecom Webcare 11-05-2015

Jammer om te horen, dat je de WLX-5000 niet goed werkend krijgt met uw 5Ghz netwerk.

Om de verbinding via de extender te verbeteren, kunnen de volgende zaken gecontroleerd worden:
- Signaalsterkte: een extender mag niet te ver van het signaal staan dat het moet verlengen. In het instelmenu van de extender kunt u dit aflezen bij de Site Survey optie. Hier dient de waarde signal hoger te zijn dan 50. Op het apparaat zelf gaan de signaalleds knipperen wanneer
- Verstoringen: het signaal dient niet verstoord te zijn. Of dit het geval is, is vaak wat lastiger te achterhalen. Het kan zeker helpen om eens alle draadloze kanalen van de router langs te gaan.
- Positionering: in het verlengde van verstoringen/signaalsterkte, het is niet te adviseren om de extender direct naast een ander draadloos apparaat te plaatsen dat op de 2.4Ghz of 5Ghz frequentie uitzendt.
- Encryptie: voor draadloze N-netwerken heeft de encryptiestandaard WPA2 in combinatie met AES de voorkeur.
- Firmware: helpen bovenstaande tips niet, controleer dan of het beter gaat wanneer de extender van de laatste firmware is voorzien. Die vindt u op onze support website onder de Downloads knop bij uw product.

Lukt het niet, neem dan gerust contact op met onze helpdesk, de contactopties vindt je hier: http://www.sitecomlearningcentre.com/nl/products/wlx-5000v1001/wi-fi-range-extender-dualband-n600/contact

Vriendelijke groet,
Maarten
Sitecom Webcare

epruyt 22-12-2014

Dit is het allerslechtste toestel dat ik ooit gekocht heb. En ik heb er echt heel veel gekocht.
Het product lijkt simpel, maar als je manueel moet installeren, duiken er allerlei technische problemen op. Zo heb ik net weer eens geprobeerd om het aan de praat te krijgen. Dat heeft me in totaal dik een uur gekost, waarna ik er met twee ipads op ging, en het hele netwerk niet meer werkt.
Ik ben trouwens niet de enige die echt grote problemen met de Sitecom Range Extender N600 heeft. Ook bij mijn schoonzusje ligt het ergens op zolder omdat het niet werkt, of maar heel kortstondig werkt.

Sitecom Webcare 11-05-2015

Jammer om te horen dat je ervaring met de WLX-5000 niet positief zijn.

- Kanalen: voor het 5Ghz signaal is het nodig, dat de router ingesteld staat op een draadloos kanaal dat de extender begrijpt. Voor de 5Ghz verbinding is het te adviseren om daarom het draadloos kanaal op de router vast in te stellen op kanaal 36, 40, 44 of 48. Tevens is het ook voor het 2.4Ghz signaal aan te raden om het kanaal op de router vast te zetten, zodat de verbinding niet verloren raakt bij een automatische wisseling van kanaal.
- Encryptie: voor draadloze N en AC netwerken heeft de encryptiestandaard WPA2 in combinatie met AES de voorkeur.

Vriendelijke groet,
Maarten
Sitecom Webcare

casaros 04-06-2014

Installatie werkt heel simpel. Je moet wel zeker weten dat het signaal van de router naar de extender stabiel is. Als deze wegvalt moet je de verbinding telkens opnieuw instellen.
Als alles goed is ingesteld dan werkt de extender heel goed, het bereik van de router wordt er enorm mee vergroot, en dat is toch de bedoeling.