Akai APW20

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Akai APW20 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,5

kanopiet 29-06-2011
Geschreven voor: Akai APW20

Ziet er mooi uit, maar gebruiksaanwijzing is in zeer slecht nederlands vertaald. ieder jaar weer een uitdaging om alle mogelijkheden onder de knie te krijgen. 1000 (!) voorkeurzenders, wie gebruikt ze. Slecht sw ontvangst. Nu na een jaar, twee keer 3 weken gebruikt, doet de sw het helemaal niet meer. Ik zou zeggen, zeer slecht produkt. Volgend jaar gaat mijn oude philips van 30 jaar oud weer gewoon mee, ondanks de analoge en krakende knoppen. Deze doet het tenminmste.

Arie W. 20-05-2011
Geschreven voor: Akai APW20

Goede ontvanger voor weinig geld. Erg gevoelig met de spriet, ook bij SSB. Hierdoor is het ruisniveau wel iets hoger.
Veel mogelijkheden met de software, meerdere manieren van afstemmen en geheugenbeheer. Bij gebruik van 25 geheugenbanken kun je elke bank een ander uur van de dag geven.
Ingebouwde batterijlader.
Enige minpunt is de afwijking van 1khz over alle banden. Vermoedeijk een ontwerpfout.
Verder zeer tevreden met deze radio.

satellitboy 01-04-2010
Geschreven voor: Akai APW20

Een fraai ogend toestel met een helaas wat tegenvallend audio (via de ingebouwde luidspreker).
De AM ontvangst klinkt licht vervormd, vooral bij fors gemoduleerde zenders onafhankelijk van de stand van het volume. Bij FM is dit veel minder het geval.
Via de lijnuitgang via een externe (goede) PC luidsprekerset (dus niet via de koptel. uitgang!) klinkt het audio echter perfect zonder hoorbare vervorming, ook op AM!
De ontvanger is verder vrij gevoelig, vooral op de kortegolf, wat zich echter manifesteert in een wat onrustige ontvangst (hoog ruisniveau).
De SSB ontvangst is voor een toestelletje uit deze prijsklasse alleszins redelijk, alleen het juist instellen van de frequentie is vanwege het piepkleine regelaartje aan de rechter zijkant erg lastig. Ook is de instelling niet symmetrisch: bij LSB moet de instelling helemaal in de uiterste stand staan voor een goede verstaanbaarheid!
De handleiding is slecht vertaald (ook de Engelse versie!) en is daardoor wat moeizaam om door te lezen, maar door veel met het toestel te 'spelen' wordt de bediening vrij snel duidelijk.
De toetsen reageren lekker snel, iets wat bij soortgelijke ontvangertjes wel eens een probleem is.
Al met al een leuk ontvangertje, maar verwacht er geen wonderen van.

hans19 26-08-2009
Geschreven voor: Akai APW20

Inderdaad een mooi toestel.
Ligt dank zij de rubbercoating goed en slipvast in de hand.
Het geluid had wat beter gekund. Maar ala, alles is prima te verstaan.
Verder van belang voor de ontvangst: Distance/local knop en wide/narrow knop.
En de toets en/of draaituning mogelijkheid ( werkt ook voor geluid)is ideaal evenals de uitstekende verlichting.
Heb het toestel vergeleken met een grundig,philips en siemens wereldontvanger.
Van mindere kwaliteit is mijns inziens geen sprake.Integendeel.Sommige zenders waren op die andere toestellen niet goed te verstaan.
Of ie zuinig omgaat met batterijen weet ik nog niet.
Verder dus zeer tevreden tot nu toe.

Hans

Anoniem 12-06-2009
Geschreven voor: Akai APW20

ik vond hem er mooi uitzien maar hij valt erg tegen, maar voor zo weinig geld is het onmogelijk een topontvanger te maken.alle waar naar z'n prijs.ik heb een sony 7600gr die is twee keer zo duur (199.-) maar tien keer zo goed.ik stuur de akai terug.jammer,want het is een juweel om te zien.