Sony ICF-SW7600GR - Reviews

Kleuren
zilver

Peter 17-12-2012 Product kwartaal in bezit

5,5
Valt erg tegen voor het bedrag dat ik er voor betaald heb.. Erg degelijke radio, maar met veel beperkingen.. Zeer sober display wat enkel de gekozen frequentie aangeeft en bv. niet de signaalsterkte, of er stereo ontvangst is of de toestand van de batterijen.. Heeft slechts 100 geheugenplaatsen verdeeld over 10 banken dus met 40 FM-zenders in de regio zal je steeds moeten switchen tussen de banken.. Heeft geen automatisch zender opslag systeem dus moet je elke zender afzonderlijk in het geheugen zetten.. Wanneer je fijn tuned valt bij elke druk op de knop het geluid weg wat zeer ergelijk is. De antenne bij het model wat ik heb zit zeer los in de vatting waardoor hij zeg maar steeds heen en weer "valt".. De verlichting van het display gaat enkel aan door het bedienen van een afzonderlijke knop, dus niet automatisch als je radio bediend en is ook niet continu aan te zetten.. Op AM-ontvangst heeft hij veel last van overload waardoor je(bij automatisch tunen)verplicht bent te werken met de ruisonderdrukking die erg lastig in te stellen is maar waarbij je ook veel zwakkere zenders mis loop.. Ook wordt er geen lichtnet-adapter bij geleverd en zit er ook geen ingebouwde lader in voor als je oplaadbare batterijen gebruik.. Geen mooi vol geluid uit de speaker maar meer een wat blikkerig/goedkoop klinkend geluid.. Ook is het ontbreken van een draaiknop om te tunen is een waar gemis..
Al met al heb ik 10x zoveel plezier van mijn goedkopere Tecsun PL-660 of zels van de nog goedkopere Degen DE-1103 wat pas echte aanraders zijn..

peter S22 06-04-2012 Product jaar of meer in bezit

Heb de radio al ruim 5 jaar. Hij heeft op vele plaatsen in de wereld zijn diensten bewezen. redelijke tot goede ontvangst (soms met hulpantenne), kwaliteit doorgaans goed. Alleen het SSB-gebeuren vond ik teleurstellend, maar daar til ik verder niet zo aan.
Veel nuttige mogelijkheden (hou wel de gebruiksaanwijzing bij de hand!) Ruim SW-bereik; ik kon elke zender instellen. Verder uitstekende Sleep- en wekkerfuncties. Houdt het redelijk lang vol op een set batterijen.
Uitstekende radio!!

Anoniem 16-06-2009 Product jaar of meer in bezit

dit kan je een wereldontvanger noemen, robuust en gevoelig. ik heb deze nu vijf jaar en zijn voorganger al 20 jaar, die doet het ook nog steeds.

Ketelbinkie 18-02-2008 Product jaar of meer in bezit

Zeer goede wereldontvanger. Al eerdere ervaringen gehad met goedkopere modellen maar dat bleef vaak behelpen. Zeker als je buiten Europa zit. Deze geeft ook in verre oorden een goede ontvangstkwaliteit zonder al te veel storing. Niet meer het geklooi met de antenne om die goed te richten. Dit model is al jaren in het programma van Sony, weliswaar wat kleine veranderingen maar een tijdloos model. Om toch een minpunt te noemen dan is het dat hij niet zo heel compact is.