Philips AJ7010/12 - Reviews

Type tuner
digitaal
Weklamp
USB-aansluiting

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 25 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

6,9

Snarf46 31-10-2016

Prachtige ontwerp met een absurd slechte en onduidelijke gebruiksaanwijzing in combinatie met mega onhandige geplaatste knoppen.
Elke handeling zoals omstellen naar wintertijd leidt tot eindeloos zoeken en prutsen voro het voor elkaar is. Reken gerust op 1/2-1 uur voor elke kleinigheid.
NIET kopen

Wolfmeister 25-05-2016

Buiten temperatuur sensor te hoge waarde

Bij goede verbinding met de wekker geeft buitentemperatuur sensor altijd 5 graden teveel aan. Reset uitgevoerd. Andere batterijen. Afstand gewijzigd tussen sensor en wekker. Geen verschil.

Robineke 07-11-2015

Handige wekker , maar had beter kunnen zijn.

Voor het instellen nauwkeurig de beschrijving lezen van internet. Meegeleverde documentatie is te summier.
Bedieningsknoppen bovenop hadden iets mogen uitsteken voor een beter tast gevoel in donker.
Temperatuur geeft 4 graden teveel aan.
Verlichting had wel automatisch kunnen wijn met verschil tussen dag en nacht.

Mefra 09-08-2015

Deze wekkerradio voldoet aan de verwachtingen

De tijdaanduiding is goed afleesbaar.
De wekfuncties werken probleemloos.
De instellingen bij begin vragen veel tijd om te begrijpen (ca. 3 uur).
Het display op de externe temp. sensor is niet af te lezen.
Deze sensor lijkt me niet geschikt voor buiten in weer en wind.

Bob10 29-07-2015

onbegrijpelijk ding

Heb de radio gekocht vanwege mooi design en meerdere voorkeurszenders. Maar het apparaat is echt onmogelijk om te bedienen. Dit soort apparaten (gebruik in het donker) moeten zo ontworpen zijn dat het gebruik min of meer intuitief gaat. Hier zitten allerlei rare gadgets op, knoppen aan de achterkant , etc . Als ik een uur in de handleiding studeer kan ik het probleem misschien oplossen, maar dat ga ik dus niet midden in de nacht doen. Heb de wekker maar op zolder opgeborgen, zonde van het geld.

SyJa 13-02-2015

Zeer goed met veel functies

Na eerst de reviews hier te hebben gelezen, toch aangeschaft (ondanks diverse negatieve beoordelingen) En wat ik al vermoede bleek waar te zijn, vele beoordelingen zijn gebaseerd op een foutieve keuze van de koper. Mijn inziens hadden deze mensen beter een simpele 10 euro wekkerradio moeten kopen.Deze Phillips wekker radio heeft vele functies en heeft dus ook iets meer tijd nodig voor je alles weet te vinden. Maar eenmaal bekend met de werking, kost je misschien een uurtje, weet je dat je een top apparaat in huis hebt. De wek tijden zijn makkelijk in te stellen via de knoppen boven op het apparaat, display is goed en door gekozen witte cijfers op zwarte ondergrond rustgevend en niet storend, ik persoonlijk vind de laagste en middelste stand genoeg. het geluid is voor een wekker radio zeer goed voor een radio van deze kwaliteit. De ontvangst is ook redelijk tot goed, ondanks het snoertje als antenne.De vele voorkeurszenders zijn makkelijk als je de radio veel gebruikt, zelf gebruik ik ze niet, de zender waar ik mee gewekt wil worden zoek ik handmatig op. De knoppen op de achterkant zijn (zoals ik eerder vermelde) even wennen, maar als je eenmaal weet waar betreffende knop zit, is de werking hier ook niet te moeilijk van. Je kan de diverse wek geluiden op volume instellen, en je word niet wakker als ineens je wekker begint te schellen, maar het geluid komt langzaam op, voor het hele huis van de wekker wakker is heb jij je alarm al uitgezet of op de snooze knop gedrukt. Deze snooze button is goed te vinden in het midden bovenop het apparaat, de 2de wek tijd is ook erg makkelijk, en het instellen van week/weekend/door de weeks is makkelijk, ikzelf heb er weinig aan omdat ik een cyclus van ploegen van 2 om 2 om 2 heb. Ik heb nog geen echte minpunten gevonden, al zou ik als ik het toestel nu uit zou brengen Wifi een must vinden. Dat het toestel niet radiografisch gestuurd is maakt niks uit, via de backup batterij ben je ondanks stroomstoringen altijd up to date, misschien zelfs beter dan radiografisch want na een stroom onderbreking staat alles meteen weer op tijd, tevens zal je wekker afgaan bij een langdurige stroomuitval, hier zorgt de batterij voor. Enige wat je te doen staat is bij begin zomer/wintertijd even op de daarvoor bestemde knop te drukken en je wekker staat weer op tijd. Ik lees veel problemen met de temperatuur sensor, deze werkt bij mij perfect, de sensor hangt op zeker 3 meter met een muur er tussen en is altijd in verbinding. Volgens mij is de zuiverheid van meters redelijk tot goed, ik merk geen grote verschillen met bijvoorbeeld mijn thermostaat van de verwarming. Ik ben erg tevreden over deze wekkerradio, ondanks dat ik veel functies niet of nauwelijks gebruik. Conclusie, wil je een prachtig ontworpen wekker die echt heel mooi is, met veel extra functies dan is deze PHILIPS AJ7010/12 een must, de prijs mag iets hoger zijn, maar zeker zijn geld waard.

1B369 22-12-2014

Heb deze wekker teruggebracht bij de verkoper binnen daarvoor geldende termijn

Was te gecompliceerd om in te stellen. Bovendien was de inhoud ook niet volledig om bepaalde complexe instellingen te realiseren.
Ogenschijnlijk leek het een wekkerklokje waarvoor het bedoeld is maar allerlei andere mogelijkheden waar de klant niet om gevraagd heeft is de reden dat ik het klokje teruggebracht heb.

cavallo45 07-04-2014

Slechtste aankoop van 2014

Ik wacht al 2 weken op radio verbinding. Klok datun enz. moet ik nu zelf instellen, datum lukt me niet.
blikkerig geluid, gebruik nu me oude weer.

Do500 03-02-2014

Bediening te ingewikkeld

Mooi apparaat, met onbegrijpelijke bediening en teveel functies. Wektijd is alleen in te stellen per week, werkweek of weekend. Met als gevolg dat als je er niet bij nadenkt het alarm automatisch de volgende dag weer afgaat. En de dag erna weer.
Heeft weinig te maken met "sense & simplicity".

JBMEZ 10-01-2014

Mijn miskoop van 2013

Onmogelijke wekkerradio, onhandig in gebruik.
De verlichting is of te hard of te acht.
Het zoeken van zenders moet steeds opnieuw met de handleiding erbij.
De handleiding is onduidelijk. Ik heb gegevens op het scherm zonder dat mij duidelijk is waar het om gaat.
De afstelling voor het slapen kan alleen op 15 minuten of meer en is niet er minuut instelbaar.
De alarmklok per dag afstellen is mij niet gelukt vraag mij af of het kan.
Kortom miskoop.

Frank en Henja 19-07-2013

6,5
Deze tamelijk hoog geprijste klokradio is het net niet, jammer. Smaken verschillen, maar het design is best wel mooi. Het display is lekker groot, perfect voor bijziende mensen die zonder bril dan toch vanuit bed de tijd kunnen lezen. Buitentemperatuursensor is best wel handig. Helaas zijn er een aantal dingen die beter hadden gekund:

1. Het draaiknopje om volume/tijden etc. in te stellen is handig, maar het knopje voelt niet degelijk aan, die gaat net na de garantieperiode waarschijnlijk kapot. Verder moet je het knopje indrukken ter bevestiging van een instelling, vaak verspringt de instelling dan net 1 tik bij het indrukken, zeer frustrerend.

2. De snooze knop is niet duidelijk voelbaar en moeilijk "blind" in te drukken, voor je 't weet zet je gewoon het alarm uit. Waarom niet een knop over de volle breedte? Nog beter een touch sensor over de volle breedte.

3. De temperatuur aanduiding: vooral de binnentemperatuur is waardeloos, het is de binnentemperatuur van de wekker zelf en deze is altijd ca. 1,5 graden warmer dan de omgeving (afhankelijk van de intensiteit, radio aan etc.)

4. Display licht intensiteits instelling: laagste stand is te laag, middelste stand is te hoog. Dit had bij de eerste user tests al gecorrigeerd kunnen worden, slordig. Beter was om deze traploos in te kunnen stellen en dan als voorkeuze stand op te slaan (meerdere voorkeuze standen).

5. Geen zendergestuurde klok (DCF). Dit kost bijna niets en je hebt altijd de juiste tijd. Gemiste kans bij zo'n duur apparaat.

6. Langzaam oplopen volume van de radio: had uitschakelbaar of sneller moeten zijn, het gaat zo langzaam dat je nauwelijks wakker wordt.

7. Geluidskwaliteit: slecht.

Punt 1 en 2 gaven mij de doorslag om 't apparaat weer naar de webshop terug te sturen. Ik blijf mijn 30 jaar oude -nog steeds werkende- Philips klokradio nog maar 'n tijdje gebruiken...

ReneE2013 28-06-2013

Sinds een paar dagen ben ik in het bezit van deze wekker. De vormgeving is mooi en het display is zeer duidelijk.

De bediening is makkelijk, alhoewel de knoppen op de achterkant een iets grotere letter zouden kunnen gebruiken. De tijd en datum zijn al ingesteld in de fabriek, enige wat nog nodig was was het omschakelen naar zomertijd.

Het omzetten van de temperatuur van Farenheit naar Celsius is ietwat omslachtig, dit dien je te doen via de bijgeleverde temperatuur meter en kan niet op de wekker zelf ingesteld worden.

De klacht die bij een aantal reviews staat aangaande het niet kunnen beïnvloeden van het geluid van de radio via het alarm heb ik niet. Bij het instellen van het alarm kan de tijd, de dagen van de week en het volume van het alarm worden ingesteld. Dit volume is de bovengrens, ik heb deze ingesteld op L10. Bij het aangaan van de radio via het alarm begint deze heel zacht, maar stopt met het volume verhogen als L10 (wat een laag volume is) is bereikt.

Al met al zeer tevreden met het mooie uiterlijk en het goede functioneren van deze wekker!

edwardpeter1948 01-07-2013

Was zeer verrast na het lezen van de reactie van ReneE2013.
Het instellen van de bovengrens voor het radio volume bij alarm staat niet in de papieren versie van de gebruiksaanwijzing die ik heb.
Bij alarmtimer instellen gaat het bij mij tot 6. Zoals in de reactie is er geen 7.
Ook op mijn radio is die stand 7 voor het volume instellen niet aanwezig.
Philips heeft dit dus aangepast. Een goede aanpassing, waar ik jammer genoeg niets meer aan heb.

ReneE2013 01-07-2013

@edwardpeter1948: Ik begrijp hier uit dat ik voordeel heb doordat jij (en anderen) in het verleden bij Philips hebben aangegeven dat het vreemd is (netjes gezegd) dat er geen bovengrens aan het volume van het alarm zit.

Nu ze dit hebben aangepast en omdat je de wekker nog geen jaar hebt, zou het Philips sieren om je wekker zonder stap 7 om te wisselen voor de wekker met stap 7. Het is altijd het proberen waard en je kan verwijzen naar de reviews die hier staan.

Succes!

andreb1965 23-06-2013

uistekende klokradio, handing en goede radio ontvangst.

de temperatuur functie werkt binnenhuis, buiten krijgen wij niet werkend. dat is het enige minpuntje.

Lucy 24-04-2013

Mooi maar onhandig in gebruik

Mooie wekker. Steeds weer handleiding nodig voor het instellen. Als de wekker gaat (radio) geen probleem. Echter als ik de wekker uit heb gezet maar niet exact op de juiste plek heb geduwd dan gaat de wekker opnieuw na 8-10 minuten af en gaat dan steeds harder spelen. Onhandig en onduidelijk. Ik heb deze klacht al vaker gelezen.

mwjagt 18-04-2013

Mooi design voor een wekker radio

Ik had eerst de Sound Soother, doch die vertoonden mankementen. Daarom toch voor deze gegaan ondanks de soms kritisch beoordelingen.

Het is een mooie klokradio met zeer veel functies, ook om wakker te worden.

5Freek5 14-03-2013

Goed product

Prima radio, uitstekend geluid. Bediening is even wennen. Display (stappen) dimmer had uitgebreider (automatisch?!) mogen zijn.

george100 11-01-2013
  • Product kwartaal in bezit

Het is een fraai ogende wekkerradio. De klok loopt akelig precies en het display is perfect met de dimstand voor de nacht. De temperatuur meting buiten via de buitenunit loopt zonder problemen en is goed.
De meting van de binnentemperatuur is een ander verhaal en slecht. Deze meting is continue veel te hoog, wel zo'n 4 a 5 graden overdrijft de klok.
Ook de bediening is niet fijn. De knoppen aan de achterkant zijn lastig en de draaiknop aan de zijkant is erg ongevoelig en reageert ooit onvoorspelbaar.

edwardpeter1948 18-12-2012
  • Product jaar of meer in bezit

Het display is goed te dimmen. De knoppen aan de achterzijde zijn niet zo prettig te bedienen.
Als je deze radio als wekker gebruikt icm de radio gaat het geluid erg hard aan. Hierover contact opgenomen met Philips, maar dit is niet te veranderen.

ReneE2013 30-06-2013

Bij het instellen van het alarm kan je - na de tijd en de dagen - ook het maximum volume van het alarm instellen. Staat in de handleiding bij stap 7 van het alarm instellen. Blijkbaar kennen ze bij Philips hun eigen product niet...

Zie pagina 19 van de handleiding: http://download.p4c.philips.com/files/a/aj7010_12/aj7010_12_dfu_nld.pdf

rhee 31-05-2012

mooi maar niet super gebruikersvriendelijk

De gebruiksaanwijzing is hard nodig om de bediening goed te doen en je moet oppassen niet per abuis te draaien aan de hoofdknop.
Wie kan mij obverigens vertellen hoe ik het volume van het standaardalarm kan instellen?
Dus niet die nature sounds.

Kees202 20-05-2012

Dit is een goed product

De klokradio is fraai en heeft veel mogelijkheden. Voor mij zijn er teveel mogelijkheden.
Bijna alle knopjes zitten gelukkig aan de achterzijde en die bovenop zitten zijn aardig gecamoufleerd.
Bij het instellen van tijd e.d. verdraaid de knop aan de zijkant te gemakkelijk zodat je goed op moet letten of de instellingen correct zijn.