Philips AJ7010/12

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 9 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips AJ7010/12 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,9

Frank en Henja 19-07-2013
Geschreven voor: Philips AJ7010/12

Deze tamelijk hoog geprijste klokradio is het net niet, jammer. Smaken verschillen, maar het design is best wel mooi. Het display is lekker groot, perfect voor bijziende mensen die zonder bril dan toch vanuit bed de tijd kunnen lezen. Buitentemperatuursensor is best wel handig. Helaas zijn er een aantal dingen die beter hadden gekund:

1. Het draaiknopje om volume/tijden etc. in te stellen is handig, maar het knopje voelt niet degelijk aan, die gaat net na de garantieperiode waarschijnlijk kapot. Verder moet je het knopje indrukken ter bevestiging van een instelling, vaak verspringt de instelling dan net 1 tik bij het indrukken, zeer frustrerend.

2. De snooze knop is niet duidelijk voelbaar en moeilijk "blind" in te drukken, voor je 't weet zet je gewoon het alarm uit. Waarom niet een knop over de volle breedte? Nog beter een touch sensor over de volle breedte.

3. De temperatuur aanduiding: vooral de binnentemperatuur is waardeloos, het is de binnentemperatuur van de wekker zelf en deze is altijd ca. 1,5 graden warmer dan de omgeving (afhankelijk van de intensiteit, radio aan etc.)

4. Display licht intensiteits instelling: laagste stand is te laag, middelste stand is te hoog. Dit had bij de eerste user tests al gecorrigeerd kunnen worden, slordig. Beter was om deze traploos in te kunnen stellen en dan als voorkeuze stand op te slaan (meerdere voorkeuze standen).

5. Geen zendergestuurde klok (DCF). Dit kost bijna niets en je hebt altijd de juiste tijd. Gemiste kans bij zo'n duur apparaat.

6. Langzaam oplopen volume van de radio: had uitschakelbaar of sneller moeten zijn, het gaat zo langzaam dat je nauwelijks wakker wordt.

7. Geluidskwaliteit: slecht.

Punt 1 en 2 gaven mij de doorslag om 't apparaat weer naar de webshop terug te sturen. Ik blijf mijn 30 jaar oude -nog steeds werkende- Philips klokradio nog maar 'n tijdje gebruiken...

ReneE2013 28-06-2013
Geschreven voor: Philips AJ7010/12

Sinds een paar dagen ben ik in het bezit van deze wekker. De vormgeving is mooi en het display is zeer duidelijk.

De bediening is makkelijk, alhoewel de knoppen op de achterkant een iets grotere letter zouden kunnen gebruiken. De tijd en datum zijn al ingesteld in de fabriek, enige wat nog nodig was was het omschakelen naar zomertijd.

Het omzetten van de temperatuur van Farenheit naar Celsius is ietwat omslachtig, dit dien je te doen via de bijgeleverde temperatuur meter en kan niet op de wekker zelf ingesteld worden.

De klacht die bij een aantal reviews staat aangaande het niet kunnen beïnvloeden van het geluid van de radio via het alarm heb ik niet. Bij het instellen van het alarm kan de tijd, de dagen van de week en het volume van het alarm worden ingesteld. Dit volume is de bovengrens, ik heb deze ingesteld op L10. Bij het aangaan van de radio via het alarm begint deze heel zacht, maar stopt met het volume verhogen als L10 (wat een laag volume is) is bereikt.

Al met al zeer tevreden met het mooie uiterlijk en het goede functioneren van deze wekker!

edwardpeter1948 01-07-2013

Was zeer verrast na het lezen van de reactie van ReneE2013.
Het instellen van de bovengrens voor het radio volume bij alarm staat niet in de papieren versie van de gebruiksaanwijzing die ik heb.
Bij alarmtimer instellen gaat het bij mij tot 6. Zoals in de reactie is er geen 7.
Ook op mijn radio is die stand 7 voor het volume instellen niet aanwezig.
Philips heeft dit dus aangepast. Een goede aanpassing, waar ik jammer genoeg niets meer aan heb.

ReneE2013 01-07-2013

@edwardpeter1948: Ik begrijp hier uit dat ik voordeel heb doordat jij (en anderen) in het verleden bij Philips hebben aangegeven dat het vreemd is (netjes gezegd) dat er geen bovengrens aan het volume van het alarm zit.

Nu ze dit hebben aangepast en omdat je de wekker nog geen jaar hebt, zou het Philips sieren om je wekker zonder stap 7 om te wisselen voor de wekker met stap 7. Het is altijd het proberen waard en je kan verwijzen naar de reviews die hier staan.

Succes!

george100 11-01-2013
Geschreven voor: Philips AJ7010/12

Het is een fraai ogende wekkerradio. De klok loopt akelig precies en het display is perfect met de dimstand voor de nacht. De temperatuur meting buiten via de buitenunit loopt zonder problemen en is goed.
De meting van de binnentemperatuur is een ander verhaal en slecht. Deze meting is continue veel te hoog, wel zo'n 4 a 5 graden overdrijft de klok.
Ook de bediening is niet fijn. De knoppen aan de achterkant zijn lastig en de draaiknop aan de zijkant is erg ongevoelig en reageert ooit onvoorspelbaar.

edwardpeter1948 18-12-2012
Geschreven voor: Philips AJ7010/12

Het display is goed te dimmen. De knoppen aan de achterzijde zijn niet zo prettig te bedienen.
Als je deze radio als wekker gebruikt icm de radio gaat het geluid erg hard aan. Hierover contact opgenomen met Philips, maar dit is niet te veranderen.

ReneE2013 30-06-2013

Bij het instellen van het alarm kan je - na de tijd en de dagen - ook het maximum volume van het alarm instellen. Staat in de handleiding bij stap 7 van het alarm instellen. Blijkbaar kennen ze bij Philips hun eigen product niet...

Zie pagina 19 van de handleiding: http://download.p4c.philips.com/files/a/aj7010_12/aj7010_12_dfu_nld.pdf

kiras 20-02-2012
Geschreven voor: Philips AJ7010/12

tot drie keer toe een nieuwe wekker gekregen maar steeds weer signaal van de buiten sensor kwijt.
philips wist zoals gewoonlijk weer van niets wat dit probleem betreft.
heb mijn geld terug gekregen en een goede wekker gekocht waarvan de sensor wel werkt. [oregon scientific].
u bent gewaarschuwd.

music 01-02-2012
Geschreven voor: Philips AJ7010/12

Spijtig, het ziet er wel een leuke/goede wekkerradio uit… maar,
• De sensor op de kamer naast de slaapkamer gezet (4 meter afstand, 1 muur), bij alle drie de kanalen verliest het toestel het signaal met de wekkerradio. Na het resetten (getest bij de drie kanalen) is na een tijdje het signaal weer weg. Laat staan dat ik de sensor buiten plaats (naar buiten maximaal een afstand van zo'n 8 meter...)
• De verlichting van het display zou beter instelbaar moeten zijn (traploos !), de laagste stand is te donker, de middenstand veel te licht. De hoogste stand is bijna een nachtlampje.
• Bij het alarm hebben de natuurgeluiden een constant geluid, maar bij de radio begint het geluid zachtjes te spelen en langzaam neemt het volume toe. Ik heb nog geen manier gevonden om dit aan te passen. Héél vervelend !
Inderdaad, die van mij gaat ook retour (had voor de aankoop beter hier eerst de reviews gelezen) !

Hans Hudales 21-01-2012
Geschreven voor: Philips AJ7010/12

Een wekkerradio met veel mogelijkheden, goede geluidskwaliteit, prima ontvangst en een mooie vormgeving. De alarmtijden zijn zowel voor- als achteruit snel in te stellen met de draaiknop. de wektijd in weekeinden is apart in te stellen van die van de weekdagen.
Helaas ook wat tegenvallers: Vreemd genoeg staat nergens op de verpakking of in de gebruiksaanwijzing, dat bij het bereiken van de alarmtijd de radio zachtjes begint te spelen en langzaam in volume toeneemt. Helaas is het eindvolume niet in te stellen en als je hem laat spelen, zijn niet alleen je partner, maar het hele huis èn de buren klaarwakker. Dan heb je die tweede wektijd dus ook niet nodig. En als ik hem direct uit moet zetten, kan ik net zo goed een zoemer nemen, dan heeft een radio geen nut. Om over te schakelen naar de radio-modus, moet je op de draaiknop aan de zijkant drukken, maar die had dan beter bovenop kunnen zitten, waar wel de snooze-'knop' zit. De tijd, dat de radio speelt, als de alarmtijd is bereikt, is een half uur en niet instelbaar. De helderheid van het display kent 3 standen, maar de laagste stand is voor mij te zwak en de middelste te sterk. Het signaal van de temperatuursensor werd wel ontvangen, toen hij een verdieping lager stond, maar toen ik hem op dezelfde hoogte buiten ophing, was het over.

Wokschotel 25-01-2012

Bedankt voor de review. Ik ben nog steeds op zoek na mijn mis koop van de Philips AJ3551 maar zo te lezen hebben ze hier ook het oplopende volume zonder limit systeem inzitten.

Zucht zo zonde. Een vaste stand op niveau 2-3 zou al goed zijn. Wel humor om te lezen dat het niet om een productie/ontwerp fout in 1 type wekker maar gewoon stelsel matig meegenomen word in de luxy type wekkers van Philips.

jvtoorn 02-01-2012
Geschreven voor: Philips AJ7010/12

Deze pas gekocht maar wordt retour gestuurd.
De buitenunit voor de buitentemperatuur op alle kanalen geprobeerd maar werkt niet goed (verliest de verbinding).
Zowel de binnen als de buitentemperatuur kloppen niet, zet de buitenunit naast de wekker en dan is het verschil meer dan een graad (naar een dag er naast staan).
Het display is ook niet goed in te stellen.
Als je het instel dat je overdag het display normaal kan lezen dan kan je er tijdens de nacht dus last van hebben (veel licht in je slaapkamer).
Zet je het display een stap minder helder zodat je er tijdens de nacht geen last van heb, dan is het overdag niet af te lezen.
Al met al een wekkerradio met een zeer strak uiterlijk maar de werking van alles is een stuk minder.
Erg jammer want vond hem wel erg mooi, maar ik stuur deze vandaag nog terug.
Je bent gewaarschuwd!
Ik had ergens anders al gelezen over de helderheid van het display maar dacht zal wel mee vallen, dus niet.

Music 01-02-2012

Spijtig, want het ziet er wel een leuke/goede wekkerradio uit…

s855508 26-12-2011
Geschreven voor: Philips AJ7010/12

Jarenlang mijn mobiele telefoon gebruikt omdat ik nooit een goede en mooie wekker kon vinden. Dat is eindelijk verleden tijd. Het belangrijkste pluspunt voor mij is dat de displayverlichting zo in te stellen is dat deze nauwelijks licht geeft en dus niet de hele slaapkamer verlicht. Mooi is ook dat de binnen- en buitentemperatuur op het display staan vermeldt (sensors bijgeleverd) en dat je behalve met de radio ook met andere geluiden gewekt kunt worden. Tot slot vind ik ook het design veel mooier dan de meeste andere wekkers. Kortom, niet de goedkoopste maar voor mij wel de mooiste wekker die ik ooit gehad heb.