Philips AJ3551/12

Bekijk alle Wekkers

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 36 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

7,3

Mavadeja 24-12-2016

Mooi compact radiootje

Mooi compact wekkerradiootje. Bediening is simpel, de cijfers zijn erg duidelijk. Het geluid is mager, maar voldoende voor de functie van wekkerradio. Het enige waar ik me aan erger is de zgn. gentle wake: ik heb nog niet ontdekt hoe je het volume daarvan kunt begrenzen. Als je per ongeluk al in de badkamer staat als de wekker afgaat loeit hij deze hele straat wakker. Verder wel mooi vormgegeven, en doet wat die moet doen.

Pluspunten

• Duidelijke cijfers
  • Leuk vormgeving

Minpunten

• Gentle wake

G SL 12-08-2014

5,5
jammer dar hij nog te koop is heb hem ongveer een jaar en de draai knopjes werken niet meer goed NIET Kopen ga op zoek naar een ander.

Marinus 28-08-2017

Heb de zelfde problemen met de knoppen, voor een euro nog te duur.
Marinus Siekman

rejo 03-11-2013
  • Product maand in bezit

Ik gebruik deze nu meer dan een maand en ben er heel tevreden over. Het enige minpuntje is dat je geen invloed heb op het geluidsniveau van de wekstand. Met de draaiknoppen kan je de tijd naar voren of naar achteren zetten. De snoozetijd is instelbaar.

Korgull 20-08-2013
  • Product kwartaal in bezit

2,5
Uiterlijk en qua gebruiksgemak een redelijke wekker.

Het niet kunnen instellen van het geluidsniveau van de wekker is echter verbijsterend.

We gaan maar weer een nieuwe wekker kopen en dat wordt zeker geen Philips.

wjbons 27-07-2013
  • Product jaar of meer in bezit

het geluidsniveau van het wekken is niet instelbaar.
hij gaat dus loeihard na een minuut. ik heb hiervoor een potmeter van 10ohm tussen de luidspreker aangebracht.

daarnaast is het nu dat wanneer je de tijd wil instellen (bovenste knop naar rechts), het voorkomt dat hij springt van wektijd naar kloktijd zodat je de normale tijd in een keer aanpast??

Princeke 25-06-2017

Prima wekkerradio

De eerste die we kochten kregen we maar moeilijk in gang; nadat we de stroom aansloten kwam er niets te voorschijn op het display en hadden we ook geen radio. Na enkele pogingen was hij plots wel in gang maar na een week viel hij te pas en te onpas zomaar uit. Direct teruggebracht naar de winkel en daar een nieuw gekregen. Deze werkt tot op heden prima! Het enige minpuntje is dat de volumeknop nog met een gewone analoge draaiknop is en de rest allemaal digitaal. Waarom die ene knop ook niet digitaal??? Voor de rest heel makkelijk te bedienen en in te stellen. Prima wekkerradio dus!

Pluspunten

• Makkelijke bediening
  • Groot display

Minpunten

• Volumeregelaar
  • Eerste toestel werkte niet

Fleur 17-01-2017

Gente wake up

Prima uiterlijk. Aan de gentle wake up is niets gentles. Binnen no time staat het loeihard en dat volume is niet in te stellen.

Pluspunten

• uiterlijk

Minpunten

• gentle wake up
  • gebruikersgemak

Peter 21-12-2015

Simpel wat het bedienen betreft. Grote duidelijke display en bij ingeschakelde weker ook meteen de wek tijd zichtbaar . geluid van de zoemer begint zacht maar word steeds luider. Dit is prettig wakker worden. Al met al ben k zeer tevreden over mijn aankoop.

Taco vdh 15-12-2013

geluidsniveau bij het wekken is VAST INGESTELD! wat een waardeloos idee, hoezo sense and simplicity? Misschien de tip van een potmeter ertussen? Geluidskwaliteit is ook erg matig, alsof hij net naast de zender staat. Bediening is makkelijk, design lijkt in het begin aantrekkelijk maar is later toch gewoontjes.

wjbons 14-11-2013
  • Product jaar of meer in bezit

geluidsniveau bij wekker funktie is niet instelbaar! Hij schreeuwt je uiteindelijk dus wakker. (ik heb zelf een potmeter van 10 ohm tussen de luidspreker geplaatst zodat ik het max. niveau kan beperken.

Daarnaast na een jaar heb ik dat de knoppen om de wektijd te wijzigen wijgeren. Draai naar rechts, tijd knippert, en vervolgens stopt deze met knipperen waardoor ik niet de tijd kan aanpassen. ZEER IRRITANT. zit naar een andere te kijken.

Ben6749 04-04-2013
  • Product maand in bezit

Nu al meer dan een maand in bezit.
Hij bevalt zeer goed.
Veel instel mogelijkheden.
Display is heel goed leesbaar en ook instelbaar.
Een aanrader dus.......

Joyxxx 25-07-2012

6,5
Ik had 2 van deze wekkers gekocht en daarvoor €80,- betaald. Even getest, en toen ze bleken te werken de doosjes en bonnetjes weggegooid. Daar heb ik intussen enorme spijt van. Ook ik stoor me, net als vele anderen aan het enorme volume van de wekker, die niet instelbaar is. Wat mij echter nog véél meer stoort is dat de snoozefunctie maar 30 minuten werkt. Ik ben gewend zo'n 40 minuten te snoozen, soms korter, soms langer. Dat kan nu niet meer, ook niet als je een dagje vrij hebt. Ik heb deze wekker pas en me al een paar keer verslapen. Dat kan natuurlijk niet! Ik koop maar weer 2 nieuwe want voor mijn vriend geldt hetzelfde. €80,- weggegooid....

ramon_kieskeurig 09-07-2012

Had ik maar eerst deze reviews gelezen en niet alleen snel op basis van het gemiddelde cijfer 8 dit apparaat van Philips meegenomen.

De easy wake up functie is leuk bedacht, echter opbouw naar volume max in 10 seconden is een enorme ontwerpfout. Vormgeving leesbaarheid of gebruiksgemak, het maakt dan allemaal niet meer uit. Als het volume niet instelbaar is dan is het apparaat nutteloos. Terug naar de winkel dus.

Waterman44 18-05-2012

Na ongeveer 15 jaar werd het tijd voor een nieuwe klokradio. Mijn oude klokradio kon net niet zacht genoeg worden gezet om bij in slaap te vallen (sluimerfunctie). In mijn zoektocht naar een nieuwe klokradio heb ik een aantal criteria waar het apparaat aan moet voldoen: 1. mooi design; 2. goed leesbaar display; 3. volume radio moet vrij zacht kunnen om er mee in slaap te kunnen vallen; 4. redelijk geluidskwaliteit radio; 5. apparaat moet stil zijn (geen bromtoon); 6. display mag niet te veel licht geven. Mede vanwege het mooie design en de dimbaarheid van het display heb ik deze klokradio gekocht. Na een paar dagen in gebruik voldoet het apparaat voor mij alleen aan de punten 1 en 2. Handig is overigens de digitale tuner met 20 voorkeurzenders. De geluidskwaliteit van de radio viel me echter tegen (schel). Het volume van de radio kan net niet zacht genoeg om bij in slaap te vallen. Ondanks een regelbare helderheid van het display zette het display op de laagste stand mijn slaapkamer in een zwak licht. Het verlichte aan/uitknopje van het alarm deed daar nog een schepje bovenop. Daarnaast produceert het apparaat een hinderlijke bromtoon dat door het nachtkastje werd versterkt. Reden voor mij om hem terug te brengen naar de winkel.

Wokschotel 25-01-2012

6,5
De primary functie van een wekker voor mij is om me te weken op gewenst tijdstip. Als dat niet op een normale manier kan dan heb je gefaald als producent van de wekker. Het is werkelijk niet te geloven hoe ontzettend fijn deze wekker is om het compleet te verpesten met het ‘easy wake up’ systeem. Dit houd in dat het geluid van zacht naar hard gaat bij het wekken en niet de door jouw ingestelde volume aanhoud maar gewoon bloedsnel door loopt naar fullblown oorverdovende stand 10+ , hoofdpijn, gescheurde trommelvliezen, verkeerde been uit bed stapt stand. Easy wake up…. Humor?

Jammer want opzicht is het echt de ideale wekker, ik heb hem terug gebracht maar zou hem zo weer opnieuw kopen als ze dit grote gebrek weten op te lossen. Net design, ik heb 3 wektijden nodig in de week en met de grote knoppen is dat ontzettend makkelijk in te stellen en altijd heel makkelijk te controleren toelaat je gewekt gaat worden omdat deze informatie ook altijd weergegeven word itt normale wekkers. Het afstellen op de FM band gaat oo vollautomatisch en daardoro had ik op mijn slaapkamer prima bereik, goed helder signaal met goede boxen voor een wekker.

Jammer dat ze bij Philips zo hebben zitten slapen, het had zo easy kunnen zijn. Misschien lossen ze het op in een volgende versie? Tot die tijd raad ik hem iedereen af.

Hans444 27-01-2012

Ja, dat is echt Philips: mooi design en erg degelijk, maar functioneel is er altijd wel een probleem. Ze zouden een wereld-top-merk kunnen zijn (vergelijkbaar met Appel) als ze niet van die blunders maakten.
Neem de afstandbediening van de PFL-televisies: mooi design, maar ligt in de hand als een glibberig stukkie zeep. En de televisie zelf is een Nobel-prijs waard, maar overschakelen van de ene naar de andere zender duurt eindeloos. Zo kan ik nog wel een paar dingen noemen.

Mr caem0018 13-11-2011

Je zou toch denken dat Philips onderhand moet weten hoe een goede klokradio te ontwerpen.
Toegegeven, ze komen een heel eind in de buurt, een leuk smoeltje, goed lees-en dimbaar display, maar wat is de audio toch van een slechte kwaliteit en hoe lastig is het om op de tast van zender te wisselen.
Maak de behuizing iets dieper, plaats aan beide zijkanten een speakertje, gebruik goed voelbare knopjes aan de bovenkant en je hebt een verdraaid goed concept.

ejwaal2 13-11-2011
  • Product maand in bezit

het leek zo'n gebruiksvriednelijk concept: alarmtijd wordt extra weergegeven, groot display voor brildragers, eenvodige alarmtijdinstelling.
maarrr....wij slapen graag in het (erge) donker en het display geeft wel erg veel licht, zelfs in de laagste stand. en het felgroene alarmknopje is ook niet te onderschatten, en kan helaas niet uit.
en het ergste is: als de radio begint schakelt-ie in een paar stappen binnen 10 seconden naar héél hard (ze noemen dit nota bene 'Gentle Wake'!) niet instelbaar qua volume! da's niet lekker wakker worden! geluid is ook niet echt heel mooi dus nu wakker worden met het piepje en dan evt. de radio zachtjes aanzetten. en een doekje over het ding, geeft echt veel te veel licht (voor ons). wij hebben er spijt van....

Grote Geer 30-10-2011

Prima wekkerradio. Geen hifi kwaliteit, maar dat is ook niet het uitgangspunt van een wekkerradio. Ik las dat sommige reviewers zich stoorde aan het groene led lampje. Het knopje (5 mm doorsnee) om het alarm in- of uit te schakelen zit rechts boven op de wekker. En als het alarm is ingeschakeld, is er een "zacht" groen ringetje om het knopje zichtbaar. Onmogelijk dat dit zeer zachte ringetje van groen led licht verstorend werkt. Tenzij je het niet zinnig vindt, en je hier over in bed gaat piekeren. Dan slaap je niet lekker doordat je piekert over iets wat geen probleem is. Eigenlijk heb je er in een pikdonkere kamer een klein orientatie puntje bij. Vergelijk het maar met een heel ver weg staande ster!

PS: Tevens laat het display een alarmbel symbooltje zien. Het display weergave kleur is okergeel/bruin van kleur - en in 3 stappen te dimmen of te versterken.

mevr van der Heijden 01-10-2011

Mooie en gebruiksvriendelijke wekkerradio, maar niet als je iemand bent die rustig met de radio wil wakker worden! Je kunt alleen gewekt worden met een radio die zacht begint en dan binnen 10 seconde op de maximale stand qua volume staat. Je wordt dan werkelijk je bed uit getetterd! Alle nieuwe philips wekkerradio's hebben dit fantastische 'gently wake' systeem. Echt heel irritant en reden genoeg om hem direct weer terug te brengen naar de winkel. Heb nog op de philips-site gekeken of het niet uit kan, maar dan kan helaas niet.

HZ75 15-06-2012

Helemaal mee eens, wat een herrie om zo gewekt te worden. We hebben de wekker heel snel teruggebracht.

Rene Ruessink 01-09-2011

Hierover staat er na mijn mening al genoeg.
Maar het groene lampje waar veel mensen hier over praten is inderdaad redelijk helder, maar als je een beetje handig bent kan je het ledje wat eronder zit er zo uithalen. Je draait de vier schroeven uit de achterkant en en je kan dan de hele voorkant eraf halen.
In de wekker zie je nog twee schroeven ter hoogte van het groene ledje (lampje).
Als dat los is kan je het printje met het ledje erop eruit halen, soldeer het ledje los en klaar, alles weer in elkaar zetten.
Tijdsduur ongeveer 5-10 min

Ik hoop dat er veel mensen er wat aan hebben, bij mij is het in de slaap kamer lekker donker.

Succes met klussen.