Philips HF3476

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips HF3476 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

pelo 04-12-2010
Geschreven voor: Philips HF3476

Met licht wakker worden is heel aangenaam, maar de volgende keer zou ik hiervoor een ander merk lamp kopen. Technisch werkt is alles goed maar het bedieningsgemak is echt knudde. Er zitten 3 knopjes boven elkaar die je zowel kunt indrukken als draaien. De positie van de knopjes is niet handig gekozen omdat bij indrukken de lamp over nachtkastje begint te schuiven. Verder zitten er te veel functies onder de knopjes. Half slapend en in het donker is het heel lastig om het juiste knopje te vinden. Bij verkeerde knopje begint er vanalles te knipperen op het display. Soms gaat onbedoeld de lamp of de radio aan. Dan moet je de knopje weer in een andere volgorde indrukken om weer terug te keren. Daar heb ik op zo'n moment dus helemaal geen zin in ! Zo'n ding moet toch gewoon rechtoe-rechtaan werken.

joow88 31-07-2010
Geschreven voor: Philips HF3476

Wat ben ik blij met deze uitvinding!
Voorheen gebruikte ik de wekkerfunctie op mijn mobiele telefoon maar sinds een jaar heb ik nu de Wake-Up Light in bezit.

Met normale wekkers word je in één ruk uit je slaap gewekt waardoor ik moeilijk en chagerijnig wakker werd.
De wake-up light doet een half uur voor wektijd het licht aan en wordt daarna steeds feller. Soms wordt ik even wakker als de lamp aan gaat, soms niet. Hangt er vanaf hoe vast en lang ik heb geslapen. Als het tijd is om op te staan krijg je er nog een vogelgeluidje bij (of ander geluid, kan je kiezen), wat steeds harder wordt.
Verder kun je veel naar eigen wensen invullen, zoals dus wekgeluid of radiozender, sterkte van het licht van de klok, sterkte van het weklicht en volume... etc..

Ik merk een heel groot verschil, in de zin dat ik nu veel relaxter wakker wordt dan met een gewone wekker.

Samengevat: ik ben superenthousiast, kan niet meer zonder.
Enige nadeel: toen ik bij een weekendje weg werd gewekt door ECHTE vogels, dacht ik: oh gaat mn wekker nu al?

Een aanrader voor mensen die net als ik, totaal geen ochtendmens zijn.

Don Julian 16-08-2009
Geschreven voor: Philips HF3476

Tja, ik zal er ook maar aan geloven... het is nou eenmaal kwaliteit en functionaliteit voor je geld. Het kost wat (veel zelfs) maar dan heb je ook wat zullen we maar zeggen. Andere merken halen het niet, andere types ook niet. Dan nu maar de voordelen: wakker worden zonder dat je partner wakker wordt, degelijk en mooi design, heerlijke snooze functie, makkelijk alles in te stellen, perfecte radio ontvangst, lezen zonder dat je partner er last van heeft, dimstanden, niveauregelingen, diverse geluiden waaronder een gong, vogels, enz.
Duidelijk en veel licht (het valt best wel mee met het witte licht; zelf vindt ik het een aangenaam licht. Het product heeft mijn inziens geen nadelen met uitzondering van de te hoge prijs. Neem trouwens de zwarte variant; ik weet niet of de zilvere variant exact dezelfde is maar het schijnt van niet. Deze is in elk geval zeker zonder problemen.

side 07-02-2009
Geschreven voor: Philips HF3476

Wel een bijzondere ervaring om zo wakker te worden, zeker in het begin. De eerste seconden had ik echt de indruk van een zonnige dag; pas toen mijn hersens gingen werken bedacht ik: o nee, het is geen zon maar mijn nieuwe wekker.
Het licht begint heel zacht een half uur voor de wektijd. Het wordt prettig wakker, maar een nadeel is dat ik de ene keer al wakker wordt als het licht in de zwakste stand staat, en de andere keer pas wakker wordt door het geluid, dus op de ingestelde wektijd.
Erg positief vind ik de instelbare display-helderheid.

skaljee 18-12-2008
Geschreven voor: Philips HF3476

Ik heb de vorige (luxe) versie en vond dat deze wel wat verbeteringen kon gebruiken. Omdat Philips de mogelijkheid geeft om de wekker gedurende een maand te testen (niet goed, geld terug), heb ik de nieuwe versie aangeschaft.
Absoluut een vooruitgang qua vormgeving t.o.v. de vorige versie, vele malen praktischer om de wekker in te stellen (niet helemaal de klok rond moeten zoals bij de vorige), makkelijker aanzetten, prima wekgeluiden. Alleen... het licht. Inderdaad, erg persoonlijk en na het lezen van wat minder positieve reacties, was ik in de veronderstelling dat het wel mee zou vallen met de kilheid van het licht. Maar helaas, niets is minder waar. Het is inderdaad kil en koud. De vorige versie geeft warm licht en daarmee ook sfeer in de slaapkamer. Mijn enthousiasme is getemperd, ik denk dat 'ie de maand niet eens gaat halen.

Corinne Huysman 31-10-2008
Geschreven voor: Philips HF3476

Sinds een paar weken ben ik de trotse eigenaar van de Philips Wake-up light HF3476.

Super om zo wakker te worden. Zelfs mijn man kan zijn bed uit omdat we ontwaken ipv wakker schrikken.

Alle negatieve reviews heb ik totaal niet kunnen constateren in dit type. Geen bijgeluiden of wat dan ook. Hij heeft een mooie vormgeving en werkt perfect. Zonder enige handleiding kon ik hem zo instellen.

Het enige minpuntje is natuurlijk dat de lamp niet vervangen kan worden. Maar hij zou minimaal 7 jaar mee moeten kunnen gaan dus als we zo prettig 7 jaar lang wakker kunnen worden waar praten we dan nog over.