Medisana WL 450

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Medisana WL 450 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,5

Peter van Geelkerken 29-12-2016

Absoluut geen aanrader

Geschreven voor: Medisana WL 450

Het is niet duidelijk hoe je een alarm moet instellen. Dit hoort intuïtief te gaan en niet via het doorvorsen van een handleiding. Als je de toetsen wil indrukken dan druk je de wekker weg dus je moet dit plastic aanvoelende gevaarte ook nog eens in je handen houden.

Minpunten

• Te ingewikkeld
  • Voelt plastic aan
  • Verlichting te sterk
  • Moeilijk in te drukken knoppen

Ibrin 15-05-2013
Geschreven voor: Medisana WL 450

Deze lichtwekker heb ik nu al ruim een half jaar in bezit. Hiervoor was ik in het bezit van een (tweedehands) Philips lichtwekker.

Wat ik vooral erg prettig vind aan deze lichtwekker is dat er veel soorten geluid op zitten en er dus eigenlijk altijd wel iets tussen zit wat prettig is om wakker te worden. Ook is het mogelijk met radio wakker te worden.
Het geluid begint vrij rustig en wordt daarna harder, wat ik erg prettig vind. Evenals het licht zelf.

Er zitten verschillende kleuren licht op, maar het is alleen mogelijk met wit licht wakker te worden. De andere kleuren vind ik overigens wel heel prettig wanneer ik 's avonds een dvd aan het kijken ben op mijn laptop. Dan hoef ik niet direct fel licht, maar het is wel fijn om iets van licht aan te hebben, aangezien dat prettiger kijkt.

Wat ik erg jammer vind is dat wanneer je het (witte) licht aan zet, buiten de wekker om, dus gewoon om te lezen of dergelijke, het niet mogelijk is om deze te dimmen of in te stellen op sterkte. Bij mijn vorige lichtwekker kon dit wel en dit mis ik wel.

Prettig is wel dat de snooze maar 5 minuten is. 9 minuten vind ik altijd erg lang omdat ik dan ook weer in slaap val (en opnieuw wakker moet worden) en dit is meer om even tijd te rekken. Werkt ook prima, alleen jammer dat het licht weer uit gaat wanneer je op snooze drukt. Ik heb liever dat het licht blijft branden.

Omdat mijn lichtwekker iets hoger staat dan de hoogte waarop ik lig, is de klok erg slecht te lezen. HIerdoor moet ik eigenlijk altijd echt overeind om te zien hoe laat het is. Wanneer ik overdag op mijn wekker kijk hoe laat het is, is het prima te lezen. Dit vind ik dus wel een nadeel.

Al met al een goede lichtwekker, maar wat mij betreft mist deze toch nog wel een aantal opties. Ik zou deze wekker niet weer opnieuw aanschaffen, maar hij is goed genoeg om niet direct uit het raam te gooien en een nieuwe te kopen.

moontje_1 29-12-2012
Geschreven voor: Medisana WL 450

ik was negatief verrast over de felheid van de led verlichting, alsof ik een tl buis naast mijn bed had staan!Zelfs bij de minst felle stand bleef het licht koud, snel weer ingewisseld. Nu toch een philips wake up light gekocht en daar is het licht veel zachter van kleur, ik werd er helemaal vrolijk van:)

GrowMyHair 24-10-2012
Geschreven voor: Medisana WL 450

Mijn ervaringen met deze lichtwekker zijn enigszins gemengd. Hij werkt wel, elke ochtend een half uur voordat hij afgaat begint de lamp te schijnen en hiermee wordt je rustig wakker. Ook is de geluidskwaliteit van de radio prima.

Echter, hij heeft ook een aantal nadelen t.o.v. veel andere wekkers:
1) Als je gewekt moet worden gaat na een half uur het licht en alarm uit. Als je dan nog niet helemaal wakker bent, dut je dus weer in en slaap je door de wekker heen.
2) Hij heeft geen irritant geluid, waarmee je gegarandeerd wakker wordt.
3) Hij heeft geen sleep functie, waarmee je voordat je gaat slapen nog even radio zou kunnen luisteren.
4) De knopjes zijn niet handig om te bedienen. Je moet de wekker vasthouden om ze in te kunnen drukken.
5) Als de lamp aangaat om je wakker te maken gaat, kun je het display niet meer fatsoenlijk aflezen vanwege het tegenlicht. Het display zelf geeft natuurlijk een redelijk gedimd licht en dit wordt niet aangepast als de lamp aangaat.
6) De kwaliteit van het display is sowieso ondermaats, zeker voor zo'n dure wekker. Er is heel veel achtergrondlicht. (Zie verschil tussen deze twee andere wekkers: http://ecx.images-amazon.com/images/I/41dmHK67ooL._SL500_AA300_.jpg en http://ak.buy.com/PI/0/500/228400114.jpg ter illustratie)
7) Er kan geen batterij in. Als de stroom uitvalt, gaat de huidige tijd dus verloren en moet de wekker opnieuw ingesteld worden. Gebeurt dit 's nachts, dan wordt je dus niet op de juiste tijd wakker gemaakt 's ochtends.

thijs1012 08-02-2014

Deze review slaat nergens op.
1) je word makkelijk wakker van de wekker, het licht kun je op felheid instellen, dus als je moeilijk wakker word doe je felheid het hoogst en het geluid ook. Je hebt dus niet meer tijd dan een half uur nodig om wakker te worden.

2) Het nut van een lichtwekker is dat hij geen irritant geluid heeft, zodat je rustig wakker word. Hij is GEMAAKT OM GEEN IRRITANT GELUID TE HEBBEN.

4) De knopjes werken prima.

5) de display is goed af te lezen, zelfs als de lamp zelf op zijn hoogst schijnt.

6) deze wekker is veel goedkoper dan die wekkers, dus de display mag wel iets minder goed zijn. Overigens is de display nog steeds prima.

7) Het handige is dat er geen batterij in hoeft, er zijn veel mensen die het vervelend vinden om steeds batterijen te gebruiken. En ik weet niet hoe het bij jou is, maar bij mij gaat de stroom 's nachts niet opeens uit.

Oftewel niet naar luisteren, dit is een super wekker die ook nog eens weinig kost.

AhoooohA 24-03-2015

1) Ik vind het maximum van half uur ook een onhandige & ONPRAKTISCHe BEPERKING.

Oftewel, thijs1012 ( van/in de reactie ) :

Niet alleen van jouw / 1 perspectief reageren, jonguh !

7) Ooit begrepen dat er HEEL VEEL wekkers zijn met zowel adapter voor de stroom voor de reguliere werking EN batterijen voor wanneer de stroom uitvalt zodat het dan toch blijft werken ?!

rolfjansen2 01-10-2012
Geschreven voor: Medisana WL 450

Ik heb sinds een paar dagen deze lichtwekker in mijn bezit. Hiervoor had een een gewone Philips klokradio. Op zich niets mis mee waar ik schrok vaak wakker van de radio waardoor ik niet uitgerust wakker werd. Met deze lichtwekker is dat verleden tijd!

Gebruik:

De wekker heeft 2 alarmen die je heel gemakkelijk kunt instellen. Je kunt daarbij aangeven of je wakker wilt worden met een standaard geluid (vogels, de zee, haardvuur enz.), de radio waarbij je de zender kan programmeren of geen geluid maar alleen licht. Ook is het mogelijk de de lamp minder fel, feller of juist uit te zetten. Je kan hem dus programmeren zoals jij dat wilt.
Een ander groot voordeel is dat de wekker een half uur voor de ingestelde tijd afgaat waarna het licht steeds feller wordt waardoor je geleidelijk wakker wordt. Wanneer de ingestelde tijd is bereikt gaat de radio of een door jouw gekozen geluid af.

Geluid:

Je kan de wekker ook gebruiken als gewone radio waarbij er aardig goed geluid uit komt. Daarnaast kan er een MP3 speler of mobiele telefoon worden aangesloten i.v.m. een 3,5 mm audio kabel.

Lamp:

Ook heeft de wekker de mogelijkheid om als lamp te dienen. Bijvoorbeeld als nachtlamp of als een leeslamp. Hierbij kun je nog kiezen uit verschillende kleuren zoals blauw, geel of groen maar ook als afwisseling tussen de verschillende kleuren.

Display:

Het laatste wat ik een groot pluspunt is is het feit dat je het display minder fel kan zetten of zelfs helemaal uit!

Conclusie:

Ben jij om zoek naar een wekker waarmee je heerlijk uitgerust wakker kunt worden en die je heel gemakkelijk kan instellen, dan is dit de ideale wekker voor je!

Daviddev1990 14-09-2012
Geschreven voor: Medisana WL 450

Sinds enkele weken heb ik de Medisana WL 450 in mijn bezit. Lichtwekkers bestaan al wat langer, dus hiervoor had ik een lichtwekker van Philips. Echter, al na 2 jaar ging de spaarlamp in deze lichtwekker kapot en kon ik deze niet meer gebruiken. Erg vervelend, want deze lamp is niet te vervangen en volgens de Philips klantenservice moest ik dan een nieuwe lichtwekker kopen.

Ik heb een nieuwe lichtwekker gekocht zoals de Philips klantenservice aangaf, maar niet weer van Philips, maar deze keer van Medisana. Ik heb al een aantal goede ervaringen met Medisana (o.a. bloeddrukmeter en weegschaal) en ook op internet wordt deze lichtwekker regelmatig aangeraden. De lichtwekker van Medisana is bovendien ook nog goedkoper dan die van Philips.

Mijn algehele ervaring met lichtwekkers is positief. Zowel bij die van Philips als bij die van Medisana sta ik een stuk uitgeruster op doordat het licht langzaam wordt opgebouwd. In plaats van een irritante wekker word ik nu meer wakker van het licht (en dat is een stuk prettiger!). Het licht begint 30 minuten voor de ingestelde tijd te branden. Op de ingestelde tijd brandt het licht op de volle sterkte en begint de wekker ook geluid te maken. Je kunt kiezen uit één van de acht geluiden zoals bijvoorbeeld vogeltjes, krekels en regen. Daarnaast kun je ook kiezen voor de radio. Persoonlijk vind ik dat veel fijner. Stel je de wekker bijvoorbeeld in om 7.00 uur ’s ochtends, dan kun je gelijk het nieuws beluisteren zonder dat je hiervoor eerst zelf de radio aan moet zetten. De kwaliteit van de radio verbaasde mij ook. Ik had een blikkerig geluid verwacht, maar dit is helemaal niet zo. Uiteraard is het geen Bose of Bang&Olufsen, maar het geluid is veel beter dan je zou verwachten.

In tegenstelling tot de lichtwekker van Philips bevat de lichtwekker van Medisana 67 ledlampjes. Ledlampjes staan er om bekend dat ze langer meegaan dan een spaarlamp. Een ledlampje gaat ongeveer 6.000 branduren mee. De ledlampjes zijn niet te vervangen, maar ik verwacht dat dit geen probleem zal zijn gezien de lange levensduur. Je kunt de lichtsterkte van de ledlampjes zelf bepalen. Ze kunnen tot 250lux ingesteld worden, maar het is even proberen wat je zelf het prettigste vindt. Je kunt stand 0 tot 20 gebruiken en ik heb ‘m zelf op stand 8 staan. Bij stand 20 werd ik al ruim voor de ingestelde tijd wakker. Dit is natuurlijk ook afhankelijk van hoe donker je kamer is en vooral ook hoe dichtbij de lichtwekker staat. Bij mij staat hij dichtbij mijn bed en heb ik dus minder licht nodig.

Een ander groot voordeel van deze lichtwekker is de mogelijkheid om gebruik te maken van één van de zeven “Wellnesskleuren”. Dit houdt in dat je de lamp bijvoorbeeld blauw licht kan laten geven of paars licht, precies wat op dat moment bij je past. Dit heeft de Philips lichtwekker niet. Ook kun je een snoozefunctie instellen en heeft de wekker een MP3-aansluiting.

Het display van de Medisana lichtwekker vind ik erg goed. De tijd is, ook overdag, goed af te lezen. Bij mijn vorige lichtwekker was dit een probleem.
Met de klantenservice van Medisana heb ik nog nooit contact gehad, hier kan ik dus niet mijn eigen ervaring geven. Aan de andere kant geeft dit wel aan dat de producten van goede kwaliteit zijn en dat je de klantenservice dus niet nodig hebt. Van kennissen die wel van de klantenservice gebruik hebben gemaakt heb ik begrepen dat je snel geholpen wordt en dat er echt gezocht wordt naar een oplossing van het probleem.

Zijn er dan echt geen nadelen? Jawel, uiteraard heeft elk product zijn minpunten. Het design van deze Medisana lichtwekker vind ik minder mooi dan die van Philips. Maar dit kan natuurlijk ook een kwestie van smaak zijn. Daarnaast zijn lichtwekkers natuurlijk een stuk duurder dan gewone wekkers. Je moet er zelf voor kiezen of je die meerprijs er voor over hebt. Ik in ieder geval wel. Vooral in de winter, met de korte en donkere dagen, is het heel fijn om door het licht van de wekker gewekt te worden. Bovendien kun je de wekker ook als leeslampje gebruiken. Ik zou deze lichtwekker dus zeker aanraden!

Alvast veel plezier met je aankoop!

rolfjansen 16-09-2012

Is het mogelijk om wakker te worden met licht en de radio en dat de radio dan een vast volume heeft? Heb nu namelijk een wekker van Philips die van heel zacht naar heel hard gaat zodat het hele huis wakker word als je hem niet binnen 10 seconden uitzet?

Alvast bedankt!

Ibrin 02-10-2012

Ik lees veel over de verschillende kleuren, maar klopt het dat er ook gewoon 'wit licht' op de wekker zit?

atl0415 14-09-2012
Geschreven voor: Medisana WL 450

De Medisana WL450, het zoveelste wake-up-light? NEE! Want bij dit apparaatje komt nog iets meer kijken.
Qua geluid ben ik tevreden, want naast die 7 natuurlijke geluiden en de Aziatische gong kun je ook gewoon wakker worden met je favoriete radiostation of muziek van je eigen mp3 speler. Een minpunt is wel dat er geen iPod Dock bij zit, dan was het apparaat te gek geweest.
Het display is goed leesbaar en niet met van die vervelend rode cijfers zoals bij de meeste traditionele wekkerradio's.
Het apparaat is zeer gebruiksvriendelijk, gewoon plug and play! Al duurde het wel even voordat ik alles uitgeprobeerd had, maar in mijn ogen is dat alleen maar goed te noemen,
Wat betreft vormgeving is het niet een super bijzondere lamp, maar wel 1 die in bijna elk slaapkamerinterieur past, gewoon een mooi strak lampje.

krugerrand1 13-10-2012

Je kan helemaal niet gewekt worden met je eigen mp3 speler.Zie dit bericht:Ik ben er nog eens goed naar gaan kijken naar aanleiding van je vragen en kom tot de conclusie dat het niet mogelijk is om wakker te worden via de MP3. Het is wel mogelijk om MP3 af te spelen. Positieve is dat je MP3 speler dus niet de hele nacht aan hoeft te staan.

Excuses voor de ontstane onduidelijkheid.

Medisana Product Expert

atl0415 14-10-2012

Even een kleine rectificatie, je kunt dus NIET wakker worden met je eigen mp3! Ik dacht dat dit wel kon, maar had dit nog niet uitgeprobeerd.