Buienradar BR-1800 - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 6 reviews die zijn achtergelaten voor de Buienradar BR-1800 op Kieskeurig.nl.

pietje precies 01-04-2018

dit is een aanrader!!

Geschreven voor: Buienradar BR-1800

het iseen goed producht gekozen voor zonne energie (geen batterijen meer verwisselen op het dak) werkt naar mijn verwachting (super) goede prijs/kwaliteit verhoudig

Pluspunten

• alles in een
  • draadloos
  • mooije binneunit
  • kan ook aangesloten worden op een 5 voltadapter

Nico 30-07-2018

Hoi Pietje,
Gaat het nog steeds goed? Vraagje, heeft het toestel met adaptor een verlicht display?
Ik kan dat nergens achterhalen, wellicht weet jij het.
Groet,
Nico

Rob 19-09-2020

In eerste instantie een prima apparaat, echter....

Geschreven voor: Buienradar BR-1800

Na installatie lijkt dit voor zijn geld een prima apparaat met veel interessante gegevens. vooral de wind, windrichting en regenmeter gegevens zijn vrij nauwkeurig.
Echter de UV en lichtvermogensmeting kloppen niet maar dit kan je wel kalibreren in het kalibratiemenu.
De buiten vochtigheids sensor geeft al gauw problemen, deze werkte na zo'n 18 mnd niet meer.
Daar ik zelf in de elektronika zit heb ik het apparaat open gemaakt, daar toch de garantie al vervallen was.
Dan zie je toch dan men niet veel verstand heeft van elektronika in de buitenlucht...., de temp/vochtigheids sensor zit onbeschermd met groten open sleuven in de buitenlucht, zonder bijv. een gaasje dat je schoon zou moeten kunnen maken.
Alles zal vol spinnen en spinnenwebben, die vochtig waren, waardoor de sensor niet meer goed kon werken.
Alles schoongemaakt, maar het ziet er toch wel uit dat het ontwerp niet lang zal meegaan, teveel open plaatsen voor ongedierte, het gekozen plastic wordt sterk aangetast door de zon....
Als met al, achteraf een matig apparaat.

Pluspunten

• Wind en windrichting meter
  • Regensensor

Minpunten

• vochtigheids, dagintensiteit en UV meter.
  • slecht gekozen kunststof, zon UV schade

Pietje74 23-01-2019

China troep

Geschreven voor: Buienradar BR-1800

Meetwaardes die niet kloppen van buiten unit en binnen unit. Meetwaardes op twee dezelfde displays van de 1800 geven verschillende waardes. Moeilijk in te stellen menu. Wissen van alle gegevens ONMOGELIJK. Bij elke verandering handmatig tijdsinstellingen opnieuw invoeren, want zender gestuurde klok ontbreekt. Service van Hesdo is goed met het SLECHT China troep! Voor mij NOOIT meer een weerstation van Buienradar of Alecto. Het is dezelfde fabrikant!

Minpunten

• gewoon rotzooi
  • verschillende meetwaardes
  • geen zender gestuurde klok
  • gegevens zijn NIET volledig te wissen

C.a de Haas 12-02-2020

Makkelijk te installeren.

Geschreven voor: Buienradar BR-1800

De BR1800 is een prima weerstation. Makkelijk te installeren en in te stellen.
Jammer dat er geen t steun bij zit.

Pluspunten

• installeren
  • instellen
  • duidelijk scherm

Minpunten

• t steun

Frans 10-07-2019

Duidelijke scherm uitlezing

Geschreven voor: Buienradar BR-1800

Werkt goed zoals ik verwacht had. duidelijk en een goed beeldscherm en een duidelijke gebruiksaanwijzing

Pluspunten

• gemakkelijk te installeren
  • Kalibreren ook mogelijk

Henk 13-10-2018

Duidelijk info

Geschreven voor: Buienradar BR-1800

Heb het apparaat een paar maand in mijn bezit , alle belangrijke info wordt duidelijk weergegeven . Als dan naar buiten kijkt weet je excact wat de temperatuur is .Bijzonder goed apparaat aanrader ..