Alecto WS-1800

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 9 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Alecto WS-1800 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,8

Kaptein 01-08-2023

Zeer goed

Geschreven voor: Alecto WS-1800

Heb deze 1800 nu ruim 6 jaar en hij werk nog steeds goed. Alleen verkleurd de buiten unit een klein beetje maar dat geeft totaal niet hij staat toch op het dak. Neem de unit ook mee naar onze boot voor 4 weken in een jaar en daar krijg het af en toe best wel iets te verduren. Prima product.

Pluspunten

• Alleen maar +punten

e*************@g******** 17-04-2023

Buienradar Br1800 niet in te stellen

Geschreven voor: Alecto WS-1800

Al volg je de gebruiksaanwijzing , de tijd is niet in te stellen
Alleen de temperatuur is correct
Hij leid zijn eigen leven.

René 30-01-2023

Leuk idee, maar de kwaliteit is bedroevend.

Geschreven voor: Alecto WS-1800

Heb het weerstation inmiddels in gebruik vanaf 2015.
In die periode is het tweemaal terug geweest voor reparatie binnen de garantieperiode. Temperatuursensor werkte eenmaal niet en de lichtintensiteit sensor eenmaal. Daarbij stopte het apparaat een keer met functioneren. Toen bleek het hele batterijvak geoxideerd te zijn. Zelf herstelt en toen functioneerde dat weer. Inmiddels is de temperatuur sensor weer kapot en ook de windsterkte sensor werkt niet meer naar behoren. Zou ik dit product nog eens kopen. Ik denk het niet omdat er te vaak wat kapot gaat.

Pluspunten

• prijs is redelijk
  • bij aanvang werkt het goed

Minpunten

• zeer veel onderdelen gaan kapot
  • kwaliteit is uitermate slecht

Rob 19-09-2020

In eerste instantie een prima apparaat, echter....

Geschreven voor: Alecto WS-1800

Na installatie lijkt dit voor zijn geld een prima apparaat met veel interessante gegevens. vooral de wind, windrichting en regenmeter gegevens zijn vrij nauwkeurig.
Echter de UV en lichtvermogensmeting kloppen niet maar dit kan je wel kalibreren in het kalibratiemenu.
De buiten vochtigheids sensor geeft al gauw problemen, deze werkte na zo'n 18 mnd niet meer.
Daar ik zelf in de elektronika zit heb ik het apparaat open gemaakt, daar toch de garantie al vervallen was.
Dan zie je toch dan men niet veel verstand heeft van elektronika in de buitenlucht...., de temp/vochtigheids sensor zit onbeschermd met groten open sleuven in de buitenlucht, zonder bijv. een gaasje dat je schoon zou moeten kunnen maken.
Alles zal vol spinnen en spinnenwebben, die vochtig waren, waardoor de sensor niet meer goed kon werken.
Alles schoongemaakt, maar het ziet er toch wel uit dat het ontwerp niet lang zal meegaan, teveel open plaatsen voor ongedierte, het gekozen plastic wordt sterk aangetast door de zon....
Als met al, achteraf een matig apparaat.

Pluspunten

• Wind en windrichting meter
  • Regensensor

Minpunten

• vochtigheids, dagintensiteit en UV meter.
  • slecht gekozen kunststof, zon UV schade

C.a de Haas 12-02-2020

Makkelijk te installeren.

Geschreven voor: Alecto WS-1800

De BR1800 is een prima weerstation. Makkelijk te installeren en in te stellen.
Jammer dat er geen t steun bij zit.

Pluspunten

• installeren
  • instellen
  • duidelijk scherm

Minpunten

• t steun

Frans 10-07-2019

Duidelijke scherm uitlezing

Geschreven voor: Alecto WS-1800

Werkt goed zoals ik verwacht had. duidelijk en een goed beeldscherm en een duidelijke gebruiksaanwijzing

Pluspunten

• gemakkelijk te installeren
  • Kalibreren ook mogelijk

Minpunten

• geen

Pietje74 23-01-2019

China troep

Geschreven voor: Alecto WS-1800

Meetwaardes die niet kloppen van buiten unit en binnen unit. Meetwaardes op twee dezelfde displays van de 1800 geven verschillende waardes. Moeilijk in te stellen menu. Wissen van alle gegevens ONMOGELIJK. Bij elke verandering handmatig tijdsinstellingen opnieuw invoeren, want zender gestuurde klok ontbreekt. Service van Hesdo is goed met het SLECHT China troep! Voor mij NOOIT meer een weerstation van Buienradar of Alecto. Het is dezelfde fabrikant!

Minpunten

• gewoon rotzooi
  • verschillende meetwaardes
  • geen zender gestuurde klok
  • gegevens zijn NIET volledig te wissen

Henk 13-10-2018

Duidelijk info

Geschreven voor: Alecto WS-1800

Heb het apparaat een paar maand in mijn bezit , alle belangrijke info wordt duidelijk weergegeven . Als dan naar buiten kijkt weet je excact wat de temperatuur is .Bijzonder goed apparaat aanrader ..

pietje precies 01-04-2018

dit is een aanrader!!

Geschreven voor: Alecto WS-1800

het iseen goed producht gekozen voor zonne energie (geen batterijen meer verwisselen op het dak) werkt naar mijn verwachting (super) goede prijs/kwaliteit verhoudig

Pluspunten

• alles in een
  • draadloos
  • mooije binneunit
  • kan ook aangesloten worden op een 5 voltadapter

Minpunten

• geen

Nico 30-07-2018

Hoi Pietje,
Gaat het nog steeds goed? Vraagje, heeft het toestel met adaptor een verlicht display?
Ik kan dat nergens achterhalen, wellicht weet jij het.
Groet,
Nico