De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 353 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Alecto WS-4700 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

Ruud 14-03-2016

Degelijk, veel informatie, goede gebruiksaanwijzing

Geschreven voor: Alecto WS-4700

Eerst een WS3100 gekocht. Na 3 keer resetten in 2 weken, deze terug gebracht en de WS4700 gekocht. Werkt uitstekend en heeft een beter bereik. Makkelijk afleesbare ontvanger en geeft veel informatie.
Montage had makkelijk gekund. Er zit een vierkante kunststof pijp bij. Hierdoor is het apparaat niet draaibaar om af te stellen naar het noorden. Opgelost door te verlengen met stuk ronde pijp.
Minpuntje: aanbevolen batterijen niet meegeleverd. Moeilijk verkrijgbaar bij reguliere winkels en dus moeten bestellen via Internet.
Verder een prima apparaat.

wgb51 12-03-2016

Snel en simpel

Geschreven voor: Alecto WS-4700

Ik heb de WS-4700 nu een paar weken in huis en ik ben zeer tevreden met dit weerstation. Het enige min puntje met de nadruk op"-tje" is dat het gemakkelijk was geweest om de pijp diameter voor de mast bij de beschrijving te vermelden. Verder niet teleurgesteld over mijn aankoop, wat betreft de degelijkheid kan ik nog niets vermelden. Dat moet nog blijken.

Felix 11-03-2016

Prachtig toestel

Geschreven voor: Alecto WS-4700

Gemakkelijke installatie. Snelle levering door transporteur. Werkte onmiddellijk bij plaatsen van de batterijen.

WPM 08-03-2016
Geschreven voor: Alecto WS-4700

Mijn inmiddels 3de weerstation is een Alecto WS-4700 geworden, opvallend eenvoudige installatie, duidelijke handleiding en - heel - veel data. Uitstekende prijs-/kwaliteitsverhouding. Aanrader!

Pascales 06-03-2016
Geschreven voor: Alecto WS-4700

Ik wou al lang een weerstation,alles is duidelijk, veel infos te vergelijk met andere weerstation.Kwaliteit/prijs is super!

René 05-03-2016
Geschreven voor: Alecto WS-4700

Ik had al enige jaren een Alecto WS 2900 in gebruik en nu heb ik een Alecto WS 4700 gekocht. Zeer tevreden over het merk Alecto daarom weer een Alecto besteld.

Carlo61 03-03-2016
Geschreven voor: Alecto WS-4700

Deze versie van weerstation biedt meer dan voldoende meetwaarden. Ook de historie is interessant. Tot nu toe is de draadloze koppeling met de buiteneenheid zeer stabiel. Dit liet met mijn vorig weerstation soms te wensen over. Ook de installatie was een makkie !

Herman 01-03-2016
Geschreven voor: Alecto WS-4700

Veel eenvoudiger te installeren en ook meer mogelijkheden dan vorig model. Voor een vrij beperkte prijs heb je een weerstation met vele mogelijkheden.

Marcmoerman 27-02-2016
Geschreven voor: Alecto WS-4700

Heel makkelijk re installeren en heel duidelijk afleesbaar allemaal. Heel blij dat ik dit weerstation heb!

Marita 27-02-2016
Geschreven voor: Alecto WS-4700

Alecto weerstation biedt veel informatie, die goed leesbaar is op de display. Ook erg handig is dat je pér uur de historie kunt aflezen. Gebruiksaanwijzing is heel helder!

Ebru1957 26-02-2016
Geschreven voor: Alecto WS-4700

Wauw, komt daar even een grote doos binnen! Qua volume in elk geval waar voor je geld. En ook voor het apparaat zelf. Binnen 15 minuten gebruiksklaar, inclusief het monteren van een buis met voetplaat op het dak! Sommige lettertjes zijn inderdaad soms erg klein, maar als je de verlichting aandrukt, dan is het best te doen. Wel even de juiste luchtdruk voor jouw woonplaats opvragen bij buienradar.nl !

Mertens Daniel 26-02-2016
Geschreven voor: Alecto WS-4700

Gemakkelijke installatie - zeer goede en duidelijke handleiding - gegevensoverdracht goed zelfs binnenshuis - voor iemand die slecht ziet kleine letters moeilijk leesbaar.

Geert 24-02-2016
Geschreven voor: Alecto WS-4700

Degelijk product met duidelijke handleiding en eenvoudige montage . Minpuntje is wel het klepje met mini schroefje onderaan in het buitenstation welke makkelijk zoek raakt . Op te lossen door het station uit de houder te nemen en zodoende al liggend de batterijtjes te vervangen .

Gerard2723 19-02-2016
Geschreven voor: Alecto WS-4700

Ik heb dit weerstation aangeschaft omdat ik dit een mooi en goed werkend product vind hij is goed afleesbaar en werkt naar behoren.
Hij is makkelijk te bedienen en geeft alles aan wat je zou verwachten van een goed weerstation.

Hessel 17-02-2016
Geschreven voor: Alecto WS-4700

Vervanger van een oud weerstation welke niet meer juiste gegevens doorgaf.

Gemakkelijk aan een buis op hoogte kunnen vast zetten. Alles was hiervoor bijgeleverd.
De ingebouwde waterpas is ideaal alleen niet afleesbaar wanneer je deze op hoogte plaats.
In de vierkante houder kan water blijven staan.

drig 16-02-2016
Geschreven voor: Alecto WS-4700

Sinds enkele weken dit weerstation in huis. Het werkt goed en is gemakkelijk in te stellen. Ziet er verder keurig uit. Alleen de kleine lettertjes zijn moeilijk te lezen op het display. Ook mag het display iets langer oplichten. Ik had geen stang bij besteld, maar met enig kunst en vliegwerk toch gemakkelijk kunnen plaatsen. Al met al een goed product.

Taede 16-02-2016
Geschreven voor: Alecto WS-4700

Na het oplossen van een klein fabricagefoutje, waarbij een lipje van het batterijvakje in de buitenunit niet goed was gemonteerd,kon ik heel gemakkelijk het systeem in gebruik nemen.Een duidelijk afleesbaar display,gemakkelijk in te regelen,en goed af te stellen barometer!(dit gelijk kunnen zetten met mijn nauwkeurige kwikbarometer is best handig!)

Marc B 15-02-2016
Geschreven voor: Alecto WS-4700

Ik kocht deze we dit product.
In minder dan 10 minuten was alles actief !
Zeer mooie kwaliteit, goed opgemaakte handleiding en is zeer gemakelijk af te stellen en in dienst te zetten.
Alleen had ik graag de mogelijkheid gehad om het binnen unit via netspanning te laten werken en niet via batterijen..

EuitG 15-02-2016
Geschreven voor: Alecto WS-4700

Na veel zoekwerk besloten om de Alecto WS4700 te kopen als vervanger van een oud weerstation. Belangrijkste trigger was de betrouwbaarheid van de meetgegevens.

Na levering (lithuim batterijen voor buiten gekocht) was het operationeel krijgen van de set snel en eenvoudig.

Minpuntje is de korte tijd van verlichting van het display en de moeilijk te lezen kleine lettertjes.

Zoals met zo veel spullen van Alecto zijn deze elektronisch goed maar mechanisch belabberd;
- het batterijenklepje van de buitenunit zit aan de onderzijde met een klein kruisschroefje. Op zich goed vanwege vochtbescherming. Maar moeilijk bij verwisselen/plaatsen batterijen.
- er zit een houder bij die om een paal bevestigd kan worden of plat tegen de muur. Dat laatste kan alleen als je de muur exact op het noorden hebt zitten. De vierkante buis kun je niet verdraaien ten opzichte van de houder. De ingebouwde waterpas is ideaal.
- in de vierkante houder kan water blijven staan. Ben benieuwd wat er met vorst gebeurd?
- de meegeleverde schroeven zijn niet van roestvrij staal. Ik heb ze daar waar mogelijk vervangen door tirewraps.
- de vierkante buis in de vierkante houder laten niet eenvoudig los ten opzichte van elkaar voor bijv. onderhoud aan de unit.
- in de houder en de vierkante buis zitten te veel hoekjes en gaatjes waar vuil en insecten zich kunnen ophopen.

Simon 11-02-2016
Geschreven voor: Alecto WS-4700

Makkelijk bedienbaar en goede weergave. Wel het advies om direct de goede batterijen (AA Lithium)erbij te bestellen voor de buiten unit.

Pierewiet 10-02-2016
Geschreven voor: Alecto WS-4700

Het weerstation WS-4700 voldoet volledig aan mijn verwachtingen. Ik had een vrij oud WS metbuitenmeter voor °T en vochtigheid die het niet meer zo goed deed. De ontvangst in mijn veranda (metalen constructie - kooi van Faraday!?) was slecht ondanks de beperkte afstand van nog geen 8m tussen zender en ontvanger. Met dit WS helemaal geen probleem. De zender staat op 10 meter van de veranda en overal op het gelijkvloers in huis prima ontvangst.
Toch enkele bedenkingen/suggesties voor verbetering:
- Spijtig dat het Ws geen zons-opgang/ondergang aangeeft. Dat deed mijn oude station wel.
- Spijtig dat de handleiding niet aangeeft wat de diameter moet zijn van de buis waarop je de meetunit kan monteren. Nu is het eerst zelf uitproberen.
- Nog wat meer uitleg in de handleiding (of verwijzing naar een webpagina bv.) over de diverse meetwaarden zou mooi zijn.
- De afleesunit binnen staat redelijk vertikaal en heeft slechts één stand. Daardoor is hij wat moeilijk af te lezen als hij op een lage kast (dressoir) staat. Je moet al door de knieën gaan om het display goed af te lezen zonder gebruik te maken van de interne verlichting. Een keuze voor een iets meer achterover hellende positie zou mooi zijn.
- De afleesunit die ook de binnen °T en vochtigheid meet is te gevoelig voor de temperatuur van je handen. Als je de unit vastneemt om hem beter te kunnen aflezen gaat de binnen °T al vrij snel met een paar graden omhoog en vervalst daardoor de Max°T - waarde.
- Het dekseltje van de batterijhouder van de buitenunit sluit met een zeer klein schroefje. Ondanks het borgringetje is verlies bij vervanging van de batterijen buiten niet denkbeeldig. Hier zou beter een vaste schroef met draaiknop of vergrendelschuif(je) op zijn plaats zijn.

De montage van de buitenunit (zender) op een paal (en alu-buis) verliep zonder veel moeilijkheden. Enige handigheid is wel vereist.

Aris 08-02-2016
Geschreven voor: Alecto WS-4700

Uitgebreide informatie op het binnenstation. Alles wat een particulier nodig heeft. Zeer goede gebruiksaanwijzing, zodat plaatsing snel en nauwkeurig gaat.Iets hoger opstellen en zoveel mogelijk op de ruimte, anders gaat de wind dwarrelen.
Aangeschaft via Alecto.
Aris

Geert 07-02-2016
Geschreven voor: Alecto WS-4700

Makkelijk te installeren, goede informatie en zeer (groot) bereik van de buiten- naar de binnen-unit. Snelle levering door Redcoon

Ad 05-02-2016
Geschreven voor: Alecto WS-4700

Ik heb dit weerstation gekocht als vervanging van de Alecto WS-3000.
De Ws-3000 heeft bijna 6 jaar probleemloos gewerkt, dus was deze opvolger uiterst logisch.
Ben zeer tevreden met deze aanschaf. Specifiek wil ik noemen dat de buiten-unit geen lossen kabels en onderdelen heeft. Alles is zodanig weggewerkt dat deze unit m.i. veel beter beschermd is tegen weersinvloeden. Dit is een duidelijke verbetering t.o.v. de WS-3000.
Over de leverancier -Redcoon- ben ik ook zeer tevreden, zowel over de scherpe prijs en de snelle en correctie levering.
De binnen-unit ziet er prachtig uit, is zeer handzaam, logisch ingedeeld en heeft zeer veel functies. Hij past verder heel goed in ons interieur, vind mijn echtgenote ook!
Kortom: wij zijn zeer tevreden over dit apparaat.

G.Swieringa 04-02-2016
Geschreven voor: Alecto WS-4700

Een mooi apparaat veel info over het weer,het is alleen niet zo goed te lezen.Maar prima apparaat verder.