Alecto WS-4700 - Reviews

zwart
Binnensensoren
temperatuur, luchtvochtigheid
Weersvoorspelling

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 318 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

Marcel 26-06-2016

Zeer handig en gebruiksvriendelijk

Door de nederlandse gebruiksaanwijzing te volgen is het zeer eenvoudig om het in te stellen zoals jij dat graag wil het is ook zeer eenvoudig om de buiten unit te plaatsen ook voor de niethandigen onder ons. Je krijgt met de Alecto 4700 echt waar voor jou geld.

Limoncello3 28-06-2016
  • Product kwartaal in bezit

Prima weerstation met een paar kanttekeningen

Dit Alecto WS-4700 weerstation is ons eerste "echte" weerstation na zeker vier simpele uitvoeringen van verschillende merken in de loop van de jaren te hebben versleten. Meestal ging er iets fout met de buitensensor. Dit Alecto weerstation ziet er heel wat professioneler uit. Toch hebben wij twee opmerkingen. Afwezig is de mogelijkheid om de binnen- en buitentemperatuur op elkaar af te stemmen en te vergelijken met een geijkte thermometer. Op tafel in huis, ver van een warmtebron en lichtbron wijken de temperaturen 1,3 graden van elkaar af. Jammer dat dat niet in de fabriek zuiverder is afgesteld. Het tweede punt is ook door andere gebruikers opgemerkt en dat is het onhandige miniatuurschroefje op de buitensensor voor het verwisselen van de batterijen. Wij zullen een ladder moeten gebruiken om er bij te kunnen op het puntdak, ik hou mijn hart vast. Een stevige kunststof klikverbinding die je met één hand kunt bedienen zou wel zo handig zijn, misschien iets voor de volgende uitvoering?

P 15-02-2017

Oplossing:
Op een pijp monteren? Kan je de "noordenpijl" naar alle kanten laten wijzen. Door de pijp te draaien.

Ankome 21-06-2016

prima apparaat

Er staan veel gegevens op die mijn man en ik erg interessant vinden. De gegevens over de windrichting en het aantal millimeters regen op een dag. Voor ons vooral nuttige gegevens met betrekking tot onze boot. Het grote afleesscherm is ook fijn. We hoeven er geen loep bij te gebruiken.
Verder veel weergegevens bij elkaar.

Paul 17-05-2016

Mooi en functioneel weerstation.

Bij installatiegemak zou het makkelijker zijn als je de buiten-unit boven kan draaien in de gewenste richting Noord, Oost, Zuid en West. Nu kun je alleen maar een kwart draaien, waardoor je een afwijking krijgt. Verder ben ik erg tevreden met dit weerstation. Is mijn 3e Alecto 1 thuis & 1 op de camping. Vorige was een W 3000, en was aan vervanging toe. Bovendien was dit een mooie prijs voor zo'n prachtig apparaat.

JJ 31-01-2018

Solide, mooi, praktisch makkelijk in te stellen weerstation

Naar aanleiding van een defect ouder model weerstation van Alecto, een nieuw exemplaar gekocht. Voor dit product gekozen voor de kompleetheid van de sensoren en een groot duidelijk display met veel informatie. Ondanks dat nog steeds goed en duidelijk afleesbaar. Deze 4700 heeft alle sensoren allemaal netjes, stevig op een mast gemonteerd, zonder zichtbare snoeren. Perfect. De verbinding met het station is natuurlijk weer draadloos. Het is een mooi, degelijk en goed afleesbaar weerstation die snel en makkelijk in ter stellen was.

Pluspunten

• Mooi en goed leesbaar scherm weerstation
  • Alle sensoren op 1 mast zonder snoeren
  • Simpel en snel te installeren
  • Duidelijke verlichting
  • Degelijk constructie van mast en station

Minpunten

• verlichting brand maar 5 seconden = kort
  • Helaas geen displaytaal in NL

Rick 06-01-2018

Mooie vormgevin

Heb al jaren 2 weerstations maar deze geven alleen de tijd, binnen en buiten temperatuur aan.De WS 4700 is een weerstation met veel informatie (voor die prijs),en de buiten unit is mooi afgewerkt met alle bedrading weg gewerkt , de installatie is simpel, batterijen er in en hij installeerd zich zelf, wat moeite ondervinden met het zoeken voor de plaats in huis om het DCF signaal te onderscheppen.
Display waarde`s goed in te stellen.
Alleen de eenheden van de uittelezen waarde zijn wat aan de kleine kant, de waarde's zijn wel groot genoeg, ik denk gewenning. De buiten unit is wat moeilijk plaatsen omdat hij richting het noorden geplaatst moet worden, door de 4kante montagepijp te berlengen met een ronde buis en deze met beugels vast te zetten is het opgelost.
Het station werkt goed en is zuiver met de metingen. Nu kan ik tenminste zien hou koud het echt is buiten als het hard waaid (gevoelstemperatuur)
Als je een weerstation wilt kopen dan raad ik de WS-4700 van Alecto aan.
Wat belanrijk is , de gebuiksaanwijzing, deze is super eenvoudig geschreven, ben je hem kwijt of wil je hem iets groter dan vide de site van Alecto binnen halen en uitprinten of opslaan.

Pluspunten

• Vormgeving
  • Zuiverheid metingen
  • Plaatsing en Installatie
  • Prijs/kwaliteid
  • Handleiding

Minpunten

• Nog niet kunnen ontdekken

W. van Eck 21-12-2017

Mooi weerstation met veel mogelijkheden

Ik zocht een nieuwe weerstation voor een niet te hoge prijs. Na veel zoeken en vergelijken kwam ik op de Alecto WS-4700. Een degelijk apparaat met veel functies, zonder allerlei kabels en met een hele mooie display.
Het systeem is zo uit de doos te installeren en werkte direct. Met de bijgeleverde voet is hij ook makkelijk te plaatsen. Een klein min puntje is dat hij geplaatst moet worden naar het Noorden waardoor hij nu iets scheef op het dak staat.
Hij is nu twee weken in gebruik en alles doet het prima.

Pluspunten

• Zeer degelijk
  • Geen verbindingskabels
  • Mooie grote display
  • Veel functies

Minpunten

• Geen echte min punten

M. van Dam 04-12-2017

Duidelijk leesbaar, goede verlichting

Ik heb dit product gekocht vanwege zijn grote scherm, duidelijke leesbaarheid, goede verlichting en gebruiksvriendelijkheid. Het meeste werk is het ophangen van de buitenunit. Met dit positieve commentaar/beoordeling is de prijs een schijntje

Pluspunten

• groot scherm
  • duidelijke leesbaarheid
  • goede verlichting
  • makkelijke installatie

Minpunten

• is alleeen in zwart te krijgen, wit valt minder op

Ruud 14-09-2017

Gewoon een goed weer station en een Nederlands product!!!

Dit is mijn tweede weerstation mijn eerste de 3000 serie hield het naar 10 jaar voor gezien ! Deze Alecto WS-4700 besteld en gemonteerd binnen een aantal minuten werkt alles direct. Goede Nederlandse gebruiksaanwijzing erbij. Product werd netjes geleverd incl. de benodigde batterijen.
Kortom weer heel tevreden over Alecto.

Pluspunten

• Zie mijn verhaal

Minpunten

• de meegeleverde voet past maar op een manier?
  • Wellicht dit aanpassen in de toekomst

Arjan 13-01-2017

Zelf weerman spelen

Gemakkelijk te installeren aan een muur of bovenop iets incl beugel voor aan een paal, eenmaal aangesloten en batterijen erin werkte hij vanzelf.
Veel informatie op het display en ook terug te halen van eerdere dagen.

Pluspunten

• Gemakkelijke installatie
  • Groot display met veel info

Minpunten

• Lampje display blijft kort aan

H. Pots 30-12-2016

Zeer Tevreden !!

Mooi en duidelijk weer station met veel mogelijkheden , precies wat wij zochten , we zijn er erg blij mee , echte aanrader en voor een hele nette prijs !!

Pluspunten

• duidelijk af te lezen
  • stevig materiaal

Jan Zantingh 03-12-2016

zeer makkelijk te installeren

Vorige week gekocht, en het viel mij op dat de installatie zeer eenvoudig is, batterijtjes er in en het ding werkt, zo makkelijk heb ik het nog niet eerder gehad.

Pluspunten

• duidelijk scherm
  • eenvoudige installatie

Minpunten

• te kort in gebruik, maar voorzie geen problemen

janny 19-11-2016

mooi weerstation

het is een mooi weerstation werkt perfect gekocht bij Wehkamp voor een goede prijs .
ik zou dit product aan bevelen om aan te schafen.

Pluspunten

• duidelijk

Jaap 19-11-2016

Mooi weerstation voor een redelijke prijs (bij Wehkamp)

Mijn oude Alecto WS 5000-eco ging stuk. Niet meer leverbaar. Ik heb voor deze WS 4700 gekozen omdat dit weerstation een mooie binnen unit heeft in het zwart. Ook de buiten unit ziet er erg mooi uit. Geen losse bedrading aan de buiten unit wat goed is tegen contactproblemen door vocht.

Pluspunten

• Mooi duidelijk display
  • Zeer gemakkelijk te installeren
  • Perfecte aanmelding van de binnen en buiten unit
  • DCF klok dus automatisch de goede tijd en datum

Minpunten

• Tot nu toe geen minpunten

H. Annema 03-10-2016

Snel te installeren, duidelijk overzicht

Makkelijk en snel te installeren dmv batterijen te plaatsen. Makkelijk en snel te bevestigen aan bijvoorbeeld een paal. Schroeven en bevestigingsmateriaal is meegeleverd. Duidelijke uitleg in de gebruiksaanwijzing. Mooie licht uitvoering van het product.

Bart 08-07-2016

Zeer tevreden over WS4700

Levering duurde wat langer dan de volgende dag.Installatie erg eenvoudig, goed afleesbaar en aantrekkelijk display.Op advies lithium batterijen geplaatst in buiten unit(niet meegeleverd)

Peter 21-06-2016

Een prima weerstation

Hiervoor ook Alecto weerstation gehad (DKW-2012)maar deze gaf steeds communicatie problemen met buitenunit. Deze functioneert veel beter en heeft meer mogelijkheden. Installeren was mede door signaal sterkte indicator simpel. Display is afhankelijk van de belichting soms moeilijk afleesbaar, ben tot op heden zeer tevreden, functioneert naar behoren.

Arjen 20-06-2016

Mooi weerstation

Hiervoor ook een Alecto weerstation gehad maar deze gaf steeds problemen met o.a de regenmeter. Deze ziet er een stuk degelijker uit en heeft veel mogelijkheden. Installeren was eenvoudig. Mooi helder display en tot op heden zeer tevreden, en functioneert zonder problemen.

jan 20-05-2016

beoordeling

deze alecto4700 is zijn geld zeker waard handig in gebruik en geen kabels.Voorheen heb ik een ander type gehad,dan merk je het verschil

Bert 22-04-2016

Weersvoorspelling

Ik heb de Alecto WS-4700 van mijn kinderen gekregen, na het lezen van de gebruiksaanwijzing ben ik aan de slag gegaan. Het was zeer duidelijk beschreven om de Alecto WS-4700 tegen de gevel te plaatsen.
Het display ziet er zeer duidelijk en overzichtelijk uit.
Ik ben er ontzettend blij mee.