Alecto WS-4050 - Reviews

Buitensensoren
regen, temperatuur, luchtvochtigheid, luchtdruk, windrichting, windsnelheid
Binnensensoren
temperatuur, luchtvochtigheid
Weersvoorspelling

Gerard 28-12-2016 Product paar dagen in bezit

mooi groot scherm en robuste bouw

Bewust gekozen voor de Alecto door zijn vele mogelijkheden en vooral groot scherm .
Na installatie stelt ie zichzelf prachtig in en is meteen klaar voor gebruik.
Het scherm is ook mooi en staat ook mooi op de muur..

Pluspunten

• groot scherm.
  • doet degelijk aan

Minpunten

• nog niet bekend bij mij..

Roelof 26-12-2016 Product paar weken in bezit

Koppelbaar aan Raspberry

Aanmelden binnen unit en buiten unit gaat prima.
Koppeling aan Raspberry en Weewx werkt zonder enig probleem.
Dus gemakkelijk op je eigen website te plaatsen.
De mee geleverde buis is erg kort maar is ook prima te plaatsen op een 22mm
Verwarmingsbuis.
Voor huis en tuin prima product voor deze prijs..

Pluspunten

• Koppeling raspberry weewx
  • Montage

Arie 12-12-2016 Product paar weken in bezit

Groot en duidelijk scherm met veel weergaven van het weer.

Zeer goed weerstation. Veel weergaven van wind, regen, buiten/binnentemperatuur etc. Ook een historie van het weer. Daarnaast diverse eenheden in te stellen.

Pluspunten

• Zeer goed

Anoniem 19-07-2015 Product paar weken in bezit

5,8
Een aantal weken geleden kocht ik dit weerstation. Ik had eerst verschillende meningen / ervaringen van dit weerstation gelezen en aan de hand daarvan dit station gekocht. De installatie (wireless) ging zonder probleem. Je moet alleen even opletten dat je de handleiding goed leest wat betreft het plaatsen van de batterijen bij het meetstation en ontvanger. De kwaliteit van het display vind ik achteraf een stuk minder als gelezen bij verschillende reviews op verschillende sites. Een minpunt is dat de gemeten waardes van dit station nogal behoorlijk afwijken van andere stations in dezelfde prijscategorie. Ik zou dit graag vermeld zien staan op de site van deze maker omdat ik ervan uit ga dat de gemeten waardes correct zijn. Anders heeft het geen zin dit soort waardes op te nemen in het systeem. Het gaat hierbij om de hoeveelheid neerslag en de vooruitzichten (prognose). Het aflezen van het display, wanneer de verlichting na een korte tijd uitgaat (circa 6 sec) is in een ietwat donkere ruimte dan normaal (geen daglicht, maar alleen kunstmatige verlichting) slecht. Het aanraken van het display is dan een optie, maar dan gaat wel direct het icoontje knipperen waar je gedrukt hebt. Dit kan voor velen een gevoel geven om nogmaals te drukken, waarnaar de settings bij dat icoontje (kunnen) veranderen. Het had mijns inziens handiger geweest als men op de linker en/of rechter grijze paneel drukt, het display verlicht zou worden.
De mogelijkheden zijn okay, zo ook de opzet van het display (professioneel) maar de bediening is niet echt logisch “user friendly” te noemen.

Eduard 11-01-2017 Product paar dagen in bezit

Prima weerstation

Compleet weerstation, dat alle belangrijke weergegevens duidelijk weergeeft. Tezamen met de meegeleverde software kan het verloop van de actuele en in het verleden vastgelegde gegevens eenvoudig bekeken worden. Installatie is eenvoudig, alleen jammer dat er in plaats van 2 meegeleverde slangklemmen geen voet bijgeleverd is.

Pluspunten

• Duidelijke weergave gewenste weergegevens
  • Eenvoudige installatie
  • Degelijke materialen en constructie.

Minpunten

• Helderheid basisstation zeer matig.
  • Bevestigingsvoet ontbreekt

Cees 31-12-2016 Product paar dagen in bezit

Bijzonder weerstation

De Alecto WS-4050 is een bijzonder compleet en slim weerstation.
Goed af te lezen display en gelukkig zonder moeiijke knoppen
Combinatie met de computer maakt het dubbel interessant om weerggegevens op te slaan en te bearen zonder zelf moeilijke lijstjes te maken

Ruud 03-12-2016 Product paar dagen in bezit

Mooi

Veel mogelijkheden. Dee geeft ook de windrichting aan. Dat gaf voor mij de doorslag om voor deze te kiezen

Tegels 16-11-2016 Product paar dagen in bezit

Mooi

Vrij eenvoudige montage (wel de kabels ingekort). Het apparaat functioneert prima met een duidelijk leesbaar scherm.

Wilbert 09-08-2016 Product paar dagen in bezit

Geweldig weerstation met veel mogelijkheden

Ik heb lang geaarzeld welk weerstation ik zou aanschaffen. De keuze van de ws 4050 heeft me blij verrast. Hij ziet er mooi uit en met name de binnenunit. Helder scherm en zeer goed afleesbaar.

Pluspunten

• Makkelijk te installeren
  • Mooi en groot binnen unit

Anoniem 18-07-2015 Product paar weken in bezit

5,8
Een aantal weken geleden kocht ik dit weerstation. Had gelezen dat deze erg beviel. Bij mij een ander verhaal want de bediening is verre van perfect. Ook als je het display niet gebruikt is het zeer slecht afleesbaar. De metingen lijken mij ietwat te vrijblijvend. De mogelijkheden zijn okay, maar het complete bedieningsgemak is niet logisch. Je moet eerst het display aanraken voordat het beter afleesbaar is. Maar zodra je het display aanraakt dan gaat er gelijk wat knipperen. Ik ga deze weer verkopen en koop nu een betere..... Jammer, want dit product "lijkt" mooi.