Alecto WS-4050 - Reviews

Buitensensoren
regen, temperatuur, luchtvochtigheid, luchtdruk, windrichting, windsnelheid
Binnensensoren
temperatuur, luchtvochtigheid
Weersvoorspelling

7,1

Ruud 03-12-2016 Product paar dagen in bezit

Mooi

Veel mogelijkheden. Dee geeft ook de windrichting aan. Dat gaf voor mij de doorslag om voor deze te kiezen

Tegels 16-11-2016 Product paar dagen in bezit

Mooi

Vrij eenvoudige montage (wel de kabels ingekort). Het apparaat functioneert prima met een duidelijk leesbaar scherm.

Wilbert 09-08-2016 Product paar dagen in bezit

Geweldig weerstation met veel mogelijkheden

Ik heb lang geaarzeld welk weerstation ik zou aanschaffen. De keuze van de ws 4050 heeft me blij verrast. Hij ziet er mooi uit en met name de binnenunit. Helder scherm en zeer goed afleesbaar.

Pluspunten

• Makkelijk te installeren
  • Mooi en groot binnen unit

Anoniem 19-07-2015 Product paar weken in bezit

5,8
Een aantal weken geleden kocht ik dit weerstation. Ik had eerst verschillende meningen / ervaringen van dit weerstation gelezen en aan de hand daarvan dit station gekocht. De installatie (wireless) ging zonder probleem. Je moet alleen even opletten dat je de handleiding goed leest wat betreft het plaatsen van de batterijen bij het meetstation en ontvanger. De kwaliteit van het display vind ik achteraf een stuk minder als gelezen bij verschillende reviews op verschillende sites. Een minpunt is dat de gemeten waardes van dit station nogal behoorlijk afwijken van andere stations in dezelfde prijscategorie. Ik zou dit graag vermeld zien staan op de site van deze maker omdat ik ervan uit ga dat de gemeten waardes correct zijn. Anders heeft het geen zin dit soort waardes op te nemen in het systeem. Het gaat hierbij om de hoeveelheid neerslag en de vooruitzichten (prognose). Het aflezen van het display, wanneer de verlichting na een korte tijd uitgaat (circa 6 sec) is in een ietwat donkere ruimte dan normaal (geen daglicht, maar alleen kunstmatige verlichting) slecht. Het aanraken van het display is dan een optie, maar dan gaat wel direct het icoontje knipperen waar je gedrukt hebt. Dit kan voor velen een gevoel geven om nogmaals te drukken, waarnaar de settings bij dat icoontje (kunnen) veranderen. Het had mijns inziens handiger geweest als men op de linker en/of rechter grijze paneel drukt, het display verlicht zou worden.
De mogelijkheden zijn okay, zo ook de opzet van het display (professioneel) maar de bediening is niet echt logisch “user friendly” te noemen.

Anoniem 18-07-2015 Product paar weken in bezit

5,8
Een aantal weken geleden kocht ik dit weerstation. Had gelezen dat deze erg beviel. Bij mij een ander verhaal want de bediening is verre van perfect. Ook als je het display niet gebruikt is het zeer slecht afleesbaar. De metingen lijken mij ietwat te vrijblijvend. De mogelijkheden zijn okay, maar het complete bedieningsgemak is niet logisch. Je moet eerst het display aanraken voordat het beter afleesbaar is. Maar zodra je het display aanraakt dan gaat er gelijk wat knipperen. Ik ga deze weer verkopen en koop nu een betere..... Jammer, want dit product "lijkt" mooi.