Alecto WS-4050

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 22 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Alecto WS-4050 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,5

Woudrichem 29-12-2020

Weerstation alecto 4050

Geschreven voor: Alecto WS-4050

Het product werk goed. ik heb het nu vier jaar in bezit. in deze periode heb ik al een nieuwe regenmeter en een windmeter moeten aanschaffen. Nu ook het zendstation defect. Deze is niet meer leverbaar.
Krijg ik de mededeling jammer voor u. Conclusie het lijkt wel de weggooi maatschappij waarin alles maar een beperkte levensduur heeft. Gelukkig is het totale weerstation niet meer leverbaar.
Ik heb dus met vier jaar een compleet nieuwe moeten aanschaffen.

Pluspunten

• Werkt goed
  • Gemakkelijk te installeren

Minpunten

• Onderdelen snel stuk
  • Onderdelen niet meer leverbaar

jm0161 11-09-2017

eenvoudig en compleet

Geschreven voor: Alecto WS-4050

Dit weerstation is eenvoudig te bedienen en toch erg compleet, mis alleen een app waarmee ik hem op afstand kan uitlezen

Pluspunten

• groot display
  • overzichtelijk

Minpunten

• app voor uitlezen ontbreekt
  • de minder aansprekende uitvoering

Willem 04-09-2017

Mooi weerstation

Geschreven voor: Alecto WS-4050

Het weerstation ziet er mooi uit maar bij ons komt de temperatuur er niet op te staan. Na 3 keer opnieuw instellen, met 1 á 2 dagen ertussen, lukt het nog steeds niet. ook als ik de tijd handmatig instel, springt hij na verloop van tijd toch weer op een andere tijd.... Ook kan ik de datum niet op het scherm krijgen. ik heb het ook handmatig geprobeerd maar het springt iedere keer terug op alarm. Jammer hoor. Nu maar terug gestuurd.... Op de plaatjes is ook niet
te zien dat er zulke lange snoeren aan zitten.

Guido 25-06-2017

Groot binnenstation dat goed afleesbaar is.

Geschreven voor: Alecto WS-4050

Het weerstation is erg makkelijk te installeren. Het heeft een fijn en groot display. Voldoende mogelijkheden.

Pluspunten

• Groot display
  • Makkelijke installatie

Minpunten

• Veel te lange kabels

B.L. van Wijnen 07-06-2017

Goot scherm

Geschreven voor: Alecto WS-4050

Werkt zoals het moet werken. Makkelijk te monteren. Goede montage handleiding. Plaatsing ging makkelijk doordat het goede bevestiging materiaal allemaal voor handen was. Zijn wel wat minpunten. Scherm kan niet rechtstandig staan. als je de pootjes gebruikt leg die onder een hoek van nog geen 30 graden. waardoor er geen duidelijk beeld is. Ook het contrast is onder de maat. Weergave moet veel zwarter dan dat het nu is. Zelf heb ik een ondersteuning gemaakt zodat hij nu onder een hoek van 75 graden staat. Maar ook dan is het contrast slecht. Jammer voor een weerstation wat zeer goed werkt.

Pluspunten

• wekt direct
  • makkelijk te monteren

Minpunten

• Slecht contrast
  • Kan niet goed staan

Alecto W-S 4050 31-05-2017

Groot scherm binnen unit met helder display.

Geschreven voor: Alecto WS-4050

Installatie en koppelen binnen unit en zendunit gaat moeiteloos.
Ziet er goed uit, kabels zijn wel erg lang zodat je die op moet binden.

Pluspunten

• mooi scherm
  • makkelijk te installeren

Minpunten

• lange kabels

W. V. 19-05-2017

weerstation met veel mogelijkheden

Geschreven voor: Alecto WS-4050

Weerstation met veel mogelijkheden. Ook uit te lezen via de computer. Contrast op het scherm zou wat beter kunnen.
Er zit WEL een duidelijke montage omschrijving van de buitenunit bij!

Pluspunten

• veel mogelijkheden af te lezen op het scher,

Minpunten

• geen omschrijving montage buitenunit

wim 28-03-2017

veel opties, duidelijk overzichtelijk scherm

Geschreven voor: Alecto WS-4050

Dit is al mijn derde gelijkwaardige weerstation.
na ongeveer 3 jaar hebben de buitensensoren van de eerste 2 apparaten de geest gegeven.
Van 2 windmeters heb ik er toen 1 samengesteld, die nog steeds goed functioneert.
Voor de boot heb ik nu een nieuwe gekocht.
De installatie was weer eenvoudig en alles functioneerde direct.

Pluspunten

• duidelijk scherm
  • snelle installatie
  • veel opties

Minpunten

• windmeter gevoelig voor beschadiging
  • windmeter loopt na verloop van tijd vast
  • verliest af en toe contact met sensor

M.K. Goes 05-03-2017

Heel goed weerstation!

Geschreven voor: Alecto WS-4050

Het product voldoet volledig aan mijn verwachting. Mooi display met een hoop info.
Makkelijke installatie. Werd de volgende dag al bij mij afgeleverd binnen de afgesproken tijd.

Pluspunten

• Werkt goed
  • Ziet er mooi uit met heel veel info over het weer

Minpunten

• Tot nog toe geen
  • geen

H.T. Massink 22-02-2017

Mooi ontwerp

Geschreven voor: Alecto WS-4050

Heb al een ander model van Alecto gehad en daarom deze aangeschaft. De installatie gaat eenvoudig, maar de kabels aan het buitenstation zijn echt te lang, nu als een bosje eraan vast gebonden. Het beeldscherm is van goede afmetingen, maar de leesbaarheid , zonder verlichting is matig. Even op het scherm tikken en de verlichting gaat aan en het een en ander is goed leesbaar, maar er knippert dan ook van alles.
Bij de installatie een paar spijkertjes in de muur geslagen om de unit op te hangen, maar bij het verwijderen van de unit van de muur ging het spijkertje uit de muur en lag in de unit. Oppassen dus. De bediening is eenvoudig. Hoe het overzetten van de informatie naar de PC gaat heb ik nog niet geprobeerd. Ben benieuwd of het goed werkt met Windows 10.

Pluspunten

• Mooi ontwerp
  • Werkt goed

Minpunten

• Leesbaarheid scherm zonder verlichting

Ronnie Wijnja 02-02-2017

Instalatie via PC

Geschreven voor: Alecto WS-4050

Op zich een goed produkt , gemakkelijk te instaleren en werkt prima.
Echter staat in de produkt omschrijving ,inclusief instalatie cd voor de pc.
zodat u de waarden over de laatste door u gekozen periode kunt af lezen in een mooie grafiek en of een scherm die alle waarden aan geeft. Maar dit systeem werkt niet op de nieuwste besturingsystemen als Windows 10. Alecto past dit niet meer aan werd mij meegedeeld door de service dienst van Alecto

Pluspunten

• makkelijk te instaleren

Minpunten

• installatie via nieuwe windows 10 niet mogelijk
  • weinig contrast bij daglicht

Peter 23-01-2017

Prima weerstation

Geschreven voor: Alecto WS-4050

Groot en goed leesbaar scherm. De handleiding is duidelijk.
De buitensensoren monteren heeft mij een half uurtje gekost maar is goed te doen.
Alles wat je nodig heb zit erbij behalve een " duimhaak " om de mast te monteren aan de dakrand / gevel.
Ook de mogelijkheid om de WS4050 aan de laptop te hangen werkt prima.
Een legio aan mogelijkheden zoals binnen-, buiten temperatuur, windrichting, windsnelheid, luchtdruk etc.
Een goed weerstation was al jaren een wens van mij, ik heb de WS4050 nu een aantal weken maar ben zeer tevreden.

Pluspunten

• Makkelijke montage
  • Goed uitleesbaar
  • koppeling naar pc / laptop

Minpunten

• bevestiging mast aan gevel

Eduard 11-01-2017

Prima weerstation

Geschreven voor: Alecto WS-4050

Compleet weerstation, dat alle belangrijke weergegevens duidelijk weergeeft. Tezamen met de meegeleverde software kan het verloop van de actuele en in het verleden vastgelegde gegevens eenvoudig bekeken worden. Installatie is eenvoudig, alleen jammer dat er in plaats van 2 meegeleverde slangklemmen geen voet bijgeleverd is.

Pluspunten

• Duidelijke weergave gewenste weergegevens
  • Eenvoudige installatie
  • Degelijke materialen en constructie.

Minpunten

• Helderheid basisstation zeer matig.
  • Bevestigingsvoet ontbreekt

Cees 31-12-2016

Bijzonder weerstation

Geschreven voor: Alecto WS-4050

De Alecto WS-4050 is een bijzonder compleet en slim weerstation.
Goed af te lezen display en gelukkig zonder moeiijke knoppen
Combinatie met de computer maakt het dubbel interessant om weerggegevens op te slaan en te bearen zonder zelf moeilijke lijstjes te maken

Gerard 28-12-2016

mooi groot scherm en robuste bouw

Geschreven voor: Alecto WS-4050

Bewust gekozen voor de Alecto door zijn vele mogelijkheden en vooral groot scherm .
Na installatie stelt ie zichzelf prachtig in en is meteen klaar voor gebruik.
Het scherm is ook mooi en staat ook mooi op de muur..

Pluspunten

• groot scherm.
  • doet degelijk aan

Minpunten

• nog niet bekend bij mij..

Roelof 26-12-2016

Koppelbaar aan Raspberry

Geschreven voor: Alecto WS-4050

Aanmelden binnen unit en buiten unit gaat prima.
Koppeling aan Raspberry en Weewx werkt zonder enig probleem.
Dus gemakkelijk op je eigen website te plaatsen.
De mee geleverde buis is erg kort maar is ook prima te plaatsen op een 22mm
Verwarmingsbuis.
Voor huis en tuin prima product voor deze prijs..

Pluspunten

• Koppeling raspberry weewx
  • Montage
  • Prijs

Arie 12-12-2016

Groot en duidelijk scherm met veel weergaven van het weer.

Geschreven voor: Alecto WS-4050

Zeer goed weerstation. Veel weergaven van wind, regen, buiten/binnentemperatuur etc. Ook een historie van het weer. Daarnaast diverse eenheden in te stellen.

Pluspunten

• Zeer goed

Ruud 03-12-2016

Mooi

Geschreven voor: Alecto WS-4050

Veel mogelijkheden. Dee geeft ook de windrichting aan. Dat gaf voor mij de doorslag om voor deze te kiezen

Tegels 16-11-2016

Mooi

Geschreven voor: Alecto WS-4050

Vrij eenvoudige montage (wel de kabels ingekort). Het apparaat functioneert prima met een duidelijk leesbaar scherm.

Wilbert 09-08-2016

Geweldig weerstation met veel mogelijkheden

Geschreven voor: Alecto WS-4050

Ik heb lang geaarzeld welk weerstation ik zou aanschaffen. De keuze van de ws 4050 heeft me blij verrast. Hij ziet er mooi uit en met name de binnenunit. Helder scherm en zeer goed afleesbaar.

Pluspunten

• Makkelijk te installeren
  • Mooi en groot binnen unit

Anoniem 19-07-2015
Geschreven voor: Alecto WS-4050

Een aantal weken geleden kocht ik dit weerstation. Ik had eerst verschillende meningen / ervaringen van dit weerstation gelezen en aan de hand daarvan dit station gekocht. De installatie (wireless) ging zonder probleem. Je moet alleen even opletten dat je de handleiding goed leest wat betreft het plaatsen van de batterijen bij het meetstation en ontvanger. De kwaliteit van het display vind ik achteraf een stuk minder als gelezen bij verschillende reviews op verschillende sites. Een minpunt is dat de gemeten waardes van dit station nogal behoorlijk afwijken van andere stations in dezelfde prijscategorie. Ik zou dit graag vermeld zien staan op de site van deze maker omdat ik ervan uit ga dat de gemeten waardes correct zijn. Anders heeft het geen zin dit soort waardes op te nemen in het systeem. Het gaat hierbij om de hoeveelheid neerslag en de vooruitzichten (prognose). Het aflezen van het display, wanneer de verlichting na een korte tijd uitgaat (circa 6 sec) is in een ietwat donkere ruimte dan normaal (geen daglicht, maar alleen kunstmatige verlichting) slecht. Het aanraken van het display is dan een optie, maar dan gaat wel direct het icoontje knipperen waar je gedrukt hebt. Dit kan voor velen een gevoel geven om nogmaals te drukken, waarnaar de settings bij dat icoontje (kunnen) veranderen. Het had mijns inziens handiger geweest als men op de linker en/of rechter grijze paneel drukt, het display verlicht zou worden.
De mogelijkheden zijn okay, zo ook de opzet van het display (professioneel) maar de bediening is niet echt logisch “user friendly” te noemen.

Anoniem 18-07-2015
Geschreven voor: Alecto WS-4050

Een aantal weken geleden kocht ik dit weerstation. Had gelezen dat deze erg beviel. Bij mij een ander verhaal want de bediening is verre van perfect. Ook als je het display niet gebruikt is het zeer slecht afleesbaar. De metingen lijken mij ietwat te vrijblijvend. De mogelijkheden zijn okay, maar het complete bedieningsgemak is niet logisch. Je moet eerst het display aanraken voordat het beter afleesbaar is. Maar zodra je het display aanraakt dan gaat er gelijk wat knipperen. Ik ga deze weer verkopen en koop nu een betere..... Jammer, want dit product "lijkt" mooi.