Alecto ws-3950

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Alecto ws-3950 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

hansje 14-01-2018

hansje

Geschreven voor: Alecto ws-3950

Ik heb toch wel een paar jaar plezier gehad van het weer station. Ook bij mij ging het wind wijzertje kapot. Nieuwe wijzer besteld en geplaatst. Toen werkte de verbinding tussen binnen en buiten niet meer. Vele pogingen gedaan. Tenslotte alles opgestuurd naar Hesdo. Buiten unit defect. Alles weer terug gestuurd. Werkt nog niet. Advies Hesdo koop een nieuwe, is goedkoper dan repareren.

Spartaluuk 17-01-2016
Geschreven voor: Alecto ws-3950

Het is jammer dat je niet kan beoordelen op duurzaamheid.
Want dat is dit product zeker niet en zou de beoordeling een stuk lager uitvallen. Na een jaar ging het windmolentje stuk. Netjes een nieuwe gekregen. Een jaar later bleef de binnen en buiten temperatuurweergeving vaststaan. Hij corrigeert de temperatuur, wind en neerslag niet meer. Diverse keren gereset, nieuwe batterijen er in. Helpt allemaal niet. Uit de garantie en jammer van het geld. Voor mij geen ALecto meer. Prijs/kwaliteit is onvoldoende.

Bert 01-12-2015
Geschreven voor: Alecto ws-3950

Na aanschaf bij wehkamp het station direct geïnstalleerd wat gemakkelijk en probleemloos verliep. In eerste instantie heel tevreden over dit station, gemeten waarden waren volgens mij redelijk nauwkeurig en de mogelijkheden voldoende.Echter na een paar dagen liep het molentje vast. Kan gebeuren dus hele set retour naar wehkamp en snel en probleemloos nieuwe ontvangen. Hoopvol nieuwe station geïnstalleerd maar ook hier liep het molentje na een paar dagen weer vast! Teleurgesteld dit op het oog leuke weerstation maar weer terug gestuurd en geld terug gekregen. Ziet er leuk uit maar kwaliteit erg slecht dus voor mij geen alecto meer!!

elna01 16-03-2015
Geschreven voor: Alecto ws-3950

Weerstation Alecto WS 3950. Makkelijk te installeren en doet wat hij denk ik moet doen. Vergeleken met andere apparaten of informatie en dan zijn de gemeten waarden behoorlijk nauwkeurig. Maar erg gebruiksvriendelijk vind ik het niet.
Buitenunit batterijen vervangen gaat niet handig omdat je deels een onderdeel moet demonteren. Dat is lastig en soms niet veilig zeker als het station via een ladder of trap te bereiken is. Helemaal niet handig is om te zien wat de minimum en maximum temperatuur buiten is geweest. Dan moet je via de menu knop 10x keer drukken en vervolgens nog eens 4 of 5x op de enter knop drukken voordat je die gegevens boven water hebt. Dat is op mijn oude binnen-buiten thermometer van 7,50 euro met een druk op de knop boven water te krijgen en zo hoort het denk ik ook. Aansluiten op pc gaat zonder problemen. Daarmee zijn alle gegevens van een paar maanden die opgeslagen zitten in de binnenunit uit te lezen en op te slaan op de pc als daar behoefte aan is.
Had pech met het windmolentje dat op een gegeven moment niet meer wilde draaien. Is onder garantie via de winkel waar ik hem had gekocht vervangen. Helaas daarna deden een paar functies van het binnenstation het niet meer. Omdat ik geen zin had weer naar de winkel terug te gaan, een eind rijden en m’n weerstation anderhalve week kwijt, heb ik het Hesdo service centre van Alecto gebeld. Top services !!. Probleem uitgelegd, aankoop bewijs gemaild en een paar dagen later werd een nieuw binnenstation geleverd.

kees567 16-03-2015
Geschreven voor: Alecto ws-3950

Weerstation is van zeer matige kwaliteit. Bij installatie kwam de communicatie tussen binnen en buiten unit maarmoeizaam op gang (een normale spouwmuur is al te veel). Na een paar maanden waren de lagers van de windsnelheidsmeter al versleten. En afgelopen weekend heeft de buitenunit het begeven. Batterijen van beide units vervangen maar het ledlampje gaat niet meer branden.
Kortom voor mij geen Alecto meer.