Microsoft LifeCam VX-6000 - Reviews

Fotofunctie
Microfoon

maurice D 28-03-2007

5,3
Ik heb de cam gister gekocht bij de mediamark. was aan het twijfelen tussen philips en deze cam.
De philps wist ik niet of die compitabel was met vista en dacht dan maar een dure van microsoft.
Instaltie op vista kreeg ik al meteen een melding dat ik firmware moest downloaden van het web.
Nadat de cam geinstaleerd was kreeg ik een blauw scherm grrrrr.
Na opnieuw starten dacht eindelijk te kunnen msnen met HD resolutie. Helaas was de werkelijkheid anders het beeld was correlig en had meer weg van een goedkope telefoon camera opname.
Dus vandaag maar meteen weer terug gebracht naar de winkel.
En nu wacht ik af tot philips met een goeie Vista cam komt .
Heb hier voor namelijk een philips u cam gehad bouwjaar 1999en die was beter dan microsoft anno 2007

Robbiedoes 18-03-2007
  • Product kwartaal in bezit

6,7
Heb de camera reeds enkele maanden in bezit. Had hiervoor een Philips ToUCam 830, maar deze was helaas overleden. Mijn keuze voor de Microsoft cam is met name bepaald door het gegeven dat Microsoft producten goed ondersteund worden voor Microsoft besturingssystemen. In mijn zoektocht naar een nieuwe cam enkele (dure) Logitech cams gehad, maar allemaal teruggestuurd in verband met softwarematige problemen (PC traag doordat processorcapaciteit naar 100% vloog met de nieuwste software) en ook matige beeldprestaties.

Qua software installeren gaat alles probleemloos. Gebruik zelf nooit de CD's die bij apparaten geleverd worden, maar haal direct het nieuwste stuurprogramma van de website van de leverancier. Positieve ervaringen met software versie 1.2 en de nieuwste 1.3.

Het beeld vind ik bijzonder matig. Blijkbaar scoren de Philips cam's hierin vele malen beter en ben ik verwend geraakt aan die beeldprestaties. Veel ruis, maar ondanks dat wel gewoon beeld in donkerdere omgevingen. Ook bij lichte omgevingen vind ik het ruisgehalte te hoog.

Het geluid (lees: de microfoon) kan ik helaas niet gebruiken. Op twee computers onstaat een enorme brom wat de microfoonfunctie onbruikbaar maakt. Men hoort aan de andere kant alleen een enorme brom er doorheen, waardoor ik onverstaanbaar ben. Het beloofde crystal clear soundje is mij daarmee echt ontschoten. Speurende op het internet hebben meer mensen daar last van en is hiervoor geen oplossing bekend. Mijn vermoeden is dat dit te maken heeft met de voeding/hardware van de computer. De camera is blijkbaar niet goed ontstoort (geen afgeschermde kabel, geen ontstoringsfilter).

Mijn eindconclusie is dat ik over het algemeen niet erg positief ben over deze camera, maar in verband met ondersteuning door de software gedwongen ben deze camera te gebruiken. Van mijn zoektocht heb ik geleerd en ga ik de volgende keer gewoon voor een Philips webcam.