Solis 557 rvs

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 10 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Solis 557 rvs op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

5,5

d******@h****** 02-08-2021

Prachtig design en werkt met verschillende temperaturen

Geschreven voor: Solis 557 rvs

We hebben dit zeer mooie apparaat in geborsteld RVS al ruim zes jaar in gebruik.
Werkt zeer prettig met de uitgebreide instelmogelijkheden voor temperatuur.
Absolute aanrader !

Pluspunten

• diverse temperaturen in te stellen
  • mooie design in RVS
  • degelijk apparaat

Yen 02-10-2019

Deksel altijd open

Geschreven voor: Solis 557 rvs

Ik heb die gekocht want het idee om water voor de thee op de juiste temperatuur vond ik aantrekkelijk. Ik vond die ook luxe uitzien.
Water op 80 graden koken heeft nooit gewerkt. De deksel staat ongevraagd meer open dan gesloten. Dat is echt een bron van ergernis in plaats van een luxe gevoel krijgen.

Pluspunten

• Makkelijk schoon te houden

Minpunten

• Deksel mechanisme sluit niet goed

Wim 13-05-2016

Geen kwaliteit

Geschreven voor: Solis 557 rvs

In oktober 2013 aangeschaft. Nog geen jaar later defect wegens een niet meer werkende thermostaat. De koker sloeg direct na in inschakelen weer uit. Via de winkel een nieuwe gekregen. In 2015 dezelfde klachten en wederom vervangen via de winkel. Nu, mei 2016, heeft de koker weer dezelfde problemen. Garantie is nu vervallen dus geen recht meer op vervanging.
Jammer, het is een mooi apparaat en de instelbare temperatuur is erg handig. Maar voor deze prijs verwacht je wel dat ie aanzienlijk langer dan een jaar meegaat.

Yvonne 26-12-2015
Geschreven voor: Solis 557 rvs

Gekregen voor mijn verjaardag in juni 2012 ging binnen een jaar stuk na veel moeite een nieuwe gekregen, ook deze ging stuk binnen de garantie beide gingen niet meer aan toen na heel veel moeite een 3e gekregen met de mededeling dat als deze stuk gaat ik geen NIEUWE krijg (beide keren wel zelf de verzend kosten moeten betalen). Ook deze is nu stuk, lekt aan alle kanten heeft sluiting gemaakt met bodemplaat BEN ER NU HELEMAAL KLAAR MEE. Veel te dure waterkoker en heel korte levensduur niet kopen dus. heb nu de allergoedkoopste van de hema 10 euro

Amy2 11-11-2014
Geschreven voor: Solis 557 rvs

Ik heb hetzelfde probleem als zoveel anderen. Mijn exemplaar slaat niet af als deze kookt. Eerst gebeurde dit af en toe maar nu bijna altijd. Vriendin van mij heeft twee keer binnen de garantie een nieuwe gekregen maar de derde heeft hetzelfde euvel. Mijn dochter heeft er ook een en ook die slaat niet altijd af. Contact opgenomen met Solis en ik kon de koker op eigen kosten opsturen. Voor 50 EUR ex BTW zou deze gerepareerd worden. Ik had er weinig fiducie in en ik heb voor hetzelfde bedrag een nieuwe Siemens waterkoker aangeschaft. 150 EUR is errug duur voor een ketel die binnen twee jaar onveilig is!

Amy2 31-12-2013
Geschreven voor: Solis 557 rvs

Ik heb de waterketel nu een paar jaar en bij mij slaat de koker niet meer af als het water kookt. De koker blijft dus doorkoken en als je dat niet merkt, staat de hele keuken vol stoom. In het begin gebeurde dit af en toe en nu slaat de ketel helemaal niet meer af. Reparatie kost "ongeveer" 50 euro en dan moet ik de ketel zelf naar Hedel brengen of opsturen. Van twéé mensen met dezelfde ketel weet ik dat zij exact dezelfde problemen hebben gehad en dat de ketel daar meerdere keren is vervangen. Deze service valt mij helaas niet te beurt omdat de ketel net iets ouder is dan 2 jaar. Men geeft niet eens de garantie dat het met 50 euro ook echt is opgelost en dan komen er ook nog de kosten bij om de waterkoker in Hedel te krijgen. Dit alles bij elkaar heeft mij doen besluiten om dan maar een nieuwe waterkoker te kopen. Deze koker zo blijven gebruiken, is niet veilig!
Twee jaar voor een waterkoker van 150 euro! Inderdaad geen Zwitserse precisie maar Chinese rommel voor véél geld en geen service.

Estee1 07-02-2013
Geschreven voor: Solis 557 rvs

De waterkoker ziet er mooi uit en ik heb hem speciaal gekocht omdat ik er een 80 graden knop op zit. Deze kan ik dan gebruiken voor de groene thee die ik vaak drink. Het was de duurste waterkoker die in de winkel te koop stond. Na een paar maanden sloeg de waterkoker steeds af. Dit deed hij bij elke temperatuur en ook als ik de warmhoudenknop indrukte. Ik zou deze waterkoker dan ook niemand aanraden. Prijs - kwaliteitverhouding is zeer slecht.

KJJW 29-02-2012
Geschreven voor: Solis 557 rvs

De Solis 557 toont als een kwaliteitsapparaat, mooi afgewerkt, degelijk en, wat voor mij belangrijk was, de mogelijkheid om de temperatuur in te stellen (80 - 100°C). De eerste 5 maanden deed de Solis wat het moest doen. Het water was snel op temperatuur en ook de warmhoudstand deed het prima. Daarna begon de ellende. De koker slaat al na enkele seconden af, dus ruim voordat het water op temperatuur is. Eerst gebeurde dit een enkele keer, nu meestal. Dat Solis een Zwitsers merk is hoeft niet veel indruk te maken, op de onderkant staat "Made in China", maar wel voor een zwitserse prijs.

KJJW 09-09-2012

Uiteindelijk was de waterkoker niet meer bruikbaar en heb ik hem terugggebracht. Na 2 weken kreeg ik een nieuwe. Ongeveer 5 maanden heeft deze zijn werk prima gedaan, daarna begon hetzelfde probleem als met de oude. Al na enkele seconden slaat het verwarmingselement af. Dit bevestigt mijn eerdere ervaring; Solis vraagt een Zwitsers bedrag voor goedkoop geproduceerde rommel uit China.

Wing76 20-02-2012
Geschreven voor: Solis 557 rvs

Na 5 jaar trouwe en minder trouwe dienst van de Philips 4690 (veel kalkafzetting, lekkage in bodem <ook na uit elkaar halen en schoonmaken van de ring>) op zoek naar een goede en mooie waterkoker. Bij de MM geprobeerd een Bosch en Russell Hobbs mee naar huis te nemen, maar de eerste niet op voorraad en de tweede konden ze niet vinden in het magazijn na 20 minuten gewacht te hebben... Toen naar de BIJ en snel even gekeken en aandacht werd gelijk getrokken door deze mooie koker.

Deze geborsteld RVS waterkoker heeft een mooie plateau met knopjes (verlicht) voor verschillende temperaturen. En tevens heeft het een aan/uit en warmhoudknopje. Deze enkelwandige waterkoker wordt natuurlijk erg heet, dus wel oppassen bij het vastpakken of inschenken. De waterkoker maakt ook best wat geluid, maar dat is ook wel te verwachten (dunne wand). De koker schenkt prima, er loopt geen water langs de schenkmond. Ik heb de koker te kort om kalkafzetting te constateren.

De koker heeft een doorkijkdeksel. Heeft geen zin om er door heen te koekeloeren want die deksel zit (aan de binnenkant uiteraard) onder de druppels. Functioneel gezien dus waardeloos, maar esthetisch gezien top!

Ik wilde een mooie waterkoker, zonder knopjes op de koker. De verschillende temperaturen zijn mooi meegenomen. Waterkoker geeft ook een waarschuwingsgeluid als de ingestelde temperatuur is bereikt.

Vanwege het geluid en hete wand (was wel te verwachten) geen 10 voor gebruiksgemak. Maar als je dit wel verwacht dan kan het cijfer nog wat hoger! Duurzaamheid onbekend, maar het is mooi afgewerkt en het ziet er robuust uit.