Philips HD4618/20

Russell Hobbs 20193-70

Severin WK 3496

Severin WK 3496

Erik 08-12-2015 Product jaar of meer in bezit

Prima Waterkoker voor wie geen groot geval op het aanrecht wil hebben staan. Ook lekker snel.
Nu reeds ruim 2 jaar in gebruik, maar nu is de rand vol met kalk (eigen schul, slecht onderhoud). Gaan weer voor dezelfde...

Frank Timmerman 03-04-2014 Product jaar of meer in bezit

Ondertussen genieten we al bijna 10 maanden van de waterkoker. Hij staat stevig op de 'voet', warmt water snel op, maximaal 3 koppen = ook maximaal 3 koppen (klopt dus goed met werkelijkheid). Goed schoon te maken, maakt niet veel herrie en bijkomend voordeel is aan beide zijden afleesbaar! nadeel is deksel wat door een wat rare vergrendeling wat stroef los ging. iets vet in het schanier werkte goed! Al met al een aanrader om te kopen!

Robert_25 25-02-2014 Product paar dagen in bezit

Ik snap de review van Letoh echt niet, complete onzin!! Een vriendin van me heeft deze waterkoker al zeker 3/4 jaar en hij bevalt haar uitstekend. Ik heb/had een Tefal Mini, je kunt wel zeggen het tweelingbroertje/zusje van deze Philps uit dezelfde prijsklasse. Ik ergerde me alleen steeds meer dat er elke keer als je er water uit had geschonken er een beetje water langs de schenktuit liep. Hij heeft trouwens ook geen verende deksel maar ik zie daar de meerwaarde ook niet van in. Met een beetje goede wil zou je kunnen zeggen dat het deksel van de Tefal een heel klein beetje degelijker aanvoelt maar dat merk je alleen als je ze echt naast elkaar vergelijkt. In het Tefal deksel zit een handgreep die tevens een schuif is waarmee je het deksel ontgrendeld en de deksel van de Philips moet je inderdaad gewoon door een klein beetje weerstand heen trekken. Maar dit gaat vanaf het begin af aan prima en ook het kunststof is van prima kwaliteit. Het verhaal van Letoh over "het goedkoopste stukje plastic dat Philips in China kon vinden etc." is echt complete bullshit (sorry voor de uitdrukking). Ik zou ook niet weten waar er als er al plastic af zou slijten dit zou moeten blijven liggen want dit zou dan alleen maar in de koker kunnen vallen. Kortom, echt een prima waterkoker voor de kleine huishouding, een echte aanrader. Goede kwaliteit, lekker snel aan de kook. En voor diegene die het misschien mochten denken, nee ik ben geen Philipsmedewerker

Letoh 23-04-2012 Product maand in bezit

1,7
De bouwkwaliteit van dit Chinese fabrikaat is ver onder de maat. Je kunt het gerust "troep" noemen.
De meeste duurdere versies beschikken over een veer-bediende hendel om de klep te openen. Deze niet, het is een massieve deksel, lekker goedkoop dacht Philips. De hele klep is van he goedkoopste stukje plastic dat Philips in China kon vinden, en dat betekent dat het apparaat voor de vergrendeling gebruik maakt van louter plastic dat over elkaar heen schuift. Een sneu stukje "techniek" waar Philips zich voor zou moeten schamen.
De eerste 5 keer openen ging stroef, maar na 20 keer ging het een stuk soepeler. Wanneer je naar het schuifplasticje kijkt wordt snel duidelijk waarom: dit is al flink afgesleten en rondom het mechanisme ligt een laagje verpulverd plastic. Doet me een beetje denken aan dat goedkope plastic speelgoed uit Honk Kong dat meestal al na een kwartier kapot is. Nu na een paar weken gebruik is de slijtage inmiddels zover toegenomen dat de klep nauwelijks nog weerstand heeft bij openen en sluiten. De sluiting van een pak appelsap gaat nog langer mee.
Philips is qua consumenten apparaten al heel lang op de verkeerde weg, maar dit is een nieuw dieptepunt.

Jan E 03-12-2011 Product maand in bezit

Prima waterkoker(je) geschikt voor het zetten van een of twee kopjes thee of "cup a soup". Binnen 1 minute heb je het water, voor 1 kop,warm.

Bert 1965 29-01-2011 Product paar weken in bezit

Compacte waterkoker, makkelijk te vullen en 0,5 liter water kookt in 2 minuten!
Let op! niet meer als 0,8 liter vullen, anders borrelt het kokend water er via de schenktuit uit.
Het kalkzeefje is gemakkelijk te verwijderen en het handvat wordt niet warm.
De stroomkabel is op een handige manier op lengte aan te passen.
Kortom een prima apparaat!