Koenic KWK170

1,7 liter
Waterniveau indicator
Russell Hobbs 21670-70
8,5 (5)

Beoordeling op basis van 2 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

5,9

• Slecht

MTR 14-03-2017 Product paar weken in bezit

Robuust Design voor een klein prijsje.

Ik heb deze waterkoker een week geleden gekocht. Hoe hij zich op lange termijn gedraagt blijft altijd even kijken, maar hieronder de bevindingen tijdens de eerste week gebruik.

Design *****
Ieders smaak is anders, maar wat mij betreft een prachtige waterkoker. Hoewel de buitenkant van plastic is, oogt het zeker niet als een "goedkoop plasting ding". Hij is strak met een Robuust design, heel mannelijk. De temperatuurmeter die lijkt op het toerenteller van een dure auto helpt daar ook zeker bij.

Gebruik ****
Simpel in gebruikt en water wordt binnen redelijk snelle tijd warm. De 80 graden wordt helemaal snel bereikt, waardoor je als je wilt nog sneller je kopje thee in zou kunnen schenken. Het temperatuurmetertje heeft dan ook zeker functionaliteit en is niet alleen een leuke gimmick

Kwaliteit ***
De waterkoker voelt in zijn algemeen stevig aan. Nadeel is wel het aan/uit knopje wat niet al te stevig lijkt. Daarentegen is de kwaliteit in zijn totaliteit ruim voldoende gezien de prijsklasse waarin de waterkoker zit.

Conclusie ****
Mooi design waterkoker met nette prestaties voor zijn prijsklasse. Het temperatuurmetertje is naast mooi ook een echt functionele toevoeging aan het geheel. Top ding.

Pluspunten

• Temperatuurmeter
  • Gebruiksgemak

Minpunten

• Stevigheid "aan knopje" kan beter

AdW 16-05-2015 Product paar weken in bezit

3,7
Gekocht vanwege de temperatuurmeter. Echter, na 3 weken sloot de deksel niet meer goed en sprong steeds open tijdens het koken. De droogkookbeveiliging werkt dan niet, de waterkoker kookt droog en de keuken wordt een natte boel. Verder schenkt hij niet optimaal. Geen goed apparaat dus.