• Best Reviewed okt 2023
  • Test panel 9 okt 2023

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de LG F4WR7009S2W op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

w**n@g**l.com 12-10-2023
Geschreven voor: LG F4WR7009S2W

Ik heb deze wasmachine mogen testen en kan niet anders zeggen dan dat ik zeer tevreden ben. De wasmachine wast schoon op lage temperaturen en maakt daarbij weinig geluid. De keuze aan duidelijk weergegeven programma's is fijn. Korte was voor opfrissen of een intensiever programma waarbij de stofsoort kan worden ingegeven. De wasmachine heeft relatief korte wasprogramma's en een grote trommel. Dit maakt dat alle was van ons gezin er in no time doorheen vliegt. Ook de stoomfunctie doet zijn werk goed. Mocht ik een wasmachine moeten aanbevelen, zou ik de LG F4WR7009S2W zeker aanraden.

Adrianotje 03-10-2023

Een echte aanrader.

Geschreven voor: LG F4WR7009S2W

Ik ben altijd nieuwsgierige naar nieuwe ontwikkelingen en het merk LG heeft mij daarin nooit teleurgesteld, en ook nu niet want buiten dat het een goed design betreft (het ook wil ook wat) is het een een heel erg simpel te bedienen wasmachine. de AI werkt zeer goed en daardoor is dat eigenlijk de stand die ik zelf het meest zou gebruiken. De machine weegt het wasgoed en past zelf het programma aan waardoor je zuiniger met alles dus ook het milieu omgaat. Qua geluid is het ook een fijne ervaring, uiteraard hoor je wel iets maar dat is zeker niet storend zelfs niet tijdens het centrifugeren. Ook als je wil "connecten" is dit kinderlijk eenvoudig aangezien de QR code meteen zichtbaar is als je de deur opent en je daardoor makkelijk verbinding kan maken. Al met al is dit een aanrader wat mij betreft vanwege het grote gebruiksgemak en het heel goede resultaat alsmede de grote vulopening want dat is vaak wel anders. Dat maakt dat het alles bij elkaar genomen een dikke 9 is die deze wasmachine zeker verdiend.

Pluspunten

• gebruiksgemak
  • stil
  • mooi design

Minpunten

• niet gevonden

s**r@h**l.com 02-10-2023

Kwaliteit, mooi en handige functies

Geschreven voor: LG F4WR7009S2W

De vraag waarom ik mij heb aangemeld om van alle interessante elektronica op de markt specifiek wasmachine te mogen reviewen is toch te beantwoorden. Ik hou van mooie merken die in de eerste instantie kwaliteitsproducten maken met een toevoeging van spiffy features. Niet andersom, waarbij het gebrek aan kwaliteit zorgt dat door alle gimmics het product vaker niet dan wel is te gebruiken of de helft niet (goed) werkt. Mijn LG TV voldoet aan die verwachtingen, dus was benieuwd wat het merk met iets alledaags als een wasmachine kon doen. Een mooi design, connectivity en stoom. Geen idee wat dat laatste precies ging inhouden, maar een wasmachine waar stoom wordt gebruikt leek mij wel wat.

De bezorging van dit soort grotere producten blijft wel een ding als ik dan toch even moet klagen. Gezien de opeenstapeling (letterlijk) van alle apparatuur in het vrachtwagentje van de bezorgdienst, is het niet onverstandig als LG de machine nog wat beter had afgeschermd met piepschuim. Installeren doe ik daarom ook liever zelf, zodat ik zeker weet dat het zonder beschadigingen wordt gedaan. En ik wil het zelf ook begrijpen en daarbij blijft het, zoals met alle nieuwe dingen net als het uitpakken van een cadeau. Mooi detail is dat LG de handleiding, voor uitpakken en installeren, overzichtelijk op de bovenkant van de verpakking heeft gezet en niet in de trommel en je het pas ziet als alles al staat. Ik kwam er wel te laat achter dat er een handig tooltje in de trommel lag, waarmee je de bouten los kunt maken waarmee de trommel vastzit. Misschien een idee voor LG om 2 kleine waterpasjes in de behuizing te maken, zodat je ook geen losse waterpas meer nodig hebt?

Alles klaar, stekker erin en connecten dat ding. Meestal gaat dat laatste met een QR-code die ik helaas pas later achter de deur vond, nadat hij met wat meer moeite met het netwerk en de LG ThinQ app was verbonden. De app is overzichtelijk en bevat wat nuttige functies, zoals custom programma’s creëren en uploaden naar de machine. Ik mis alleen de optie “dekbedhoes” ipv “dekbed”. Die laatste was ik niet iedere week.

Na de eerste lege-was draai kwam de keuze voor een wasprogramma. Die keuze was in mijn geval snel gemaakt. De wasmachine heeft een AI-functie die zo’n beetje alles automatisch voor je doet. Waarom nog kiezen? Afgelopen periode hebben we dus zo’n beetje alle wassen gedraaid in de AI-stand. Qua geluid en verbruik overstegen deze eerlijkgezegd de verwachtingen. Hij is stil… erg stil. En het verbruik is vele malen lager dan mijn huidige wasmachine. Ik begrijp alleen nog niet helemaal waarom ik nu alle slaap zooi (matrashoes, dekbedhoes, etc.) makkelijker in deze trommel van 9Kg krijg, dan in de huidige van 10Kg.

Al met al voldoet de wasmachine aan alle verwachtingen qua: design, het gebruiksgemak (ook connectivity), het geluid en hoe energie zuinig hij is.

Pluspunten

• Stil
  • Zuinig
  • Makkelijk in gebruik

Minpunten

• QR code had wat minder weggestopt mogen zijn
  • Gebruik eigenlijk alleen de AI stand

j**2@g**l.com 18-09-2023

Hallo beste lezer.
De LG wasmachine is een echte aanrader. Hij maakt heel weinig geluid tijdens het wassen en centrifugeren. Je kan hem zelfs met je telefoon bedienen dus voordat je thuiskomt laat je de was al draaien. Verder kan je de machine bedienen met je vingers dus tiptoets erg handig. Mocht hij op een te laag aantal toeren centrifugeren kan je dat met de tiptoetsen veranderen. De vormgeving is ook erg mooi. Ik kan hem iedereen aan bevelen.

m**g@h**l.com 18-09-2023

Zeer tevreden met de wasmachine

Geschreven voor: LG F4WR7009S2W

Ik heb de wasmachine een aantal weken mogen testen. Zeer zuinig , eenvoudig te bedienen en wat een resultaat.
De machine weegt zelf hoeveel was er in zit en berekent hierdoor zelf hoelang de was duurt. Ik ben zeer tevreden met dit product en raad het iedereen aan.