Samsung WW9BM760NOM/EN QuickDrive - Reviews

tile-Vulgewicht
9 kg vulgewicht

Asja 21-06-2018

Een geweldige washulp!

Ik heb deze wasmachine nu een paar weken en wat ben ik er blij mee!! Een pracht van een apparaat met een legio aan wasprogramma mogelijkheden. Na het lezen van de handleiding ben ik gelijk aan de slag gegaan aangezien ik een berg was had verzameld.
Wat me opviel was dat de wasmachine er behalve mooi uitziet, een grote trommel heeft waar heel veel was inpast. Hier was en ben ik erg blij mee omdat ik in dit apparaat nu ook de matrashoezen kan wassen en deze hiernaast ook nog hygienisch kan stomen.
Behave de stoomoptie kun je je was ook nog supersnel wassen in ongeveer 40 minuten en je kunt dit wasprogramma bijvoorbeeld combineren met de optie bubblesoak als je was wat vuiler is en extra krachtig gewassen moet worden. Dat dit apparaat grondig en krachtig wast kan ik niet anders dan bevestigen aangezien zelfs de meest lastige vlekken uit mijn textiel zijn verdwenen.
Afhankelijk van het gebruikte programma en temperatuur komt mijn wasgoed zo goed als droog uit de was, ook een enorm pluspunt.
Je kunt hele kleine wasjes van minder dan 2 kg wassen met het korte programma en hele grote wassen draaien tot wel 9 kg.

Deze wasmachine is makkelijk in gebruik en wast erg stil vergeleken met mijn oude wasmachine.

Je hebt via het 'addwash' deurtje de mogelijkheid om tussentijds nog extra of vergeten was toe te voegen. Ik gebruik dit deurtje ook om open te laten wanneer de wasmachine klaar en geleegd is zodat de overtollige damp en warmte weg kan omdat de wasmachinedeur niet op een kier kan helaas. Dit vind ik trouwens ook één van de nadelen maar goed het probleem wordt dus verholpen door het addwash deurtje/klepje te openen. Wat ik overigens ook even wennen vond is dat je geen knop/klepje hebt om in te drukken/naar buiten te trekken om de deur van de wasmachine te openen. In plaats daarvan heb je een inkeping waardoor je de wasmachinedeur open moet trekken (als men begrijpt wat ik bedoel). Dit had handiger gekund.

Nog een pluspunt is dat deze wasmachine ook nog zelfreinigend is en na ongeveer 40 wasbeurten aan zou geven dat het gereinigd moet worden. Ik heb nog niet zoveel wassen gedraaid dus hierover kan ik nog niets vermelden.

Al met al ben ik meer dan tevreden over dit geweldige apparaat.

Jacoba 16-06-2018

Fijne grote machine met stoomfunctie

Deze machine is geweldig om te zien, mooi design met handige touch toetsen. Wanneer de machine klaar is speelt hij een mooi deuntje waar ik gewoon blij van word. Hij heeft een vulgewicht van 9kg en een mooie grote deur, waardoor dekbedden er mooi in kunnen. Tevens heeft hij veel opties, waaronder een stoomfunctie wat ik regelmatig gebruik. Ik ben erg blij met deze machine , mijn was komt er schoon uit, hij is stil en energiezuinig.

shar 14-06-2018

Geweldige en slimme wasmachine!

Wij hebben een flink gezin van 5 dus wij kunnen niet zonder een goede wasmachine. Maar de WW9BM760NOM is veel meer dan een goede wasmachine! De wasmachine is stil, lekker groot en wat vooral opvalt is dat de was er super fris uitkomt! Daarbij is de wasmachine aanzienlijk sneller is dan onze oude wasmachine en komt de was er veel droger uit. Met name wanneer de trommel niet helemaal vol zit is de was bijna de helft zo snel klaar. Ideaal van de wasmachine is het feit dat hij slim is: je kunt deze bedienen met je telefoon en je krijgt ook meldingen wanneer bijvoorbeeld was klaar is. Bij het openen van de trommel springt de verlichting aan zodat je goed in de trommel kan kijken wanneer je de was eruit haalt. Naast bovenstaande pluspunten is er verder heel weinig aan te merken. De installatie vereist wel enige aandacht omdat de wasmachine na het plaatsen gekalibreerd moet worden en uiteraard ook verbonden moet worden met je telefoon.

Asja 13-06-2018

Een veelzijdig apparaat!

Waar te beginnen....Ten eerste komt deze wasmachine als geroepen. Het verwarmingselement van mijn oude wasmachine functioneerde niet meer dus ik was een klein dansje aan het doen toen de Samsung bij mij werd afgeleverd. Aangezien ik ook nog logés had, hadden ze me niet blijer kunnen maken hiermee.

Na eerst de standaardwasprogramma's (voor katoen) te hebben gebruikt om wat achterstallige was weg te werken, heb ik daarna de eco-bubble functie gebruikt. Mijn was is in geen maanden meer zo heerlijk schoon geweest zonder nog te moeten nawassen/na spoelen. Wat een heerlijk gevoel als je de was limoentjesfris en praktisch droog uit de trommel kunt halen.

Deze wasmachine heeft ook nog een wascapaciteit van 9 kg. Hierdoor was ik ook veel sneller door de verzamelde was heen. Ik heb er ook nog een matrashoes in gewassen met het hygiënische programma, deze kwam eruit als nieuw! Ik heb de wasmachine nog niet zo lang en heb mede doordat ik nu tijdelijk voor meer dan twee mensen was nog geen andere programma's uitgeprobeerd dan degene hiervoor vermeld. Ik kijk er naar uit om de komende tijd weer te gaan wassen voor twee mensen waardoor ik ook een kleine was kan draaien en de superspeed-functie kan uitproberen om eens te zien hoe schoon de was er dan uitkomt, aangezien we nooit erg vervuilde was hebben.

Je hebt nog een paar apps die je kunt gebruiken om te zien wat het meest gunstige wasprogramma is en helpt om het beste wasschema te creëren. Hiernaast is er nog een app waarmee je je wasmachine op een afstand zou kunnen besturen. Dit zou van pas komen als je je was klaar wilt hebben zodra je thuiskomt.

De wasmachine is voorts lekker stil en om de trommel te laten luchten zet ik het "add-wash' deurtje open. Zo kan de achtergebleven warmte goed weg.
Als minpunt kan ik hooguit vermelden dat ik het apparaat zwaar vond. (wij hebben de wasmachine zelf geïnstalleerd) Mocht je erover denken hem zelf te installeren houdt er dan rekening mee dat je toch wel wat spierballen nodig hebt om dit voor mekaar te krijgen.

Pluspunten

• wast zeer schoon!!!!
  • wast stil
  • verschillende, extra programma's
  • hygienische stoomfunctie
  • adviesapps en besturingsapp

Minpunten

• zwaar

Johra68 09-06-2018

Je eigen stomerij thuis

Deze machine als vervanging voor mijn AEG 7 kg, en wat een verschil.
Het is te eerste een mooie machine, prachtig design met touch toetsen.
Wat gelijk opvalt is de grote vulopening met add door, dit is een speciaal deurtje om vergeten was toe te kunnen voegen.
Voordat je de machine gebruikt moet je hem kalibreren, dit zorgt ervoor dat hij stevig staat en niet trilt of wandelt tijdens centrifuge.
Ik heb als eerste gebruik gemaakt van de zoomfunctie voor mijn echt donsen dekbed 240x 220 , en ja hij kwam er echt schoon uit , jeee dat scheelt een hoop stomerijkosten👍
Deze machine doet een kookwas in nog 90 min en dat scheelt een hoop tijd en energy met mijn vorige apparaat. Hij heeft een hoop programma's waar je aanpassingen aan kunt doen, zoals met extra bubbels wassen, voor echt vuile was enz.
De app om je wasmachine te bekijken, instellen werkt bij mij niet optimaal, kijken kan maar ik kan niet op afstand bedienen.
Zoals in de vorige eeuw te lezen, kan Ik wel het deurtje open laten, wat ook moet bij een wasmachine.
Eerst het licht uitschakelen ( 3 sec op temp toets drukken ) en dan machine uit zetten.

Pluspunten

• Grote vulopening
  • Adwash deur
  • Stoomfunctie
  • 9 kg

Minpunten

• SmartThings werkt niet perfect

Shar 07-06-2018

Slimme wasmachine met uitstekende wasprestaties!

Voor een huishouden van 5 is een goede wasmachine een vereiste. En dat kun je gerust zeggen over de WW9BM760NOM van Samsung! De wasmachine voldoet eigenlijk aan alle verwachtingen: hij is stil, de was komt er super fris en droog uit en met een inhoud van 9kg kan er hoop wasgoed in. Daarnaast is hij aanzienlijk sneller dan onze huidige wasmachine, zeker bij kleinere wasjes. Ideaal is dat je de wasmachine kunt bedienen met de app en dat je een melding kunt krijgen op je telefoon wanneer de was klaar is of wanneer een van de kids aan de wasmachine heeft gezeten. De verlichte trommel zorgt ervoor dat je goed ziet wat er nog in trommel zit en deze dus makkelijk kunt leeghalen. Let er wel op dat je de wasmachine na installatie kalibreert zodat hij stevig staat en geen onnodig geluid maakt bij het centrifugeren. Een minpunt is dat de deur niet op een kiertje kan blijven staan, hij moet of dicht of helemaal open. Maar al om al; een echte aanrader!

Pluspunten

• Uitstekende wasprestaties!
  • Bedienbaar met telefoon / app
  • Snelle wasprogramma's
  • Was komt er heel droog uit

Minpunten

• De deur kan niet op een kiertje blijven staan